13v tytöllä vain poikia kavereina, normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asiallista kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

asiallista kiitos

Vieras
Tämä myöskin koulussa. Tyttöjä kyllä on, mutta tarina kertoo, että on vain poikien kanssa ja lähinnä nuorempien 10-12 vuotiaiden kanssa.

Normaalia?
Tyttö on ihan kiva, mutta silti olen huolissani, syyttäkö?

Poikani viihtyy kavereiden kanssa hänen kanssa. En ole estänyt tietenkään, mutta jokin ihmetyttää. Miksi vain poikia kaveriksi?

[QUOTE="vieras";26026871]Miksi sua kiinnostaa tämä asia?[/QUOTE]

Kuten edellä kirjoitin, poikani on hänen kaveri myös. Siis poikia on lauma hänen kanssaan. Ja siksi, koska hän poikkeaa muista tuntemistani tytöistä juuri siten, ettei hänellä ole lainkaan tyttökavereita. Sivusta seuranneena. Tiedä sitten kuinka todellisuudessa koulussa on, mutta kerrotaan, että sielläkin hakeutuu poikien seuraan.

Lähinnä tytöstä olen huolissani. Eikö myös omaa sukupuolta kaivata kaveriksi?? Kehitykselle, itsetunnolle ja kaikelle hyväksi.

Mikä sinua siis tuossa huolestuttaa tai ihmetyttää? Miksi ei olisi normaalia? Minulla oli aika sama tilanne aikoinaan, koska pojista vain tuli parempia kavereita. Niin, ja nykyäänkin mulla suuri osa kavereista on miespuolisia opiskelukavereita, osa todella läheisiä. Ja olen jo 28;)

Itsen koen säästyneeni monelta kieroilulta ja typerältä ja turhalta tyttöilkeilyltä, kun oli poikien kanssa. Oli mulla sitten tyttöjäkin kavereina, mutta enimmäkseen poikia.

Niin mullaki oli kouluaikoina. Ihan vain siksi ettei tytöt pysyny minun perässä koska minun leikit oli ko pahimmallaki rämäpäällä. Pojat oli kivoja ko ne ei säikähtäny pikku paineja eikä mieltymystä konneisiin ja autoihin ja kaikkeen mitä sinne suuntaan kuuluuki...

Lähinnä tytöstä olen huolissani. Eikö myös omaa sukupuolta kaivata kaveriksi?? Kehitykselle, itsetunnolle ja kaikelle hyväksi.

Uskomatonta, että ajattelet noin kapeasti. Monet varmasti kaipaavatkin, mutta eivät kaikki. Jos niistä pojista vaan on tullut parempia kavereita kuin kenestäkään tytöstä, kemiat pelaavat paremmin. Eihän kaikkien kanssa voi tulla toimeen muutenkaan oli ne sitten tyttöjä tai poikia.

Älä jaksa taivastella ja olla noin umpimielinen, ei tuossa ole minusta mitään ongelmaa tai outoa.

Millä tavalla erityisesti tytön itsetunto tai kehitys tarvitsee samaa sukupuolta olevia kavereita? Osa nuorista ei vaan kaipaa sellaista, itsetunto kestää ilmankin.

okkei, siis ei tarvitse miettiä. Itse aina jotenkin vierastin lapsena poikien seuraa. Mieluiten olin tyttöjen kanssa. Sama tilanne edelleen, olen vaivaantunut muiden miesten kuin mieheni ja sukulaismiesten seurassa.

Huolissaan pitääkin olla minusta eikä tuosta 13v tytöstä?

okkei, siis ei tarvitse miettiä. Itse aina jotenkin vierastin lapsena poikien seuraa. Mieluiten olin tyttöjen kanssa. Sama tilanne edelleen, olen vaivaantunut muiden miesten kuin mieheni ja sukulaismiesten seurassa.

Enemmän toi sun käyttäytyminen kuullostaa oudolta kuin tyttäresi. Tosin, jos tytöllä on sama ongelma tyttöja/naisia kohtaan niin siihen kyllä kannattaa puuttua.

Tuosta saattaa tulla ongelmia siinä 15-vuotiaana, tytölle siis. Voi tietysti olla että tyttö tosiaan kokee pojat paremmiksi ja reilummiksi kavereiksi, mutta tulee varmaankin pettymään kun poikien hormonit alkaa jyllään.
Olisi hyvä että on tyttöjäkin.
Itse olen aina tullut paremmin poikien ja miesten kanssa juttuun koska kasvoin poikien ja miesten keskellä. Tyttöjen juoruilu ja kieroilu tuntui jotenkin tosi alhaiselta, en vieläkään jaksa osallistua siihen.

[QUOTE="vieras";26026947]Enemmän toi sun käyttäytyminen kuullostaa oudolta kuin tyttäresi. Tosin, jos tytöllä on sama ongelma tyttöja/naisia kohtaan niin siihen kyllä kannattaa puuttua.[/QUOTE]

Käsittääkseni kyseessä ei ole ap:n oma tytär vaan hänen poikansa kaverina oleva tyttö...

Kuullostaa lähinnä kurjalta, jos aikuiset juoruavat pienestä tytöstä ja hänen kavereistaan...

[QUOTE="vieras";26026972]Käsittääkseni kyseessä ei ole ap:n oma tytär vaan hänen poikansa kaverina oleva tyttö...

Kuullostaa lähinnä kurjalta, jos aikuiset juoruavat pienestä tytöstä ja hänen kavereistaan...[/QUOTE]

Minkä helvetin takia sitten ap ylipäänsä vaivaa päätään tällaisella? uskomattoman outoa

[QUOTE="vieras";26026947]Enemmän toi sun käyttäytyminen kuullostaa oudolta kuin tyttäresi. Tosin, jos tytöllä on sama ongelma tyttöja/naisia kohtaan niin siihen kyllä kannattaa puuttua.[/QUOTE]

Kyse ei ole minun tyttärestäni, vaan poikani kaverista, joka on siis tuo kyseinen tyttö. Ja mä tiedostan oman heikkouteni, juontaa ankarasta isästä ja muutamasta äkäisestä murrosikän kourissa olleesta veljestäni, joten....

[QUOTE="vieras";26026982]Minkä helvetin takia sitten ap ylipäänsä vaivaa päätään tällaisella? uskomattoman outoa[/QUOTE]

Voi olla outoa. :(..pahoittelen.....

[QUOTE="vieras";26026982]Minkä helvetin takia sitten ap ylipäänsä vaivaa päätään tällaisella? uskomattoman outoa[/QUOTE]

Mitä kiroilet? Mikä tässä on outoa? Mä olisin huolissani jos tytölläni olisi vaan poikia kavereina, vaikka kuten tuossa aiemmin sanoinkin minullakin oli suurin osa poikia kavereina. Ottaisin kyllä selvää. Ties vaikka tytöt kiusaisivat.

[QUOTE="vieras";26026972]Käsittääkseni kyseessä ei ole ap:n oma tytär vaan hänen poikansa kaverina oleva tyttö...

Kuullostaa lähinnä kurjalta, jos aikuiset juoruavat pienestä tytöstä ja hänen kavereistaan...[/QUOTE]

Juoruilua? Tämä? Se ei ollut tarkoitus, mutta täällä kaikki kääntyy päälaelleen, alkuperäinen tarkoitus katosi, soriii!!

Ja eikös meitä kaikkia äitejä kiinnosta lapsemme kaverit, eikös??? Pitäisi ainakin jollakin tavalla!!!

Kyse ei ole minun tyttärestäni, vaan poikani kaverista, joka on siis tuo kyseinen tyttö. Ja mä tiedostan oman heikkouteni, juontaa ankarasta isästä ja muutamasta äkäisestä murrosikän kourissa olleesta veljestäni, joten....

Itselläni taas on ollut ja on hyvä isäsuhde, tunne siitä että isä arvostaa minua. Itselläni on ollut sekä pienenä että myös aikuisena myös vastakkaisen sukupuolen edustajia ystävinä. Vastaavasti tyttäreni leikkii myös poikien kanssa.

Niin, kyllä minusta lähinnä tuo sinun suhtautumistapa tässä kuulostaa oudolta. On kai ihan normaalia, että nuoret tytöt haluavat olla muiden tyttöjen seurassa ja saattavat vähän vierastaa poikaseuraa, mutta olen huomannut tuonkin asian muuttuneen enemmän "sekaparvi"-tyyppisiin sosiaalisiin yhteisöihin. Verrattuna siis omaan nuoruuteeni.

Ota myös huomioon, että kaikki eivät ole niin kuin sinä.

Juoruilua? Tämä? Se ei ollut tarkoitus, mutta täällä kaikki kääntyy päälaelleen, alkuperäinen tarkoitus katosi, soriii!!

Ja eikös meitä kaikkia äitejä kiinnosta lapsemme kaverit, eikös??? Pitäisi ainakin jollakin tavalla!!!

Olen samaa mieltä. Ja vaikka naapurin tyttö kulkisi vaan poikien kanssa, sekin huolestuttaisi, eikä juoruamismielessä, sitä on tietysti taas vaikea joidenkin tajuta!
Täällä EI SAA puhua asioista! Paskaa täällä kyllä jauhetaan.

Ei siinä mitään ihmeellistä ole. Itse olen aina pitänyt tytöistä enemmän myös ystävinä. Olen romantikko ja tykkään jutella kaikesta ja antaa mielikuvituksen lentää.

[QUOTE="vieras";26027020]Mitä kiroilet? Mikä tässä on outoa? Mä olisin huolissani jos tytölläni olisi vaan poikia kavereina, vaikka kuten tuossa aiemmin sanoinkin minullakin oli suurin osa poikia kavereina. Ottaisin kyllä selvää. Ties vaikka tytöt kiusaisivat.[/QUOTE]

Siis miksi ihmeessä olisit huolissasi? Miksi te yritätte laittaa tyttöjä tiettyyn muottiin, johon te olette tottuneet? Ihan oikeasti, ei tuossa ole yhtään mitään ongelmaa. Voi tietysti olla kiusaamista tms, johon on tottakai puututtava, mutta jos sellaista ei ole, niin miksi ihmettelet?

Eikö omaan naismalliisi sovi se, että kavereina voi olla pelkkiä poikiakin? Miksi? Antakaa tyttöjen valita itse ystävänsä.

Ihan nyrjähtäneisiin asenteisiin törmää kyllä tällä palstalla, huh.

[QUOTE="vieras";26027052]Olen samaa mieltä. Ja vaikka naapurin tyttö kulkisi vaan poikien kanssa, sekin huolestuttaisi, eikä juoruamismielessä, sitä on tietysti taas vaikea joidenkin tajuta!
Täällä EI SAA puhua asioista! Paskaa täällä kyllä jauhetaan.[/QUOTE]

Jätetään nyt se juoruilu pois, mut mä en voi ymmärtää, miksi ihmeessä poikien kanssa kaveeraamisesta pitää olla huolissaan? Mikä siinä on outoa? Enpä olisi itse ikinä tullut ajatelleeksi tuolla tavalla.

Mitä sinä pelkäät? Yritä ymmärtää, että sinä taidat olla tässä nyt se omituinen, ei sen tytön käytös.

Te sormenheristelijät: Teidän mielestänne olisikin sitten jo ihan sairaalloista jos pojalla on vain tyttöjä kavereina? Aika uskomatonta tämä meno täällä toisinaan, asenteet kuin 50-luvulta.

Asiallista kiitos! Näkökulmia on tullut ihan kivasti, mutta kuuluuko tänne todellakin hyökkääminen eri tavalla ajttelia kohtaan. Mieluiten kykenee ottamaan vastaan hyvillä perusteluilla asiallista keskustelua. Mutta että haukutaan ja tyrmätään, tuo on ase siihen, että asenteet jääkin sinne 50-luvulle, sori!!

Odotin muuta.

Yhteistyössä