Kuuluuko anoppisi/appesi sanavarastoon joitakin väärin sanottuja sanoja, jotka

  • Viestiketjun aloittaja La Paset
  • Ensimmäinen viesti
"..."
ainiin ja meidän mummo käski äitin pailata hänen siskolleen, eli mailata (sähköpostia)
mummo myös noppas eli moppas.
hän pyyhki pölty radoista ja steroista eli radiosta ja stereoista... :D voi vitsi, onhan näitä :D
 
"heh"
Moni näistä heitoista on sellaisia, joita vanhemmat ihmiset upottaa puheeseensa silkasta piruilun- tai huumorinhalusta. Nuorempia on mukava ärsyttää kun ne hiiltyy milloin mistäkin.

Itse alan olla siinä iässä. Sanon piruuttani sipsejä tsipseiksi, nurmikkola nurtsiksi, limsaa juotsuksi (joskus jopa käytän anoppivainaani lanseeraamaa "limukka" -sanaa) ja ynnä muuta vastaavaa ihan vaan siitä ilkeyden ilosta, että saan nähdä myöhäisteini-ikäisten lasteni nolostelevan.

Huvit on monet... ja parhaat on jopa aika halpoja.
 
Stubb
No ihan eilen telkkarissa Stubb käytti sivistyssanoja väärin - joo oli selvästi kiihdyksissä ja sattuuhan sitä - mutta silti tulee puhujasta aika hölmö olo, jos on prassailtava sivistyssanojen kanssa, eikä edes osaa niiden merkitystä - käyttää väärässä yhteydessä väärää sanaaa...
 
"heh"
no stereo on tietenskin reteo ja bändi on orkka ja televisio on toosa. Ja toosalla on valtavan hauska kaksoismerkitys.

Voi vitsi, kai te ymmärrätte kehittää omia? Ai niin ei tarvi, kun me vanhempi sukupolvi hauskutamme kakaroitamme hautaan asti ;) mutta onneksi ihminen kehittyy...
 
  • Tykkää
Reactions: Uska
"qwer"
Alkuperäinen kirjoittaja ‹¸µ‹¸µ‹¸µ‹¸µ‹¸µ‹¸µ;25958855:
Erittäin hauska toi kampaamo Karmee :D

Mun tutulla on servoletti. Joskus vielä aion vinkata, että taitaapi olla kyllä cheVRolet. :E
No mä ainakin puhun mm.servoletistä ja hiivatista, ja tiedän kyllä varsin hyvin, että kyseessä on Chevrolet ja Fiat. Ne on LEMPInimiä.
 
stubb
[QUOTE="vieras";25962652]Kerro lisää, mitä hän käytti väärin?[/QUOTE]

Olisi ilmeisesti pitänyt puhua asioiden substanssista mutta puhui substantiivista... Sinänsä mitätöntä mutta itselle aika pahasti särähti korvaan ja lähinnä huvitti. Eikö voi käyttää ihan suomea, jos on niin hermostunut, ettei ole varma, meneekö sanat oikein.
 
"vieras"
[QUOTE="hops";25962675]Avaralaina, avaratalot ja smarket unohtuivat. Siis ei "äs-market", kuten muut tapaavat sanoa, vaan pötköön smarket.[/QUOTE]

itse sanon usein vitsillä smarket tai kmarket :D
samoin sanon liideli ja kitymarket
 
"qwer"
[QUOTE="vieras";25959932]Pieni asia mikä ottaa korviin, on appivanhempien kaksoiskonsonanttien käyttö... 'Olipa hyvvää' AAARGH! Samaa kaksoiskonsonanttikikkailua käyttää miehen sisarukset ja se on oikeasti jostain syystä pidemmän päälle tosi risovaa.

[/QUOTE]

Niin, on kikkailua, ja on murteita. Kummasta mahtaa olla kyse? :)
 
"qwer"
Olisi ilmeisesti pitänyt puhua asioiden substanssista mutta puhui substantiivista... Sinänsä mitätöntä mutta itselle aika pahasti särähti korvaan ja lähinnä huvitti. Eikö voi käyttää ihan suomea, jos on niin hermostunut, ettei ole varma, meneekö sanat oikein.
Voi tietysti, mutta muistetaanpa, että Stubb on suomenruotsalainen eli kaksikielinen ja naimisissa englantilaisen kanssa. Onko ihme, että menee senat sakasin välillä...
 
:-)
Tuttava oli mummonsa kanssa ulkomailla, niin siivooja pois lähtiessä huoneen ovella sanoi "adios" - mummo oli kovaan ääneen huudellut siivoojan perään "HELIOS, HELIOS"
Eikös ne jossain mainoksessa tuo Heliosta hokenut ennen muinoin ;)
 
katottiin äidin kans joku pari vuotta sitten niitä lasten harmonikkakisoja joissa esiinty välillä pikkukakkosen ransu koira. äiti tuuma siihen jotain: "siis vieläkö tää transu nalle on elossa"
D
:D

Mun äiti ajelee pussilla, kuten varmaan moni muukin Etelä-Suomen ulkopuolella kasvanut. Mummilta taas junassa lippua kysyi kukas muukaan kuin kodiittori. :)
Äidille myös kaiki Michaelit, esim Michael Jackson ym, on Mihail.
 
[QUOTE="vieras";25958704]Jostain kumman syystä appi sanoo keksejä sekseiksi. Uskovainen mies ja sanoo, että ottakaa vähän seksiä ja kumma ilme. Jotkut muutkin vanhat ihmiset ovat sanoneet niin. Onkohan se joku kumma, että haluaa olla ronski, muttei tuon kummepaa uskalla ja sekin vähän nolottaa.[/QUOTE]

Mä oon vanhainkodissa töissä, ja osa asukkaista sanoo myös keksiä seksiksi.
 

Yhteistyössä