***Maaliskuussa ministyvät***

Olet tosi siro rakenteelta Dee, jos mahdut noinkin pieniin tuumakokoihin farkuissa. Mulla ne ei mene edes "laihana" päälle, leveä lantio ja pyöreät pakarat :D Mutta mulla on tavoite mahtua vanhoihin 36 koon housuihin, se taitaa olla eri kuin tuo farkkujen tuumakoko? Mutta siis tavoite on päästä S-koon vaatteisiin.
Voipi olla siro, mutta ei välttämättä. Mulla on bmi tällä hetkellä noin 23 ja farkuissa tuumakokona 26-27, muutoin housuissa 36. :) Suurin osa ihmisistä ostaa liian isoja farkkuja. Kun farkut on jalassa, vyötärölle saa mahtua ihan maksimissaan kaksi sormea (vai olikohan sekin liikaa). Suurimmalla osalla taitaa mahtua nyrkki sinne vyötärölle, niin minullakin noissa 27-tuuman farkuissa. :D Oikean kokoiset farkut ovat uutena niin pienet kuin mahdollista, venyvät käytössä sopiviksi.

(Niin ja riippuu toki varmasti merkistä ja mallista tuo tuumakoko, mulla on nyt vaan H&M:n farkkuja)
 
Viimeksi muokattu:
IhanaValo
Mie oon sen verran iso että tavoitekooksi en uskalla sanoa ku jonkun 42....jos vaikka sitten joskus. En vaan uskalla ees ajatella että se joskus onnistuis. Taas vaihteeks jonkin asteinen ahistus päällä, syömiset miten sattuu jne.Pöh. Ollu jo jonkin aikaa, pelkään että nekin muutama kilo mitkä lähti, tulee korkojen kans takasin.
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
"Dee"
Olet tosi siro rakenteelta Dee, jos mahdut noinkin pieniin tuumakokoihin farkuissa. Mulla ne ei mene edes "laihana" päälle, leveä lantio ja pyöreät pakarat :D Mutta mulla on tavoite mahtua vanhoihin 36 koon housuihin, se taitaa olla eri kuin tuo farkkujen tuumakoko? Mutta siis tavoite on päästä S-koon vaatteisiin.
No tiedä siitä sirosta sitten. :D Perse on ainakin kaikkea muuta, jopa poikaystävä on todennut sen olevan iso (siis silleen ihailevaan sävyyn ja kaikella rakkaudella. ;))

Se täytyy huomauttaa, että mulla ei ole mitään kovin matalavyötäröisiä farkkuja, sellaisista tarvisin varmaan isomman koon. Ja varmasti vaihtelee merkin mukaan paljon, mulla ei ole kuin kahdet farkut ja niiden koot ovat 27" ja 28", kyseessä Gina Tricotin ja Vero Modan farkut jos se mitään kertoo. Muissa housuissa ja vaatteissa koko on 36. Joskus harvoin pitää ottaa kokoa 38. Vaatekoon en siis haluaisi juurikaan pienenevän. Kuten en varsinaisesti kroppanikaan, haluaisin vaan sen olomuodon muuttuvan vähemmän hyllyväksi. :D

IhanaValo, paljon tsemppiä ja yritä olla ahdistumatta! Laihduttamisen pitäisi onnistuakseen olla rentoa ja kivaa, ei verenmaku suussa ja hampaat irvessä tapahtuvaa puurtamista. Vaikka tiedän kyllä, että toisinaan se on helpommin sanottu kuin tehty... Mutta kyllä se siitä taas iloksi muuttuu, ihan varmasti!
 
Ou JEEE!! Vaaka näytti aamulla 59.9kg!!! Vaikka eilen illalla mussutin sipsiä , limpparia ja mustikkapiirakkaa :p Oli ihan varma että 61kg on kasassa eilen kun mussutin evästä ääntäkohti....

Mutta tänään kävin jo aamusta salilla treenin tekemässä. Kinttu kesti hyvin eikä aristanut kun ihan minimaalisesti yhdessä laitteessa.

Tästä se on mukava jatkaa ens viikkoon =) Aerobista pitäs kyllä lisätä vaan taas lisää mukaan treeniin.

Ja vaatekoosta.. Ostin talvella softsell housut kokoa 36 ja ne kiristi reidestä. Enään ei kiristä. Eli jotain on tapahtunut. :D

Kuviahan mulla ei ole aloitus olosta/painosta, mutta puolimatkasta otatin kuvat.... Pitää siirtää ne koneelle ja sitten touko/kesäkuussa ottaa uusi kuvasessio ja verrata kuvia. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: chef ja astrolabe
[QUOTE="Dee";25948004]Vau Rontto, tuo on aina hieno hetki kun siirtyy pienempään kymppiin! Onnea! Oon kade, mä niin haluaisin että tuo kutonen vaa'assa muuttuisi pikkuhiljaa vitoseksi. :D[/QUOTE]

Mä ole odottanut tuota 5:sta jo pitkään :D Ei millään meinannut onnistua. Mutta jokohan se nyt lähti jumitus liikkeelle .. Toivottavasti =) Ensviikollahan sen sitten näkee olenko onnistunut tässä ;)
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
Siis uskoako vaiko ei.. Vaaka näytti 105.8kg :O Mä löysin siis vintiltä meidän vanhan vaa'an ja kokeilin että toimiiko, no se näytti tota lukemaa ja kun viikko sitten se oli sen 111kg... Siis mitä...

Täysin en uskalla luottaa mutta se näytti kyllä lasten painot oikein... Ja olen mä jotain huomannut kyllä vaatteistakin mutta silti... Mä oon viimeks painanu 105kg joskus 4vuotta sitte!!:O mä oon shokissa mutta tekeepähän mieli jatkaa.. enkä ihan täysin luota tohon vaakaan, täytyy neuvolassa tarkistaa :saint:
 
[QUOTE="Dee";25947738]Jeejee, aamupaino 63,2. :)

Chef, sun pudotustahtisi on kyllä huima! Sä menet kohta musta ohi ja vauhdilla. :D

Oma viikko meni suunnilleen niin kuin pitikin, treeniohjelmassa pysyin ja ruokavaliossakin pääpiirteittäin. Aerobista pitäisi kyllä lisätä, nyt on onneksi ollut töissä sen verran toimeliaita päiviä, että päivien peruskulutus on ollut varmaan ihan hyvä. Mutta tätä rasvaa pitäisi alkaa polttaa ihan tosissaan.

Tuli muuten eilen mieleen, että onko teillä jotain tavoitteita vaatekoon suhteen? Vai onko näistä jo puhuttu? Itselläni ei oikeastaan ole, vaikka muutamat pienehköiksi jääneet housut kaapista löytyykin ja ne olisi kiva saada taas päälle ilman, että puristavat. Farkkujen tuumakoko on nykyään 27-28 ja siitä saisi jäädä tuo jälkimmäinen pois. Pari vuotta sitten mahduin vielä 25"-kokoisiin farkkuihin, mutta niihin luiseviin aikoihin en enää halua palata.[/QUOTE]

Mulla sais paidat olla kokoa S ja housut kokoa 36-38. Nyt käytössä paidoista S ja M ja housuista 38-40.

Tuumakokohaaveena olisi 29...ostin sen koon farkut, eikä niitä saa vielä ylös. Toisaalta taas tänään kävin siskon vaatekaapilla ja sieltä tarttui käsiin 29 tuumaiset jotka menee jalkaan. Vyötärölle tosin tulee makkara, mutta ehkäpä se katoaa parin kilon päästä :)
 
"Fiona"
Hei taas! Punnitsin itseni näin sunnuntain kunniaksi ja puntari näytti 83,1kg :DD Vatsataudin jäljiltä huomaan, että pärjään tooooodella pienemmällä ruokamäärällä. Syön kylläkin nyt aivan liian vähän. Eilen esim meni: 1/4 osa teeleipää, puolipurkkia rahkaa + purkki ananasta, kahvia mukillinen. 1,5 sisäfilepihviä+4 lankkuperunaa, täytekakkua minipalanen.

Tänään olen syönyt ½prk rahkaa ja purkki anansta, pala teeleipää, kahvia.

Tsemppiä kaikille teille laihdutukseen ja ONNEA pudottaneille :)
 
  • Tykkää
Reactions: chef
Mie oon sen verran iso että tavoitekooksi en uskalla sanoa ku jonkun 42....jos vaikka sitten joskus. En vaan uskalla ees ajatella että se joskus onnistuis. Taas vaihteeks jonkin asteinen ahistus päällä, syömiset miten sattuu jne.Pöh. Ollu jo jonkin aikaa, pelkään että nekin muutama kilo mitkä lähti, tulee korkojen kans takasin.
Kuules nyt, neiti negatiivisuus...nyt vaan niitä ajatuksia sinne eteenpäin, eli pois sellaiset ajatukset, ettet muka pysty. Kyllä pystyt. Ihan takuuvarmana pystyt.

Ahdistusta voi olla vaikea poistaa, mutta syöminen on sellainen asia, johon voit vaikuttaa. Itseasiassa ainoa joka siihen voi vaikuttaa olet sinä itse. Ja kyllä susta se vastustuksenkin voima löytyy, kunhan vähän kaivelet :)

Eläkä turhaan stressaa sitä painoa...syöt vaan kohtuullisesti, niin ne menetetyt kilot pysyy poissa. Ja jos ne tulee takaisin, niin nipistät syömisestä pikkasen pois :)
 
Siis uskoako vaiko ei.. Vaaka näytti 105.8kg :O Mä löysin siis vintiltä meidän vanhan vaa'an ja kokeilin että toimiiko, no se näytti tota lukemaa ja kun viikko sitten se oli sen 111kg... Siis mitä...

Täysin en uskalla luottaa mutta se näytti kyllä lasten painot oikein... Ja olen mä jotain huomannut kyllä vaatteistakin mutta silti... Mä oon viimeks painanu 105kg joskus 4vuotta sitte!!:O mä oon shokissa mutta tekeepähän mieli jatkaa.. enkä ihan täysin luota tohon vaakaan, täytyy neuvolassa tarkistaa :saint:
Älä nyt mieti ja ihmettele vaan USKO ja NAUTI!!! :D Onnea, ihan huippua :)
 
  • Tykkää
Reactions: mamilu
IhanaValo
Chef, oot ihan oikeessa..kunhan jostain saisin kaivettua sen kadonneen motivaation vai mikä se onkaan mikä tässä kateissa on..

Tyhmintä tässä on se, että tiedostan syöväni liikaa, ihan liikaa mutten silti saa tehtyä asialle mitään. Kiroan vaan mielessäni että pitääkin olla typerä...enkä saa itteeni ees liikkeelle.
Päätin tuossa että ens viikon yritän vetää niin hyvin kuin vaan ikinä osaan. Pidän annoskoosta kiinni, juon enemmän vettä(se on taas jääny melkein nollaan) ja jos vaikka jaksais kaivaa sen stepperinkin tuolta kaapin perältä ja tehdä sillä jotain muuta kuin pitää vaatetelineenä :D
Tai no, kuhan ees jomman kumman noista sais onnistuu. Siis syömisen tai liikunnan lisäämisen.
 
Chef, oot ihan oikeessa..kunhan jostain saisin kaivettua sen kadonneen motivaation vai mikä se onkaan mikä tässä kateissa on..

Tyhmintä tässä on se, että tiedostan syöväni liikaa, ihan liikaa mutten silti saa tehtyä asialle mitään. Kiroan vaan mielessäni että pitääkin olla typerä...enkä saa itteeni ees liikkeelle.
Päätin tuossa että ens viikon yritän vetää niin hyvin kuin vaan ikinä osaan. Pidän annoskoosta kiinni, juon enemmän vettä(se on taas jääny melkein nollaan) ja jos vaikka jaksais kaivaa sen stepperinkin tuolta kaapin perältä ja tehdä sillä jotain muuta kuin pitää vaatetelineenä :D
Tai no, kuhan ees jomman kumman noista sais onnistuu. Siis syömisen tai liikunnan lisäämisen.
Loistava asenne! Tuosta se lähtee. Eli päätät, että milloin aloitat, äläkä ota heti tavoitteeksi koko urakkaa, vaan vaikka sen viikon näin alkuun.

Mun seuraava tavoitteeni on 2,4 kilon päässä ja sinne olen nyt siintänyt katseeni. Ja mullakin alkaa huomenna taas ruokavalion parannnus...tai oikeastaan juominen on TAAS ongelma. Kun en juo. Mutta kunniasanalla, huomenna taas juon. Ja yritän juoda ylihuomennakin :)

Tänään teen herkkujälkkäriä...postaan siitä blogiini illemmalla ja paan teillekin sitten linkkiä. Jos joku saisi siitä vaikka hyvän vinkin :)
 
Sukuloimassa käyty. Selvisin kunnialla pöydän tarjoomuksista. Juomaksi otin teetä ilman mitään. Söin peräti kaksi muffinia ja keksin. Jälkikäteen emäntä tyrkytti muffinireseptin minulle, joten sain kotona laskettua kalorit tarkkaan. :D

Poltin herkut heti pois. Jäin junasta aiemmalla pysäkillä pois tarkoitukseni käpötellä kiva 7 km iltalenkki kotiin. Eksyin matkalla neljästi ja pääsin yli kymmeneen kilometriin sekoilujeni takia. Herkut tekivät kylässä n. 450 kcal ja kävellessä paloi n. 464 kcal, joten tosissaan eivät kauaa sitten kehossani ne energiat vierailleet.

Ei ollut tarkoitus kroppaa kurmottaa noin kovin, mutta tehty mikä tehty. :D

Nyt jotain salaattia ja kohta nukkumaan. :)

p.s. Veljeni eivät kommentoineet muodonmuutostani, mutta kälyiltäni tuli kysymyksiä "montako kiloa lähtenyt?" ja kommenttia "kukas sie oikein oot, ei meinaa tunnistaa?".
 
"hippo"
Viikkopudotukseksi tuli vaivaiset 300 grammaa. Huomenna painan kyllä varmaan kilon enemmän, tänään oli kyläilypäivä ja tulipahan sitten ahkeroitua ruokapöydän äärellä, emäntä kun on kokki ja hitsin hyvä sittenkin. :p

Tulipa kuitenkin miinusta tällekin viikolle, se on pääasia. Ja hyvät naurut tästä asenteesta:

Mä en kauheasti tykkää tuosta digitaalisesta, vaikka kaipa se yrittää olla hyvä vaaka:D
Pitäähän sitä olla kannustva, kun toinen sentään yrittää. :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Almandiini
Juu hippo, nimenomaan. Hyvä että vaaka sentään kannustaa:D Kyllä se yritti kannustaa tänäkin aamuna, vaikka viikon saldo on nolla. Siis sama 77,2 kg oli kuin viikko sitten. Toisaalta kuitenkin vyötäröltä ja lantiolta on lähtenyt molemmista 2 cm, joten kyllä tässä jotain myönteistä taas on tapahtunut=)

Aurinkoinen aamu. Se piristää aina.Tänään taas kuntosalille. Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille, tsempataan yhdessä!:flower:
 
"Äläkä saata minua kiusaukseen..."

Porukkaa palannut talvilomilta ja täällä kahvihuoneessa on 1 kg irtokarkkia, kaksi avonaista sipsipussia sekä kaksi suurta konvehtirasiaa.

Ja mie join vaan tyynesti vettä. Lounaalla tulee jo taas suuri ongelma, niin paljon herkkua sielläkin. Ois kasvispihvejä, sitruunakalaa tai riisipuuroa. :p

Urheilun puolesta menen muokkaustunnille tänään ja sen jälkeen vesijuoksuun.
 
Olen valehteleva paska. Mä kovaan ääneen kailotin miten käyn jatkossa vaa-alla vain kerran viikossa. Mutta paskat. Sinne mä taas tänäkin aamuna hiippailin.

Jotenkin se painonpudotus on vaan konkreettisempaa ja uskottavampaa, kun sen siitä vaakalukemasta näkee...joten en malta olla vaa-alta pois. Ja koska nyt on melko tiukka tahti pidettävä, jotta mahdun pukuuni suunnitellusti, niin pitää olla tarkka...muutama plussaviikko tietäisi tässä kohtaa uuden puvun ostamista. Joten mä näyn vaa-alla kuten ennenkin. Parempi niin. Ehkä.
 
65,1 plääh. Mutta eipä tässä ole vielä viime viikollakaan päässyt liikkumaan ihan niinkuin ennen sen selän vuoksi. Kävin kiropraktikolla viime viikolla toisen kerran ja nyt alkais olla nikamat kohillaan, niin tällä viikolla uskaltaa reenata. Ja se, että ei pääse liikkumaan, mahdollistaa tietysti sohvalla mussutuksen, eiks niin :kieh:

Luin sen Raakelin treeniohjelman...no joo, kai laihduttaja voi olla työkseenkin. Tässä kotiäitinä (mies yrittäjä ja rakentaa meille taloa) toi oma aika on aika haasteellista. Mun normiviikon "reeni":
Ma siivousta, zumbaa 20-80 min lapsen päiväunien aikaan
Ti kärrylenkki 1-1,5h
Ke: zumbaa 20min tai illalla kävelylenkki
To: pikkulenkki 30-40min
Pe kärrylenkki 1-1,5 h
La/su: rakennuksella hommia/lenkki/uintia tms

Oikeastaan noi ma, ti ja pe on sellaisia mitkä varmasti onnistuu jos ei nyt ihan mitään ekstraa tai sairasteluja ole. Muut on sitten aina vähän tuurista ja kaikista päivän menoista kiinni.

Ja tottahan on, että liikunta tukee sitä laihdutusta, ruoka se päätekijä on. Mutta liikunta on mulle se henkireikä mitä on pakko saada jottei istu siellä sohvanpohjalla mussuttamassa :)
 

Yhteistyössä