Tämän takia vastustan aborttia

  • Viestiketjun aloittaja adelessa
  • Ensimmäinen viesti
Vai ulkomaille
Ensinnäkin, ihmiset olisivat todennäköisesti huolellisempia ehkäisyn yms kanssa, jos abortti ei olisi vaihtoehto. Myös osa näistä nyt abortin tehneistä todennäköisesti lapsen syntyessä päättäisivät kasvattaa lapsen itse tai joku sukulainen haluaisi lapsen. Osan voisi laittaa suomessa adoptioon ja jatkossa adoptoida enemmän esim. Ruotsiin, Norjaan, Tanskaan, joissa abortti todennäköisesti olisi edelleen sallittua, jos Suomessa abortti-oikeus poistettaisiin.
Eiköhän muut pohjoismaat saisi adoptiolasten sijaan aborttituristeja, jos realistisia ollaan.
 
  • Tykkää
Reactions: fortunate ja Tepadj
"Jenis"
Ensinnäkin, ihmiset olisivat todennäköisesti huolellisempia ehkäisyn yms kanssa, jos abortti ei olisi vaihtoehto.
MIKÄÄN ei tue tätä ajatusta. Esim. Puolassa, jossa virallinen abortti on kielletty, puoskarit abortoivat menemään kyllä - siinä hässäkässä vain sitten usein kuolee se äitikin. Anteeksi nyt, mutta olet varmaan aika nuori ja kouluttamaton, mikään muu ei näitä mielipiteitä selitä... suosittelen että tutustut vähän aiheeseen ja alat sitten esittää ratkaisuvaihtoehtoja, jooko :)

Johan sitä on monta kertaa väitetty, että maailman vanhin ammatti ei ole huora, vaan abortteja tekevä puoskari.
 
[QUOTE="vieras";25924573]Haluat aborttikiellon vain Suomeen, et koko maailmaan? Miksi näin?

Miksi maailma on täynnä kodittomia lapsia, jos kaikille kerta löytyisi kyllä rakastava koti?[/QUOTE]
En halua aborttikieltoa mihinkään, en aja mitään asiaa. Vastustan aborttia, mutta asia ei ole minulle mitenkään kovin kiihkomielinen. Yksinkertaisesti vastustan murhaa. Jos abortti kiellettäisiin kaikkialla ja sen suorittamisesta rangaistaisiin kuolemalla, voisi olettaa ehkäisyn käytön olevan huolellisempaa tai ylipäätänä seksin harrastaminen vähenisi, jos lapsiin ei oltaisi valmiita. Uskon, että moni ihminen voisi adoptoida lapsia biologistensa rinnalle, jos suomessa adoptio olisi helpooa, luultavasti itse ainakin tekisin vain pari biologista lasta ja adoptoisin sen verran kun uskoisin selviäväni.
 
[QUOTE="Jenis";25924603]MIKÄÄN ei tue tätä ajatusta. Esim. Puolassa, jossa virallinen abortti on kielletty, puoskarit abortoivat menemään kyllä - siinä hässäkässä vain sitten usein kuolee se äitikin. Anteeksi nyt, mutta olet varmaan aika nuori ja kouluttamaton, mikään muu ei näitä mielipiteitä selitä... suosittelen että tutustut vähän aiheeseen ja alat sitten esittää ratkaisuvaihtoehtoja, jooko :)

Johan sitä on monta kertaa väitetty, että maailman vanhin ammatti ei ole huora, vaan abortteja tekevä puoskari.[/QUOTE]
Ei ole tarpeeksi kovat rangaistukset. Ennemmin annan puoskarin abortoida ja naisen kuolevan verenvuotoon, kuin laillisen abortin. En välitä murhaajista, kuten olen jo sanonut varmaan miljoonassa saman aiheen ketjussa ja silti aina vaan vängätään.
 
[QUOTE="Jenis";25924582]Joo, ei nää yleensä oo keskusteluja vaan intoksia. Uskomattoman mustavalkoista jeesustelua, missä ei oteta huomioon mitään käytännön tilanteita. Oon itse kysellyt myös sen perään, että voisko niille jo olemassaoleville mutta hoitoa/huolenpitoa vaille jääville lapsille olla jotenkin avuksi - heitäkin on tuhansia jo pelkästään Suomessa - mutta ilmeisesti moniongelmaisten perheiden moniongelmaiset ja hankalat muksut ei oo ollenkaan niin helppoja puolustettavia kuin syntymättömät lapset ;)[/QUOTE]

Näinhän se tahtoo olla. Suomessa tehdään about 10 000 aborttia vuodessa, itse olen miettinyt asiaa maailman laajuisesti enkä oikeasti osaa edes arvioida kuinkan monta aborttia vuosittain tehdään, paljon, sen tiedän. Oikeasti asia käytännön tasolla kiinnostaa, miten tämä toteutettaisiin ja miten se vaikuttaisi kaikkeen. Olen miettinyt kuinka paljon niitä ei haluttuja lapsia tapettaisiin salaa syntymän jälkeen, jos ei omin keinoin olla onnistuttu raskautta keskeyttämään. Entä näiden lasten elinolot muuten? Kuinka paljon laittomat abortit ja epäonnistuneet sellaiset lisääntyisivät?
 
"Jenis"
Ei ole tarpeeksi kovat rangaistukset. Ennemmin annan puoskarin abortoida ja naisen kuolevan verenvuotoon, kuin laillisen abortin. En välitä murhaajista, kuten olen jo sanonut varmaan miljoonassa saman aiheen ketjussa ja silti aina vaan vängätään.
Vau. Ja omasta mielestäsi et suhtaudu asiaan kiihkomielisesti? Eli se on ihan ok että sekä sikiö että äiti kuolevat puoskarin käsissä, kunhan vaan äiti ei saa aborttia ja jatka elämäänsä sen jälkeen... nyt on niin kovat panokset piipussa että poistun tästä keskustelusta, toivon todella että kasvatat pieneen päähäsi jotain suhteellisuudentajua ennenkuin on liian myöhäistä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
"vieras"
En halua aborttikieltoa mihinkään, en aja mitään asiaa. Vastustan aborttia, mutta asia ei ole minulle mitenkään kovin kiihkomielinen. Yksinkertaisesti vastustan murhaa. Jos abortti kiellettäisiin kaikkialla ja sen suorittamisesta rangaistaisiin kuolemalla, voisi olettaa ehkäisyn käytön olevan huolellisempaa tai ylipäätänä seksin harrastaminen vähenisi, jos lapsiin ei oltaisi valmiita. Uskon, että moni ihminen voisi adoptoida lapsia biologistensa rinnalle, jos suomessa adoptio olisi helpooa, luultavasti itse ainakin tekisin vain pari biologista lasta ja adoptoisin sen verran kun uskoisin selviäväni.
"Uskoisit selviäväsi". Entä jos sinulta ei kyseltäisi jaksamisen ja selviytymisen rajoja, vaan kotiisi tuotaisiin tänään sanotaan vaikka kymmenen orpolasta. Pitäisit kaikki ja koettaisit vain selviytyä?

Maailmassa muuten on yli sata miljoonaa orpolasta. Sata miljoonaa. Missä ne rakastavat kodit?
 
"Jenis"
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;25924636:
Näinhän se tahtoo olla. Suomessa tehdään about 10 000 aborttia vuodessa, itse olen miettinyt asiaa maailman laajuisesti enkä oikeasti osaa edes arvioida kuinkan monta aborttia vuosittain tehdään, paljon, sen tiedän. Oikeasti asia käytännön tasolla kiinnostaa, miten tämä toteutettaisiin ja miten se vaikuttaisi kaikkeen. Olen miettinyt kuinka paljon niitä ei haluttuja lapsia tapettaisiin salaa syntymän jälkeen, jos ei omin keinoin olla onnistuttu raskautta keskeyttämään. Entä näiden lasten elinolot muuten? Kuinka paljon laittomat abortit ja epäonnistuneet sellaiset lisääntyisivät?
Palattaisiin varmaan just siihen entiseen aikaan, että abortteja tekisi kuka vaan salassa, ei-toivottuja lapsia synnytettäisiin salassa, ja käytäisiin hukuttamassa syntymän jälkeen salassa... näin jo nyt toimitaan maissa, joissa abortti ei ole laillista. Ja sitten on tietty vielä erikseen nämä narkki- ja alkoholistiäitien lapset, jotka joutuvat syntymään sairaana ja/tai vieroitusoireissa - adoptio tuskin on realistinen vaihtoehto heille, eli varmaan pitäisi sitten perustaa jotain Romanian tyylisiä orpokoteja mihin heidät suljettaisiin samaan perushoitoa, kunnes kuolevat. Mutta hei, pääasia että abortit kielletään!
 
[QUOTE="vieras";25924652]"Uskoisit selviäväsi". Entä jos sinulta ei kyseltäisi jaksamisen ja selviytymisen rajoja, vaan kotiisi tuotaisiin tänään sanotaan vaikka kymmenen orpolasta. Pitäisit kaikki ja koettaisit vain selviytyä?

Maailmassa muuten on yli sata miljoonaa orpolasta. Sata miljoonaa. Missä ne rakastavat kodit?[/QUOTE]
Jos kotiini tulisi 10 orpolasta, se olisi todellakin kiinni selviytymisestä. Ihminen voi selviytyä vaikka mistä, 10 lasta ei olisi todennäköisesti edes niistä rankimmista päästä.
Suomessa olisi varmasti monta rakastavaa kotia, mutta ikävä kyllä adoptoi on niin kallis, hidas ja vaikea prosessi, ettei tänne tuoda moniakaan. Samaa hommaa monissa rikkaammissa maissa. Sen lisäksi useissa maissa kulttuuri on sellainen, että miehet hylkäävät esim. raiskatun vaimonsa maassa, jossa raiskaukset ovat arkipäivää. Näin niitä orpoja syntyy.
 
Ei ole tarpeeksi kovat rangaistukset. Ennemmin annan puoskarin abortoida ja naisen kuolevan verenvuotoon, kuin laillisen abortin. En välitä murhaajista, kuten olen jo sanonut varmaan miljoonassa saman aiheen ketjussa ja silti aina vaan vängätään.
Miksi sinusta on moraalisesti tärkeämpää vaatia yksittäisen säännön toteutumista kuin pyrkiä yleiseen hyvinvointiin?
 
[QUOTE="Jenis";25924650]Vau. Ja omasta mielestäsi et suhtaudu asiaan kiihkomielisesti? Eli se on ihan ok että sekä sikiö että äiti kuolevat puoskarin käsissä, kunhan vaan äiti ei saa aborttia ja jatka elämäänsä sen jälkeen... nyt on niin kovat panokset piipussa että poistun tästä keskustelusta, toivon todella että kasvatat pieneen päähäsi jotain suhteellisuudentajua ennenkuin on liian myöhäistä :)[/QUOTE]
Jos olisin jotenkin kovinkin kiihkoinen, ajaisin asiaa lappujen kanssa kaduilla huudellen ihmisille. Mutta mieluummin näen rangaistusmaisesti äidin kuolevan. Harmi lapsen kannalta tosin, mutta siinä tilanteessa ei varmaankaan kovin monia vaihtoehtoja olisi.
 
"vieras"
Jos kotiini tulisi 10 orpolasta, se olisi todellakin kiinni selviytymisestä. Ihminen voi selviytyä vaikka mistä, 10 lasta ei olisi todennäköisesti edes niistä rankimmista päästä.
Suomessa olisi varmasti monta rakastavaa kotia, mutta ikävä kyllä adoptoi on niin kallis, hidas ja vaikea prosessi, ettei tänne tuoda moniakaan. Samaa hommaa monissa rikkaammissa maissa. Sen lisäksi useissa maissa kulttuuri on sellainen, että miehet hylkäävät esim. raiskatun vaimonsa maassa, jossa raiskaukset ovat arkipäivää. Näin niitä orpoja syntyy.
Ja entä sitten kun ei selviydy? Isi hoitaa haulikolla ongelman? Parempihan ei missään nimessä ole tajuta ne selviytymisen rajat etukäteen, ja abortoida siinä vaiheessa, kun tietää, ettei selviä?

Mutta sinulle orpojen määrän kasvu on ok? Pitäisikö ne jo syntyneet lapset ensin huolehtia rakastaviin koteihin, ennenkuin niitä orpoja synnytetään pakolla lisää?
 
Mitä yleistä hyvinvointia jatkuvissa murhissa on samaan aikaan kun murhaajia paapotaan joko vankiloissa tai kaduilla?
Sä oot yhdessä aiemmassa keskustelussa sanonut, että soisit kuolemantuomion abortin hankkineille, koska et hyväksy murhaamista missään muodossa. Mikäs muu se kuolemantuomion täytäntöönpaneminen on kuin murha?
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj

Yhteistyössä