Tämän takia vastustan aborttia

  • Viestiketjun aloittaja adelessa
  • Ensimmäinen viesti
"vierastus"
Mun mielestäni tämä koko abortti keskustelu on aivan turha koska abortti on laissa sallittu eikä sitä lain mukaan murhana pidetä.
Mitä nämä abortin vastustajat ovat asialle tehneet? Eivät mitään. Niin kauan kun abortti on sallittu ei se murha ole. Pitäisköhän näiden vastustajien lopettaa turha rutina ja alkaa puuhaamaan lakiin muutosta jos nykyinen lainsäädäntö ei miellytä.

Minä en vastusta aborttia, eikä minua hetkauta suuntaan eikä toiseen ihmisten valinnat. Mutta sitä minä ihmettelen että sama rutina ja jeesustelu on vuodesta toiseen eikä kuitenkaan nämä rutisiat ja jeesustelijat käytännön tasolla yritä asialle mitään tehdä.
 
  • Tykkää
Reactions: Champion
"huhuu"
[QUOTE="vierastus";25923771]Mun mielestäni tämä koko abortti keskustelu on aivan turha koska abortti on laissa sallittu eikä sitä lain mukaan murhana pidetä.
Mitä nämä abortin vastustajat ovat asialle tehneet? Eivät mitään. Niin kauan kun abortti on sallittu ei se murha ole. Pitäisköhän näiden vastustajien lopettaa turha rutina ja alkaa puuhaamaan lakiin muutosta jos nykyinen lainsäädäntö ei miellytä.

Minä en vastusta aborttia, eikä minua hetkauta suuntaan eikä toiseen ihmisten valinnat. Mutta sitä minä ihmettelen että sama rutina ja jeesustelu on vuodesta toiseen eikä kuitenkaan nämä rutisiat ja jeesustelijat käytännön tasolla yritä asialle mitään tehdä.[/QUOTE]

Jos laki sallisi vammaisten surmat olisiko siitä keskustelu turhaa?
Laillistetu murha on murha ei murha siitä muutu miksikään jos sen laki sallii! Ajattele vielä asiaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä;25923610:
Mutta et tunne silti mitään myötätuntoa keskenmenon kohdanneita kohtaan, et sikiötä kohtaan, aika ristiriitaista. Eli mikä sua tässä abortissa häiritsee niin julmetusti? Jos keskenmeno on naurettava asia, mutta abortti kamala murha?
Miksen tuntisi sympatiaa keskenmenon kohdannutta kohtaan? Se nyt riippuu pitkälti ihmisestä, joka keskenmenon kohtaa.

Tunnen paljon myötätuntoa murhattuja vauvoja kohtaan, mutten heidän "äitejään".
 
"vierastus"
[QUOTE="huhuu";25924064]Jos laki sallisi vammaisten surmat olisiko siitä keskustelu turhaa?
Laillistetu murha on murha ei murha siitä muutu miksikään jos sen laki sallii! Ajattele vielä asiaa?[/QUOTE]

Murha on rikosnimike. Murhasta joutuu linnaan. Abortti on sallittu laissa.
Mitä sinä olet ajatellut tehdä jotta abortti kiellettäisiin?
 
deena
Minulla on oikeus päättää kuka kehoani käyttää, milloin ja mihin. Minua ei voi pakottaa toisen orjaksi vaikka se orjuuttaja olisikin geneettisesti puoliksi minun. Minulla on oikeus poistaa loinen kehostani. Terveydenhoitohenkilökunnalla on oikeus (ja velvollisuus) avustaa minua tässä toimenpiteessä tietyille raskausviikoille asti ja se on minusta ihan hyvä asia.
 
Minulla on oikeus päättää kuka kehoani käyttää, milloin ja mihin. Minua ei voi pakottaa toisen orjaksi vaikka se orjuuttaja olisikin geneettisesti puoliksi minun. Minulla on oikeus poistaa loinen kehostani. Terveydenhoitohenkilökunnalla on oikeus (ja velvollisuus) avustaa minua tässä toimenpiteessä tietyille raskausviikoille asti ja se on minusta ihan hyvä asia.
Ainahan sulla on myös oikeus käyttää ehkäisyä ja olemaan haarat kiinni, jos loiset sua noin paljon häiritsee.
 
"vieras"
Olihan nuo kuvat vähän surullista katsottavaa, mutta ei ne silti minusta abortin vastustajaa tee. Varmaan on monesti lapsen etu ettei synny ei-toivottuna maailmaan, kun ei niistä toivotuistakaan lapsista monet vanhemmat osaa ja halua sitten kuitenkaan huolta pitää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;25923653:
Mä yritin viime viikolla jutella amerikkalaisen naisen kanssa tästä aborttiasiasta, ei siitä oikeain mitään tullut. Nätisti yritän kysyä seuravaa: Jos abortti mahdollisuutta ei olisi, mitä tapahtuisi kaikille niille syntyville lapsille joita ei haluta tai joista ei voida huolehtia. Toki osa jäisi varmasti vanhemmilleen, osa adoptioon, mutta millaan ilveellähän kaikkia niitä lapsia ei saataisi oikeisiin koteihin. Lastenkoti sitten? Mistä koti sellaiselle määrälle lapsia, jotka vuosittain abortoidaan. Siis ihan oikeasti, käytännön tasolla?

Amerikkalaiselta naiselta sain tähän vastaukseksi aina "kullä Jumala omistaan huolen pitää". Teki mieli lähettää kuva niistä lapsista, joista ei oikeasti kukaan pidä huolta :ashamed:
Tähän ei vissiin koskaan saa vastausta..
 
"Jenis"
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;25924451:
Tähän ei vissiin koskaan saa vastausta..
Ei saa, kun se on liian vaikea kysymys ;) Kaikenlainen kiihkoilu on helppoa, sitten kun pitäisi alkaa miettiä käytännön toteutusta niin meneekin sormi suuhun...
 
[QUOTE="vieras";25924468]Sinusta ei ole surullista, että vauva kuolee?[/QUOTE]
Tottakai mielestäni on surullista jos vauva kuolee, oli kyse kenen tahansa lapsesta. Sen sijaan riippuen ihmisestä en välttämättä tunne myötätuntoa lastaan menettänyttä kohtaan esim. jos Hitlerilla olisi lapsi ja tämä kuolisi, olisi kovin vaikea tuntea Hitlerin puolesta surua, sen sijaan lapsen puolesta ei. Lapsi on syytön vanhempiensa vääryyksiin kuitenkin.
 
"vieras"
Tottakai mielestäni on surullista jos vauva kuolee, oli kyse kenen tahansa lapsesta. Sen sijaan riippuen ihmisestä en välttämättä tunne myötätuntoa lastaan menettänyttä kohtaan esim. jos Hitlerilla olisi lapsi ja tämä kuolisi, olisi kovin vaikea tuntea Hitlerin puolesta surua, sen sijaan lapsen puolesta ei. Lapsi on syytön vanhempiensa vääryyksiin kuitenkin.
Pitäisikö keskenmenneet sikiöt haudata kirkollisin menoin?
 
[QUOTE="vieras";25924497]Pitäisikö keskenmenneet sikiöt haudata kirkollisin menoin?[/QUOTE]
Hautaaminen ei minua kiinnosta, en ole uskovainen eivätkä kirkolliset hautajaiset tai hautajaiset ylipäätään minulle mitään merkitse.
 
Hautausmaalle
[QUOTE="vieras";25924497]Pitäisikö keskenmenneet sikiöt haudata kirkollisin menoin?[/QUOTE]

Suomessa kaikki kuolleet yli 14-viikkoiset sikiöt haudataan hautausmaalle, myös ne abortoidut.
 
[QUOTE="Jenis";25924467]Ei saa, kun se on liian vaikea kysymys ;) Kaikenlainen kiihkoilu on helppoa, sitten kun pitäisi alkaa miettiä käytännön toteutusta niin meneekin sormi suuhun...[/QUOTE]

Näin tuntuu olevan. Olen nimittäin muuten kantaa ottamatta yrittänyt tätä kysyä aina kun aborttikeskustelun kohtaan, koskaan en ole vielä vastausta saanut.
 
[QUOTE="vieras";25924519]Eli kuolleen vauvan voi mielestäsi heittää vaikka rodeen?[/QUOTE]
Ei nyt välttämättä roskikseen, mutta ylipäätään en koe hautaamista mitenkänä tärkeänä asiana. Jokin ruumiin polttaminen voisi ihan hyvä vaihtoehto olla, jos siellä on jotakin sellaista, mikä voidaan polttaa. Isäni haluaisi tulla haudatuksi mökin takapihalle, harmi etten sitä voi muuten toteuttaa kuni tuhkat sitten tulevaisuudessa ripoteltuna.
 
[QUOTE="vieras";25924534]Mihin sinun mielestäsi kaikki ne ei-toivotut lapset tulisi sijoittaa, jotka syntyisivät, jos aborttia ei tehdä? Puhutaan siis tuhansista lapsista jo ihan Suomessa.[/QUOTE]
Ensinnäkin, ihmiset olisivat todennäköisesti huolellisempia ehkäisyn yms kanssa, jos abortti ei olisi vaihtoehto. Myös osa näistä nyt abortin tehneistä todennäköisesti lapsen syntyessä päättäisivät kasvattaa lapsen itse tai joku sukulainen haluaisi lapsen. Osan voisi laittaa suomessa adoptioon ja jatkossa adoptoida enemmän esim. Ruotsiin, Norjaan, Tanskaan, joissa abortti todennäköisesti olisi edelleen sallittua, jos Suomessa abortti-oikeus poistettaisiin.
 
"vieras"
Ensinnäkin, ihmiset olisivat todennäköisesti huolellisempia ehkäisyn yms kanssa, jos abortti ei olisi vaihtoehto. Myös osa näistä nyt abortin tehneistä todennäköisesti lapsen syntyessä päättäisivät kasvattaa lapsen itse tai joku sukulainen haluaisi lapsen. Osan voisi laittaa suomessa adoptioon ja jatkossa adoptoida enemmän esim. Ruotsiin, Norjaan, Tanskaan, joissa abortti todennäköisesti olisi edelleen sallittua, jos Suomessa abortti-oikeus poistettaisiin.
Haluat aborttikiellon vain Suomeen, et koko maailmaan? Miksi näin?

Miksi maailma on täynnä kodittomia lapsia, jos kaikille kerta löytyisi kyllä rakastava koti?
 
Hautausmaalle
[QUOTE="vieras";25924554]Entä alle 14-viikkoiset?[/QUOTE]

Käsittääkseni pieniä sikiöitä on hieman vaikea erotella muusta raskausmateriasta, joten pienet sikiön poltetaan muun raskausmateriaalin joukossa.
 
"Jenis"
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;25924526:
Näin tuntuu olevan. Olen nimittäin muuten kantaa ottamatta yrittänyt tätä kysyä aina kun aborttikeskustelun kohtaan, koskaan en ole vielä vastausta saanut.
Joo, ei nää yleensä oo keskusteluja vaan intoksia. Uskomattoman mustavalkoista jeesustelua, missä ei oteta huomioon mitään käytännön tilanteita. Oon itse kysellyt myös sen perään, että voisko niille jo olemassaoleville mutta hoitoa/huolenpitoa vaille jääville lapsille olla jotenkin avuksi - heitäkin on tuhansia jo pelkästään Suomessa - mutta ilmeisesti moniongelmaisten perheiden moniongelmaiset ja hankalat muksut ei oo ollenkaan niin helppoja puolustettavia kuin syntymättömät lapset ;)
 
"vieras"
Ensinnäkin, ihmiset olisivat todennäköisesti huolellisempia ehkäisyn yms kanssa, jos abortti ei olisi vaihtoehto. Myös osa näistä nyt abortin tehneistä todennäköisesti lapsen syntyessä päättäisivät kasvattaa lapsen itse tai joku sukulainen haluaisi lapsen. Osan voisi laittaa suomessa adoptioon ja jatkossa adoptoida enemmän esim. Ruotsiin, Norjaan, Tanskaan, joissa abortti todennäköisesti olisi edelleen sallittua, jos Suomessa abortti-oikeus poistettaisiin.
Aika naivia tekstiä. Maailmassa ja Suomessa on jo ihan liikaa huonosti pidettyjä lapsia joten ei enää yhtään lisää sellaisille ihmisille lapsia, jotka pahoinpitelevät jne. lapsiaan. Abortti pakolliseksi sellaisille jotka eivät edellisistä lapsistaankaan ole osanneet huolta pitää.

Sitä paitsi adoptio on erittäin pitkä prosessi.
 

Yhteistyössä