RUOKAHAASTE Vol.24

Keittiönoita
Niitä kuviin liittyviä reseptejä olisi ihan kiva saada, koska niiden avulla voi mielessään vähän aavistella, miltä kuvassa oleva ruoka maistuu. Muutoin menee tosiaan pelkäksi valokuvauskisaksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25896045:
Vaikka tämä onkin ruokahaaste, niin mun mielestäni valokuva vaikuttaa myös. Nimittäin tässä kisassahan ei toisen tekemää ruokaa pääse maistamaan, joten sen houkuttelevuus ja herkullisuus ilmenee ainoastaan kuvasta. Pääasia kuitenkin on, että on itse tyytyväinen valitsemaansa kuvaan. Siinä olet ihan oikeassa, että itse tietää parhaimman kuvakulman, koska itse on niitä eri kuvakulmia kokeillut.
Mä en just huonon kuvan takia meinaa noille "palkinto"sijoille päästä, koska otan kuvat kännyllä eikä siinä oo mikään ruokaa imarteleva kamera (johtuu siitä kun käsi tärrää ni ei saa kunnon kuvaa sit millää :( )

"Olen tatuoitu jätkä!"
rakentavaa kritiikkiä mielestäni.
Huonopase on tarjota ku nokkimisena otetaan.
En tarjoa sulle enää mielipiteitäni, anteeksi.

Huoh. Joidenki sitte pitää nokkia joka asiasta. Edelleen tämä on RUOKAhaaste EI valokuvahaaste.

Jos mä itte kakun tehneenä tiän, että kaikkein parhaaten kakku tulee esille noin, niin se saa kelvata muille. Sivusta otettu kuva ei toiminu, mä TIEDÄN sen koska testasin asiaa. PISTE.

Nyt keskitytään itte aiheeseen eli ruokaan.
Olen tatuoitu jätkä!

Keittiönoita
Mä en just huonon kuvan takia meinaa noille "palkinto"sijoille päästä, koska otan kuvat kännyllä eikä siinä oo mikään ruokaa imarteleva kamera (johtuu siitä kun käsi tärrää ni ei saa kunnon kuvaa sit millää :( )
Mä pidänkin tärkeänä, että kuvien mukana olisi myös resepti. Mitä tarkempi, sen parempi. Silloin pystyy mielessään kuvittelemaan, miltä ruoka maistuu. Ilman reseptiä tai ylimalkaisella ohjeella arvio jää pelkän kuvan varaan.

No älkää nyt viittikö...mä kun olen vasta löytänyt tieni massojen maailmaan :D

Tai siis tuon vaahtokarkkimassan, mikä kakkuni päällä on. Taidan taas tulla sen 5v muodista jälessä, kun muut on jo suunnilleen kyllästyneet siihen, mistä mä vasta innistun :)
Tykkäsin mäki siitä sillon, kun aloin sitä käyttää :) Oon käyttänyt sitä niiiiiin moneen kakkuun kolmen-neljän vuoden aikana, että en vaan jaksa enää :D Kermalla saa paljon enemmän vaihtoehtoja :D Koristeiden teossa kyllä tykkään sitä käyttää :)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25896089:
Niitä kuviin liittyviä reseptejä olisi ihan kiva saada, koska niiden avulla voi mielessään vähän aavistella, miltä kuvassa oleva ruoka maistuu. Muutoin menee tosiaan pelkäksi valokuvauskisaksi :)
Mä just lisäsin ohjeen. En ehtiny sitä laittaa silloon kun kuvan laitoon.

Keittiönoita
Mä laitoin kans ohjeen (100% varmaksi en tosin voi sanoa, mutta aika varmaan olivat nuo)
Hienoa :) Sun kuvasi sellaisenaan oli jo herkullinen, mutta kun kirjoitit ohjeenkin, niin mä heti bongasin sieltä mascarponen. Mielikuvassani kakustasi se muutti heti kakun makua (pidän mascarponesta). Samoin Scarletin kuvasta ei nähnyt, että pohja on Minttu-dominoa (pidän myös Minttu- dominoista). Kuvaan tulee heti "makua", kun selviää ruokaan käytetyt raaka-aineet :)

• Tykkää
Reactions: PinkLily
Sateenkaaren väärässä päässä

Tuli niin 80-luvun fiilis. Tässä katkarapuleipä päivitettynä versiona.

Valmistusaineet:
kokojyväleipää
katkarapuja
sitruunamehua
keitetty kananmuna
salaattia

Kastike:
creme fraichea
tuoreena savustettua chiliä
barbecue-kastiketta
pippuria
tomaattia

Tahna:
salottisipulia
katkarapua
kurkkua
maustekurkkua
omenaa
kastiketta

Yhdistä kastikkeen ainekset keskenään, sekoita tasaiseksi. Tahnaa varten hienonna silpuksi kaikki sen ainekset ja sekoita kastiketta joukkoon, niin että saat sopivan tahnan. Voitele leipä kastikkeella, laita sitten salaatti, tahnaa ja katkaravut. Maun mukaan purista sitruunasta mehua päälle ja sitten vielä kananmunaviipaleet ja pippurirouhetta.

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;25896148:
Tykkäsin mäki siitä sillon, kun aloin sitä käyttää :) Oon käyttänyt sitä niiiiiin moneen kakkuun kolmen-neljän vuoden aikana, että en vaan jaksa enää :D Kermalla saa paljon enemmän vaihtoehtoja :D Koristeiden teossa kyllä tykkään sitä käyttää :)
Mä ajattelin tilata convetista (vai mikäköhän se oli) semmoisen kunnon pussin ja tyllat...ja sitten opettelen sen pursottamisen. Nyt se näyttää samalta, kuin mihin 5v pystyy :D :D

• Tykkää
Reactions: pypylleröinen
rietas
[QUOTE="Olen tatuoitu jätkä!";25893530]Olen tatuoitu jätkä![/QUOTE]

Ahaa, saatoin ehkä ymmärtää, mitä tarkoitat: tuossahan voisi oikeasti olla vaikka pelkkä kermavaahto tasoiteltuna lautaselle ja nonparellit (tms) päällä, kun ei kerroksia alla näy :D

"vieras"
[QUOTE="Olen tatuoitu jätkä!";25893530]Olen tatuoitu jätkä![/QUOTE]
Samaa mieltä, että kuvakulma voisi olla parempi, tuo näyttää, kuin kakku olisi seinällä. Suoraan ylhäältäkin voi kuvata, mutta tuo ei ole oikeassa kulmassa.

Tekis mieli ottaa oma kuva pois ja jättää väliin tämä haaste ku vittuulua vain tulee. Huoh.
Tai ehkei sun kannattais ottaa kaikkea niin tosissaan?
Siinä mä oon tatuoidun jätkän kanssa samaa mieltä, että tuo kuva vois olla toisestakin suunnasta kuvattu. Vaikka sitten ton sun mielestä parhaan kuvan lisäksi. Nuo valmiit sydännomppikset ei oikeen kerro kuvassa sitä, miltä tuo maistuu, paitsi noilta kovilta kikkareilta... :/

Mie en nyt tällä viikolla osallistu :(

Ollu häsmäkkää, keskiviikkona leikattiin alaalta viisuri ja yläältä revittiin yx. Kipuilua ollu joooka päivä ja mikään ruoka ei oikein maistu tai oikeestaan ei oo voinu syödä. Siitä syystä ei hirveesti oo inspannu osallistua ja toisaalta en olis varmaan keksiny niin mitään vaaleenpunasta ruokaa :). Mutta hirmu hyvä että kuvia on tullu paljon. Äänestän kyllä jos vaan suinkin kerkeän, tiiän jo ketä :D

Scarlett harmaana
Taitaa olla kyse siitä, että se oon mä joka on tuon kuvan laittanu. Aiva turha väittää etteikö tällä palstalla olisi vainoamista. Ei tässä haasteessa oo aina muidenkaa kuvat ollu mitää loisto-otoksia, mutta eipä oo tuollaasta vinkumista näkyny niistä kuvista.

Ei mee näköjään joillekin tajuntaan se, että tuo on paras kuva siitä kakusta. Koitin kyllä ottaa toisenlaasiaki, mutta ei ne ollu hyviä. PISTE. Ny loppuu tuo stanan vinkuminen täs ketjus, menkää muualle vikisemään huonoosta kuvista.

noh noh
Taitaa olla kyse siitä, että se oon mä joka on tuon kuvan laittanu. Aiva turha väittää etteikö tällä palstalla olisi vainoamista. Ei tässä haasteessa oo aina muidenkaa kuvat ollu mitää loisto-otoksia, mutta eipä oo tuollaasta vinkumista näkyny niistä kuvista.

Ei mee näköjään joillekin tajuntaan se, että tuo on paras kuva siitä kakusta. Koitin kyllä ottaa toisenlaasiaki, mutta ei ne ollu hyviä. PISTE. Ny loppuu tuo stanan vinkuminen täs ketjus, menkää muualle vikisemään huonoosta kuvista.
Otappa ne lääkkees :)

Scarlett harmaana
Mie en nyt tällä viikolla osallistu :(

Ollu häsmäkkää, keskiviikkona leikattiin alaalta viisuri ja yläältä revittiin yx. Kipuilua ollu joooka päivä ja mikään ruoka ei oikein maistu tai oikeestaan ei oo voinu syödä. Siitä syystä ei hirveesti oo inspannu osallistua ja toisaalta en olis varmaan keksiny niin mitään vaaleenpunasta ruokaa :). Mutta hirmu hyvä että kuvia on tullu paljon. Äänestän kyllä jos vaan suinkin kerkeän, tiiän jo ketä :D
Multa joskus poistettiin leikkaukses 3 viisuria ja yks normihammas ja voi luoja sitä oloa sen jälkeen! Olo kuin turpiin saaneella ja jopa nestemääsen ruuan syöminen otti kipiää.

Yhteistyössä