Tuli ruokasäilytysketjusta mieleen: Mitä epähygieenisyyksiä olen bongannut tutuilla?

• Viestiketjun aloittaja hygeena
  • Ensimmäinen viesti
Nille
Omat vanhempani ovat kyllä kaikista tuntemistani ihmisistä epähygieenisimmät. Pyyhkeitä eikä rättejä vaihdeta aikoihin, koko roskiskaappi on täynnä niitä roskiä ja seinissä sitä pinttynyttä likaa, kun kukaan ei jaksa sitä roskista viedä. Kaikki paikat ovat täynnä kissan ja koiran karvoja ja elukat loikkivat sängyillä, sohvilla ja pöydällä. Ja hyi, koirien annetaan nuolla lautaset ja paistinpannut.

Olemme menossa ensi kuukka pariksi viikoksi vahtimaan eläimiä ja nuorinta veljeäni, kun vanhemmat lähtevät pariksi viikoksi reissuun. Ensimmäisenä päivänä on kyllä ohjelmassa suursiivous!

"heh"
Varmaan suurin osa tän ketjun kirjoittajista pyörtyis jos näkis nyt mitä tapahtuu. oon kahden koiran kans sängyllä, toinen koira makaa niin että sen pylly on mun tyynyllä :D No okei toi on vähän ällöä, kun ajattelee et tunti sitten tultiin lenkiltä jossa se väänsi isot tortut... Mut oon jo tottunut tähän :) Pitänee vaihtaa tyynyliinat taas tässä joku päivä :whistle:

pokaali
Minä taas luulen että vedän voiton tässä epähygienisyys kisassa, tai siis anoppini vetää voiton :x
Mistä aloitan...
kun astun ovesta sisään eteiseen,on parempi pitää kengät jalassa.
Jos haluat asuntoon peremmälle sinun täytyy kirjaimellisesti toisella jalalla tehdä polku päästäksesi olohuoneeseen, tosin istumaan et pääse jos et ensin siirrä isoa kasaa tavaroita tuolilta pois.
Villakoirat ja pöly rakastaa tätä asuntoa :)
Jos haluat juoda lasin vettä on parempi että koetat syväsukeltaa ensin keittiön suuntaan tavaramerestä ja tiskata itse se juomalasi jollet jo pyörry matkalla tai oksenna viimeistään silloin kun keittiö on näköpiirissä.
Keittiössä ei sitten ensimmäistäkään pöytäpintaa esillä,leivänmurujakin on ja kaikkea muutakin kivaa löytyy niistä irtolääkkeistä puhumattakaan jotka on pitkin likaista lattiaa tai pöytiä.
Vessaan jos mielit päästä, no sanon suoraan että mene huoltoaseman vessaan.
Kaikki hänen tavat on aika sotkuisia.
Tavaroita ei laiteta sinne mihin kuuluu vaan ne voi jättää siihen mihin nyt unohtuu sitten kun unohtunutta ei enään löydä niin kaupasta saa uutta.

Putipuhdas
Eräässä kahvilassa todistettua: asiakkaan tippui lattialle munavoilla päällystetty karjalanpiirakka. Joku kahvilan työntekijä tuli siihen sitten siivoamaan sotkua jollain rätillä. Huiteli rätillä kaikki munavoimössöt ja likaisen laattalattian, minkä jälkeen pyyhi sillä SAMALLA RÄTILLÄ vielä pari lähipöytää "puhtaaksi". Siis voi yök! Enpä tuon jälkeen ole neää kyseiseen kahvilaan eksynyt...

pikkanen
[QUOTE="vieras";25873693]Musta on ällöttävää että joku menee makaamaan toisen sänkyyn, saati imettämään oli se sänky itsessään missä kunnossa hyvänsä. Jätän makuultaanimettämiset ihan kotioloihin.[/QUOTE]

No en mä sinne makoilemaan mene. Etoo se imetys ihan siinä muutenkin, kun täytyy välillä vauva laskea siihen sängylle. Ainiin, mut sä et varmaan vauvaakaan voi laskea toisen (oman äitisi ja isäsi) päiväpeitteelle.

"mie"
ÄLLÖINTÄ IKINÄ: -haisevat keittörätit: mm. oman siskon rätti haisee KUOLEMALTA ja se rätti sekä tiskiharjat lilluu altaassa lika-rasvavedessä.. Ne vaan nopeesti huuhtastaan haaleessa vedessä (heillä ei aina tule edes kuumaa vettä!!), ja tiskataan/pyyhitään pöytä. Muuten on iha siisti tyyppi.
Itellä pakkomielle puhtaisiin liinoihin, siksi meillä on mooonta liinaa ja ne pestään aina 60 asteessa käytön jälkee. JA vessan allastaso ja pönttö pestään eri liinoilla.
Itellä on kissa ja koira mutta koirankarvat ei oo kivoja sängyssä, ne kulkeutuu sinne väkisinki vaikka koira ei sinne menekkään. Samoiten kissa ei saa hillua pöydällä ja lähdöt saa aina ku sieltä se narautetaan. Aina ennen ruuanlaittoa pestään tasot että varmasti kissanpöpöt on poissa jos se siellä on hyppiny.
Ja vessassa käsikuivauspyyhkeet vaihdetaa viikoittain ja kaikki pyyhkeet pestään 60 asteessa.

pikkanen
[QUOTE="vieras";25872394]Joo, sitä sanotaan puuhaarukaksi. Lasta on sitten erillainen. Sellanen lastan mallinen, eli ei välejä.[/QUOTE]

Meillä on kyllä muovinen LASTA, jossa on välit.

Siis oikeestikko suurin osa ihmisistä laittaa lautaselle jauhelihaa sellasella lastalla, jossa on raakaa lihaa? Laitatteko sillä samalla lastalla sitä ruokaa vielä johonkin säilytykseen, jos jää yli? Kiva, mitkä bakteerikasat siinä ruoassa muhii. Voi oksennus!

tuuh

Siis oikeestikko suurin osa ihmisistä laittaa lautaselle jauhelihaa sellasella lastalla, jossa on raakaa lihaa? Laitatteko sillä samalla lastalla sitä ruokaa vielä johonkin säilytykseen, jos jää yli? Kiva, mitkä bakteerikasat siinä ruoassa muhii. Voi oksennus!
Mä kyllä huolehdin lastasta kaiken lihan pannuun, vaikka sitten veitsenkärjellä, ellei napauttamalla lähde. Ei mulla ole koskaan raakaa lihaa lastassa eikä puuhaarukassa, kun ruoka on valmista.

"heh"

Siis miten siinä lastassa on muka raakaa lihaa? Mä ainakin katson, että lastaan ei jää kiinni mitään. Tuskinpa se lasta siinä muutaman minuutin aikana saastaantuu kun liha on vielä raakaa....

Eräässä kahvilassa todistettua: asiakkaan tippui lattialle munavoilla päällystetty karjalanpiirakka. Joku kahvilan työntekijä tuli siihen sitten siivoamaan sotkua jollain rätillä. Huiteli rätillä kaikki munavoimössöt ja likaisen laattalattian, minkä jälkeen pyyhi sillä SAMALLA RÄTILLÄ vielä pari lähipöytää "puhtaaksi". Siis voi yök! Enpä tuon jälkeen ole neää kyseiseen kahvilaan eksynyt...
Kerran näin eräässä pikaruokaravintolassa, kun työntekijä harjalla ja rikkalapiolla lakaisi lattiat, poimi paljain käsin yksittäisiä roskia lattioilta ja siitä sitten samoin tein lähti tekemään asiakkaalle ranskalaisia pesemättä käsiä välissä. ei oo tehnyt mieli käydä siellä enää.

pikkanen
Mä kyllä huolehdin lastasta kaiken lihan pannuun, vaikka sitten veitsenkärjellä, ellei napauttamalla lähde. Ei mulla ole koskaan raakaa lihaa lastassa eikä puuhaarukassa, kun ruoka on valmista.
Puuhaarukkahan oikein imee sen raan lihan nesteen itseensä. Sitten sä pyrittelet sen kypsän lihan sillä likasella puuhaarukalla. On siinä sitä raakaa lihaa vaikka olisit sen vitsellä raaputtanut. Miksi et viitsi ottaa toista otinta kypsän lihan käsittelyyn. Helpompihan sekin on, kun alkaa raaputtamaan sitä raakaa lihaa siitä haarukasta.

Eihän sitä raskausaikana enää (jos joskun oon viel raskaana) uskalla mennä kenenkään luo syömään, kun on suuri toksoplasmoosi-/listeriavaara, kun tarjoillaan lihat samalla välineellä, kun on raakaa lihaa möyhennetty.

.......
[QUOTE="mie";25873987]Ja vessassa käsikuivauspyyhkeet vaihdetaa viikoittain ja kaikki pyyhkeet pestään 60 asteessa.[/QUOTE]

Aika harvoin vaihdat käsipyyhkeet. Itse vaihdan joka toinen päivä.

pikkanen
[QUOTE="mie";25874083]Ihmiset jotka vaihtaa lastaa lihojen paistosa!!! Missä vaiheessa vaihdatte lastan?? Mistä tiedätte milloin lämpötila on sellanen että bakteerit on jo kuollu?? Voitteko vastata vai tehdäänkö oma ketju?[/QUOTE]

mä vaihdan siinä vaiheessa, kun liha on ihan kypsää. Siis sellaista, että voisin sen jo siitä ottaa tarjolle. Pyörittelen sitten vielä jonkin aikaa sillä puhtaalla välineellä, jotta varmasti kaikki raaka on pois.

"heh"
Puuhaarukkahan oikein imee sen raan lihan nesteen itseensä. Sitten sä pyrittelet sen kypsän lihan sillä likasella puuhaarukalla. On siinä sitä raakaa lihaa vaikka olisit sen vitsellä raaputtanut. Miksi et viitsi ottaa toista otinta kypsän lihan käsittelyyn. Helpompihan sekin on, kun alkaa raaputtamaan sitä raakaa lihaa siitä haarukasta.

Eihän sitä raskausaikana enää (jos joskun oon viel raskaana) uskalla mennä kenenkään luo syömään, kun on suuri toksoplasmoosi-/listeriavaara, kun tarjoillaan lihat samalla välineellä, kun on raakaa lihaa möyhennetty.
Mitenköhän ennen on selvitty raskauksista hengissä kun näistä ei ole murehdittu....

[QUOTE="heh";25873860]Varmaan suurin osa tän ketjun kirjoittajista pyörtyis jos näkis nyt mitä tapahtuu. oon kahden koiran kans sängyllä, toinen koira makaa niin että sen pylly on mun tyynyllä :D No okei toi on vähän ällöä, kun ajattelee et tunti sitten tultiin lenkiltä jossa se väänsi isot tortut... Mut oon jo tottunut tähän :) Pitänee vaihtaa tyynyliinat taas tässä joku päivä :whistle:[/QUOTE]
Hyi saatana.. :x

pikkanen
[QUOTE="heh";25874118]Mitenköhän ennen on selvitty raskauksista hengissä kun näistä ei ole murehdittu....[/QUOTE]

no ennenvanhaahan oli paljon enemmä lapsi-/sikiö-/äitikuolleisuutta.

OKSENTAA
[QUOTE="heh";25873860]Varmaan suurin osa tän ketjun kirjoittajista pyörtyis jos näkis nyt mitä tapahtuu. oon kahden koiran kans sängyllä, toinen koira makaa niin että sen pylly on mun tyynyllä :D No okei toi on vähän ällöä, kun ajattelee et tunti sitten tultiin lenkiltä jossa se väänsi isot tortut... Mut oon jo tottunut tähän :) Pitänee vaihtaa tyynyliinat taas tässä joku päivä :whistle:[/QUOTE]

Hyi prkl

Ainiin, yhessä kyläpaikassa aikoinaan oli kissa paskantanut sängylle. Talon isäntä kopsautti ne paskakokkareet peitolta lattialle ja jätti peiton sänkyyn.. Taisi se niitä kokkareita sieltä lattialta kerätä, mutta ei ainakaan peittoa laittanut pesuun.. :x

"huoh"
Tutustuin vuosia sitten ihmiseen jonka koti oli kaatopaikka. Ulko ovelta jo haisi kaamea kissan kusen löyhkä. Kissankarvoja oli jokapaikassa, ei imuroitu ehkä useampaan kuukauteen, likaisia astioita tiskipöytä ja keittiön tasot täynnä -> astianpesukone myös löytyi taloudesta, vessa haisi kuselta, lattiat olivat likaiset. Hieromasauvoja lattialla. En ole sitten sen jälkeen tavannut aikaa 8 vuotta

"Outoa"
Te jotka vaihdatte lastat kesken paiston, vaihdatteko myös pannun? Ilettävää jos samasta pannusta tarjoillaan kypsää lihaa missä on ollut raakaakin... Hahaha ja ettekö koskaan syö esim. Pihvejä mediumina tai muuten kuin täysin kypsinä?
Tiskirätin ite säilytän siinä tiskipöydällä, kuivuu kyllä nopeasti vaikka on kaksinkerroinki. Mies joskus jättää sen altaaseen lillumaan ja nakkaan kyllä heti roskiin. Ällöttää sellaset paikat missä ei joka viikko pyyhitä ikkunoiden ja ovien karmeja ja päältä pölyjä ja samoin väliovista.

Yks mikä ällöttää on se että samoja pyyhkeitä käytetään monta kertaa ja sit ne paskaisina roikkuu kaikkien nähtävillä.
Meillä käytetään samaa pyyhettä ihan max. kaks kertaa, yleensä vaan kerran: suihkun jälkeen pyyhitään ja suoraan koneeseen/pyykkikoriin.
Onpa tosi ihanan puhdas olo varmaan kun suihkun jälkeen pyyhkii itsensä pinttyneen likaiseen valmiiksi kosteaan pyyhkeeseen, hrrrrr...

"alma"
Ettekö te lastanvaihtajat syö koskaan raakaa lihaa? Tai vaikkapa mediumiksi paistettua pihviä? Naudanlihaa voi ihan hyvin syödä raakanakin, mitä te pelkäätte tapahtuvan, jos lasta jää vaihtamatta?

Yhteistyössä