Löysin ystävän aviomiehen etsimästä salasuhdetta netistä...

• Viestiketjun aloittaja "Tonttu"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Toisinajattelijalle: Puhut lapsen oikeudesta perheeseen. Olen samaa mieltä, mutta minulle perhe on sellainen, jossa vanhemmat ja lapset voivat luottaa ja tukeutua toisiinsa. En haluaisi vuosia kestävää pimennossaelämistä, vaikka tuo pimentoaika voisi olla näennäisesti onnellista. Koska totuus tulee jossain vaiheessa ilmi, ja pitkään kestänyt systemaattinen pettäminen satuttaa enemmän kuin hairahdus. Jälkimmäisestä voi toipua lähes kuntoon, ja saada perheen kasaan. Jos vanhemmat ovat yhdessä vain lasten vuoksi, ei kyse ole perheestä vaan jonkinlaisesta kommuunista.

Minusta lapsi ansaitsee nähdä miten onnellinen voi olla, olivat ne sitten vanhemmat yhdessä tai vanhemmat uusien kumppaneiden kanssa. Jälkimmäisessä tapauksessa olisi myös hyvä näyttää lapsille esimerkkiä kuinka vanhemmat voivat olla aikuismaisesti tekemisissä, vaikka rakkautta ei enää olisi. En haluaisi antaa mallia lapselleni kituuttamisesta, koska silloinhan hän itse voisi jäädä aikanaan toimimattomaan suhteeseen.

Tämä sepustus ei tarkoittanut, että vastoinkäymisten kohdalla tulisi heti antautua viettien vietäväksi paremman elämän toivossa. Perhe vaatii myös vaivannäköä.

Ja alkuperäiseen kysymykseen: Kertoisin petetylle/laittaisin pettäjän selvittämään asian petetyn kanssa, haluaisin tietää petetyksi tulemisestani, olisin halunnut aikoinani tietää petetyksi tulemisestani. Sen voi ajatella niin, että jos pettäminen tulee ajoissa ilmi, on vielä mahdollisuus pariskunnalla selvittää asia ja estää kierre.

• Tykkää
Reactions: nöppönen
"vieras"
Itse haluaisin kyllä tietää. Joutais sellanen ukko mäkeen joka niin paljon arvostaa perhettään että alkaa vehtaa muiden kanssa. Vaikka menisikin huonosti niin onko se oikeutus pettämiseen? Oikeesti hei, haloo.

Itse en sellasella munattomalla tossukalla tekisi yhtään mitään joka muiden kanssa vehkaa kun on vähän onneton. hah.

[QUOTE="rosa";25841670]Asiat eivät ole juuri koskaan mustavalkoisia, mutta lähtökohtaisesti tuossa tilanteessa ei muuta ajatellakaan kuin sitä omaa etua, ja lähtökohtaisesti en haluaisi olla tuolla tavalla ajattelevan ihmisen ystävä.[/QUOTE]

Ihmeeellinen käsitys, että jos ei sekaannu toisten ihmisten asioihin, niin ajattelee omaa etua. Jotenkin ei tuo logiikka aukea.

"vierailija"
[QUOTE="vieras";25843286]Mielenkiintoista että tässä ketjussa KAIKKI palstamiehet vastustaa petoksesta kertomista.
Miksiköhän?[/QUOTE]

Miehen logiikka? Kokemusta asiasta?

En oo jaksanut noita välikeskusteluja juuri rämpiä. Tylsistynyttä kans kiinnostais miten ap:n jutussa kävi.

"xxxxx"
Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;25829988:
No et ainakaan vasikoi! Mitä v***a se sulle kuuluu mitä jotkin tekevät suhteessaan?! Varsinkin jos aavistelet miten siinä voisi käydä.

Käsittämätöntä kuinka joidenkin (yleensä naisten) pitää heti päästä kertomaan "suuret uutiset". Meinaatko että tämä nainen tulisi kiittämään sua omasta ja perheensä kärsimyksistä?

Get your own f****g life :mad:
Hä. Naisenko pitää sitten olla tietämätön tossukka ja vaan eää toivossa ettei mies tee mitään tollaista. Jos oma ukko tekis tuollaista, haluaisin todellakin tietää. Se olis kerrasta poikki meillä, aivan sama vaikka meillä on lapset ja iso omakotitalo. Minä olen vahva menestyvä nainen, jolla on kyllä elämässä muutakin sisältöä kuin olla sutkaavan aviomiehen ovikynnyksenä. Jos ukko tekis jotain tollaista, mulla ei oo kyllä mitään tarvetta niellä tuollaista käytöstä, vaan panisin elämän uuteen kuosiin ihmisten kera, joilla on samat arvot kuin minullakin.

Jos ukko ulkoiluttaa kapistustaan, on kyse jo muusta kuin seksivietistä. On kyse siitä, että pystyy pettämään kumppaninsa ja parhaan ystävänsä luottamuksen. Aivan toisarvoista se seksi ja olennaista se, että pettää luottamuksen ja yhteiset arvot.

Jätin kerran kertomatta tutulle hänen miehensä teerepelistään. No, nyt ovat eronneet joka tapauksessa. Ystävältsäni olisi säästynyt vuosien murheet jos olisin avannut haavini ja kertonut tuosta ajoissa. JOskaan en edellenekään tekisi sitä itse, vaan nimettömänä. Ottaisin kuvan, löisin kirjekuoreen ja postissa vaimolle.

"..."
mä haluisin ainakin tietää, jos mun miehellä olis joku seuranhaku ilmoitus. toivottavasti vaan mun ystävät, aj vaikka jopa miehenkin ystävät on sen verran reiluja, jos tommosta joskus tapahtuu, että tulee minulle kertomaan!

"Vieras"
todella todella hyvä ystävä niin kertoisin (vain todisteiden kera), mutta jos olisi puolituntematon - en puuttuisi heidän asioihin. Täälläkin moni sanoisi olevansa kiitollinen, jos joku heille kertoisi pettäjämiehestään. Valitettavasti totuus on kyllä aivan toinen, kun tilanne kohdalle sattuu => viestintuoja ammutaan aina.

"Vieras"
[QUOTE="huh";25842618]varmaa köyhä elämä mulla tai joatin mutta mua vituttaa nää aloitukset joihin ei sit tulla kertomaan mite kävi,aaarhg:D[/QUOTE]

Aapeeeee, mites kävi?

[QUOTE="rosa";25843684]Tarkoitin sitä että et välitä ystävästäsi aidosti, vaan haluat ainoastaan vaikuttaa hänen silmissään siltä että välittäisit. Mitä muuta tuo on kuin oman edun ajattelemista.[/QUOTE]

Vieläkään tuo sinun selityksesi ei vastannut millään tavalla minun kommenttejani. Jos en sotkeennu toisten asioihin niin miten ajattelen siinä omaa etuani? Tuo sinun naisenlogiikkasi ei vain aukea.

[QUOTE="vieras";25843286]Mielenkiintoista että tässä ketjussa KAIKKI palstamiehet vastustaa petoksesta kertomista.
Miksiköhän?[/QUOTE]

Veikkaan että kysesssä on miesten ja naisten geneettinen ero sen suhteen etti miehillä ole sisäsyntyistä viettiä sotkeutua toisten asioihin ja juoruiluun yleensäkin.

"jorma"
minä kyllä kertoisin.piruako sitä puolustella millään tavoin..se kirpasee kyllä mutta loppuupahan yksi onneton liitto ja uusi onni voi alkaa =)
mistä sitä tietää vaikka näillä on hyväkin liitto kun mies saa tehdä itsensä tyytyväiseksi muualla aina välillä. Voi olla että liitto olisi paskempi jos mies ei touhuais mitä touhuaa. Nykypäivän naiset ei panosta liittoonsa niinkuin ennen, tekosyynä on lapset, kiireet töissä jne. Miehet edelleen kaipaavat hellyyttä ja varsinkin huomiota kotonaan, jos sitä ei tule niin se haetaan muualta jotta jaksetaan hymyillä ja olla tyytyväisenä...

[QUOTE="jorma";27189349]mistä sitä tietää vaikka näillä on hyväkin liitto kun mies saa tehdä itsensä tyytyväiseksi muualla aina välillä. Voi olla että liitto olisi paskempi jos mies ei touhuais mitä touhuaa. Nykypäivän naiset ei panosta liittoonsa niinkuin ennen, tekosyynä on lapset, kiireet töissä jne. Miehet edelleen kaipaavat hellyyttä ja varsinkin huomiota kotonaan, jos sitä ei tule niin se haetaan muualta jotta jaksetaan hymyillä ja olla tyytyväisenä...[/QUOTE]

Siis mua niin kiehuttaa tää miesten ajattelu että naiset on jotain helvetin kotiorjia jotka hoitaa lapset ja kodin silläaikaa kun miehet käy paneskelemassa kaikkia muita naisia. :mad: Ja minkä helkutin takia vaan se miehen tyytyväisyys on kaikista tärkeintä!?!?! :kieh: Ja mites ne miehet panostaa liittoihin?!? Pettämälllä vai?!? Ja naisetko ei sitten hellyyttä tai huomiota muka tartte?!?
Kyllä mä haluaisin tietää, niin voisin sitten itsekin etsiä parempaa seuraa hyvällä omallatunnolla..

Alkuperäinen kirjoittaja Tiukun äiti;27189990:
Siis mua niin kiehuttaa tää miesten ajattelu että naiset on jotain helvetin kotiorjia jotka hoitaa lapset ja kodin silläaikaa kun miehet käy paneskelemassa kaikkia muita naisia. :mad: Ja minkä helkutin takia vaan se miehen tyytyväisyys on kaikista tärkeintä!?!?! :kieh: Ja mites ne miehet panostaa liittoihin?!? Pettämälllä vai?!? Ja naisetko ei sitten hellyyttä tai huomiota muka tartte?!?
Kyllä mä haluaisin tietää, niin voisin sitten itsekin etsiä parempaa seuraa hyvällä omallatunnolla..
Älä yleistä!

Tää juna kulkee molempiin suuntiin.

Tuossa nyt tartuit yhteen kirjoitukseen (nostoksi informaatioarvo pyöreä nolla) ja kommenttisi siihen heijastaa mielikuvaasi kaikista miehistä. Mielikuvaa jonka sait sairaalta mieheltäsi joka aiheetta dissasi sua ja sun fyysistä olemusta. Toivottavasti et ole sisimmältäsi näin katkera (ämmä) kuin annat kommentissasi ymmärtää.

Lukaiseppa iltalukemisiksi tämä ketju alusta loppuun.

Anteeksi kärkevä kirjoitustyylini...

Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;27190331:
Älä yleistä!

Tää juna kulkee molempiin suuntiin.

Tuossa nyt tartuit yhteen kirjoitukseen (nostoksi informaatioarvo pyöreä nolla) ja kommenttisi siihen heijastaa mielikuvaasi kaikista miehistä. Mielikuvaa jonka sait sairaalta mieheltäsi joka aiheetta dissasi sua ja sun fyysistä olemusta. Toivottavasti et ole sisimmältäsi näin katkera (ämmä) kuin annat kommentissasi ymmärtää.

Lukaiseppa iltalukemisiksi tämä ketju alusta loppuun.

Anteeksi kärkevä kirjoitustyylini...
En ihan oikeasti haluaisi olla katkera ämmä, mutta pahoin pelkään että joko olen välillä jo nyt, tai sitten olen ainakin pikkuhiljaa muuttumassa.. :ashamed:

Ja olen tosi yksinäinen myös. :'(

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä