Täällä kun on tälläisiä tiukkamoraalisia ihmisiä niin kertoisitteko hyvän ystänne (mahdollisesta) pettämisestä hänen miehelleen jota ette edes kovin hyvin tunne? Moraalisestihan tämä on näin päin aivan sama asia.
Hyvälle ystävälle kertoisin miehensä pettämisestä, koska ystävän kanssa näistä asioista on aikanaan puhuttu moneen otteeseen ja tiedän, että hän haluaisi tuollaisessa tapauksessa tietää asiasta. Samoin kun minä haluaisin ystäväni kertovan minulle, jos tietäisi minun mieheni pettävän.
Tuttujen tai puolituttujen suhteisiin en todellakaan sekaantuisi, heidän toivomuksistaan asian suhteen kun mulla ei ole tietoa. Näin ollen en kertoisi myöskään hyvän ystäväni miehelle asiasta.
Mut joo, mä olenkin varmaan suht outo tyyppi tässä maailmassa, kun ikinä en ole ketään pettänyt ja tiedän, etten tule pettämäänkään. Nykyisessä parisuhteessa olen tähän mennessä elänyt noin 15 vuotta. Jos mieheni pettäisi, haluaisin ehdottomasti tietää asiasta, sillä uskollisuus on mulle yksi parisuhteen kulmakivistä ja myös mieheni on aina tiennyt sen (ja ainakin väittänyt olevansa samaa mieltä). Mun mielestäni mulla on oikeus päättää siitä, millaisen ihmisen kanssa jaan elämäni. Jos ei pysty olemaan minulle uskollinen, niin eihän sille mitään sitten voi. Mutta mä haluan siinä tapauksessa olla mieluummin yksin, luottamus on mulle sen verran tärkeä juttu. Ja sen jälkeenhän mies olisi täysin vapaa tekemään, mitä ikinä haluaisi. Win-win.