Löysin ystävän aviomiehen etsimästä salasuhdetta netistä...

• Viestiketjun aloittaja "Tonttu"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";25837584]No mietippä nyt ihan vähän kauemmin! Sinä olet huolissasi vain itsestäsi, kuin ystävälläsi on kysymys koko elämästä, sen perustumisesta valheeseen ja kusetukseen. Mutta sinä et kerro, koska SINÄ joutuisit ehkä "alas ammutuksi".

Jos tuo ei ole itsekkyyttä niin ei sitten mikään. Mutta olet vielä niin itsekäs ettet edes näe sitä![/QUOTE]

Oletko ikinä ollut tuollaisessa tilanteessa, ja sitten menettänyt kaksi hyvää ystävää sen takia?

Jos olet ja selvisit kuivin nahoin, onneksi olkoon. Jos et ole, pää kiinni.

"vieras"
Minusta pettämisestä tai mahdollisesta pettämisestä kertominen oman itsensä takia, on verrattavissa juoruiluun, jota itse halveksun.
No nyt sä lisäilet jo sanoja jotka muuttaa koko keskusteltavan asian,
kukaan ei tässä keskustelussa puhu siitä onko oikein kertoa pettämisestä
OMAN ITSENSÄ TAKIA vaan siitä pitääkö ystävälle kertoa jos tiedät hänen miehensä pettävän.

"vieras"
Oletko ikinä ollut tuollaisessa tilanteessa, ja sitten menettänyt kaksi hyvää ystävää sen takia?

No sä et vaikuta joo tosiaan siltä että sulla kovin paljoo ystäviä olis. Mä en ainakaan olisi sun ystävä, koska en voisi luottaa suhun. Et kertoisi, vaikka tietäisit, että minua petetään. Miten joku voi olla edes niin inhottava?

[QUOTE="vieras";25837620]No nyt sä lisäilet jo sanoja jotka muuttaa koko keskusteltavan asian,
kukaan ei tässä keskustelussa puhu siitä onko oikein kertoa pettämisestä
OMAN ITSENSÄ TAKIA vaan siitä pitääkö ystävälle kertoa jos tiedät hänen miehensä pettävän.[/QUOTE]

Miten niin lisäilen? Joku ei voi olla kertomatta koska se on hänen moraalinsa vastaista.

[QUOTE="vieras";25837626]No sä et vaikuta joo tosiaan siltä että sulla kovin paljoo ystäviä olis. Mä en ainakaan olisi sun ystävä, koska en voisi luottaa suhun. Et kertoisi, vaikka tietäisit, että minua petetään. Miten joku voi olla edes niin inhottava?[/QUOTE]

Niin toki, viattoman ystävän syyhän se, että petetään.

tiukkamoraalinen?
Täällä kun on tälläisiä tiukkamoraalisia ihmisiä niin kertoisitteko hyvän ystänne (mahdollisesta) pettämisestä hänen miehelleen jota ette edes kovin hyvin tunne? Moraalisestihan tämä on näin päin aivan sama asia.
Hyvälle ystävälle kertoisin miehensä pettämisestä, koska ystävän kanssa näistä asioista on aikanaan puhuttu moneen otteeseen ja tiedän, että hän haluaisi tuollaisessa tapauksessa tietää asiasta. Samoin kun minä haluaisin ystäväni kertovan minulle, jos tietäisi minun mieheni pettävän.

Tuttujen tai puolituttujen suhteisiin en todellakaan sekaantuisi, heidän toivomuksistaan asian suhteen kun mulla ei ole tietoa. Näin ollen en kertoisi myöskään hyvän ystäväni miehelle asiasta.

Mut joo, mä olenkin varmaan suht outo tyyppi tässä maailmassa, kun ikinä en ole ketään pettänyt ja tiedän, etten tule pettämäänkään. Nykyisessä parisuhteessa olen tähän mennessä elänyt noin 15 vuotta. Jos mieheni pettäisi, haluaisin ehdottomasti tietää asiasta, sillä uskollisuus on mulle yksi parisuhteen kulmakivistä ja myös mieheni on aina tiennyt sen (ja ainakin väittänyt olevansa samaa mieltä). Mun mielestäni mulla on oikeus päättää siitä, millaisen ihmisen kanssa jaan elämäni. Jos ei pysty olemaan minulle uskollinen, niin eihän sille mitään sitten voi. Mutta mä haluan siinä tapauksessa olla mieluummin yksin, luottamus on mulle sen verran tärkeä juttu. Ja sen jälkeenhän mies olisi täysin vapaa tekemään, mitä ikinä haluaisi. Win-win.

En pystyisi hyvältä ystävältä pitämään sellaista tietoa. Mä oon surkea valehtelemaan ja pitämään asioita sisälläni muutenkaan. Enkä usko, että tosiystävän menettäisin siksi, että kertoisin totuuden.

Tuossa tilanteessa, jos mies on pettämissivustolle liittynyt, en usko, että miehen kuulustelu tai hänelle järjen puhuminen auttaisi yhtään mitään. Sillä on jo vankka tarkoitus hakeutua vieraisiin. Kyllä sen ystävän vaan pitäisi tietää totuus. Tehkööt sitten sillä mitä päättääkin.

[QUOTE="vieras";25837635]Ei se pettäminen ole ystävän syytä, mutta se tiedon pimittäminen on! Ei sellainen ihminen ole viaton, joka salaisi tuollaisen asian.[/QUOTE]

On täysin viaton, jos ei ole halunnut tietää eikä halunnut puuttua.

No onneksi oikeassa elämässä asiat ei ole tällaisia. Ystäväni ainakin tietävät mitä ajattelen ja kappas, edelleen ovat elämässäni mukana ja tietävät omat kokemukseni aiheesta.

"Iitu"
Tämä on ihan ohi aiheen, mut tulipahan mieleen...
Joku aika sitten halasin erästä miespuolista tuttavaani kävelytiellä ihan TODELLAKIN ilman taka-ajatuksia, niin eikös tän miehen avovaimon tuttava ollut nähnyt tuon HALAUKSEN ja soittanut välittömästi asiasta tälle avokille.... Voi jihaaa!!
Että täälläpäin ainakin kaverit raportoi kaiken mahdollisen... :D

"vieras"
Miten niin lisäilen? Joku ei voi olla kertomatta koska se on hänen moraalinsa vastaista.
No mitäs sitten? Jos ystävän moraalikäsitys pettämisen suhteen on erilainen kuin kertojan ja hänelle se asia on ihan sama, niin mitä se haittaa jos asiasta kertoo?

Sano nyt vielä että teet seuraavaksi metsäpeikot ja kerrot pettäneesi miestäsi joko lukuisia kertoja tai teet sitä parhaillaan...

"mä"
Olin petetty , useat kevarit tiesivät mutta eivät kertoneen :(
Sain tietää miehen veljen kertomana onneksi . Kaikki kaverit "hylkäsin" jotka tiesivät pettemisestä mutta eivät kertoneet .

miehet
En voisi käsittää sellaista todella hyvää ystävyyttä jossa ei kerrottaisi tällaisesta asiasta. Se olisi vastoin kaikkia arvojani maailmassa. Miehet vaihtuu, ystävät jää.

"vieras"
[QUOTE="Iitu";25837658]Tämä on ihan ohi aiheen, mut tulipahan mieleen...
Joku aika sitten halasin erästä miespuolista tuttavaani kävelytiellä ihan TODELLAKIN ilman taka-ajatuksia, niin eikös tän miehen avovaimon tuttava ollut nähnyt tuon HALAUKSEN ja soittanut välittömästi asiasta tälle avokille.... Voi jihaaa!!
Että täälläpäin ainakin kaverit raportoi kaiken mahdollisen... :D[/QUOTE]

No, mutta jos kerran ette olleet hämärähommissa, niin tuosta kertomisesta tuskin oli haittaa.

"Vieras"

Luuletko nyt todellakin että olet ainoa laatuasi, että muut ei ole kohdanneet tuollaista tilannetta? Tosin uskon että nytkin feikkaat pelastaaksesi oman nahkasi. Taas.

Mutta mitä kysymykseesi tulee, niin olen ollut tilanteessa jossa näin itse fyysisesti miten mies petti kaveriani. Kysyin kyllä kaveriltani ensin että haluaisiko tietää jos mies pettäisi, ja kerroin sitten kun oli vastannut myöntävästi. Erosivat, ja nyt on tuo nainen ollut jo 10 vuotta toisen kanssa onnellisesti naimisissa. Eikä mennyt edes ystävyys.

Outoja ystäviä sinulla jos ovat kertomisesi vuoksi ystävyyden katkaisseet. Mutta mitäpä muuta voi odottaa noin oudon kohdalla kuin sinä.

"vieras"
On täysin viaton, jos ei ole halunnut tietää eikä halunnut puuttua.

No onneksi oikeassa elämässä asiat ei ole tällaisia. Ystäväni ainakin tietävät mitä ajattelen ja kappas, edelleen ovat elämässäni mukana ja tietävät omat kokemukseni aiheesta.
Höpö höpö. En todellakaan ymmärrä miten ihminen haluaa taas sulkea silmänsä ja leikkiä ettei näe mitään, kun toista ihmistä kohdellaan väärin.

Joskus on tehtävä asioita vain siksi koska se on oikein kanssaihmistä kohtaan.

Hyi helvetti mitä välinpitämättömyyttä.

Munattomia ihmisiä täällä, yök.

Eri juttu vielä olisi joku sekoilu jossain bileissä, jos se mies olis vaikka vähän liian läheisesti tanssinut jonkun kanssa tai jotain.. Mutta tässä on kyseessä kuitenkin suunnitelmallinen (seksi?)seuran hakeminen. Eli ei todellakaan mikään harkintakyvyn pettäminen kännissä tms., minkä joku vielä vois katsoa sormien läpi.

• Tykkää
Reactions: eras, vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys;25837600:
Minusta ei voi verrata noita kahta, sillä ystäville olen lojaali, mutta en pelkille tutuille.
Tämä olikin tarkoitettu näille jotka ovat perustelleet asiaa pelkästään moraalisella kannalla. Näitähän on täällä aika joukko.

"rosa"
Joskus sattumankauppa asettaa kuitenkin myös ne viattomat sivulliset vastuulliseen asemaan, jos näet vaikka pahoinpitelyn niin olet kyllä velvollinen hälyyttämään apua. Muuten se on heitteillejättö ja se on rikos.

Pettämistapauksessa kertomatta jättäminen on moraalinen rikos sitä ystävää kohtaan.

Mistä kukakin voi tietää haluaako petetty edes tietää? Ellei siis ole ihan henk. koht. sinulle sitä ilmoittanut. Moni ajattelee ettei joku hairahdus mitään muuta jos siitä ei tiedä. Ja suuri osa teistä olisi valmis pilaamaan jonkun perheen elämän tämän takia. Saatte vielä vihat päällenne ystävältänne kaupanäällisiksi. Ei ole ihan ensi kerta kun ikävän viestin tuoja ammutaan.

Yhteistyössä