Kaupassa nähtyä ja muistutusta kaikille!

[QUOTE="vieras";25757495]Ja minä kerroin kukkakaalista. Pointtisi?

Sulla on vielä tuo NuudeliSota kesken, keskity sä omiin ongelmiisi ja anna mun käydä barrikadeille kaaleja (ei niitä ihmisiä) vastaan.[/QUOTE]

Nuudelisota:LOL:
Ihmiset ei nyt osaa nähdä sitä todellista ydintä yli niiden nuudeleiden.

Onko ap ihan tosissaan. :LOL:

Mä juuri eilen ostin kaksi nuudelipussia, siis niistä saa keitettyä yhdelle ruualle. Joskus syön ihan vain niin, joskus laitan sekaan tonnikalaa eli säilykettä. Siis voi apua. :D Lapselle en niitä syötä kun ei tuo niitä huoli, kyseessä aika nirso lapsi.

Teen lähinnä kyllä ihan tavallista ruokaa ja ihan terveellisesti, mutta joskus nyt vain tekee mieli nuudeleita.

Mäkin ihmettelen, että miten joku jaksaa noin tarkkaan kyylätä toisten ostoksia. Olisikohan parempi keskittyä omaan elämäänsä. Ja ap:lle tiedoksi, että sun aloitus ja muut viestit on niin asenteellisia, että ei ihme, että saat osakseni naurua ja ärsyyntyneitä kommentteja. Jos haluaa asiallista keskustelua, niin on parempi aloittaa vähän toisenlaisella tyylillä.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Tottakai se nuudeleita ostanut nainen syö vain nuudeleita ja syöttää vain nuudeleita lapsilleenkin.

Saatan käydä samana päivänä kahdesti kaupassa. Ensin kunnon ostoksilla tuoreita vihanneksia ja kuivaruokaa, maitoa yms. Sitten saatan piipahtaa eri kaupassa hakemassa suklaata, sipsipussia ja miehelle kaljaa sekä jotain valmisateriaa työevääksi. Jos ap näkisi minut kaupassa jälkimmäisillä ostoksilla, niin ihanko tosissaan luulisit, että meillä sitten syödään vaan sipsiä ja kaljaa?
näin meilläkin..

Toisekseen, nuudeleita on hyvin paljon erilaisia. Ihan jo tuossa meidän K-Kaupassakin. Mä ostan luomutattarinuudeleita, joita käytän monessakin reseptissä ja ennen kaikkea japanilaisessa ruoassa. Ja jos jollekin on epäselvää, niin tattari on huomattavasti terveellisempää kuin esim. vehnä.
Onko niissä lainkaan vehnää? Tai onko niissä kananmunaa? En ole vielä tattarinuudeleita huomannut, voisi kokeilla lapselle jos niissä ei ole kananmunaa. Tai vehnää.

come on
[QUOTE="vieras";25757458]Nuudelit huonompi vaihtoehto, kuin makaroni (säilöntäaineet eri luokkaa).[/QUOTE]

Eikä varmasti ole!

Ne VALMISRUOKAPUSSIT, jossa on nuudelia, ovat varmastikin epäterveellisiä. Yleiselintarvikkeena nuudelit eivät eroa makaroneista muutoin kuin korkeintaan eri koostumuksella (esim on olemassa riisi-, kokojyvä- ja tattarinuudeleita). Nuudeleita EI osteta niissä valmisruokapusseissa vaan nuudeleita on paljon erimerkkisiä ja tosiaan täysin eri koostumuksisia.

Puhukaa ihmiset oikeista asioista!!

plm
Kyllä sä olet ap ihan täysi pässi.
Jos mä ostan kaupasta jotain hyvin säilyvää suuren erän, se ei todellakaan tarkoita sitä että söisin ne kaikki heti samantien. Sitä kutsutaan varastojen hankkimiseksi esim sairastelun varalta tai jos muuten ei huvita/pääse kauppaan, onpa jotain jemmoja kotona.

Onko ne riisinuudelit sitten paljonkin ravintorikkaampia ja terveellisempiä kuin tavisnuudelit?

Kun eikö ap sanonut että heillä syödään riisinuudeleita lapsen allergian takia?
Eihän niissä käytännössä ole kuin riisiä.

Mutta siis, mitä tässä tarkoitetaan niillä valmisnuudeleilla? Niitä kuivanuudelipusseja, joissa on mukana maustepussi jonka saa halutessaan sekoittaa nuudelien joukkoon vai?

tietoa
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;25757591:
Onko niissä lainkaan vehnää? Tai onko niissä kananmunaa? En ole vielä tattarinuudeleita huomannut, voisi kokeilla lapselle jos niissä ei ole kananmunaa. Tai vehnää.
Mulla ei nyt just ole pakettia tässä, että voisin tarkistaa, mutta mulla on esim. tummasta riisistä tehtyjä nuudeleita, joiden koostumus on tasan tumma riisijauhe ja vesi (nämä riisinuudelit ovat siis gluteenittomia). En usko, että niissä tattarinuudeleissakaan on kananmunaa tai vehnää, mutten voi luvata. Löytyvät ainakin meidän kaupasta tuolta etnisten ruokien hyllyltä ja tattarinuudelit kulkevatkin nimellä saba -nuudelit.

"niin"
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;25757729:
Eihän niissä käytännössä ole kuin riisiä.

Mutta siis, mitä tässä tarkoitetaan niillä valmisnuudeleilla? Niitä kuivanuudelipusseja, joissa on mukana maustepussi jonka saa halutessaan sekoittaa nuudelien joukkoon vai?
Just vissiin niitä.

Ja tosiaan riisinuudeleissa on vain riisiä ja vettä.

Mulla ei nyt just ole pakettia tässä, että voisin tarkistaa, mutta mulla on esim. tummasta riisistä tehtyjä nuudeleita, joiden koostumus on tasan tumma riisijauhe ja vesi (nämä riisinuudelit ovat siis gluteenittomia). En usko, että niissä tattarinuudeleissakaan on kananmunaa tai vehnää, mutten voi luvata. Löytyvät ainakin meidän kaupasta tuolta etnisten ruokien hyllyltä ja tattarinuudelit kulkevatkin nimellä saba -nuudelit.
Riisinuudeleissa/vermisellissä ei olekaan yleensä munaa, vehnästä tehdyissä yleensä taas taitaa olla (ainakin niissä, mitä on useimmissa kaupoissa). Täytyy katsella noita tattarinuudeleita. Se on ikään kuin olevinaan ihan eri ruokaa, kun sen syö eri muodossa ;) Allergikkoja pitää välillä vähän huijata... :D

....
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;25757758:
Riisinuudeleissa/vermisellissä ei olekaan yleensä munaa, vehnästä tehdyissä yleensä taas taitaa olla (ainakin niissä, mitä on useimmissa kaupoissa). Täytyy katsella noita tattarinuudeleita. Se on ikään kuin olevinaan ihan eri ruokaa, kun sen syö eri muodossa ;) Allergikkoja pitää välillä vähän huijata... :D
Niinpä. Me oltiin myös jonkin aikaa gluteenittomalla ruokavaliolla, mutta saatiin palata takaisin kun ongemat eivät johtuneetkaan gluteenista.

Tattarilla on muuten eri ravintoarvoja kuin riisillä ja mun mielestä niiden makukin on hyvä. Joten sen puolesta hyvä antaa lapselle myöskin. Tattari kaikissa muodoissaan ei maistu niin hyvältä, mutta nuudelina ja näkkärinä (joita me syötiin paljon kun oltiin gluteenittomalla ruokavaliolla) se on musta oikein maittavaa.

Tattari kaikissa muodoissaan ei maistu niin hyvältä, mutta nuudelina ja näkkärinä (joita me syötiin paljon kun oltiin gluteenittomalla ruokavaliolla) se on musta oikein maittavaa.
Mä tykkään käyttää sitä suurustamiseen, samoin mun mielestä se antaa ihan kivan maun riisihiutalepuuroon ja lettuihin. Ja leipomuksiin käytän myös, siinä on hyvä koostumuskin :)

ndfkgs
Mene jonnekin kehitysmaahan sanomaan nuudeleita tms. ruokaa moskaksi. Voi vittu miten tyhmä voi ihminen olla. Joo, paras olis syödä puhdasta ja laadukasta ruokaa, mut hyvä se on saada edes jotain ravitsevaa syötävää. Oikeesti, avaa vähän silmiä. Ei täällä Suomessakaan muutama vuosikymmen sitten kellekään olis tullut edes mieleen sanoa syömäkelpoista ruokaa MOSKAKSI.

Ja lopeta toisten kyttääminen kaupassa.

Yhteistyössä