Huomenna viimeinen synnytyspelko keskustelu ja:(...

• Viestiketjun aloittaja :(:(
  • Ensimmäinen viesti
"..."
Saako kysyä miksi kesti noin kauan toipuminen? Repesitkö pahasti vai...?
Ei edes revennyt mitenkään tavattoman pahasti, eli parista kohdasta tikattiin muutamia tikkejä. Jostain syystä vain haavojen paraneminen kesti todella pitkään, ja jotenkin noiden ompeleiden väliin kiristyi juuri "sopiva" kohta niin, että alapää oli kosketuarka todella pitkään. Myös turvotus kesti jostain syystä todella pitkään, ja koko alapää tuntui useita kuukausia aivan vieraalta, ja tuntui että emätin pursuaa ulos, joten en edes itse uskaltanut koskea sinne, saati että olisi antanu jonkun toisen koskea. Kai tuohon vaikuttaa kudostyyppi, huonosti ommellut haavat yms.

just joo
Pitääkö lisääntyä noin vitusti, jos ei uskalla synnyttää normaalisti? Kivikaudella naiset synnytti alakautta, ja se on oikea tie siihen touhuun. Jos ei siihen kykene, kannattaa jättää koko homma väliin ja pitää ne reidet kiinni!

"madame"
Toivon sydämeni pohjasta ,että lääkäri suostuu siihen että saisin leikkauksen:( en uskalla synnyttää alakautta vaikka jo neljäs tulossa. miten saan vaadittua sen leikkauksen? kätilö oli viikko sitten sitä mieltä että voisin ehkä saada mutta kaiki riippuu lääkäristä:( ja vielä sattuu justiin sellanen äkänen mies lääkäri olemaan huomenna vuorossa kun kysyin:( kaikki pelottaa..miten saan leikkauksen?
Kuule miksi sä haluat leikkauksen? ymmärrätkö että voi jäädä kiinnikkeitä jotka voivat aiheuttaa sulel loppuelämän vatsan kipuja! ja ei välttämättä ihan pieniä

olen nimittäin kokenut sen kun konttaa lattialla ja ulvoo kivusta ja minulla syyksi epäiltiin kiinnikkeitä(sill äkatatvien tutkimusten jälkeen ei löytynyt muuta selittävää tekijää), että joo kananttaa hankkia ehdoin tahdoin tällänen vaiva!

Sit saa vetää tramalia,panacodia,litalginia maksimi annoksia ja silti joutuu välillä hakee kipupiikkii lääkäristä.

Alatiesynnytyksisä ei jäänyt yhtään mitään vikaa pysyväksi.

-
En oikeasti tarkoita olla ilkeä, mutta minun on pakko kysyä: miksi hankkiudutaan raskaaksi, jos synnyttäminen on ylitsepääsemättömän pelottavaa. Eikö silloin olisi järkevää luopua lapsihaaveista etenkin, kun lapsia on jo olemassa?

saman kokenut
Vetoa siihen, että ihan lain mukaan ketään ei voida alateitse pakottaa synnyttämään (potilaan itsemääräämisoikeus).

Itse olin aivan samassa tilanteessa vuonna 2008, myös neljäs lapsi tulossa. Pitkään sain taistella sektiosta, ja mua koitti moni taivutella, mut sitten kun ylilääkärille sanoin, että ketäänhän ei voida pakottaa synnyttämään alateitse, lääkäri kirjoitti sektioajan.

kottari
En oikeasti tarkoita olla ilkeä, mutta minun on pakko kysyä: miksi hankkiudutaan raskaaksi, jos synnyttäminen on ylitsepääsemättömän pelottavaa. Eikö silloin olisi järkevää luopua lapsihaaveista etenkin, kun lapsia on jo olemassa?
Ai että meinaat kaiken olevan noin mustavalkoista?
Joskus pelko voi yllättää ihan yhtäkkiä,kesken raskautta vaikka pieni pelko on kytenyt,ei sitä voi itsekään uskoa miten pahaksi pelko kehittyy raskauden loppua kohden.
Ja suomessa on vaihtoehto,pelkosektio,miksi pitäisi sen takia jättää yksi uusi ihminen tekemättä??

• Tykkää
Reactions: Anatolia
"miiku"
No eipä kovin vakuuttavalta kuullosta jos täältä pitää tulla kysymään neuvoja miten saa pelkosektion...Siis kyllä sun ite pitää tietää mitä sanot lääkärille!! Hei haloo.

Hienoa kun täällä neuvotaan miten voi haastaa lääkärin oikeuteen..heh..onnea vaan valitsemallasi tiellä.

"Vieras"
[QUOTE="miiku";25722162]No eipä kovin vakuuttavalta kuullosta jos täältä pitää tulla kysymään neuvoja miten saa pelkosektion...Siis kyllä sun ite pitää tietää mitä sanot lääkärille!! Hei haloo.

Hienoa kun täällä neuvotaan miten voi haastaa lääkärin oikeuteen..heh..onnea vaan valitsemallasi tiellä.[/QUOTE]

Mikäs näissä vastauksissa nyt noin kirvelee?

Onneksi auttajia ja hyväntahtoisiakin ihmisiä löytyy.

"vieras"
Mua sitten jaksaa naurattaa noi pelkosektion vastustajat:)
Joidenkin elämä on tosi mustavalkoista... yksinkertaista jotten sanois... Mutta hei, onnea vaan teille valitsemallanne tiellä!

"miiku"
[QUOTE="Vieras";25722181]Mikäs näissä vastauksissa nyt noin kirvelee?

Onneksi auttajia ja hyväntahtoisiakin ihmisiä löytyy.[/QUOTE]

Onse nyt vähän säälittävää jos itse kokee että ei kykene synnyttämään alakautta ja ei tiedä kuinka kantaansa perustelee lääkärille, aikuinen ihminen. Täältä vaan haetaan aina vakuuttavimpia neuvoja kuinka saada sektio, niinku nää "haasta oikeuteen" tyypit.

pelkosektion saanut
Sain pelkosektion kaksi vuotta sitten, neljännen lapsen kohdalla myös, syistä joita en nyt rupea tässä kertomaan (koska en halua että harmaat huutelijat loukkaa tahallaan, sen verran vaikeasta asiasta oli mun kohalla kyse). Tämä lapsi jäi/jää kuitenkin meidän viimeiseksi koska en halua enää enempiä leikkauksia.
Tämä viimeinen sektiosynnytys oli kumminkin kaikista paras lapsensaantikokemukseni. Mikään noista kolmesta edellisestä tavallisesta synnytyksestä ei vedä vertoja tälle viimeiselle. Kaikki oli jotenkin ihanan rauhallista. Sain nähdä vauvan heti leikkaussalissa ja heräämöön sain sen rinnalle. Kipulääkkeet olivat todella hyvät eikä mihinkään sattunut. Sain keskittyä 100prosenttisesti vauvaan eikä tarvinnut kärvistellä kipujen kanssa niinkuin aikaisemmin. Mitään kiinnikkeitä mulle ei näiden kahden vuoden aikana ole tullut. Toivottavasti ei tuukaan. Mulla on kai ollut tosi hyvä tuuri mutta kokemuksena voin suositella kyllä kelle tahansa.

"Vieras"
[QUOTE="miiku";25722245]Onse nyt vähän säälittävää jos itse kokee että ei kykene synnyttämään alakautta ja ei tiedä kuinka kantaansa perustelee lääkärille, aikuinen ihminen. Täältä vaan haetaan aina vakuuttavimpia neuvoja kuinka saada sektio, niinku nää "haasta oikeuteen" tyypit.[/QUOTE]

Hyviä neuvoja täällä on tullut. Ystäväni vaati todella pitkittyneessä synnytyskessä sektiota, ja sai sen viimein kun sanoi lääkäreille, että ovat sitten vastuussa seurauksista jos pakottavat hänet jatkamaan alatiesynnytystä. Miksei tuo syy sinulle kelpaa?

Kukin hakee tukea ja neuvoja mistä haluaa. Toisilla on saman kokeneita ystäviä joilta kysellä, toiset kyselee 2+ palstalla. Ei sinun kannata avata ketjuja jotka ottavat noin koville.

näin se vaan on
[QUOTE="vieras";25722220]Mua sitten jaksaa naurattaa noi pelkosektion vastustajat:)
Joidenkin elämä on tosi mustavalkoista... yksinkertaista jotten sanois... Mutta hei, onnea vaan teille valitsemallanne tiellä![/QUOTE]

Ja mua naurattaa, kun maallikot täällä himoitsee sektiota luullen, että se olis elimistölle jotenkin helpompi juttu kuin alatiesynnytys. Ja ihan oman kivunkeston takia, kun siis pelkäävät sitä kipua ja luulevat että pääsevät sektiolla helpommalla kun ei tarvitse suppareita ja ponnistamista pelätä. Vai pelkäättekö, että loppuu kunto kesken synnytyksen?

"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja näin se vaan on;25722279:
Ja mua naurattaa, kun maallikot täällä himoitsee sektiota luullen, että se olis elimistölle jotenkin helpompi juttu kuin alatiesynnytys. Ja ihan oman kivunkeston takia, kun siis pelkäävät sitä kipua ja luulevat että pääsevät sektiolla helpommalla kun ei tarvitse suppareita ja ponnistamista pelätä. Vai pelkäättekö, että loppuu kunto kesken synnytyksen?
Onhan se monesti helpompi tapa synnyttää. Ei kaikille tule kauheita jälkisuppareitakaan, ja jos on suunniteltu sektio, ei välttämättä joudu kärsimään paljoa nistä "oikeista" supistuksistakaan. Plus että ponnistusvaihe on monille kuitenkin se kaikkein kivuliain.

näin se vaan on
[QUOTE="Vieras";25722317]Onhan se monesti helpompi tapa synnyttää. Ei kaikille tule kauheita jälkisuppareitakaan, ja jos on suunniteltu sektio, ei välttämättä joudu kärsimään paljoa nistä "oikeista" supistuksistakaan. Plus että ponnistusvaihe on monille kuitenkin se kaikkein kivuliain.[/QUOTE]

Niin, helpompi ehkä itselle siinä synnytysvaiheessa. Mutta elimistölle paljon rankempi. Ymmärrätkö, leikkaus vs. luonnollinen tie? Lisäksi vauvalle alatiesynnytys on paljon edullisempi vaihtoehto, jos tosiaan alatiesynnytys onnistuu. Lisäksi kannattaa pitää mielessä, että JOKAINEN KEISARINLEIKKAUKSEN JÄLKEINEN RASKAUS ON RISKIRASKAUS. Kukaan ei siitä mainitse ikinä mitään.

Synnyttämään pääseminenkö on ainoa syy hankkia lapsia?

Minulle ainakin lapset ovat tarkoittaneet paaaaaljon muutakin kuin synnytystä. Eikä se synnytystapa itsessään kerro mitään siitä millainen äiti naisesta tulee.

Nimim. 3 x sektio

• Tykkää
Reactions: Anatolia
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja näin se vaan on;25722373:
Niin, helpompi ehkä itselle siinä synnytysvaiheessa. Mutta elimistölle paljon rankempi. Ymmärrätkö, leikkaus vs. luonnollinen tie? Lisäksi vauvalle alatiesynnytys on paljon edullisempi vaihtoehto, jos tosiaan alatiesynnytys onnistuu. Lisäksi kannattaa pitää mielessä, että JOKAINEN KEISARINLEIKKAUKSEN JÄLKEINEN RASKAUS ON RISKIRASKAUS. Kukaan ei siitä mainitse ikinä mitään.

Se on KEISARILEIKKAUS. Ei siinä mitään keisaria leikata. Dorka! Ja siitähän vasta monet jauhaakin miten hirveä riski se on. Itse tiedän lähipiirissäni vain onnistuneita leikkauksia. Toki olen täällä kuullut muutamasta huonommastakin kokemuksesta, mutta se on harvinaisempaa. Ymmrrätkö?

apppp
no kävin nyt tänään siellä pelkokeskustelussa. sovimme että synnytän alakautta. ei paljoa sitli mieli muuttunut mutta koen kuitenkin että ehkä pysyn siihen. JA HUUTAJILLE TIEODKSI TE ETTE OLE VARAMSTI KOSKAAN SYNNYTTÄNYT EDES, JOTEN LOPETTAKAA TUOLLAINEN!!!

"neiti peikonlehti"
Ollaan siis samassa venosessa!

Mä kävin eilen siellä pelkokeskustelussa, jossa toivoin sektiota, mutta lääkäri sai ylipuhuttua
alatiesynnytykseen.
Mua jännittää, välillä pelottaa mutta yritän ottaa vain hetken kerrallaan.

Mitkä asiat saivat sinut päätymään alatiesynnytykseen?

"neiti peikonlehti"
Lue vielä tämä aloittamani ketju, itse sain siitä voimia

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2096178-minulle-ehdotettiin-pelkosektiota-mita-mielta-olet/

"jeps"
[QUOTE="Vieras";25723121]Se on KEISARILEIKKAUS. Ei siinä mitään keisaria leikata. Dorka! Ja siitähän vasta monet jauhaakin miten hirveä riski se on. Itse tiedän lähipiirissäni vain onnistuneita leikkauksia. Toki olen täällä kuullut muutamasta huonommastakin kokemuksesta, mutta se on harvinaisempaa. Ymmrrätkö?[/QUOTE]

Ihan sama kirjoitusvirheelle, dorkamaisempaa on se, että liputtaa heikkoutensa vuoksi leikkausta. Kun luulee, että se on jotenkin helpompaa ja riskittömämpää. Se, jos mikä, on idioottimaista.

appp
[QUOTE="neiti peikonlehti";25723199]Ollaan siis samassa venosessa!

Mä kävin eilen siellä pelkokeskustelussa, jossa toivoin sektiota, mutta lääkäri sai ylipuhuttua
alatiesynnytykseen.
Mua jännittää, välillä pelottaa mutta yritän ottaa vain hetken kerrallaan.

Mitkä asiat saivat sinut päätymään alatiesynnytykseen?[/QUOTE]

no en tiiä sai mut pelottemaan ties millä verenhukalla jne.. että leikkauksessa menettää enemmän verta ja jälkiparantuminen on hankalempaa:/... jotenkin menin kai lankaan siinä että ehkä pystynkin synnyttämään normaalisti... no pelottaa aina kun supstus tulee et milloin synnytän ,pakko ukaltaa oonhan sentään jo 3 tehny:)

neil
Olen sitä mieltä, että ketään ei saisi pelotella synnyttämään alakautta!! Sillä synnytyksen hetkellä kaikkein tärkeintä on se tunne että tästä selvitään. Peloteltu synnyttäjä ei välttämättä koe näin. Mutta teillä on vieläkin oikeus vaatia sektiota mikäli niin parhaaksi koette!! Se että lääkäri sai peloteltua, ei estä haluamasta sektiota. Yhteyttä vaan uudestaan polille. Mutta mikäli koette alatiesynnytyksen parhaaksi teille niin ok. Onnea kummallekkin synnytykseen tapahtuu se miten vain!! Terv. 2x sektio

hienoa
no en tiiä sai mut pelottemaan ties millä verenhukalla jne.. että leikkauksessa menettää enemmän verta ja jälkiparantuminen on hankalempaa:/... jotenkin menin kai lankaan siinä että ehkä pystynkin synnyttämään normaalisti... no pelottaa aina kun supstus tulee et milloin synnytän ,pakko ukaltaa oonhan sentään jo 3 tehny:)
Kyllä sinä uskallat ja hienosti se menee ihan varmasti! Toivut nopeasti sitten jälkeenpäin ja pääset samantien tolpillesi. Eikä tarvitse pelätä leikkaushaavojen tulehtumista tai leikkausarven mahdollisesti loppuelämän kestävää kipuilua/tunnottomuutta. Ihan oikea päätös! Onnea koitokseen! :)

Yhteistyössä