Miksi mis ei voi mennä vasektomiaan? Miksi minun pitää mennä steriloitavaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On siinä meillä oikea miessukupuolen asiantuntija! :O
No en minä kyllä mikään asiantuntija ole sanonut olevani. Kertokaa miehet toki niitä hyviä syitä, jos noissa mietinnöissä ei ole mitään pohjaa. Kyllähän monilla miehillä on melko epäterveellinen kiintymyssuhde "kavereihinsa". Ihan yhtälailla se vasektomian pelko on järjetöntä vaikka taustalla ei olisi epäluulo naistaan kohtaan vaan oma hellä rakkaus Mini-Me-palleroihin.

Päivän kysymykseni muuten kuuluu, että onko miehillä sitten jatkossa aina kassit täynnä, vai mihin siittiöt joutuvat? Aikanaan ne kai imeytyvät elimistöön, mutta kertyykö kasseihin "painetta"?

No jos kaikilla on oikeus siihen omaan kehoonsa, niin minusta tuntui jokseenkin hassulta kun sterilisaatiota lääkärissä suunniteltiin ja niitä lappuja täyteltiin.

Kun papereissa kysyttiin esim, että miksi mies oli/ei ollut mukana lääkärissä.

Miehen mielipidettä, onko hän tätä vastaan jne jne.

Kysehän kuitenkin on minun kehostani.

Juu, ymmärrän, että halutaan, että asiasta on perheessä keskusteltu, mutta kysymykset vaan oli aika tökerösti siihen paperiin aseteltu.
Tyyliin, että jos mies ei ole asiasta samaa mieltä, et sinä omaan kehoosi mitään kyseessä olevia toimenpiteitä saa tehdä.

Minulla on mies lääkäri ja hänkin oli kovasti sitä mieltä, että kysymykset oli hieman erikoisia.

No en minä kyllä mikään asiantuntija ole sanonut olevani. Kertokaa miehet toki niitä hyviä syitä, jos noissa mietinnöissä ei ole mitään pohjaa. Kyllähän monilla miehillä on melko epäterveellinen kiintymyssuhde "kavereihinsa". Ihan yhtälailla se vasektomian pelko on järjetöntä vaikka taustalla ei olisi epäluulo naistaan kohtaan vaan oma hellä rakkaus Mini-Me-palleroihin.

Minkä takia mennä turhaan kivuliaaseen toimenpiteeseen jonka joutuu ehkä joskus perumaan? Aina on olemassa opito että lapsia haluaa lisää. Ihan sama kuin sanoisi naiselle ettei tarvitse ehkäisyä käyttää kun aina voi tehdä abortin. Vai onko siinäkin vain järjetön pelko kyseessä jos ei halua aborttia? Kyse ei ole mistään pelosta vaan käytännön syistä. En kyllä ole tähän ikään mennessä tavannut yhtään miestä joka olisi jotenkin erityisen "kiintynyt" omaan siemennnesteeseensä.

[QUOTE="jojo";25685893]Päivän kysymykseni muuten kuuluu, että onko miehillä sitten jatkossa aina kassit täynnä, vai mihin siittiöt joutuvat? Aikanaan ne kai imeytyvät elimistöön, mutta kertyykö kasseihin "painetta"?[/QUOTE]

Mitä luulisit munasoluille käyvän, kun reitti on tukittu?

Kroppa siivoaa itse itsensä.

Mun mies ei suostu vasektomiaan mistään hinnasta. Ainoa perustelu, joka hänestä irtosi, oli että sen jälkeen hänellä ei seisoisi enää ikinä... Hän ei ollut juurikaan innostunut minunkaan steriloinnistani, kun sitä ehdotin. Ei kuitenkaan kieltänyt. Mutta kuudes aistini kertoo minulle, että jos siihen toimenpiteeseen menisin, hän ei halua minua enää.

Meillä on käytössä keskeytetty yhdyntä. Typerää, tiedän. Lapsia on jo neljä, eli todellakin tarpeeksi. Mutta ehkäisyn kanssa olemme pattitilanteessa.

Mun mies ei suostu vasektomiaan mistään hinnasta. Ainoa perustelu, joka hänestä irtosi, oli että sen jälkeen hänellä ei seisoisi enää ikinä... Hän ei ollut juurikaan innostunut minunkaan steriloinnistani, kun sitä ehdotin. Ei kuitenkaan kieltänyt. Mutta kuudes aistini kertoo minulle, että jos siihen toimenpiteeseen menisin, hän ei halua minua enää.

Ymmärrän, että mie pelkää sitä, ettei seisoisi, se kun on aika paljon korvien välistä kiinni ja jos mies keskittyy ajattelemaan "kykenemättömyyttään", ei varmaan seisokaan. Mutta miksi nainen ei olisi haluttava steriloituna, jos lapsiluku on täynnä, sitä minä en käsitä. Silloinhan saisi panna sydämensä kyllyydestä vailla pelkoa lisälapsista.

Tosin keskeytetyn yhdynnän käyttö ehkäisynä kertoo ehkä jo tarpeeksi siitä, että mies tarvitsee "jännitystä" eli raskauden uhalla pelaamista (käsittämätöntä minusta) tai että hän haluaa kuin haluaakin lisälapsia, muttei uskalla sanoa sitä ääneen (miksei?)

Sinäkään et ilmeisesti lämpene pillereille tai vastaaville, vai eikö mies pidä niistäkään?

Meidän perheessä on 4 lasta ja sairastuin itse kroonisesti, minulla on mm sellainen sidekudos sairaus jonka takia ei minulle terveys syistä sterilisaatiota suositella. Miehen kanssa on asiasta puhuttu ja hän sanoi olevansa valmis menemään vasektomiaa. Tuskin puhui totta, koska on jo kohta reilu vuosi kulunut, eikä ole lähetettä hakenut toimenpiteeseen vaikka useasti olen kysynyt. Itselle ei sovi hormonaaliset yms keinot ja saan aina pelätä olevani raskaana. Kroppani ei kestä enään yhtään raskautta ja jos näin kävisi joutuisin tekemään abortin :( En luota enää edes kortsuihin, enkä edes pidä niistä. Meillä on nyt se tilanne ettei minua kiinnosta tämän takia enään seksi tippaakaan. Mieluummin olen ilman seksiä kun joudun jatkuvasti pelkäämään raskautta tai abortin tekoa. Olen sanonut tämän suoraan miehelle. Sanoo vaan että pitäisi mennä vasektomiaan muttei mene. En tahdo pakottaa mutta.... tilanne on tämä. Mies sanooe ettei tahdo yhtään enempää laspsia. Ilmeisesti ei ainakaan minun kanssani....

Mua sit taas vituttaa se, et mies ei halua enempää lapsia (niitä on jo 3) mut ei myöskään suostu käyttämään kortonkia, joten ehkäisy on mun kontollani ja suoraan sanottuna vihaan pillereitä ku pillereitä, sillä joka-vitun-ikisestä merkistä on tullu millon välivuotoja, millon huimausta tai muuta kivaa. Sanoin että pistää sit piuhat poikki, kunnei kerran lisää taho, koska mä en suostu enää pillereitä syömään. Totes vaan, et eipä sit harrasteta seksiä. Tuolla se sit tumputtaa suihkussa jo kuudetta kuukautta.

Täh kiihottaako noita miehiä sitten raskauden mahdollisuus?

Ja moniko 40v mies tosissaan haluaa vielä lisää lapsia vai pelkääkö, ettei saa sitä 20v uutta vaimoa jos ei voi saada lapsia.

[QUOTE="jojo";25686095]Ymmärrän, että mie pelkää sitä, ettei seisoisi, se kun on aika paljon korvien välistä kiinni ja jos mies keskittyy ajattelemaan "kykenemättömyyttään", ei varmaan seisokaan. Mutta miksi nainen ei olisi haluttava steriloituna, jos lapsiluku on täynnä, sitä minä en käsitä. Silloinhan saisi panna sydämensä kyllyydestä vailla pelkoa lisälapsista.

Tosin keskeytetyn yhdynnän käyttö ehkäisynä kertoo ehkä jo tarpeeksi siitä, että mies tarvitsee "jännitystä" eli raskauden uhalla pelaamista (käsittämätöntä minusta) tai että hän haluaa kuin haluaakin lisälapsia, muttei uskalla sanoa sitä ääneen (miksei?)

Sinäkään et ilmeisesti lämpene pillereille tai vastaaville, vai eikö mies pidä niistäkään?[/QUOTE]

Kerran mies sanoi rakastellessa, että häntä kiihottaa ajatus siitä, että tekee minut raskaaksi. Myöhemmin yritin kysellä häneltä tästä "tunnustuksesta" mutta hän vain kiusaantui eikä halunnut kommentoida sitä mitenkään.

Hormonaalinen ehkäisy aiheuttaa minulle masennusta ja ylipainoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jännää;25686136:
Täh kiihottaako noita miehiä sitten raskauden mahdollisuus?

Ja moniko 40v mies tosissaan haluaa vielä lisää lapsia vai pelkääkö, ettei saa sitä 20v uutta vaimoa jos ei voi saada lapsia.

jotain kiehtovaa siinä on että voi siittää naiselle lapsen

Mun miehelle ainakin ajatus siitä, ettei pystyisi saattamaan toista osapuolta raskaaksi tuntui olevan todella iso asia.

Kyse ei edes ollut vasektomiasta, vaan lääkkeistä jotka sitten olisivat vieneet kaikki perheen perustamis haaveet loppuelämäksi.
Olin ihan haavi auki kun tästä selvästi oli hätääntynyt, vaikka meille ei todellakaan ole tulossa enää yhtään lasta.

Ajatteli, että minä sitten pidän häntä jotenkin epäkelpona tmv.
Minun sterilisaatiota vastaan hänellä taasen ei mitään ole.

Ja ikääkin molemmilla jo sen verran, ettei jälkikasvusta haaveilla, en minä eikä mies.

Kaipa siinä on se jospa juttu kuitenkin :)

Minkä takia mennä turhaan kivuliaaseen toimenpiteeseen jonka joutuu ehkä joskus perumaan? Aina on olemassa opito että lapsia haluaa lisää. Ihan sama kuin sanoisi naiselle ettei tarvitse ehkäisyä käyttää kun aina voi tehdä abortin. Vai onko siinäkin vain järjetön pelko kyseessä jos ei halua aborttia? Kyse ei ole mistään pelosta vaan käytännön syistä. En kyllä ole tähän ikään mennessä tavannut yhtään miestä joka olisi jotenkin erityisen "kiintynyt" omaan siemennnesteeseensä.
Missä minä olen väittänyt että on pakko mennä tuohon toimenpiteeseen, etenkään silloin kun se on turha? Mainitsin vain, että miehen sterilisointi tilanteessa, jossa molemmat haluavat pysyvää ehkäisyä on helpompi operaatio ja siten järkevämpi valinta.

Missä minä olen väittänyt että on pakko mennä tuohon toimenpiteeseen, etenkään silloin kun se on turha? Mainitsin vain, että miehen sterilisointi tilanteessa, jossa molemmat haluavat pysyvää ehkäisyä on helpompi operaatio ja siten järkevämpi valinta.

Niin, sinähän olit sitä mieltä että ainoat syyt vasektomiasta kieltäytymiseen on järejenvastainen pelko ja miehen epäterve kiintymys omaan siemennesteeseensä. Epäilemättä miehen serilointi on naisen kannalta helpompi ja järkevämpi. Mutta eikö nainen olisi viisainta steriloida koska sen luontokin hoitaa lopulta? Siinhän ei pidemmän päälle siten tulisi mitään vahinkoa eikä tarvetta "korjailla" jos mieli muuttuu.

Niin, sinähän olit sitä mieltä että ainoat syyt vasektomiasta kieltäytymiseen on järejenvastainen pelko ja miehen epäterve kiintymys omaan siemennesteeseensä. Epäilemättä miehen serilointi on naisen kannalta helpompi ja järkevämpi. Mutta eikö nainen olisi viisainta steriloida koska sen luontokin hoitaa lopulta? Siinhän ei pidemmän päälle siten tulisi mitään vahinkoa eikä tarvetta "korjailla" jos mieli muuttuu.
Kyse nimenomaan oli tilanteista, jossa miehet itse eivät enää halunneet lapsia ja muut ehkäisymenetelmät ei miellyttäneet. Miksi ihmeessä ketään pitäisi nipsiä huvikseen ja mistä sellaisen käsityksen sai? Puhuin siitä, että näillä miehillä on järjettömiä pelkoja, joiden takia he ovat vasektomiaa vastaan. Ja onhan ne järjettömiä. Ei se sitä tarkoita että silti pitäisi operaatio suorittaa. Araknofobiakin täällä Suomessa on aika järjetöntä, onko joku pakottamassa araknofobisia silittelemään hämähäkkejä?

Ja aiemmin sanoin siitä, kuinka nukutuksineen ym. naisen sterilisaatio on paljon isompi juttu. Nukutuksen alle en laita edes lemmikkiä jos ei ole ihan pakko. Ap:n tapauksessa vielä naisella on taustalla useita operaatioita ja yksi läheltäpiti-tilanne. En vaan mitenkään voi ajatella, että heidän tapauksessaan naisen olisi jotenkin "helpompi ja fiksumpi" "hoitaa asia pois alta".

Miehen sterilointi on nopeaa, helppoa ja täysin peruutettavissa jos tarvetta ilmenee. En ymmärrä tuollaisia luontoargumentteja oikein missään paikassa. Niillä perustellaan yleensä kaikkea homofobiasta pettämiseen ja pahalta haisemisesta toisten kiusaamiseen.

Peloillehan on luonteenomaista se että niissä ei ole mitään järkeä. Kyllä minäkin järjellä käsitän, että vasektomiasta ei olis mulle mitään oikeaa haittaa mutta silti se hirvittäis.
Niinhän se on. Se on vaan hemmetin epäreilua siinä tilanteessa kun nainen on käynyt läpi synnytykset, hormonaaliset ehkäisyt, kierukat, kapselit ja verenhukat leikkauspöydällä, ja miestä ei huvita vasektomia, kortsut eikä seksittömyys. Ehkä jossain välissä mieskin voisi ottaa oman osansa "kärsimyksistä". Tai sitten ei, eihän se pakko ole. Mutta ei kannata ihmetellä jos sitä jatkuvasti urhautuvaa osapuolta alkaa lopulta vituttamaan ja suhde kariutuu.

Niin, miksei voi mennä? Mun mies meni. Mä ensin kerroin sille sellasesta mahdollisuudesta ja sanoin, että naisilla joskus harvoin vastaava toimenpide aiheuttaa häiriöitä, jos klipsut painaa siellä johonkin, näin olen kuullut. Lisäksi olin joutunut jo pitkään kärsimään ehkäisystä, hormonikierukasta, joka aiheutti mulle vaivoja. Mies sanoi miettivänsä asiaa. Varoin nimenomaan, etten painosta mutta lopulta otin asian taas esiin ja kysyin, eikö hän haluakaan. Mies sanoi, että haluaa kyllä, oli luullut, että minä en halua, kun en ole puhunut asiasta.

Ollaan oltu sterilisaatioonrosi tyytyväisii molemmat.

Miehen sterilointi on nopeaa, helppoa ja täysin peruutettavissa jos tarvetta ilmenee. En ymmärrä tuollaisia luontoargumentteja oikein missään paikassa. Niillä perustellaan yleensä kaikkea homofobiasta pettämiseen ja pahalta haisemisesta toisten kiusaamiseen.

Kuten jo kirjoitin, naisen mielestä miehen kivulias vasektomia on varmasti "nopea ja helppo". Ja vaikka mies ääneen sanoisi ettei halua enää puolisonsa kanssa lapsia on taustalla todennäköisesti kuitenkin ajatus siitä että lapsia voisi joskus tulevaisuudessa vielä tehdä. Ikinä ei tiedä mitä elämässä tapahtuu.
On sinänsä aika naurettavaa että edes kehtaat verrata hämähäkin pelkoa kivuliaaseen kirurgiseen toimenpiteeseen joka voidaan ehkä tulevaisuudessa tehdä uudestaan. yksikään mies ei ole sanonut pelkäävänsä vasektomiaa vaan syynä on ollut aina joku muu. Saattaahan se olla, että jollekin puolisolle ei kehdata sanoa että pitää optiota voimassa jos joskus joku haluaakin hänen kanssaan lapsia.
Taustalla on järki eikä järjetön pelko tai kiintymys omaan spermaansa kuten sinä haluat antaa ymmärtää.

Niinhän se on. Se on vaan hemmetin epäreilua siinä tilanteessa kun nainen on käynyt läpi synnytykset, hormonaaliset ehkäisyt, kierukat, kapselit ja verenhukat leikkauspöydällä, ja miestä ei huvita vasektomia, kortsut eikä seksittömyys. Ehkä jossain välissä mieskin voisi ottaa oman osansa "kärsimyksistä". Tai sitten ei, eihän se pakko ole. Mutta ei kannata ihmetellä jos sitä jatkuvasti urhautuvaa osapuolta alkaa lopulta vituttamaan ja suhde kariutuu.

Nonnis, nyt päästiin asiaan! Nainen, joka päättää 100% kehostaan ja mitä sillä tekee, heittäytyy lopulta marttyyriksi! Johan pääseekin keskustelu uusille urille, sehän olikin melkein asiapitoista tähän asti! :laugh:

Kuten jo kirjoitin, naisen mielestä miehen kivulias vasektomia on varmasti "nopea ja helppo". Ja vaikka mies ääneen sanoisi ettei halua enää puolisonsa kanssa lapsia on taustalla todennäköisesti kuitenkin ajatus siitä että lapsia voisi joskus tulevaisuudessa vielä tehdä. Ikinä ei tiedä mitä elämässä tapahtuu.
On sinänsä aika naurettavaa että edes kehtaat verrata hämähäkin pelkoa kivuliaaseen kirurgiseen toimenpiteeseen joka voidaan ehkä tulevaisuudessa tehdä uudestaan. yksikään mies ei ole sanonut pelkäävänsä vasektomiaa vaan syynä on ollut aina joku muu. Saattaahan se olla, että jollekin puolisolle ei kehdata sanoa että pitää optiota voimassa jos joskus joku haluaakin hänen kanssaan lapsia.
Taustalla on järki eikä järjetön pelko tai kiintymys omaan spermaansa kuten sinä haluat antaa ymmärtää.
Anteeksi nyt vaan, mutta jos taustalla on järki niin kyllä sen saa sille vaimolle kertoa. Miksi ei? Minä en kyllä välittäisi olla suhteessa, jossa mies ei voi kertoa miksi haluaa jotakin ja miksi ei jotakin muuta.

Enkä todellakaan vertaa hämähäkin pelkoä kirurgiaan, haluat tahallaan käsittää koko ajan väärin. Etkä ota mitään kantaa siihen, kuinka joissakin suhteissa ollaan pattitilanteessa, jossa naisen on pakko mennä sterilisaatioon miehen halujen takia, kun miehelle ei mikään muu kelpaa. Missä on sen naisen oikeus? Hänellä on toki oikeus lähteä suhteesta mutta niin se on miehelläkin. Yhtälailla se mies painostaa naista sterilisaatioon kieltäytymällä kaikesta, itse asiassa enemmän, kun sille naiselle usein kelpaisi muutkin vaihtoehdot (esim. kortsut, miehen pillerit).

Aivan sama onko mies vai nainen, on ihan hemmetin oksettavaa kieltäytyä ehkäisystä ja vaatia toista silti harrastamaan seksiä. Eikä näitä omia ajatuksiaan edes viitsi perustella.

Nonnis, nyt päästiin asiaan! Nainen, joka päättää 100% kehostaan ja mitä sillä tekee, heittäytyy lopulta marttyyriksi! Johan pääseekin keskustelu uusille urille, sehän olikin melkein asiapitoista tähän asti! :laugh:
Voi elämä... kyseessä ei ole minun elämäni eikä minun marttyyriuteni, vaan AP:n tilanne. Koitin vain vähän valottaa sitä, että onko tuollainen pelko oikeasti ihan paikallaan ap:n tilanteessa. Eikö ap:lla ole pelkoa? Luulisin, että hänellä on aika paljon enemmän syytä olla peloissaan, kun on meinannut jo kerran leikkauspöydälle kuolla.

Vaikeaa on olla tätä fanaattisuutta näkemättä minään muuna kuin epäterveellisenä kiintymyksenä pallijohtoihin.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä