Huomenta nuoret
Täällä edelleen! Hoikentumistarvetta minulla ei enää ole (tai no, nuo ylimääräiset nahat kun saisi kursittua kasaan.. aika kai siinä auttaa?), mutta vertaistukea täältä haen saavutetussa tilanteessa pysyäkseni!
Keväällä 2011 oli itse siinä tilanteessa, että JOTAIN on PAKKO tehdä. Silti en olisi uskonut, että tällainen muutos tapahtuu - nykyistä painoani pitäisi lisätä lähes 30 prosenttia, että olisin viimevuotisissa mitoissa. NEVER again.
Miten minä sen tein? Jättämällä KAIKEN välinapostelun pois. Siis söin vain ruoka-aikana, ja vain ruokaa. Jokaisen ruokailun pohjalle join puoli litraa vettä. Herkut karsin minimiin, jopa niin että teestäkin jätin sokerin pois. Kun sokeria ei syö, sitä ei tee mielikään, huomasin. Liikuntaa en lisännyt, mutta hieman se on lisääntynyt ihan itsestään, samoin ruokavalio on muuttunut hyvähiilihydraattiseksi vaikka en tarkoituksella karppilinjaa suunnitellutkaan.
Painon suhteen kävi samoin kuin Empuulle, että ekoina kuukausina pudotustahti oli huimaa (vaikka ei kyllä ihan yhtä huimaa
) ja sitten hidastui. Se nopea alkuhumaus motivoi, ja näissä pinoissa kirjoittelu ja lueskelu tuki motivaatiota. Ja tässä ollaan nyt. Ihana olo, jonka aion pitää yllä!
..ja silti, nyt taidan olla jo liiankin tottunut tähän kokoon - alkaa nimittäin tuntua pullakalta sieltä ja paksulta täältä! Voi elämä!! Viimevuotisten (tai edellisten..) kuvien katsominen kyllä muistuttaa, että oikea pullukkuus on jotain ihan muuta kuin pientä vatsan pönötystä tai reiden pyöreyttä. Naiset!
H I R M U I S E S T I
tsemppiä teille ihan jokaiselle, on hoikentumisurakka sitten alussa tai vaiheessa! Kaikki on mahdollista ja kaikkeen pystyy, yksi askel ja yksi suupala kerrallaan. Kesään on vielä piiitkä aika, eli kesäkuntoon ei tarvitse tulla heti - ensin voi tulla helmikuun puolenvälin kuntoon, sitten maaliskuun alun kuntoon, sitten hiihtolomakuntoon.. ja kappas, kesäkunto onkin koko ajan lähempänä, niin kalenterissa kuin peilissäkin. Tsemppiä, tsemppiä, tsemppiä. Ja kiitos!