Mies jäi kiinni pettämisestä, miten toimin? Haluan erota ehdottomasti.

  • Viestiketjun aloittaja nyt apua
  • Ensimmäinen viesti
nyt apua
Mies jäi tänään kiinni pettämisestä. Olen aivan rikki, itken ja tärisen kotona. Meillä on alle vuoden ikäinen lapsi. Suhde naiseen on kestänyt ilmeisesti koko lapsen elämän ajan. Mihin otan yhteyttä, että pääsen eroon miehestä mahdollisimman pian? Mistä saan rahat kasaan lähtemiseen?
 
samoin
Riippuu hieman miten ja missä asutte...Laita erohakemus postiin (jos haet yksin) tai sitten printtaa hakemus netistä, täytä se + pistä vaatimuksesi lapsen (ja omaisuuden? ) suhteen ja katso jos mies suostuu sen allekirjoittamaan. Joudutko muuttamaan vai lähteekö mies? Sen mukaan sitten asumisjärjestelyt jne.
 
"gia"
[QUOTE="gia";25574559]Miten jäi kiinni? Onko sinulla omaisuutta, oletko työssä, miten asutte?

Olet nyt shokissa, mutta älä häite. Asiat järjestyy, vaikka sattuu.[/QUOTE]

Hätäile, siis.
 
Lex
Ensin pois sieltä asunnosta, soitat kunnalle, vvo:lle jne ja pyydät pikana asuntoa.

Sitten rauhoituttuasi vasta alatte keskustella lapsen huoltoon, omaisuuteen yms. liittyvistä asioista.

Olet vielä shokissa, järjestä nyt vain itsellesi tilaa ja tukea luoksesi.
Voitko lähteä nyt heti vaikka vanhempiesi tai ystäviesi luo?
 
nyt apua
Asumme vuokralla. Mies on sanonut jo aiemmin, että minä ja lapsi lähdetään, jos erotaan. Eli me kai joudumme tästä pois. Ei olla naimisissa, luojan kiitos. En tiedä, miten selviydyn tästä. Mistä aloitan? Menenkö Kelaan? Vai sossuun?
 
Asumme vuokralla. Mies on sanonut jo aiemmin, että minä ja lapsi lähdetään, jos erotaan. Eli me kai joudumme tästä pois. Ei olla naimisissa, luojan kiitos. En tiedä, miten selviydyn tästä. Mistä aloitan? Menenkö Kelaan? Vai sossuun?
Sillä, joka jää lapsen huoltajaksi (jos tulee yksinhuoltajuus) on oikeus jäädä vuokra-asuntoon. Tosin vaikeahan se toista on häätääkään, joten joskus helpompi itse lähteä. Niin minäkin jouduin lähtemään aikanaan kahden lapsen kanssa vuokra-asunnosta ja etsimään uuden, kun erosimme. Mielelläni oisin jäänyt asuntoon lasten kanssa, mutta mies ei suostunut lähtemään omista virheistään huolimatta. "Kostoksi" sanoi, että saan jäädä sitten yksinhuoltajaksi jos lähden. No mikäpä siinä. (Mutta kyseessä olikin häneltä väkivalta, henkinen ja fyysinen, ei pettäminen).

Voimia! Uusi parempi huominen tulee kyllä!
 
"mmm"
Asumme vuokralla. Mies on sanonut jo aiemmin, että minä ja lapsi lähdetään, jos erotaan. Eli me kai joudumme tästä pois. Ei olla naimisissa, luojan kiitos. En tiedä, miten selviydyn tästä. Mistä aloitan? Menenkö Kelaan? Vai sossuun?
No kelaan on turha mennä ennenku jotain konkreettista saatte aikaan.Eli mies tai sinä muutat pois, kun lapsen huoltajuus asioista on mustaa valkoisella jne.ei ne siellä mitään voi sitä ennen.
Oisko järkevintä nyt lähteä ensin jonkun ystävän/vanhempien tms luoksen jossa saat rauhottua..? Sossusta saat varmasti takuuvuokraan rahan kun asunto järjestyy.
Lastenvalvojaan kannattaa olla yhteydessä, että saatte huoltajuus asiat sovittua.
Laita asuntohakemukset vetämään..
 
"hmmmmm"
Sori että tunkeudun tähän ketjuun kyselemään, mutta entä jos on omistusasunto kyseessä ja avopari? Saako silloin miehen "häätää" asunnosta heti? Entä tarvitaanko asunnon myymiseen molempien lupa? Entä jos toinen sanoo että ei suostu myymään (eli haluaa pitkittää eroa ja pois muuttamista)?
 
nyt apua
Naiselta tuli "väärään aikaan" viesti. Mies on valehdellut jatkuvasti, että on lopettanut yhteydenpidon siihen. Arvasin, ettei ollut ja nyt tuli varmuus.

Omaisuutta ei ole, olen hoitovapaalla vielä.

En pääse minnekään, mies lähtee kohta.
 
Ala katsomaan vuokra-asuntoa vaikka VVO:lta tai kaupungilta. Ja soita sossuun, selitä tilanne, uskon että saat takuuvuokran ja ehkäpä toimeentulotukeakin kun muutat. Kelaan asumistukihakemus sitten kun olet asunnon saanut.

Tsemppiä!
 
Kisumama
Törkeää! Onpa paska mies. Itse pettää ja sinä ja lapsi joudutte lähtemään. Minä heittäisin ukon pellolle nyt heti, mitäs meni pettämään. Hankkiudu eroon siitä luuserista!
 
"yyhoo"
[QUOTE="hmmmmm";25574633]Sori että tunkeudun tähän ketjuun kyselemään, mutta entä jos on omistusasunto kyseessä ja avopari? Saako silloin miehen "häätää" asunnosta heti? Entä tarvitaanko asunnon myymiseen molempien lupa? Entä jos toinen sanoo että ei suostu myymään (eli haluaa pitkittää eroa ja pois muuttamista)?[/QUOTE]

Onko asunto jomman kumman nimissä? Jos on, niin silloin se toinen lähtee, jolla ei ole omistussuhdetta asuntoon. Jos toinen omistaa osan tai esim. 50%, niin hänelle kuuluu tuo osuus taloa "jaettaessa". Eli talo laitetaan myyntiin ja rahat jaetaan omistussuhteen mukaan tai toinen voi ostaa toisen osuuden itselleen tai talo voidaan laittaa jopa myös "pakkomyyntiin" käräjäoikeuden päätöksellä jos myynnistä ja / tai sen "jakamisesta" ei päästä yksimielisyyteen. Sekavasti selitetty, mutta toivottavasti ymmärsit, mitä ajoin takaa.
 
kottari
Ala katsomaan vuokra-asuntoa vaikka VVO:lta tai kaupungilta. Ja soita sossuun, selitä tilanne, uskon että saat takuuvuokran ja ehkäpä toimeentulotukeakin kun muutat. Kelaan asumistukihakemus sitten kun olet asunnon saanut.

Tsemppiä!
Näin.Uskon järkytyksen ja epätodellisen olon,mutta koita saada käytännön asiat nyt mahdollisimman nopeasti rullaamaan.
:hug:
Ansaitset parempaa.
 
Mahtaakohan se "toinen nainen" tietää teistä? Vai luuleeko hänkin tulleensa petetyksi. Kaksoiselämäähän tuollainen jo on, ei mitään satunnaista pettämistä, jota edes harkitsisin antavani anteeksi. Harkittu teko mieheltä viimeisen päälle.
 
nyt apua
Minähän varmaan tähän tilanteeseen miehen ajoin, jos häneltä kysytään.. Ei olisi pitänyt koskaan uskoa, että mies ja tämä nainen ovat vain kavereita / ystäviä.

Olen siis tosiaan vain hoitovapaalla, tulot pienet. En haluaisi laittaa alle vuoden ikäistä vauvaa hoitoon. Mutta millä tulen taloudellisesti toimeen ilman töitä? :(

Meillä on tuttu vuokranantaja. Täytyy soittaa hänelle huomenna ja kysyä, mitä tehdään, kumpi jää ja kumpi lähtee.
 
nyt apua
Molemmat ollaan vuokralaisia, en tiedä, kumpi on päävuokralainen. Varmaan mies mun tuurilla.

Toinen nainen seurustelee muuten myös toisen miehen kanssa, voinko soittaa hänen miehelleen ja kertoa? Vai olisiko liian sikamaista? Hän on myös epäillyt suhdetta. Ja nainen todellakin tietää meistä, yritti raskausaikana kaveerata myös minun kanssani. Soitin tälle huo*alle (anteeksi vain) heti, kun asia kävi ilmi. Hän tapansa mukaan yritti esittää, ettei tiedä asiasta mitään. Hän on.. hmm, no vähän astetta tyhmempi asiassa kuin asiassa.

Äh, tuntuu vaan, että maailma kaatuu tällä hetkellä. Raha-asiat eniten huolettaa. Eroa olen työstänyt mielessäni jonkun aikaa, että todennäköisesti ero tulossa, kun mies käyttää jatkuvaa henkistä väkivaltaa ja alistaa.
 
"sasa"
Olen siis tosiaan vain hoitovapaalla, tulot pienet. En haluaisi laittaa alle vuoden ikäistä vauvaa hoitoon. Mutta millä tulen taloudellisesti toimeen ilman töitä? :(

.
Kuule, aikuisuuteen kuuluu vapaus tehdä valintoja. Niihin on kuitenkin sisäänrakennettuna ominaisuus, että pitää vastata valinnoistaan.

Et kai odota, että yhteiskunta maksaa kriisinne ja sen seurauksia?
 
  • Tykkää
Reactions: Tara74

Yhteistyössä