Avoliitto ja ero.. miten toimin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras22
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras22

Vieras
Meidän suhde on tullut siihen pisteeseen että mä haluan pois. Mies jäi kiinni jo kolmatta kertaa vuoden aikana pettämisestä ja mä en enää jaksa! Meillä on 7kk ikäinen tyttö ja surettaa pienen puolesta kun asiat ovat menneet näin. Mies ei haluaisi erota ja vannoo rakkautta ja plaaplaa, mutta mä olen antanut jo liian monta mahdollisuutta. Mullakkin tunteet vaan viilenneet häntä kohtaan.

Tilanne on se että asutaan vuokralla ja kämppä on hänen nimissään, eli minä olen se joka muuttaa pois. En ole vielä kertonut lopullisesta erosta ja en tiedä pitääkö mun salaa järjestää kaikki, koska mies heittäisi mut lapsen kanssa pihalle saman tien kun asiasta kertoisin. (Tämän tiedän kokemuksesta, heitti mut raskaana ollessani pihalle kun sanoin haluavani erota, kun ensimmäisen kerran petti. Kotiini pääsin vasta kahden päivän päästä kun sovittiin että yritetään vielä lapsen takia.)

Joten ihmiset hyvät, antaakaa vinkkejä mitä teen! Hankinko asunnon salaa mieheltä ja vien tavarani pois sitten miehen ollessa töissä? Se tuntuu kyllä tosi törkeältä, mutta en tiedä miten muuten tekisin.

Hanki se asunto ensin ja kirjoita vuokrasoppari ennen kuin kerrot miehelle mitään. Sitten hommaat pari kaveria, muuttoauton ja laatikoita, menette kaikki teille, kerrot miehelle ja pakkaatte yhdessä kamasi pois saman tien.

Tsemppiä :) Uskon kyllä että te pärjäätte paljon paremmin ilman tuollaista miestä! Ja sulla on oikeus kerätä kamasi rauhassa vaikka miehesi riehuis kuinka, soitat sit vaikka poliisit paikalle jos ei muu auta.

no helpointahan on ensin etsiä uusi asunto ja ottaa aika lastenvalvojalle että saa kaikki paperit tehty ja sovittu elareista ja huoltajuudesta. luuletko että siitä tulee ongelmia? mies tuskin oo kovin yhteistyöhaluinen?

hankkimaan asunnon ensin.. Tosin siinä voi kestää. Ja "salassa" hakeminen on hankalempaa,jos haluaisit "Nopeuttaa" asunnon saantia,pitäisi sinun olla "asunnoton" eli postit siirtää pois nykyisestä jne.. Onko mahdollista paikkaa minne voisit mennä? Jos tulee tilanne.. Itse asun pääkaupunki seudulla ja avoero tuli.

Paras neuvo mitä antaisin,omaa sosiaalityöntekijään yhteyttä ja kertomaan tilanteesta,puoltavat tarvittaessa asuntoa tai ettivät sijaispaikan (itse pääsin kriisiasuntoon asumaan siksi aikaa,kunnes tilanne rauhottu ja äijä sai asunnon) ja raha-asiat yms. tulee kans ajankohtasiks,kuitenkin olet viellä vanhempainvapaalla,koska töihin menossa? Nämä erot eivät mukavia,pitäisi muistaa kans lapsen parasta(itsellä 2,vanhin 3,4v. nuorin 9kk)eron hetkellä sitä tulee riitaa yms,mitkä ei kivoja...

Voimia ja jaksamista,ei ole varmastikkaan helppoa,mutta kyllä se aurinko viellä paistaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;24682410:
no helpointahan on ensin etsiä uusi asunto ja ottaa aika lastenvalvojalle että saa kaikki paperit tehty ja sovittu elareista ja huoltajuudesta. luuletko että siitä tulee ongelmia? mies tuskin oo kovin yhteistyöhaluinen?

Haluan itselleni yksinhuoltajuuden, mutta en tiedä mitä mies siitä tykkää. On joskus sanonut, että jos ero tulisi niin en lasta saisi viedä. Mutta hassua kun ei hän lasta juurikaan hoida. Minä teen kaiken kotona ja hän istuu koneella tai katsoo telkkaria. Elatusmaksuista joudutaan varmasti tappelemaan.

En juuri tiedä näistä asioista, täytyy etsiä meidän kunnan lastevalvojan tiedot niin sieltäkin varmaan saisi apuja. Pitäiskö mun ottaa siihen valvojaan yhteyttä ennen kun olen muuttanut pois vai sen jälkeen?

hankkimaan asunnon ensin.. Tosin siinä voi kestää. Ja "salassa" hakeminen on hankalempaa,jos haluaisit "Nopeuttaa" asunnon saantia,pitäisi sinun olla "asunnoton" eli postit siirtää pois nykyisestä jne.. Onko mahdollista paikkaa minne voisit mennä? Jos tulee tilanne.. Itse asun pääkaupunki seudulla ja avoero tuli.

Paras neuvo mitä antaisin,omaa sosiaalityöntekijään yhteyttä ja kertomaan tilanteesta,puoltavat tarvittaessa asuntoa tai ettivät sijaispaikan (itse pääsin kriisiasuntoon asumaan siksi aikaa,kunnes tilanne rauhottu ja äijä sai asunnon) ja raha-asiat yms. tulee kans ajankohtasiks,kuitenkin olet viellä vanhempainvapaalla,koska töihin menossa? Nämä erot eivät mukavia,pitäisi muistaa kans lapsen parasta(itsellä 2,vanhin 3,4v. nuorin 9kk)eron hetkellä sitä tulee riitaa yms,mitkä ei kivoja...

Voimia ja jaksamista,ei ole varmastikkaan helppoa,mutta kyllä se aurinko viellä paistaa :)

Juuri raha-asiat mua huolettaakin! Mulla oli tarkoitus jäädä hoitovapaalle, mutta ei taidakkaan sitten onnistua kun niillä rahoilla ei yksin oikein elellä. Joten töihin se pitää kai palata.

Vanhemmilleni pääsisin jos hätä olisi. Vaikka kaikki materia on ihan toissijanen juttu, niin en tiedä mihin kaikki tavarani saisin jos vanhemmilleni menisin. Asunnossamme melkeinpä kaikki on minun, enkä todellakaan halua niitä miehelle jättää kun ei mulla ole varaa korvata niitä sitten.. Huoh, tuntuu niin vaikealta.

Ja kiitos kaikille teille tsemppaamisesta! Tiedän että kaikki vielä järjestyy, vaikka nyt tää tilanne tuntuu kamalalta.

[QUOTE="aloittaja";24682502]Haluan itselleni yksinhuoltajuuden, mutta en tiedä mitä mies siitä tykkää. On joskus sanonut, että jos ero tulisi niin en lasta saisi viedä. Mutta hassua kun ei hän lasta juurikaan hoida. Minä teen kaiken kotona ja hän istuu koneella tai katsoo telkkaria. Elatusmaksuista joudutaan varmasti tappelemaan.

En juuri tiedä näistä asioista, täytyy etsiä meidän kunnan lastevalvojan tiedot niin sieltäkin varmaan saisi apuja. Pitäiskö mun ottaa siihen valvojaan yhteyttä ennen kun olen muuttanut pois vai sen jälkeen?[/QUOTE]

Yksinhuoltajuus on iso asia pelkän pettämisen takia. En ymmärrä miksei miehesi saisi osallistua lapsesi elämään jos on pettänyt sinua... kyseessähän ei kuitenkaan ole mikään väkivaltainen persoona?

Kannattaa huoltajuusasioita miettiä lapsen kannalta, ei sinun, petetyn. Pyydän anteeksi suorasukaisuuttani mutta olet loukkaantunut ja laitat omat tunteesi lapsen tunteiden edelle huoltajuus asiassa.

[QUOTE="mii";24682571]Yksinhuoltajuus on iso asia pelkän pettämisen takia. En ymmärrä miksei miehesi saisi osallistua lapsesi elämään jos on pettänyt sinua... kyseessähän ei kuitenkaan ole mikään väkivaltainen persoona?

Kannattaa huoltajuusasioita miettiä lapsen kannalta, ei sinun, petetyn. Pyydän anteeksi suorasukaisuuttani mutta olet loukkaantunut ja laitat omat tunteesi lapsen tunteiden edelle huoltajuus asiassa.[/QUOTE]

Yksinhuoltajuuden haluan miehen alkoholinkäytön takia. Niin yksinkertaista.

varasin ajan sosiaalipuolelle,omalle sosiaalityöntekijälle selviittääkseni miten hoidan rahallisen tilanteeni. Mm. yhteinen auto,mikä ressaa enemmän kuin mitää,eilen myyntii laitoin,mutta jostai se lyhennys ja vakuutusraha pitäs repästä silti.. Itse palaan tammikuus takas töihin..

Ei ole helppoa ei,mutta nyt kun olen laskuttajia läpi soittanu ja kertonu erosta yms. niin onneks ihanan ymmärtäväisiä ovat ja antavat maksuaikaa.. Kyllä ne asiat hoituu,tosin itsellä ahistus päällä koko ajan ja asioita ahistaa hoitaa.. ei saa vaan aikaseks.. Nyt onneks otin niskasta kii :)
Meillä yhteishuoltajuus, tyttö asuu isänsä luona ja poika miun,ku on pieni viellä,nii ei ole isänsä luona ku kork. vkl ja hoitojärjestelyt tehty viikko-viikko. Hyvin toiminu,toistaiseksi.. :) Tarvii erittäin hyvää yhteistoimia ja joustavuutta vanhemmilta..
Tosin muutaman kerran olllu jo luovuttamas ku sellasta vääntöä et huh..

a.) ilmotat erosta,sovitte käytännön asiat,laitat postis menee poste restanttee,laitat asuntohakemuksen ja yhdes asutte siihe asti,kunnes saat sen.

Varmvempaa ois,et varaat ajan sosiaalityöntekijälle ja menet puhumaan tilanteestas,jonka kautta saat puollon asuntoo varte,puittuu raha-asiat(tarvittaessa auttavat asunnon kustannuksis ym) varmuutta tulevaisuudesta. varsinki jos aiot hakea yksinhuoltajuutta. Kun saat asunnon,muutat ja sovit ajan lastenvalvojalle mahd. pian ja sovitte sitä kautta lasten asiat...