ALKOHOLISTI on maailma paras valehtelija. Miten sitä ihminen VOI olla näin tyhmä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kyse siis isästäni, joka on ryypännyt jo monta vuotta. Joutui kuukausia sitten alkoholismista sairaalahoitoon. Keskustelin hoitavan lääkärin kanssa ja suosittelin, että ehdottaa isälleni antabusta. Isä sanoi hiukan kerskuenkin, että heikot käyttää sellaista ja hän kyllä pystyy olemaan ilman viinaa jos päättää niin.

On ennenkin retkahdellut usein. Mutta nyt jostain syystä luotin isääni, kun ilmoitti että se on loppu nyt ja hän ei juo enää. Vakuutteli aina tavatessamme ja muutenkin syntymäpäivillä ym, jossa oli paljon porukkaa koolla, että ei koskaan enää ja laskeskeli meidän läheisten kuullen, miten hän on säästänyt niin ja niin paljon rahaa, kun on ollut nyt ilman viinaa.
On olokin paljon parempi, kun ei juo, kuulemma. Ajeli autolla tosi myöhään, mitä ei ennen ollut tapahtunut (isän juodessa enemmän siis ) ja kaikki todellakin vaikutti siltä, että viinanpiru oli vapauttanut isäni.

Puhuin avoimesti kaikille, miten ylpeä isästäni olen ja erehdyin jopa sanomaan, että kyllä alkoholismistakin voi toipua, iloitsin aina uudesta kuukaudesta, jonka isäni oli ilman viinaa...

MUTTA nyt selvisi, että isäni on jatkanut juomista...Ottanut, mutta vain vähemmän :(. Valehdellut meille kaikille melkein vuoden!

Olen TODELLA, TODELLA pettynyt. Itkenyt ja ihmetellyt, miten ihminen VOI valehdella tuommoista??! Samalla kirkkain silmin väittää, että hänen ei enää tarvii käydä alkossa ja pilkannut juoppoja ym. Koko ajan ollut kuitenkin kännissä iltaisin...Päivisin taas meille läheisille esittänyt, että on päässyt eroon :(. Olen niin vihainen ja loukkaantunut.

Kiitos,e tä sain purkaa :(.
ALKOHOLISTI ON PAHIN VALEHTELIJA MAAN PÄÄLLÄ!! :(:(:(

Todella ikävää.. :'( Sun täytyy kaiketi nyt vain hyväksyä, että et voi sen sanaan luottaa enää.

:hug:

Et sinä ole tyhmä, kun halusin uskoa hänestä parempaa.

Ymmärrän pettymyksesi, mutta alkoholismi on kuitenkin sairaus, jota voi sitä kautta lähteä ajattelemaan. Isäsi varmasti ollut pettynyt itseensä ja halusi tuottaa teille mielihyvää, valitettavasti tämä perustui epärehellisyyteen.

Todella ikävää.. :'( Sun täytyy kaiketi nyt vain hyväksyä, että et voi sen sanaan luottaa enää.

:hug:

Et sinä ole tyhmä, kun halusin uskoa hänestä parempaa.

Tuntuu vain, uin olisi märällä rätillä tuiskastu päin naamaa. Miten oma isä voi kirkkain silmin valehdella tommosesta asiasta.
Olisi edes mennyt vaivaantuneeksi kun viinasta ja hänen "alkololista eroon pääsemisestä" puhuttiin. Mutta ei. Löi vettä myllyyn ja intoili, miten hän ei tarvitse enää viinaa ja nyt on taas säästynyt satoja, kun ei enää mene rahaa viinaan :(.
On vaan niin pettynyt ja paha olo ja hävettää, kun menin ihmisille puhumaan, että olen ylpeä ja että isä on ollut kuivilla... :(.

Sun ei tarvi kantaa häpeää. Uskon että pettymys on kova.. :(

Sä voit jutella sen isäsi kanssa ja sanoa, että älä enää yritä vakuutella meille muille puheillasi. Sano, että katso tästä lähtien peiliin ja selätä sairautesi itsesi kanssa ja itsesi takia. Että me muut ei voida enää uskoa ja luottaa puheisiin.

Ehkä sun isä valehtelee sulle siksi, että se tekee sut onnelliseksi? Ei halua tuottaa pettymystä ja on todennut valehtelun helpommaksi. Ehkä sun kannattais hyväksyä se, että sun faija on alkoholisti. Anna sen olla kaikessa rauhassa sitä ja lakkaa odottamasta siltä sen enempää. Mun mielestä sun ei pitäisi ottaa niin henkilökohtaisesti toisen ongelmaa, vaikka onkin kyse läheisestäsi. Sä kun et kuitenkaan sitä pysty pelastamaan.

Ehkä sun isä valehtelee sulle siksi, että se tekee sut onnelliseksi? Ei halua tuottaa pettymystä ja on todennut valehtelun helpommaksi. Ehkä sun kannattais hyväksyä se, että sun faija on alkoholisti. Anna sen olla kaikessa rauhassa sitä ja lakkaa odottamasta siltä sen enempää. Mun mielestä sun ei pitäisi ottaa niin henkilökohtaisesti toisen ongelmaa, vaikka onkin kyse läheisestäsi. Sä kun et kuitenkaan sitä pysty pelastamaan.

Juuri näin.
Mun oloa helpotti kummasti, kun eräänä päivänä tajusin tän homman. Faija on alkoholisti ja alkoholistina pysyy. Mikään mitä mä teen tai sanon, ei sitä asiaa muuta.