Miten ihminen voi olla näin tyhmä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eräs vakkari harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Minkä kärsimyksen? Sä kärsit tota varmaan viikon ja sitten unohdat.. Ja sitten joskus PAM, se asia tulee esille jossain tilanteessa ja mitäs sitten?

Minä ymmärrän tämän (Minkä kärsimyksen, PAM jne.) pointin siten, että sitten joskus vasta _alkaa_ se kärsimys...

Alkuperäinen kirjoittaja Älä kerro!:
Paska tilanne mutta kuten itsekin totesit; älä kerro kellekään!! Voiko rikoskumppaniisi myös luottaa ettei hän kerro?

Tunnustamalla et saa muuta kuin puhtaan omantunnon ja aina se ei ole sen arvoista. Tätä mieltä mä olen.

Voin luottaa häneen, hän on itsekin kusessa jos asiasta jollekin kertoo. Tuskin haluaa menettää ystäväänsä.

Ja tosiaan, kertomalla en saavuttaisi mitään muuta kuin "puhtaan" omantunnon ja samalla aiheuttaisin paljon tuskaa usealle henkilölle. Ei mun omatunto oo sen arvonen, jos se ei kerran osannut sanoa eikään.

Ja DixieChick: Ajattelin ennen samoin. Mutta nyt asian kokeneena, ei se olekaan enää niin mustavalkoista!

parisuhdeneuvojan vinkki ; jos petät kumppaniasi ei sinulla ole velvollisuutta kaataa omaa tekoasi toisen niskaan. sinä olet syyllinen ei miehesi joten miksi miehesi pitäisi kärsiä sinun teoistasi. sinä vastaat teoistasi yksin.
Tämä on siis kopio naisten lehden palstalta, kun nainen kyseli pitäisikö kertoa miehelle pettäneensä..

Alkuperäinen kirjoittaja eikä...:
parisuhdeneuvojan vinkki ; jos petät kumppaniasi ei sinulla ole velvollisuutta kaataa omaa tekoasi toisen niskaan. sinä olet syyllinen ei miehesi joten miksi miehesi pitäisi kärsiä sinun teoistasi. sinä vastaat teoistasi yksin.
Tämä on siis kopio naisten lehden palstalta, kun nainen kyseli pitäisikö kertoa miehelle pettäneensä..

Kokemuksesta helppo yhtyä. Petin ja tyhmänä kerroin, oma olo helpottui sen osalta, kumppani kärsi kun joutui elämään tiedon kanssa. Pidemmälle jatkuvan suhteen toki pitää tulla myös puolison tietoon jotta hän voi itse päättää miten haluaa oman elämänsä järjestää. Yhden yön panojen seuraukset saa pettäjä kärsiä yksin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kokemuksesta helppo yhtyä. Petin ja tyhmänä kerroin, oma olo helpottui sen osalta, kumppani kärsi kun joutui elämään tiedon kanssa. Pidemmälle jatkuvan suhteen toki pitää tulla myös puolison tietoon jotta hän voi itse päättää miten haluaa oman elämänsä järjestää. Yhden yön panojen seuraukset saa pettäjä kärsiä yksin.

Jatkoitteko te yhdessä vai erikseen?

Itse olen rehellisyyden kannalla, mutta en tahdo sanoa, mikä on paras toisille. Olen itse huono valehtelemaan. En pystyisi kantamaan petoksen salaisuutta sisälläni kauan, vaan se olisi pakko sylkäistä ulos, niin on parempi olo, tapahtui mitä tapahtui.

Olen kyllä huomannut, että on varsin paljon varsin paatuneita ihmisiä, joilta niin itse pettäminen kuin petoksen salaaminenkin sujuu kuin ei mitään.

Tehkää niin kuin tykkäätte: huiputtakaa ja salailkaa vaan, kunnes jäätte kiinni. Ei ole minun ongelmani.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Jatkoitteko te yhdessä vai erikseen?

Tuosta on jo vuosia aikaa, mutta erottiin. Ei heti, asia kuitenkin tuli esille joka riidan yhteydessä ja muutenkin, erottiin noin kahden vuoden päästä tapahtuneesta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Itse olen rehellisyyden kannalla, mutta en tahdo sanoa, mikä on paras toisille. Olen itse huono valehtelemaan. En pystyisi kantamaan petoksen salaisuutta sisälläni kauan, vaan se olisi pakko sylkäistä ulos, niin on parempi olo, tapahtui mitä tapahtui.

Olen kyllä huomannut, että on varsin paljon varsin paatuneita ihmisiä, joilta niin itse pettäminen kuin petoksen salaaminenkin sujuu kuin ei mitään.

Tehkää niin kuin tykkäätte: huiputtakaa ja salailkaa vaan, kunnes jäätte kiinni. Ei ole minun ongelmani.

Niin, parempi olo sinulle. Entä sille jota olet pettänyt? Omaa oloaan ihmiset helpottavat tuolla, että kaatavat huonon omantuntonsa petetyn harteille. Itsekästä. Kärsiköön pettäjä yksin.

paha paikka.
Itse kertoisin mutta oonkin niin raukka etten pysty valehtelemaan.
Perhe voi hajota,mies menettää vaimonsa ja ystävänsä sekä ehkä lapsensa.ja syyttä.
Mutta toisaalta hänhän on jo menettänyt vaimonsa ja ystävänsä.
Niin..
pitääkö hänen menettää lapsensa vielä.
Eli mun neuvo olis ettet kerro.
Ei ole hänen syynsä ja hänen päällehän kaikki kaatuisi.

Toimiiko tuo neuvo myös miehillä?

Vaihtoehdot
1) Et kerro ja hän ei saa tietää: Kärsit itse ja hän arvailee mistä se johtuu
2) Et kerro ja hän saa tietää: Varmasti ero ja syvät haavat
3) Kerrot ja anot anteeksiantoa: Mahdollisesti ero, syvä kolaus luottamukseen mutta mahdollisuus selvitä molemmilla

Toimiiko tuo neuvo myös miehillä?

Mä olen antanut tuon neuvon mun miehelle. Jos siis pettää kerran eikä tekoaan toista, ei kerro mulle. Jos pettää toistuvasti tai pitää yllä rinnakkaissuhdetta, mä haluan tietää.

Tämä salaisuus kalvaa minua sisältä niin, että on sekä henkisesti ettiä fyysisesti huono olo. Tekisi mieli oksentaa koko ajan, ruoka ei maistu. Mutta, jos tunnustaisin, tekisinkö sen enemmän mieheni vai itseni takia?

Tieto lisää tuskaa, haluanko aiheuttaa tuskaa miehelleni? En.
Haluanko erota? En.
Haluanko hajoittaa ystävyyssuhteita? En.

Mitä siis tunnustaminen hyödyttäisi ketään? Mies saisi tietää ja jättäisi minut. Lapsilta hajoaisi perhe. Minä saisin ansioni mukaan, mutta siihen ne hyvät puolet sitten jäisikin.

Paras parisuhdevinkki mitä maailma päällään kantaa on se, että ajattelet asiat toisin päin. Haluaisitko sinä että puolisosi kertoisi?

Muutenkin pettämisen kannalta paras vinkki on periaatteessa se, että kaikki mitä tekisit myös silloin jos puolisosi on vieressäsi, on okei. Toimii ainakin minulla erittäin hyvin.

Miesnäkökulma.

Jos takana olisi jo yhteistä taivalta, lapsi(a), asuntolainaa ja muuten hyvä suhde (voiko se olla jos toinen pettää) niin pyrkisin selvittelemällä ja puhumalla setviä solmut.

Jos taas suhde muutenkin huono, ei juurikaan ulkopuolisia sitoumuksia ja olisin itsekin pohtinut suhteen mielekkyyttä, niin tuo pettäminen tulisi kuin taivaan lahjana kuopata koko suhde. Sen jälkeen lähtisin tämän hyvän ystävän kanssa kaljalle. ja tarjoaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tämä salaisuus kalvaa minua sisältä niin, että on sekä henkisesti ettiä fyysisesti huono olo. Tekisi mieli oksentaa koko ajan, ruoka ei maistu. Mutta, jos tunnustaisin, tekisinkö sen enemmän mieheni vai itseni takia?

Tieto lisää tuskaa, haluanko aiheuttaa tuskaa miehelleni? En.
Haluanko erota? En.
Haluanko hajoittaa ystävyyssuhteita? En.

Mitä siis tunnustaminen hyödyttäisi ketään? Mies saisi tietää ja jättäisi minut. Lapsilta hajoaisi perhe. Minä saisin ansioni mukaan, mutta siihen ne hyvät puolet sitten jäisikin.

Jos todella uskot että tuohon kertaan vain jää pettäminen niin älä kerro.
Koita löytää keino antaa itellesi anteeksi.
Vaikeeta on varmasti mutta vain siten pystyt jatkamaan.
Unohtaa et voi etkä saa mutta anna itellesi anteeksi.
Ja vannot ettei tuo toistu.

Sitten vaan uusi sivu.tiiän ettei se noin toimi mutta älä jää vellomaan pahassa olossasi.
Sekoat siihen.
Kirjoita vaikka lappu ja polta se,mutta pura se jotenkin.Ehkä tämä on sun surutyös täällä...

mutta jatka sitten jo matkaasi,jätä tämä kamala tapaus taaksesi.
:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja yksi monesta.:
Miesnäkökulma.

Jos takana olisi jo yhteistä taivalta, lapsi(a), asuntolainaa ja muuten hyvä suhde (voiko se olla jos toinen pettää) niin pyrkisin selvittelemällä ja puhumalla setviä solmut.

Jos taas suhde muutenkin huono, ei juurikaan ulkopuolisia sitoumuksia ja olisin itsekin pohtinut suhteen mielekkyyttä, niin tuo pettäminen tulisi kuin taivaan lahjana kuopata koko suhde. Sen jälkeen lähtisin tämän hyvän ystävän kanssa kaljalle. ja tarjoaisin.

Kiitos tästä näkökulmasta. Meillä on ollut vaikeaa, mutta ollaan juuri pääsemässä vaikeuksien ylitse. Tämä tieto kyllä kaataisi kaiken. Eroa ollaan pohdittu aiemmin, mies ei sitä ole halunnut (enkä minäkään oikeasti). Ja nyt sitten tein näin.

Voihan olla, että miesten ystävyys jatkuisi vaikka kertoisin. Tässä miehet ovat niin kummallisia, vaikka toinen koskee varattuun naiseen, on syy silti aina naisessa.

Jos mies pettäisi, en haluaisi tietää.

Jos kerran pettää ja pääsee kuin koira veräjästä, kynnys tehdä se uudestaan on melkoisen matala. Ainakin joillain ihmisillä.

Jos jätät kertomatta, muista tuo..joka kerta se vaan tuntuu helpommalta ja valheet tulee luontevammin.

Alkuperäinen kirjoittaja Takapiru:
Jos kerran pettää ja pääsee kuin koira veräjästä, kynnys tehdä se uudestaan on melkoisen matala. Ainakin joillain ihmisillä.

Jos jätät kertomatta, muista tuo..joka kerta se vaan tuntuu helpommalta ja valheet tulee luontevammin.

Tämän takia en haluakaan päästä tästä etovasta olosta irti ja antaa itselleni anteeksi. Haluan, että muistan miltä tämä syyllisyys tuntui, etten vain koskaan enää ole yhtä paska miehelleni.

Ja sitä sanotaan että miehet on pettäjiä ja sikoja... entäs nämä leidit sitten??
Pettäminen ei ole hyväksyttävää vaikka pitäisit sen omana tietonasi. Se ei poista ongelmaa joka suhteessa on. Jotain on vialla jos vieras muna kiinnostaa. Ehkä fiksuita olis lopettaa suhde ja ruveta nauttimaan sinkkuilusta..sillon ei tarvi palstoilla itkee et kertosko vai ei..jos miellyttää monet miehet ei pidä yhteen sitoutua, se on väärin toista kohtaan. En ymmärrä ihmisiä jotka "sitoutuu" ja sitten ramppaavat hakemassa ties mitä lohtua vieraista.. kuulostaa ehkä tylyltä mutta näin se on! Yksin voi juosta vaikka joka ilta eri miehen kanssa..sillon ei satuta ketään!!!!! argh..tätä ihmeellistä minäminä-yhteiskuntaa..

Mä oon tismalleen tuota mieltä.
Tunnustaminen on itsekästä, siirretään sitä pahaa oloa toiselle. Mitä toinen ei tiedä, se ei voi häntä satuttaa.
Kunhan vaan ei saa tietää mistään muualta.

haluisin itse saada päättää annanko anteeksi ja haluanko olla ihmisen kanssa joka petti luottamuksen. Sainkin tietää ja yritän antaa anteeksi vaikka se on vaikeaa : (

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
haluisin itse saada päättää annanko anteeksi ja haluanko olla ihmisen kanssa joka petti luottamuksen. Sainkin tietää ja yritän antaa anteeksi vaikka se on vaikeaa : (

Oikein hyvä pointti.
Vähän jo odottelinkin jotain tämän kaltaista.
Kyse on myös arvostamisesta.
Tuo "mitä toinen ei tiedä, ei voi satuttaa..." on määrätynlaista itsepetosta ja selittelyä itselleen, jolla vain yrittää kiertää vastuunsa.

Kyse on on myös petoksen ylläpidosta. Puolison on, ja pidetään edelleenkin petettynä osapuolena. Se on fakta: On vain petetty puoliso, johon pettäjäkään ei voi enää suhtautua kuten ennen. Petetyn statusta oikein vain pidetään yllä. Pidetään pimennossa. Petettynä.
Mikä moraali? Kunhan vain ei jää kiinni?
Silloin kaikki hyvin?

Yhteistyössä