Olen todella rikas. Haluatko kysyä jotakin?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="minä";25243669]Paljonko on sun omaisuutesi hyytis? Tai mistä olet saanut rahasi?[/QUOTE]

Hehhehhee. Mietihän sitä, ystäväiseni. :xmas: Perintöä, ite kerättyä, ihan itse ansaittua. Ehkä synnyin nätti lusikka suussa mut nätimmäksi se muuttu iän myötä. Ja juu, suurin osa on ihan ite tehtyä rahhaa. Perinnöt ym vain pieni osa kaikkea.

"aloittaja"
No lähdettiin siis Lappia kiertämään ja käytiin Norjassa. Asuntoauto oli siihen kätevä. Olen kauan haaveillutkin sellaisesta. Ens kesänä lähdetään sillä muualle Eurooppaan. Lapset vielä pieniä ja sillä on kotimaassakin kiva reissata. Mulla kyllä on niin raskas kaasujalka, että voipi mennä hermo körötellä sillä:D
Vaikka mulla olisi varaa mihin autoon tahansa, niin mun mielestä tuo (muistaakseni noin)23t mitä maksoin mun yariksesta on jo paljon autosta. Miehen auto on Skoda ja maksanut yli 40t. Asuntoauto oli tosi kallis.
Mä en ole autoihmisiä. Siinä missä nyt joku ei ole yhtään sisustusihminen, vaateihminen, koiraihminen yms. Mä halusin kestävän ja hyvän auton. Sellainen luotettavan pelin, koska mä en jaksa huollattaa ylimääräisiä. Pieni kulutuksinen oli myös yksi kriteeri, niin ei tarvi rampata tankilla liian usein. Koeajoin monia erilaisia autoja ja pienehköistä autoista toi nyt vaan tuintui heti todella hyvältä ja jämäkältä ajaa. Ei ollut yhään pienen auton tuntuinen jne. Eikä edes heilu kovassa tuulessa ja kiihtyy riittävästi kun ohittaa jne. En mä tee mitään millään mersulla.
On se vähän periaatteestakin kiinni..

näin on näärreet
Mä tunnen kyllä monia nuoria perheitä, joilla on asuntoauto! Pääasiassahan se on vanhempien ihmisten huvia, mutta osittain siksi, ettei nuorilla ole varaa siihen.

"minä"
Hehhehhee. Mietihän sitä, ystäväiseni. :xmas: Perintöä, ite kerättyä, ihan itse ansaittua. Ehkä synnyin nätti lusikka suussa mut nätimmäksi se muuttu iän myötä. Ja juu, suurin osa on ihan ite tehtyä rahhaa. Perinnöt ym vain pieni osa kaikkea.
Mua vaan kiinnostaa aidosta mielenkiinnosta. Miten sä olet tienannut itse rahasi? Aika harva tässä maassa tienaa itse, ellei omista yritystä.

Miten sä sit hemmottelet itseäsi? Sähän olet ollut sairaana, joten ainakin siihen on ollut olemassa hyvä taloudellinen turva, eikö niin?

AnnekP
Minulla ja miehelläni on asuntoauto. Olenne 29v ja 36v. Kaksi lasta. Miehellä vuositulot yli 300t ja mulla reilut 35t. Tunnemme paljon ikäisiämme asuntoauton omistajia.
Reissataan sillä paljon ulkomailla. Kätevä peli, kun on neljä pientä lasta.

"vieras"
[QUOTE="aloittaja";25244013]No lähdettiin siis Lappia kiertämään ja käytiin Norjassa. Asuntoauto oli siihen kätevä. Olen kauan haaveillutkin sellaisesta. Ens kesänä lähdetään sillä muualle Eurooppaan. Lapset vielä pieniä ja sillä on kotimaassakin kiva reissata.[/QUOTE]

Jos mulla olisi noin paljon rahaa kuin sulla, niin en todella asuntoautolla reissaisi. Haluaisin kyllä parhaisiin hotelleihin ja suunnittelisin reissun niin, että autossa istumista tulisi mahdollisimman vähän muutenkin. Mutta kukin tyylillään.

Autoista en muutenkaan pidä, joten ymmärrän tuon, ettei haluta mitään erityistä ökyautoa.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja näin on näärreet;25244015:
Mä tunnen kyllä monia nuoria perheitä, joilla on asuntoauto! Pääasiassahan se on vanhempien ihmisten huvia, mutta osittain siksi, ettei nuorilla ole varaa siihen.
Mä en vain tajua, kuka hemmetti haluaa asuntoautoilla.. Mut en tajua kaikkea muutakaan tällä maapallolla..

Munkin tuntemat asuntoauton omistajat ovat keskivertoa varakkaampia 30-60v.
Onhan se uusi asuntoauto halvimmillaan kai noin 50t.

Autoista tuli mieleen yksi tuntemani erittäin varakas pariskunta. Rahaa on kuin roskaa. Mies lisäksi kova sijoittamaan yms. Naisella ei ole ajokorttia ja miehellä on autona golf vm 88 :D

"Nilda"
Munkin tuntemat karavaanarit ovat kyllä sielä suurituloisimpien joukossa. Ehkä nää nuoret ja varakkaat karavaanarit lähtee just jonnekkin ulkomaille tai lappiin sillä autolla. Tuskin ne on niitä, jotka ajaa viikoksi leirintäalueelle.
Monilla siitä asunto-auto touhusta tulee varmaan mieleen just joku leirintäalue meininki.

jää
[QUOTE="minä";25243995]Kerro hyytis, paljon sulla on rahaa ja mistä se on peräisin?[/QUOTE]

Useita miljoonia, asuntoja ym, mutta nainen itse elää kuin köyhä. No mitäs ostaa asunnon jos siltä tuntuu. Stalkkerit, ei ole omalla nimellään missään. Rikollinen tausta, vaikka tuskin bisneksiin vaikuttaa, veljensähän nekin hoitaa. Hyytis vain pitää varat nimissään ja suuressa parhaudessaan auttaa vähempiosaisia. :)

[QUOTE="minä";25244018]Mua vaan kiinnostaa aidosta mielenkiinnosta. Miten sä olet tienannut itse rahasi? Aika harva tässä maassa tienaa itse, ellei omista yritystä.

Miten sä sit hemmottelet itseäsi? Sähän olet ollut sairaana, joten ainakin siihen on ollut olemassa hyvä taloudellinen turva, eikö niin?[/QUOTE]

Hemmottelen? Miksi mie hemmottelisin itteäni enempi ko kukkaan mukkaan? Rahalla ehkä oon saanu parempaa hoitoa juu, mut nii... Vähempiki ois kelvannu. En mie itte välitä, mut läheiset välittää. Eikä rahan takia, sitä ehotat kuitenki :D Oon mie matkustellu, ja ehkä jos kunto sallii teen sitä vastaki.

"vieras"
Miksei asuntoautolla olisi kiva lähteä kiertämään Eurooppaan yms lasten kanssa.
Ok. Mun näkemys kivasta ei ole kiertelyä (asunto)auton kanssa missään kenenkään kanssa. Mut jonkun toisen voi toki olla. Tai siis mitä hyötyä siitä asuntoautosta on, kun hotellissa on mukavampaa, lomalla on kiva syödä ravintoloissa ja turvavöissä pitää kuitenkin istua?

Alkuperäinen kirjoittaja jää;25244053:
Useita miljoonia, asuntoja ym, mutta nainen itse elää kuin köyhä. No mitäs ostaa asunnon jos siltä tuntuu. Stalkkerit, ei ole omalla nimellään missään. Rikollinen tausta, vaikka tuskin bisneksiin vaikuttaa, veljensähän nekin hoitaa. Hyytis vain pitää varat nimissään ja suuressa parhaudessaan auttaa vähempiosaisia. :)
Ostan asunnon ja vuokraan, jopa niille luottotiedottomille. Joista täällä jaksettaan pauhata. Onko ollu pettymyksiä? No eipä juuri. Niistä luottotiedottomistakkaan. Ja en tosiaan tiä mittään veroista ym, ne on aina tehty minun puolesta, mut vain siksi, ettei kukkaan luota minun järkeen niissä. :D Aattelen omiani, mut jos on bisneksestä kyse, olen ko haukka, tarkka ja osun. Verohommat ei vaan ole minun juttu.

jesssie
Me ollaan oltu Euroopassa asuntoautolla. Viime kesänä oltiin kuukausi pääasiassa Itävalassa. Ihan Wieniinkin tutustuttiin tosi hyvin ja käytiin kaikissa tunnetuimmissä nähtävyyksissä, museoissa, kirkoissa jne. Syötiin ravintolassa joka päivä! Ei se asuntoautoilu ole mitään leirielämää koko ajan. Ajeltiin läpi Itävallan ja käytiin monissa pienissä kylissä ja isommissa kaupungeissa. Ajettiin tosi korkealle vuoristoonkin yms. Muutama yö oltiin myös hotellissa.
Ei me koskaan mihinkään leirintäalueelle jämähdetä. Sillä asuntoautolla nyt vaan on niin helppo liikkua. Tutustutaan usein 1-2 maahan kunnolla kerralla.
Kun on pieniä lapsia, niin sillä asuntoautolla on niin älyttömän helppo olla matkassa.

"minä"
Ostan asunnon ja vuokraan, jopa niille luottotiedottomille. Joista täällä jaksettaan pauhata. Onko ollu pettymyksiä? No eipä juuri. Niistä luottotiedottomistakkaan. Ja en tosiaan tiä mittään veroista ym, ne on aina tehty minun puolesta, mut vain siksi, ettei kukkaan luota minun järkeen niissä. :D Aattelen omiani, mut jos on bisneksestä kyse, olen ko haukka, tarkka ja osun. Verohommat ei vaan ole minun juttu.
Jos et tiedä, paljonko pitää maksaa verottajalle esim vuokrasta, miten osaat sit kertoa vuokran asukkaille? Vai tempaatko kaikki vaan tuulesta? Luulisi, et jotkut asiat vaan kannattaisi selvittää itselleen edes perustasolla?

"Silja"
Samaa sanon minäkin, vaikutat kirjoitustesi perusteella lämminhenkiseltä, "tavalliselta" ihmiseltä. Jännä, miten pelkistä sanoista puskee ihminen läpi.

Minulla ei ole näin yhtäkkiä mielessä mitään kysyttävää, mutta kommentoinpa kuitenkin.

Pakko myöntää, että olen kateellinen. Kateudesta kirkkaan vihreä. En siten, että toivoisin sinun olevan rahattomuudessa kärvistelevä. Vaan siten, että harmittaa oma tilanne. Minua sekä perhettäni on kohdannut elämän varrella moni suru ja tuska, epäoikeudenmukaisuus ja vääryys. Osa omien typerien valintojen tulosta, mutta osa sellaisia asioita, joihin ei ole itse voinut vaikuttaa mitenkään. Minä olen yksi niistä ihmisistä tällä telluksella, jolle tuntuu kasaantuvan aika isoja kiviä reppuun. Kun lisänä vielä on erittäin huono taloudellinen asema, on kriiseistä selviäminen _todella_ työlästä.

Jos minulla olisi rahaa kuten sinulla, olisi elämä niin kovin paljon helpompaa...elämisen arvoista -ehkäpä. Mutta tasan eivät käy onnen lahjat. Toivon, että nautit rahoistasi (oikeasti tarkoitan tätä) minunkin puolestani. Osta, koska sinulla on rahaa! Jos mahdollista, tue käsityöläisiä, pienyrittäjiä, suomalaista työtä. Sinun rahasi tuovat töitä ihmisille. Hienoa, jos muistat joskus antaa hyväntekeväisyyteen jotakin. Yllättävän pienistä summista on heikossa tilanteessa oleva onnellinen. Etenkin se, jos joku todella sydämestään haluaa auttaa henkilökohtaisesti, tuntuu järisyttävältä. Lähentää maailmoja ihmisten välillä.

Laita hyvä kiertämään :) Hyvää joulua myös sinulle!

[QUOTE="minä";25244077]Jos et tiedä, paljonko pitää maksaa verottajalle esim vuokrasta, miten osaat sit kertoa vuokran asukkaille? Vai tempaatko kaikki vaan tuulesta? Luulisi, et jotkut asiat vaan kannattaisi selvittää itselleen edes perustasolla?[/QUOTE]

Nii mutko katos, mie sanon mitä mietin ja joku, se JOKU tekkee minun puolesta asiat, jos se kannattaa. Siitä mie sille maksan ;)

Yhteistyössä