Olen todella rikas. Haluatko kysyä jotakin?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"aloittaja"
Vanhempani elävät kyllä. Meillä on iso, rikas ja vanha suku. Kaikki testamentattu mun isälle ja hänen sisarukselleen tai mulle ja mun sisarukselleni. Olen perinyt kaksi kummiani, isoisäni ja pari muuta vanhaa sukulaista. Isältä ja äidiltä saanut rahaa yms. Ollut pienestä asti jo sijoituksia ja sukulaiset säästäneet rahaa yms. Mun miehellä on myös varakas tausta ja yhdessä sitten jatkettu sijoituksia yms.
Perintöverot olen maksanut ihan tililtäni tai sitten siitä perinnöstä. Eli jos saa perintöä 10e ja veroa pitää maksaa 2e, niin olen maksanut tuosta 10e:sta sen kaksi euroa. Summat toki eri, mutta siis esimerkkinä.

Isä hoitaa pääasiassa mun raha-asiat tai sitten mies. Hyvin vähän hoidan itse.

"aloittaja"
Olen sosionomi amk. Teen alaani vastaavaa työtä. Palkkani on ihan keskiverto.
Eikai sitä lapsena ymmärrä oikeen kunnolla, että kaikilla ei ole yhtä paljon rahaa. Lapsena sain aina kaiken mitä halusin, reissattiin paljon yms. Mun piti kuitenkin tehdä paljon töitä kotona ja sukulaisten tilalla esim. ja sitten sain palkaksi jotain. Toki se palkka saattoi olla 10h työstä vaikkapa tietokone tms.
Ala-asteella aloin tajuamaan, että meillä on enemmän rahaa kuin muilla. Koskaan ei saanut rahoista kellekkään mitään puhua ja etenkin äiti suuttui heti, jos vahingossa mainitsin muiden kuullen jotakin rahaan liittyvää. Vanhemmilani oli joku tarve esittää oikeen pekka ja liisa tavista. Ei toki kerskailla tarvitsekaan. Kaikki kuitenkin tiesi, että olemme rikkaita. Musta se oli lähennä naurettavaa siis esittää jotakin "voiii ei meillä ole varaa käydä pizzalla" tyyliin.
Ei siis tarvi leveillä, mutta järki kädessä.

Harrastan hyväntekeväisyyttä. Annan sekä eläinten, että ihmisten hyväksi.

Törsäilevintä.. En mä mitään kauhean törsäilevää ole tehnyt.. No viimekesänä ostin asunto-auton vähän heräteostoksena yhtä lapin reissua varten.

"aloittaja"
Olen aika nuori vielä. En usko kovin monen edes uskovan/ajattelevan, että tämän ikäisellä olisi erityisemmin rahaa. Pukeudun kyllä aika hyvin ja tykkään meikata yms. En mä tiedä olenko mä nyt mitenkään erityisesti rikkaan näköinen.

"aloittaja"
Mun suku oli/ on todella nuukia! Tileillä killui miljoonia ja silti sukkien reiät paikattiin ja vanhoilla silmälaseilla mentiin kunnes ei oikeasti enää nähnyt mitään.
Vanhemmat nyt vähän enemmän käyttävät rahaa. Elävät ehkä samoin, kun keskivertoa vähän enemmän tienaavat keski-ikäiset.
Minä ja veljeni kyllä tuhlaamme. Veljeni nyt ostaa kaikkea koko ajan ja ajelee hienoilla autoilla yms.
Kyllä mäkin paljon ostan vaatteita, rakastan sisustamista yms. Mä silti olen jollain tapaa kuitenkin nuuka. Vaikka olis rahaa mihin vaan, niin en silti välttämättä malta ostaa mitään tosi kallista. Usein mä seison sielä henkka maukan kassajonossa.
Koti on meillä se, johon tuhlaan eniten.

"vieras"
Vaikutat mukavalta ja järkevältä ap. Mukava lukea vastauksiasi, olet niin erityylinen kuin eräs nimeltämainitsematon palstalainen joka piilokehuskelee miehensä varallisuudella (joka kuitenkaan tuskin on samaa luokkaa kuin teillä) jatkuvasti.

[QUOTE="aloittaja";25243389]No usko tai älä:) Toyota Yaris 2010. 1.4 diesel.
Halusin itselleni jonkun näppärän ja hyvän auton. En tykkää ajaa kovin suurilla autoilla.
Miehellä on sitten iso auto. Lisäksi mulla kyllä asuntoauto, joka on fiat. 2011 vm. En muista millä koneella se on.[/QUOTE]

Hmm. Mulla on varakkaita ystäviä ja tuttavia, enkä ole ikinä kuullut kenelläkään olevan asuntoautoa. Se ei vain kuulu varakkaiden autotalliin.

Dieseleitä kyllä löytyy, mutta että 1.4 Toyota. Kuulostaa hyvin eksoottiselta valinnalta sekin :D

Muoks* Piti siis kysyä jotain. No kysyn, että miksi tuollaiset autovalinnat?

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä