Olen todella rikas. Haluatko kysyä jotakin?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="köyhä";25244849]no hei jos sulla on rahaa niin että kukkoilet täällä niillä niin heitäppä mulla 500 euroo niin saa kaiken tarpeellisen hommattua[/QUOTE]

ei ap todellakaan kukkoile ja hyvä avaushan tämä oli, koska ihmisillä on todellakin ihan outo käsitys varakkaasta ihmisestä :D

Trolli laittaa mammapalstalle ketjun jossa ilmoittaa olevansa rikas, 1600 lukukertaa muutaman tunnin aikana samana päivänä.

Tulee vähän mieleen se kun laitoin suomikaksneloseen kuvattoman nettideitti-ilmoituksen ihan huvin vuoksi. Ei yhtään vastausta viikon aikana. Lisäsin ilmoitukseen tuloni, seitsemän vastausta heti ensimmäisen vajaan vuorokauden aikana eikä yksikään ollut miltään spämmibotilta vaan ihan aitoja ihmisiä joista yksi yh-äiti kiteytti mielestäni hienosti asian sanomalla "joku sun profiilissa vaan sytytti".

"Silja"
tuleeko teille todellakin yllätyksenä, että todella varakkaat ihmiset ovat täällä suomessa ainakin hyvin tavallisia ja normaaleita ihmisiä :D
Tokihan ihmisiä on erilaisia, kuuluipa minkä ryhmän alle tahansa. Yleensä ottaen kuitenkin kuvittelen, että varakkaat ovat jonkin verran tavallisesta kansasta ja heidän elämästään vieraantuneita, ja siten heillä ei ehkäpä riitä ymmärrystä esim. rahavaikeuksien kanssa kamppaileville. Tämä taas saattaa näyttäytyä jopa hyvin tylynä käytöksenä elämän kolhimia kohtaan. Aina ei ymmärretä, että "ota itseäsi niskasta kiinni ja muuta elämäsi"-ohjetta ei vaan voi kovin helposti ottaa käyttöön ja simsalabim -ongelmat ratkeavat sen siliän tien.

Aloittajalle sanoisin, että voin hyvin kuvitella, että rakkautesi lapsiasi kohtaan on varmasti heidän elämänsä kantavin voima (ei niinkään raha).

Tosiasia kuitenkin on, että rahan avulla on paljon helpompaa osoittaa rakkauttaan lapsille ja luoda heille turvallinen olo. Esim. kriisin kohdatessa varakkaalla on mahdollisuus olla töistä pois "tuosta vaan" vaikka puoli vuotta jos haluaa. Tai lähteä virkistävälle lomalle tai hankkia haluamaansa terapiaa (omavastuuosuudet on köyhälle kalliita vaikka kela maksaisikin osan).

[QUOTE="vieras";25244744]Katos kun jos haluaa jotain esittää niin ei kannata liikoja kertoa ;) Hyvin harva Suomessa työllä rikastuu, mutta sairaanhoitaja ei ikinä :D Kuten sanoin jo, perinnöt jne ymmärrän oikein hyvin mutta en sitä että kehuskellaan työllä tienatuksi jos on kultalusikka suussa syntynyt. Käyt terapiassa mutta et ole mielisairas? Hahhaa vaan sullekkin :D[/QUOTE]

Terapiaako annettaan vain mielisairaille? Kyllä mie olen sitä omaisuuttani kerryttäny sillä varsinaisella leipätyölläki, säästöön oon laittanu aina osan palkasta mitä olen saanu. Mut on sitä muunlaisiaki töitä ja "töitä"....

"vieras"
Terapiaako annettaan vain mielisairaille? Kyllä mie olen sitä omaisuuttani kerryttäny sillä varsinaisella leipätyölläki, säästöön oon laittanu aina osan palkasta mitä olen saanu. Mut on sitä muunlaisiaki töitä ja "töitä"....
Sitäpä minä juuri tarkoitinkin että sitä on kaikenlaisia "töitä", osa tuppaa olemaan rikollista ;) Mutta et sinä rikkaaksi pääse hoitsun palkalla vaikka kaikki säästäisit ;) Ei, en ole stalkkeri mutta niin paljon olet itsestäsi kertonut tällä palstalla että on tullut varsin selväksi sun masennus. Mieleltään terveethän ne itsareita yrittää :xmas:

Yhteistyössä