Kävin sitten lääkärissä ja kuulema pitää Tamperelle mennä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mutta oikeasti, mitä merkitystä sillä on? Mitä sitten tehdään jos on ärhäkämpi tyyppi... prosentin kahden erot riskeissä, niin mitä väliä? Työkaveri, joka oli yliterveellinen elämäntavoiltaan sairastui syöpään, vatsassa en muista tarkemmin. Mitään ei tehtävissä kun todettiin....sitä kun ei tiedä kenen kohdalle se osuu. Mä luulin, että sua huolettaa raskauden takia tämä asia... oikeasti yritä vaan unohtaa.

Tosin tiedän kyllä, noille peloille ei aina voi mitään, mutta mulla auttoi puhuminen asiantuntijan kanssa (siis se ruokajutska raskausaikana), joka osasi vastata. Mun tapauksessa siis neuvolatäti, joka oli hyvä työssään. Osasi puhua mun kanssa niin, että rauhoitti. Ja ymmärsi mua...ja ihanaa olla taas oma itsensä, kun en nyt ole raskaana...se pelko oli ihan kamalaa ja tiesin itsekin olevan ihan pönttö kun kaikkea hysterisoin....miehellekin sanonut monta kertaa, kun on vähän vauvakuumeessa, että muistatko millainen olen sitten n. 9-10kk...äkkiä häviää senkin vauvakuume :)

Aika kamala kun se on yleensä niin, jos eläät tervellisesti niin sairastut. Mä tunnen kans paljon kellä oli jopa 300 miestä, niin ei ole mitään tai no on varmasti Hpv mutta ei aktivoinut, minä 2 miestä ja täällä kärsin, inhoan tämä päivää kun papap otettiin. Sama myös tunnen ne jotka elää tervellisesti eivät saa lapsia ja vielä saavat sairauksia ja ne jotka juo, polttaa joka päivää niin kuin mun isoisä eläsi yli 100v, vaikka joi paljon joka päivää ja aski kaks polti yli 80v, kuoli vanhuteen vaan, ei ikinä mitään, on tää elämää sellainen

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;25163142:
Soita Koskariin ja terveystalolle ja kysy.

Mehiläisen labrat menee samaan kuin Taysin, muistin just. :D Oon vienyt yhden ukon näytteen sinne kerran.

Joo no mä soitan:), mä katson vielä mitä siellä on netistä, harmita vaan kun ei ole sanottu missään, missä labrassa ne tutki, arghh

[QUOTE="vieras";25162888]Voi luoja...Lopettaisit jo.Palsta menee ihan tukkoon näistä sun turhista aloituksista.Ymmärrän,että oot huolissas,mutta tämäkin aihe on ihan turha.[/QUOTE]

Ja kerrotko vielä, kuinka monta aloitusta on lupa vuorokaudessa tehdä? Entä kertoisitko vielä sen, mistä tietää mikä aloitus on "turha"? Pitääkö aloitukset kenties lähettää sinulle hyväksyttäväksi, vai miten tässä nyt toimitaan? :)

Mitä ajattelit tehdä tällä tiedolla? Elämäsi tulee olemaan samanalaista riippumatta siitä onko viruksen tyyppi rymässä 16,18,45,56 vai 31,33,35,51,52. Kukaan ei voi ennustaa mitä virus tulee aiheuttamaan ja milloin se mahdollisesti poistuu juuri sinun kehossa.

[QUOTE="vieras";25163231]Mitä ajattelit tehdä tällä tiedolla? Elämäsi tulee olemaan samanalaista riippumatta siitä onko viruksen tyyppi rymässä 16,18,45,56 vai 31,33,35,51,52. Kukaan ei voi ennustaa mitä virus tulee aiheuttamaan ja milloin se mahdollisesti poistuu juuri sinun kehossa.[/QUOTE] no kun jotkut tyypitä ärhäkämpi kuin toiset

[QUOTE="vieras";25163163]Ja kerrotko vielä, kuinka monta aloitusta on lupa vuorokaudessa tehdä? Entä kertoisitko vielä sen, mistä tietää mikä aloitus on "turha"? Pitääkö aloitukset kenties lähettää sinulle hyväksyttäväksi, vai miten tässä nyt toimitaan? :)[/QUOTE]

Sinun aloituksesi ovat aina turhia.

Mitä sä milanna sillä tiedolla teet, jos saisit tietää, että sulla olis se pahan laatuinen tyyppi? Riski sairastua syöpään on kuitenkin äärimmäisen pieni. Ei sitä sun elimistöstä pois saa!

[QUOTE="Venakko milanna";25163593]Kyllä tiedän, haluan itseäni vuoksi sen tarkista[/QUOTE]

Pääset paljon helpommalla jos vain oletat että sinulla on ärhäkäin mahdollinen virus ja elät sen mukaan. Eli käyt kontrollissa kerran vuodessa etkä mutten ajattele koko asiaa.

Mulla on C-hepatiitti. En oo koskaan panikoinut siitsen takia. Se vaikuttaa arkeen vähän enemmän kuin toi sun juttus (jos sulla nyt edes on sitä). Enkä voi yhtään tietää miten sen kanssa menee tulevaisuudessa. Jos haluan yrittää saada sen pois, joudun rankkoihin interferonihoitoihin. Mutta en mä ajattele sitä kovinkaan usein, enkä käyttäytynyt noinm kuin sinä silloin kun sain tietää asiasta. Yritän vaan sanoa että oikeesti toi ei ole mikään asia minkä takia kannattaa suunnilleen menettää järkensä stressatessaan.

Kiitos paljon, olette ihania kun jaksatte keskustella mun kanssa ja jakaa omia kokemuksia:)

Mä muuten kysyn yks asia, kun jotkut sanovat virus poistu ja toiset ei poistu. Mitä tarkoita että 80-90% lla virus poistu jopa korkea riski? Näin joka paikassa ainakin sanottu?

Niin ja kirjoitan nyt kännykkästä, se on aika vaikea, en voi edes lainata teijän vastauksia. Sinä kellä on c hepatitti , iso :hug: tosi kiva kuulla kun et osaa panikoida:)

Mä muuten kysyn yks asia, kun jotkut sanovat virus poistu ja toiset ei poistu. Mitä tarkoita että 80-90% lla virus poistu jopa korkea riski? Näin joka paikassa ainakin sanottu?

Edes tarkan tyypityksen jälkeen kukaan lääkäri ei voi luvata että solumuutosta aiheuttanut virus poistuu sinun elimistöstä tietyssä ajassa.

Viruksen olemassaolo ei ole ainoa riskitekijä, lievästi kohonnut riski että solumuutos pahenee säilyy vuosia vaikka virus ei aktivoituisi uudelleen.

[QUOTE="vieras";25164131]Edes tarkan tyypityksen jälkeen kukaan lääkäri ei voi luvata että solumuutosta aiheuttanut virus poistuu sinun elimistöstä tietyssä ajassa.

Viruksen olemassaolo ei ole ainoa riskitekijä, lievästi kohonnut riski että solumuutos pahenee säilyy vuosia vaikka virus ei aktivoituisi uudelleen.[/QUOTE] mutta lääkäri sanoi jos solumuutos poistetaan ei ole enää riskia että se pahenee

Kyllä ymmärrän. Mutta miks mä en tarvi hoitoa ainakin ne arvelee niin? Eikö parempi hoita pois? Niin ja onko hyvää, huono vai ihan sama asia, että vain yks muutosalue minulla, joku pieni. Mitä tarkoita myös että muutosaluella ei ole jotain juuria?:/. Lääkäri sanoi vaan niin jos hoidetaan niin todella pienellä todenäköistydellä se toistu, jos viiden vuoden aikana ei tapahtu mitään. Niin papassa ei tarvi enää joka vuos käydä, vaikka mä haluan, mut hänen mielestä se turha ja rahan tuhlamista

Yhteistyössä