Kävin sitten lääkärissä ja kuulema pitää Tamperelle mennä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Venakko Milanna

Vieras
jos haluan ne tyypitykset, eli saada tietä tarkaan mikä virus tyyppi minulla on, siellä ne kuulema tehdään:/.

Sitten voi voi taas, lääkäri ihmetteli että kuka älypää teki mulle papan raskauden aikana, ehkä ei mulla edes mitään vakava, kun nytkin papa pompi IIIsta IIeen ja puhtaus aste on I. Raskauden aikana kuulema voi papa näyttää sellaista mitä ei todellisuudessa edes ole. Taas ihanaa ja ristiriitainen tiedon sain.

No mutta pitää prkle sinne mennä ja tutkia itseä.

Onko joku tietoinen mikä on hyvää yksityinen kliinikka siellä? Mies ainakin soiti Fimlabiin eli joku iso laboratorio kun halusi olla varma onko siellä se koe, niin on...

Hei kuule,
Unohappa tuo asia nyt tämän raskauden ajaksi. Tulokset voivat todellakin vääristyä sen takia. Menet uudelleen puolen vuoden kuluttua synnytyksestä papaan. Et sä siihen kohdunkaulansyöpään kuole vuodessa. Höpsistä. Nyt realiteetteja vähän esiin.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Mitä se tyypitys sua auttaa? Ei se sun mielenrauhaa tuo takaisin. Ja sä voit saada sen pahimman tyypin viruksen myöhemmnkin elämässäsi. Ainut keino saadamielenrauhaa on käydä säännöllisesti niissä kontrolleissa.
Ja sitten sä keksit uuden paniikin aiheuttajan. Toivoisin että kävisit vaikka psykologin juttusilla, se vois auttaa enemmän.

[QUOTE="minä";25162847]Hei kuule,
Unohappa tuo asia nyt tämän raskauden ajaksi. Tulokset voivat todellakin vääristyä sen takia. Menet uudelleen puolen vuoden kuluttua synnytyksestä papaan. Et sä siihen kohdunkaulansyöpään kuole vuodessa. Höpsistä. Nyt realiteetteja vähän esiin.[/QUOTE] Kyllä mä tiedän etten kuolee, eikä minulla edes syöpä ole, sekä koepalan tulokset oli sellaiset ettei hoitoa tarvitse, mua tämä kyseinen virus vaan ahdistaa, kun mielessä käy vaikka mitä

[QUOTE="Terkka";25162850]Mitä se tyypitys sua auttaa? Ei se sun mielenrauhaa tuo takaisin. Ja sä voit saada sen pahimman tyypin viruksen myöhemmnkin elämässäsi. Ainut keino saadamielenrauhaa on käydä säännöllisesti niissä kontrolleissa.
Ja sitten sä keksit uuden paniikin aiheuttajan. Toivoisin että kävisit vaikka psykologin juttusilla, se vois auttaa enemmän.[/QUOTE]

Kyllä voin saada, mutta mä olen saanut niin paljon ristiriitaista tietoa ko viruksesta, että haluan jo tutkia ja tietä mitä minulla on että mietiminen loppu, onko 1 tai kaikki virukset minulla. Onko pahimmasta päästä vai ei, kyllä mua kiinnosta. Sillä lääkärillä oli myös samanlaisia pelokaita potilaita kuin mä jotka sen halusivat selvittää, kuulema vaan ei tehdään kuin Tamperella, ehkä on jo Helsingissäkin

Pahimmoilleen saat aikaseks itselles tulehduksen kohdun suulle / itse kohdun limakalvoille ja sitä myöten ongelmia itse raskauteen kun "turhaan" ronkitutat itseäs. Voit ihan hyvin odottaa ja tutkituttaa nuo hommat sitten synnytyksen jälkeen.

Voi luoja...Lopettaisit jo.Palsta menee ihan tukkoon näistä sun turhista aloituksista.Ymmärrän,että oot huolissas,mutta tämäkin aihe on ihan turha.Katot netistä niitä Tampereen klinikoita ja soitat niihin ja kysyt asiasi sieltä.Saat ainakin kunnon vastauksia etkä mitään mutuja.Sulle tekis oikeasti hyvää hankkia apua psykologiselta puolelta..Sun huomionhakuisuutes alkaa olee jo aika äärimmäistä ja noi paniikkiaiheet löytyy näköjään mistä vaan.

Pahimmoilleen saat aikaseks itselles tulehduksen kohdun suulle / itse kohdun limakalvoille ja sitä myöten ongelmia itse raskauteen kun "turhaan" ronkitutat itseäs. Voit ihan hyvin odottaa ja tutkituttaa nuo hommat sitten synnytyksen jälkeen.

Mulle lääkäri sanoi että jopa turha miettiä, kun jooko saan hoitoa synnytyksen jälkeen tai se menee todennököisesti itsestään pois. Jos hoitoa saan, niin ei enää riskiä, se että aktivoi uudestaan, niin 5vuoden päästä riski on olematon ja vaikka aktivoi se ei enää voi tehdä mitään, kun koko virus jo niin heikko ja on immuni mulla. En tiedä onko näin?

Mua silti ihan älytömästi tämä virus ahdistaa ja ahdistaa ja vi...tta kaikist eniteen kun koko elämän ajan olin todella varovainen seksiä suhteen, siksi ei ole ollut kun 2 miestä ja vielä tarkistettua ettei ole pöpöä, PRKLE

[QUOTE="vieras";25162888]Voi luoja...Lopettaisit jo.Palsta menee ihan tukkoon näistä sun turhista aloituksista.Ymmärrän,että oot huolissas,mutta tämäkin aihe on ihan turha.Katot netistä niitä Tampereen klinikoita ja soitat niihin ja kysyt asiasi sieltä.Saat ainakin kunnon vastauksia etkä mitään mutuja.Sulle tekis oikeasti hyvää hankkia apua psykologiselta puolelta..Sun huomionhakuisuutes alkaa olee jo aika äärimmäistä ja noi paniikkiaiheet löytyy näköjään mistä vaan.[/QUOTE]

Ei se psykologi mulle auttaa, pahenna vaan. En voi itselle mitään, olen jooko hullu tai todella herkkä. Mulla ehkä toi panikoiminen on geeneissa. En osaa reagoida ilman ahdistusta jos sellaisesta asiasta on kysee, olen kateellinen ihmisille jotka osaa reagoida ilman minkälaista stressiä, mulle pienestäkin asiasta voi kasvaa iso

Tiesitkö, että asiat rennosti ottavilla on pienempi riski sairastua syöpään ja muihin? Stressihormoonihan se on pahempi kuin mikään virus!!! Nyt vaan relaat ja jos se virus aktivoituu synnytyksen jälkeen vielä, poistatat sitten vaikka koko kohdun jos siltä tuntuu!!! Jos sulla on rahaa niin mitä hätää? Pääset rahalla hoitojonojen ohi yksityiselle menemällä. Toista se on meillä köyhillä. Mä en voi edes tehdä toista lasta koska ei ole varaa hoidattaa yhtä juttua sitä ennen.

Olen sivusta seurannut tätä hpv-keskustelua. Aihe itselleni vieras, mutta miksi tämä sinua huolettaa? Onko siitä jotain vaaraa sikiölle, raskauden kulkuun, synnytykseen? Vai miksi olet huolissasi?

Sikäli ymmärrän huolesi, että itse stressasin molemmat raskaudet listeriasta, lasten "vaaralliset" taudit kuten parvorokko jne.). Ylihysterisoin vähän kaikkea. Toisen lapsen kohdalla onneksi tiesin, että palaudun ennallaan kun vauva syntyy. Raskasta oli myös mun läheisillä, mut onneks nekin tiesi, että muutun ennalleen. Halusin vaan niin kovasti, että vauvoilla kaikki hyvin. Mut se oli myös itselleni tosi raskasta ja on yksi suurimmista syistä, miksi luulen, että meidän lapsiluku on täynnä. Eihän sitä koskaan tiedä mitä elämässä tapahtuu :)

Mut mene puhumaan tuosta pelosta jonnekin. Neuvolatädille tai psykologille, siis ihan siksi, että sulla menee koko raskausaika tuota asiaa murehtiessa. Itseäni auttoi kun puhuin ihan neuvolassa ja sain hyviä vinekkejä ja asiallaista tietoa, mitä pelätä ja mitä ei pelätä. Ne teki mulle jopa toksoplasmatestit, jotta saan mielenrauhan :) Avoimesti puhuin ja tunnustin älyttömät pelkoni ja se helpotti.

Ei se psykologi mulle auttaa, pahenna vaan. En voi itselle mitään, olen jooko hullu tai todella herkkä. Mulla ehkä toi panikoiminen on geeneissa. En osaa reagoida ilman ahdistusta jos sellaisesta asiasta on kysee, olen kateellinen ihmisille jotka osaa reagoida ilman minkälaista stressiä, mulle pienestäkin asiasta voi kasvaa iso

Mä olen samanlainen herkkä stressaaja joten mä voin kuvitella miten pahalta susta tuntuu, otan osaa. :/ Mut tuossa asiassa en osaa yhtään neuvoo kun en tiedä siitä mitään. :(

Tiesitkö, että asiat rennosti ottavilla on pienempi riski sairastua syöpään ja muihin? Stressihormoonihan se on pahempi kuin mikään virus!!! Nyt vaan relaat ja jos se virus aktivoituu synnytyksen jälkeen vielä, poistatat sitten vaikka koko kohdun jos siltä tuntuu!!! Jos sulla on rahaa niin mitä hätää? Pääset rahalla hoitojonojen ohi yksityiselle menemällä. Toista se on meillä köyhillä. Mä en voi edes tehdä toista lasta koska ei ole varaa hoidattaa yhtä juttua sitä ennen.
Tiedän ja tiedän myös että mulla nyt riski saada syövän 1,5-2%, kellä ei vielä ole aktivoinut Hpv riski on ale 1% sairastua. Sitten kun mä saan hoitoa mulla taas se 1% tai ale riski. Mä silti pelkään, enkä voi mitään, tekis mieli vaihtaa aivoja kokonaan, harmi siitä ei tehdään on rahaa tai ei. En voi peloille mitään ja vielä nyt kun olen herkässä tilassa ja oi oi se olotila vielä joku aika kestää synnytykseen jälkeen, sekä muuten olen helvetin herkkä. Mutta ehkä se auttaa kun tutkin mikä tyyppi mulla on, ehkä ei auttaa ,en tiedä, mutta tekis mieli tietä onko ärhäikämmistä tyypeistä vai ei, ettei tarvi arpoa

Olen sivusta seurannut tätä hpv-keskustelua. Aihe itselleni vieras, mutta miksi tämä sinua huolettaa? Onko siitä jotain vaaraa sikiölle, raskauden kulkuun, synnytykseen? Vai miksi olet huolissasi?

Sikäli ymmärrän huolesi, että itse stressasin molemmat raskaudet listeriasta, lasten "vaaralliset" taudit kuten parvorokko jne.). Ylihysterisoin vähän kaikkea. Toisen lapsen kohdalla onneksi tiesin, että palaudun ennallaan kun vauva syntyy. Raskasta oli myös mun läheisillä, mut onneks nekin tiesi, että muutun ennalleen. Halusin vaan niin kovasti, että vauvoilla kaikki hyvin. Mut se oli myös itselleni tosi raskasta ja on yksi suurimmista syistä, miksi luulen, että meidän lapsiluku on täynnä. Eihän sitä koskaan tiedä mitä elämässä tapahtuu :)

Mut mene puhumaan tuosta pelosta jonnekin. Neuvolatädille tai psykologille, siis ihan siksi, että sulla menee koko raskausaika tuota asiaa murehtiessa. Itseäni auttoi kun puhuin ihan neuvolassa ja sain hyviä vinekkejä ja asiallaista tietoa, mitä pelätä ja mitä ei pelätä. Ne teki mulle jopa toksoplasmatestit, jotta saan mielenrauhan :) Avoimesti puhuin ja tunnustin älyttömät pelkoni ja se helpotti.

Ei vaikuttaa ainakin vauvaan, onneks, eikä raskauteen, koska me melkein kaikki kannamme kyseistä virusta, kaikilla ei vaan aktivoi, ehkä mulle se kolmas raskaus antoi potkuja ja virus on aktivoinut. Ennen kun en tiennyt ko viruksesta oli helpoa, nyt tiedän siks pääs sekaisin, enkä voi hyväksyä että minula se on ja syytän miestä ja x miestä, jopa äitiä välillä jos hänen kautta sen olen saanut

Jos tuolla asialla ei ole merkitystä raskauden suhteen. Niin sinuna odottaisin noiden ylimääräisten tutkimusten kanssa siihen, että vauva on syntynyt. Jos kohdunsuulta, emättimestä yms. otetaan näytteitä, niin ne voi tosiaan aiheuttaa ainakin hiivaa tms. etten mä raskaana ollessa ehdoin tahdoin otata näytteitä. Mut mä ylihysterisoinkin raskauden suhteen kaikki riskit (kts. aiempi viestini). Mutta oikeasti, odota rauhassa. Saat sä sen tyypityksen raskauden jälkeenkin.

Mun sympatiat on kyllä sun puolella. Jännä, miten saat palstan kuohumaan...

[QUOTE="Nea";25163017]Mä olen samanlainen herkkä stressaaja joten mä voin kuvitella miten pahalta susta tuntuu, otan osaa. :/ Mut tuossa asiassa en osaa yhtään neuvoo kun en tiedä siitä mitään. :([/QUOTE]

Niin kamalalta tuntu:(, ehkä jos en olisi raskaana, enemmän olisin käyttänyt järkiä

Jos tuolla asialla ei ole merkitystä raskauden suhteen. Niin sinuna odottaisin noiden ylimääräisten tutkimusten kanssa siihen, että vauva on syntynyt. Jos kohdunsuulta, emättimestä yms. otetaan näytteitä, niin ne voi tosiaan aiheuttaa ainakin hiivaa tms. etten mä raskaana ollessa ehdoin tahdoin otata näytteitä. Mut mä ylihysterisoinkin raskauden suhteen kaikki riskit (kts. aiempi viestini). Mutta oikeasti, odota rauhassa. Saat sä sen tyypityksen raskauden jälkeenkin.

Mun sympatiat on kyllä sun puolella. Jännä, miten saat palstan kuohumaan...

Mutta kun synnytän niin virus voi mennä takas lepotilaan niin en näe mikä tyyppi minulla on

kiitos:)

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;25163055:
Tampereella on ainakin Koskiklinikka, jolla on oma labra.

Terveystalollakin lienee, uskoisin, mutten ole koskaan käyttänyt. Mehiläinen on myös.

se pitää olla fimlab tai finlam missä kokeet tehdään, eli joku lääkäriasema, missä ne tekevät yhteistyö sen labran kanssa

Mutta oikeasti, mitä merkitystä sillä on? Mitä sitten tehdään jos on ärhäkämpi tyyppi... prosentin kahden erot riskeissä, niin mitä väliä? Työkaveri, joka oli yliterveellinen elämäntavoiltaan sairastui syöpään, vatsassa en muista tarkemmin. Mitään ei tehtävissä kun todettiin....sitä kun ei tiedä kenen kohdalle se osuu. Mä luulin, että sua huolettaa raskauden takia tämä asia... oikeasti yritä vaan unohtaa.

Tosin tiedän kyllä, noille peloille ei aina voi mitään, mutta mulla auttoi puhuminen asiantuntijan kanssa (siis se ruokajutska raskausaikana), joka osasi vastata. Mun tapauksessa siis neuvolatäti, joka oli hyvä työssään. Osasi puhua mun kanssa niin, että rauhoitti. Ja ymmärsi mua...ja ihanaa olla taas oma itsensä, kun en nyt ole raskaana...se pelko oli ihan kamalaa ja tiesin itsekin olevan ihan pönttö kun kaikkea hysterisoin....miehellekin sanonut monta kertaa, kun on vähän vauvakuumeessa, että muistatko millainen olen sitten n. 9-10kk...äkkiä häviää senkin vauvakuume :)

Yhteistyössä