Vauvan hoidosta rasittuneet kädet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miramira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

miramira

Uusi jäsen
23.09.2011
3
0
1
Minulla on 2,5kk ikäinen poika, syntyi sektiolla. Nyt on noin 6 viikon ajan kädet olleet väsyneet ja jäykät. Ranteet tuntuu kipeiltä ja rasittuneilta, samoin kämmenselkä, välillä koko käsi. Vasen kipuilee enemmän kuin oikea. Poika painaa jo reilut 6 kiloa, joten kantamista on ollut, ja ranteet jatkuvasti ihmeasennoissa. Rasitusvammoihin auttaa lepo, mutta eihän tässä tilanteessa voi käsiä lepuuttaa hetkeäkään.

Voikohan olla ihan rasituksesta johtuvaa, kun aiemmin ei tällaiseen rasitukseen ole tottunut? Raskausajan liikuin tosi vähän, ja muutenkaan lihakset ei ole ollut parhaassa kunnossa. Univajetta ja huonoa syömistä tietenkin on lisäksi, itsestä ei oikein ehdi huolehtia.

Lääkärissä olen käynyt useamman kerran, kun pelkään jotain vakavampaa. Neurologin mielestä ei ole neurologista vaivaa ja olen terve, pään magneettikuva otetaan joulukuussa omasta tahdostani.

Ahdistaa kovasti ja niskatkin on ihan jumissa, hieronta ei ole auttanut. Onko muilla ollut vastaavanlaista, harmittaa kun vauva-aika menee tässä murehtiessa..

Viimeksi muokattu:
Moikka, mulla oli kans vastaavaa tyttären synnytyksen jälkeen. Tai oireet alkoivat 4 viikkoa synnytyksesta. Kädet olivat kipeät, puutuneet, voimattomat jne... kävin myös laajat neurologiset tutkimukset, myöskin sisätautien puolella. syytä ei koskaan löytynyt. Mulla noi oireet levisivät jalkoihinkin.

Moikka, mulla oli kans vastaavaa tyttären synnytyksen jälkeen. Tai oireet alkoivat 4 viikkoa synnytyksesta. Kädet olivat kipeät, puutuneet, voimattomat jne... kävin myös laajat neurologiset tutkimukset, myöskin sisätautien puolella. syytä ei koskaan löytynyt. Mulla noi oireet levisivät jalkoihinkin.

Moi!

Voinko kysyä oletko toipunut ennalleen, ja jos niin miten kauan kesti? Minullakin nyt likvor ja pään mri tutkimukset tehty, eikä niissä kuulemma mitään poikkeavaa. Reumaakaan ei löytynyt, sitä tosin on paljon suvussa, eikä esim. äidilläni oireista huolimatta näkynyt kokeissa pariin kymmeneen vuoteen. Minullakin jalat tuntuu voimattomammilta kuin ennen, mutta vaikea sanoa miten paljon on mielen tekosia kun olen niin paniikissa asiasta koko ajan. Ihmetyttää ja pelottaa, mutta pakko kai uskoa ettei kyseessä ole vakavampaa. Aloitin kohta 3 viikkoa sitten citalopram lääkkeen paniikkihäiriöön, toivon että se parantaisi oloa pikkuhiljaa ja osaisin miettiä muitakin asioita välillä.

Itselläni osa oireista loppui ja ne mitkä eivät loppuneet on ainakin lieventyneet. Tyttäreni täyttää kohta 2 ja nyt voin sanoa että olen suhthyvässä kunnossa verrattuna siihen mitä elämäni oli pahimpien oireiden aikaan. Syytä ei siis koskaan löytynyt mutta papereissani lukee raskauden/synnytyksen laukaisema syndrooma. Jotku lääkäri on puhuneet hermostutulehduksesta..mutta veikkailuja kaikki on ollut. Jos haluun vaihtaa ajatuksia oireista,tutkimuksista tai mistä vaan niin voit laittaa mulle yksityisviestiä. Kivempi jutella yksityisestä terveydestään :)

Mulla on kanssa kädet (lähinnä ranteet) tosi kipeet kun olen yhdeksän kuukauden vanhojen kaksostyttöjen äiti. Mulla on niinkin yksinkertainen vaiva kun jännetuppitulehdus ja kun sain piikin, alkoi helpottaan. Välillä kipuilee ja välillä rauhottuu. Kuulemma piikkejä pitäis ottaa sarjana kolme jotta auttais kunnolla. Toistaiseksi olen pärjännyt ilman muita piikkejä. Sen ekan aikana kädet oli kyllä tosi kipeet kun oli vaan niin paljon nostelua ja vielä kun kummallakin oli koliikki niin kanneltiin niitä tyttöjä oikein urakalla =) Ikinä aikaisemmin mulla ei ole ollut mitään rannevaivoja ja olinkin yllättynyt että jännetuppitulehdus voi olla noin kivulias. Oletan että omat ranteeni tervehtyvät kunhan tytöt oppivat kävelemään ja kanniskelu pienenee (ainakin osittain).

Samoin mulla on selkä ihan pa***na mutta en ole kyllä ehtinyt hierojalle, enkä tiedä auttaiskokaan. Aikaisemmin olin kova liikkumaan ja nyt kun kaikki liikunta on tosi minimaalista niin ihan hirveet selkäkivut. Tai siltä se tuntuu kun ennen ei niitäkään vaivoja ollut. Itselläni selkävaivoihin auttais edes kerran viikossa kuntosalilla käynti mutta kun aikaa ei ole niin ehkä yritän jotain kotijumppaa päiväunien aikana =)

Yhteistyössä