*** 3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.7 *** <3

Tiistai 6.9.2011



Demuli............31v.......kp 1/14-53.......yk12
Sara_78..........32v.......kp 2/33-39........yk8
Avonlea...........34v.......kp5/27-29.........yk2
riesa79............32v......kp 6/31..............yk2
Ronjaliina........29v.......kp 10/24-29........yk11
Ginger.............35v......kp 11/??..............yk21.... (1kkm)
Taraolivia........31v.......kp 15/25.............yk2
pipsa79............31v......kp 15/28-40.......yk6
Tatja...............35v......kp 16/18-29.......yk13....(terolut)
Joku_raja........29v.......kp 18/27-29.......yk8 (5*clom).....dpo2
Mandala..........32v.......kp 19/25-35.......yk8......dpo2
Tunafish-78.....33v........kp 27/??............yk5 (terolut)
Anskilia...........32v.......kp 27/25-32.......yk4
Neitipippuri......30v. .....kp 27/31-46.......yk3.....dpo10?
Marjutan.........28v........kp 31/25-30.......yk4.... dpo 15
Mansikkalime...31v.......kp 32/30............yk2
Jo..................30v.......kp32/33..............yk7 (1km)...dpo12
Wanda_81.......30v.......kp 33/28-42........yk11...(luge)... dpo 15
Syksy2010.......30v.......kp 39/28-38........yk10
Neah...............34v.......kp 39/28............yk6
Sanja..............32v.......kp 42/27 ............yk2
Sissi_81..........30?v......kp 55/28-30.........yk3
Sakara............34v.......kp 82/?................yk4
Sintu74............37v.......kp ?/?............(3*ivf) (1 tm)




Taustalla:
Rumor
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Nima
Scrat
PauhaavaSydän
Kippi
Annastiina79
Vadelma30
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
Sunny80
krizze
Durasel



plussanneet
-2011-

Amanda77..........34v......yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. ....yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. ....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v......yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v. ................plussa 24.6.
KattiMattis..................................plussa
Miimau...............31v. .................plussa 21.4.
Viena.................33v. ....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Mandala, on se joo kyllä jollakin tavalla "koomista" (vaikka just nyt ei kauheasti nauratakaan), että ensin vuosikausia hysteerisesti "pelkää" raskautta, ja sitten huomaakin, että eipä se nyt ihan niin vaan tapahdukaan... :p

Laskeskelin just tuossa, et jos täti tulee nyt tän viikon lopulla, niin on ihan kiikun kaakun ehtiikö seuraava ovis tulla ennen miehen työmatkaa vai osuuko just siihen samalle ajalle. :headwall: No, eipä auta kuin katsella. Eilen tuli jokin kumma pikkuklöntti samanlaista limaa kuin ovislima. Käytin sit vikan digiovistestin, joka oli jäänyt "jemmaan", mutta tyhjää se näytti edelleen.

No, enää en jaksa edes yrittää ymmärtää näitä kiertoja ja kaikenmaailman kummallisuuksia, joten oli mitä oli... : /

Huomasin muuten, että osalla porukasta on jo clomeja, yms. vaikka yritystä ei ole vielä vuotta takana. Olen itsekin harkinnut jossakin vaiheessa lääkärikäyntiä, jos tää homma ei lähde tässä itsestään "toimimaan". Mietin vaan, että miten teihin on suhtauduttu, kun menette lääkäriin ns. ajoissa (kun yleensä puhutaan siitä vuodesta). Itselläni on toki ollut se endometrioosikysta aiemmin, joten voisin kai periaatteessa mennä jo puolen vuoden jälkeen. Huhtikuun ultrassa kaiken kyllä todettiin olevan normaalisti, mutta haluaisin mielellään jo ajoissa selvittää, ettei veriarvoissa, yms. ole jotain pielessä. Tuntuisi turhalta tässä iässä tuhlata kuukausikaupalla yrittämiseen, jos jotain onkin pielessä ja mahdollisesti korjattavissa lääkityksellä, tms.

Miten esim. työterveyshuolto on teillä suhtautunut asiaan? Raskauttahan niissä ei hoideta, mutta tässähän on periaatteessa kyse kuukautiskierron häiriöistä.
 
Viimeksi muokattu:
Harmitukset Sara menkoista mutta Amandaa lainatakseni hyvä että sotasuunnitelma on jo valmis seuraavaan kiertoon :)
Miten te muuten päädyitte tuohon inssiin tässä vaiheessa?

Kraaahh kaveripariskunta oli viime vloppuna käymässä kun sain ovisplussan ja kunnon limat. Mies oli niistä itsekin vähän kipeänä niin kuin minäkin olin ollut ja lainasi kuumemittaria jossain vaiheessa (kysymättä....) ja nyt en löydä sitä mistään! Olisin halunnut sunnuntaina jo tsekata onko lämmöt kohonneet = ovis mahd tapahtunut mutta sitä ei löydy mistään!!!!
Nännit on todella todella arat, mutta se ei tietty muniksen irtoamisesta kaiketi itsessään kerro.
Puuhhhh saakelin mittari :D

Amanda ja Pööppis kiva nähdä teitäkin täällä. Haluan kuulla ne perantain ultrakuulumiset todellakin! ja Pööppis voisi uutisia myös kertoa. Sun plussastahan on jo iiiikuisuus :)

Edit: Neitipippuri mä veikkaan että kunnalliselle ei kannata edes yrittää jos kertoo että on puoli vuotta takana ja sulla noi aiemmat ultraukset OK. Mutta toisaalta ainahan sitä voi kaiketi 'venyttää totuutta' :D Mutta tietty on yksityinen lääkäri vaihtoehtona minne ei myöskään tarvitse jonottaa.
Mulla työpaikka on vakuuttanut mut 24/7 ja työterveyden päälle on otettu hoitoturva-vakuutus, joten kaikki mahdolliset tutkimukset menee siitä vakuutuksesta tyyliin johonkin 50k EUR asti vuodessa. Jos magneettikuvaukset yms tutkimukset kuuluu niin en tiedä miksei lapsettomuusjutut kuuluisi.
Noh loppuvuodesta mahdollisesti joutuu selvittämään tätäkin. Toivon kyllä ettei joutuisi! :)
 
Viimeksi muokattu:
Voi vitsi, ONNEA Marjutan!!:heart: Hienoa että saadaan lisää plussia.

Saralle tsemppiä toimenpiteeseen!

Täältä ei valitettavasti tule plussaa tähän aaltoon, tänään olis kp1... Pari päivää jo tuhruili, joten enpä muuta odottanutkaan. Jotain positiivista, niin tuli pitkästä aika normaali kierto. Luulenkin, että kaikki ne oireet viittaa siihen, että jotkut hormonit hyrräilee, mikä toivottavasti tarkoittaa, että jatkossa kierto pysyisi tasaisena. Jostain ohimennen muistan lukeneeni, että keltarauhashormoni tekisi nännit kipeiksi??:confused: Eli oisko sen takia tullu se oire. Lisäksi flunssa iski päälle ja nenä vuotaa, saiskohan isännän tuomaan vaikka levykaupalla suklaata ja muuta makeaa nassutettavaksi..:snotty:
 
Demuli, pahoittelut… :hug: Lähetän hurjasti plussasäteitä sulle seuraavaan kiertoon!

Neitipippuri, mä menin lääkäriin yk 5 paikkeilla viime vuonna, koska kierrot paukkui pitkiksi ja oli parikymppisenä todettu polykystiset munasarjat (eli ei ovista ehkä luonnostaan...). Mulla työterveys on kattava, mut ei kata lapsettomuusjuttuja, joten marssin suoraan yksityiselle Felicitakseen. Kuten Mandala sanoi, julkisella hoitoihin ei taida kovin helposti ennen vuotta päästä. Ei ne yhtään Felicitaksessa hämmästelleet, miks tulin ”jo” alle puolen vuoden jälkeen, päinvastoin. Nooo, sehän on niille myös businesta. :) Tekivät ultran ja verikokeet heti eikä ne maksanu mitään maltaita (kaikki on tietty suhteellista ja sen jälkeen onkin sit rahaa uponnut, kun hoitokiertoja on ollu useita...). Koska mulla todettiin edelleen monirakkulaiset munikset, sain heti Clomit käyttöön ja mies tutkittiin heti myös, koska eivät siellä anna lääkkeitä naiselle, jos miestä ei oo tsekattu. On musta ihan hyvä periaate. Mähän plussasin heti siitä kierrosta, vaikka alkio jäikin sitten munatorveen kiinni... Mut suosittelen ehdottomasti tsekkausta, jos siltä tuntuu. Mulla tietty oli oletus, et jotain on pielessä edelleen, kun kierrot venyi jopa 60 päiväsiks. Eli ehkäpä en olis hätäilly, jos olis ollu normikierrot ja ovisplussa olis löytyny. Voihan sitä aina mennä myös käymään lääkärissä / ultrassa ilman sen kummempia tutkimuksia. Ultra kertoo jo tosi paljon! Itse menin heti lapsettomuusklinikalle, vaikken sillon lapsettomuudesta voinu sanoa kärsiväni 5 kk jälkeen. :) Mut ajattelin, et sieltä sais ainakin asiantuntevaa hoitoa.

Mandala, kiitos että jännäät mun puolesta! :heart: En tiedä, miten päin olisin perjantaihin saakka. Välillä uskon, että kyllä siellä joku kasvaa ja kaikki on hyvin. Mietin, et oonhan tässä jo yli 1,5 vuotta odotellut, joten miksei nyt voisi onni potkaista? Se vuoden takainen kokemus on vaan niin syvällä ja ajatuskin siitä, et nyt vietäis toinenkin munanjohdin, on niin riipaiseva, ettei se jätä rauhaan. Kai tää skeptisyys johtuu myös siitä, et kun en luonnollisesti ovuloi ja sitten eka raskauskin meni niin pieleen kuin voi mennä, niin usko omaan kehoon on horjunu. Ja pelkään, et minkä yllätyksen se on taas mulle keksiny... Onhan se hullua, et pidän sitä ihmeenä, et oon raskaana. :) Eikö se oo kuitenkin maailman luonnollisinta! Lapsia on maailma täysi ja ihmiset sikiää ympärillä yhtä mittaa. Miksen siis mäkin? Ja me kaikki!! Pitää vaan miettiä, et vaikka tää onkin niin pienistä jutuista kiinni ja kaikki pitää natsata loppuun saakka, niin kyllä se silti on täysin mahdollista! Maailma ei olis näin ylikansoitettu, jos se olis tooosi vaikeeta tulla raskaaks ja synnyttää. :) Joten pidetään lippu korkealla vaan!

Tsemppiä kaikille ja pidetään vähintään tämä plussa per viikko tahti käynnissä, eikö! :) Tänä vuonna on vielä 16 viikkoa - jos se toteutuu, se tarkoittaa, et me kaikki ollaan raskaana tämän vuoden puolella! :) Eikä haittaa jos vähän aiemminkin…
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Marjutan ja tervetuloa odottavien puolelle :flower:

Neitipippuri taisi mietiskellä testeihin hakeutumista. Meillä meni niin, että alotettiin yritys kesällä ja syksyllä kävin epäsäännöllisten kuukautisten takia yksityisellä gynellä, joka laittoi julkiselle lähetteen. Ottivat ihan hyvin vastaan Naikkarin hormonipoliklinikalla ja tekivät kaikki testit. Lähetteestä meni muistaakseni noin pari kuukautta, että oltiin jo tutkimuksissa. Niissä kun ei mitään ihmeempää ilmennyt, niin clomeja alattiin kokeilla vasta sitten, kun vuosi yritystä oli täynnä. Mutta samaa olisivat yksityiselläkin suositelleet noilla tuloksilla. Tai ainut ero olisi ollut, että mahdollisesti inseminaatioita ei olisi tehty ollenkaan clomikiertoihin, vaan oltaisiin yritetty suoraan ovulaation induktiolla eli pistelemällä. Tämä oli siis Väestöliiton lääkärin kommentti jälkikäteen...

Toivottavasti tästä sekavasta mökellyksestä oli jotain iloa. Tarkoituksenani on siis sanoa, että jos on mitään syytä epäillä ja halua hoitoihin, niin ainakin Helsingissä on mahdollista päästä myös julkiselle tutkimuksiin ennen kuin vuosi on täynnä. Hoidot ovatkin sitten eri juttu, mutta tutkimustulokset saa aina mukaan, vaikka hoitopaikka vaihtuisi.

Lallaa ja Pikkuinen 13+3
 
Paljon kiitoksia vastauksista Amanda ja lallaa! :heart:

Kuinka paljon suunnilleen tuollainen ensikäynti yksityisellä kustantaa? Entä sen jälkeen per kerta?

Oma suunnitelmani on varmaan nyt se, että jos tästä kierrosta ei tulosta tule, niin varaan ensin ajan työterveyteen ja yritän saada sieltä lähetteen verikokeisiin, että saisi ne kilpparitarvot, mahdollisen ovulaation yms. tutkittua. Ja mahdollisesti lähetteen gynelle, JOS suostuu lähettämään. Siinä sitten tod.näk. yksi kierto (ainakin) vierähtääkin, ja sen jälkeen ei sitten muuta kuin yksityisellä käymään. Tai sitten suoraan, jos työterveydestä ei ole apua.

Minullakin tosiaan kun on siis aiemmin endometrioosi (vaikkakaan ei kai mikään hirveän paha) todettu ja kysta leikattu, niin en välttämättä ole ihan "normaali" tapaus. Varsinkin kun myös hieman heittoa kierroissakin on ollut. Nyt tulee tämän kuun lopussa 4 kk pillereiden lopettamisesta, vaikka yk onkin 3. Mieluummin siis lähden liikkeelle ajoissa vaikka "turhaan" kuin odottelen pitkään ja sitten jotain ikävää selviäisikin.

Endo ei tosiaan ole minua tuon vuoden 2006 jälkeen vaivannut vaan pysyi pillereillä kurissa ja poissa. Vika ultra on tehty silloin, kun söin vielä pillereitä ja löydös oli ihan normaali. Mutta sitä ei voi tietää, onko tilanne nyt tuon huhtikuun jälkeen muuttunut.
 
Viimeksi muokattu:
Lallaa, hyvä että tarkensit tietoja julkiseen hoitoon pääsystä! :)

Se on varmasti totta, että joskus julkiselle pääsee nopeastikin. Yksityisellä hoidot voi joskus edetä nopeammin - riippuu varmasti tapauksesta! Mä kävin elokuun alussa työterveyslääkärillä kertomassa tilanteesta ja hän laittoi heti lähetteen julkiselle (eli lähetteen voi kirjoittaa myös esim. yleislääkäri). Päätin, että jos en tule nyt raskaaksi, haluan että on mahdollisuus siirtyä myös julkiselle puolelle. Mutta aika Naistenklinikalle on (olisi) vasta marraskuun puolessa välissä! Joten olisin joutunut odottamaan ensikäyntiä jo 3 kk! Vaikka mulla on jo aika paljon todettuja raskaaksi tulemisen esteitä, en silti saanut aikaa nopeammin? En tiedä, mistä johtuu? Sen verran oon varovainen, etten halua perua aikaa vielä. Jos raskaus jatkuu, ehdin perua ajan vielä kk etukäteen. Neitipippuri, en tarkkaan muista, mitä maksettiin alussa. Mutta Felicitaksen sivuilla on hinnasto. Ensikäynti ultrineen on Kela-korvauksen jälkeen 172 €. Sen jälkeen meiltä otettiin perus verikoot, siemennesteanalyysi ja munatorvien aukiolotutkimus. Kuten Lallaa sanoi, kaikki tutkimukset voi tehdä myös julkisella - teki missä tahansa, tulokset saa mukaansa. Ihan hyvä pläni, että käyt työterveydessä! Voivat hyvinkin ottaa peruskokeita! Eihän toi varhainen tutkiminen mitään haittaa - eikä sekään, että tulisit jo ennen sitä raskaaksi. :) Toivottavasti endo on tajunnut pysyä poissa!
 
Kiitos vielä kaikille, lallaa ja Amanda ja Pööppis, mihin ketjuun tuonne odottaviin ootte siirtyneet..?

Mulla on vaan yhä niin epätodellinen olo.. huomenna ajattelin vielä tehdä digitestin. Enhän mä ole edes ajatellut mitään varhaisultraa tai mitään, en tiedä yhtään mitä pitäisi tehdä :) Tietysti voisin asioista esim. siskoni kanssa jutella, hänellä kun on edellisestä raskaudesta alle pari vuotta aikaa, mutta kun en halua vielä paljastaa tätä..

Ehkä pitäisi neuvolaan soitella, varmaankin? Jos nyt edellisistä menkoista päiviä lasken, niin nyt olisi 4+2.

Ja anteeksi kun tänne vielä kirjoittelen, mut kun tuntuu että olen nyt vähän hukassa tämän asian kanssa :|
 
Pööppis
kolmikymppisiin ja maaliskuisiin lasketunajan perusteella siis, oon ite menny.
Jospa me tuonne kolmikymppisiin odottajiin saatais kohta oma juttuporukka,kun ite sinne menin niin siel oli vain heitä pidemmällä olevia,niin ei tuntenut oikein osaavan jutella, vaikka kokeneiden juttuja siellä seurailinkin. Mukavaa että sinne nyt on syksyn myötä ropissut uusiakin :))


Amanda sitten kuvaa ultrasta heti perjantaina laitathan :) Toivotaan siulle sinne hurrjasti onnea :) Itseä jännitti se eka ultra iiiiiiihan hulluna,ja kyyneleet valui kun pienen katkaravun ruudulla näin, ja sen villin sykkeen :) Se tunne on jotain niin sanoin kuvaamatonta, ainutlaatuista <3
Ja sitä meille ensiodottajille ja vauvakuumeilijoille kaikille teille niin toivon että pikapikana sen koette <3


plussasätehiä myös täältä, eiks sieltä vois syyskuun kunniaks nyt tulla oikean aaaaalto plussia *puuuuuuuuuuuuuhhh*


Ja kiitos Mandala kysymästä, kuuluu nyt hyvää vaan ja odotan milloinka pienen liikkeitä alkaa tuntua, tämän viikon lopusta eteenpåäin niitä vois alkaa odottaa, sellasia pieniä hipaisuja. :) Ja vointi on ollu äärettömän hyvä, ei uskois, ainut huomiota herättävä on keskipäivän hillitön väsy,et meinaa esim rattiin nukahtaa ja sit kun tekee jotain raskaampaa,alkaa helposta päässä pyörimään ja otsan kohtaan särkemään, tietää siitä et nyt on levättävä, mutta noin niiku muuten loistavasti =)
tänään poks 14+0
 
Kiitos vielä kaikille, lallaa ja Amanda ja Pööppis, mihin ketjuun tuonne odottaviin ootte siirtyneet..?

Mulla on vaan yhä niin epätodellinen olo.. huomenna ajattelin vielä tehdä digitestin. Enhän mä ole edes ajatellut mitään varhaisultraa tai mitään, en tiedä yhtään mitä pitäisi tehdä :) Tietysti voisin asioista esim. siskoni kanssa jutella, hänellä kun on edellisestä raskaudesta alle pari vuotta aikaa, mutta kun en halua vielä paljastaa tätä..

Ehkä pitäisi neuvolaan soitella, varmaankin? Jos nyt edellisistä menkoista päiviä lasken, niin nyt olisi 4+2.

Ja anteeksi kun tänne vielä kirjoittelen, mut kun tuntuu että olen nyt vähän hukassa tämän asian kanssa :|
Marjutan saanen ilmeisesti sut jo plussanneisiin siirtää :) minkä laitan plussapäiväksi?
 
Marjutan, en oo siirtyny vielä mihinkään ketjuun. Oon ihan turhankin pelokas. Mutta jos perjantaina on kaikki kunnossa ja jonkun pienen tyypin sykkivä sydän löytyisi, voisin mielelläni kirjotella tuolla ”Noin kolmekymppisten ensikertalaisten” ketjussa. Siellä muissa ketjuissa on niin paljon tyyliin 24 v. neljännen lapsen saajia… :) Vaikka sieltä varmasti sais hyvää sparrausta!

Pööppis, millon sä kävitkään varhaisultrassa? Mulla on perjantaina vasta 6+0 eikä sillon välttämättä sydänääniä kuulu, mut mun on pakko mennä heti kun mahdollista. Toivon, et olisin viimeksikin mennyt, niin ei ehkä olisi käynyt niin huonosti… Mutta eihän sitä ekakertalaisena voinu tietää ja voiko sitä pelätä jotain, jonka todennäköisyys on 2 %? Vaikka nyt ei oo mitään syytä olettaa, et olis kohdun ulkoinen (ei oo ollu vuotoja eikä toispuoleista kipua, kop kop), mutta on se vaan niin kiva tietää, onko syytä jatkaa luottavaisemmin mielin. Laitan kyllä sitten heti tietoa!

Wanda ja muut loppukiertolaiset, onko mitään uutta?
 
Neitipippuri: Me päästiin jo puolen vuoden aktiivisen yrityksen jälkeen ivf-jonoon julkisella puolella, koska mulla on endometrioosi. En tiedä, kuinka paljon asiaan vaikutti se, että mulla on tiivis hoitokontakti endometrioosipolilla julkisella puolella ja että tunnen gynet henkilökohtaisesti työn puolesta. Mullakaan ei kipuja enempää endo oireile (suolisto-ongelmia on myös, joten kiinnikkeitä voi kyllä olla), tosin todellisen tilanteenhan tietää vain laparoskopialla ja edellisestä on jo kolme vuotta. Ultralla ei endo välttämättä näy ollenkaan. Endo itsestään jo vaikeuttaa hedelmöittymistä ja kiinnittymistä, vaikka siitä ei muita oireita olisikaan. Hoitojen nopea aloitus on endon kohdalla tärkeää, koska se tekee tuhojaan koko ajan pikku hiljaan ilman e-pillerien kuivattavaa vaikutusta. Uskon silti, että puoli vuotta olisi hyvä olla aktiivista yritystä takana ennen kuin julkinen puoli asiaa noteeraa. Luomuplussa kun voi endoa sairastavillekin tulla helposti.

ON: Mulla on näkynyt ovulaatioplussa nyt lauantaista lähtien. Olen joskus pistotarkastuksia tehnyt digillä ja aina on seuraavana päivänä näyttänyt negatiivista. Nyt liuskatesteissä viivat on edelleen yhtä vahvoja. Toivottavasti tämä ei lupaa huonoa tälle kierrolle. Tämä oli ensimmäinen kahden tabletin clomikuuri.
 
Viimeksi muokattu:
Mullahan oli kanssa se kierto kun ovisplussa oli vahvana jonku 2,5vrk ja mietinkin että onkohan mulla silloin ollenkaan irronnut se munis. Ihan kun oisin jostain lukenut että joku lääkäri jollekin määrännyt irrotuspiikin oviksen jälkeen kun edellisessä kierrossa ollut ovisplussa liuskassa 3 päivää. No eipä mulla kyllä siinä kierrossa tärpännytkään joten mahdollistahan se on ettei irronnut. Lämpöjä mittasin vasta luteaalivaiheen ollessa käynnissä ja ne oli koholla.
Ähh hittoaks tässä tietää. Toisaalta ei jaksa kyllä aina analysoidakaan, meni miten meni :D

Jotenkin tähän kiertoon tullut kyllä ladattua aika paljon toiveita varmasti just kun laittanut ruoka/juomapuolta remonttiin töiden alettua ja kun ne ovislimatkin oli niin tajuttomat. Onneksi sitä kuitenkin osaa aina kierron loppuun mennessä löytää sen realistin (juujuu pessimisti realisti ;) ) ja alkaa odottamaan niitä menkkoja niin ei tule kovin korkealta tiputtua :)
 
Mandala: Netistä pikaisesti googlettelin, että se ovisplussan testaaminen pitäisi ihan syystä jättää plussan tultua. Eli lh-taso voi olla korkealla pitemmän aikaa eikä sen pitäisi vaikuttaa mihinkään. Mua vain vaivaa sekin, että vaikka nytkin testiviiva oli vahvempi kuin kontrolli, niin yleensä mulla on kontrolliviiva haalennut lähes kokonaan, koska testiviiva on niin voimakas. Mietin, että jos nyt huippu ei ollut niin voimakas kuin yleensä ja siksi kestää pitempään. Toisaalta tällä stressaamisella ainakin saa torpedoitua onnistumisen. :D
 
Mandala,
no juu laita plussanneisiin, vaikka pakko kyllä vielä itse varmistella noilla digitesteillä.. eka plussa tuli siis viime lauantaina, 3.9.
Tajusin muuten nyt vasta että mun ikähän on tuolla luettelossa 28v, mutta synttärit on vasta marraskuussa :D eli periaatteessa tohon voisi laittaa 27v (tosi tärkeää joo, mut naisillehan nämä on..)

Amanda, ehkä mäkään en siirry mihinkään täältä vielä, lueskelen muiden kuulumisia ja kuulostelen omaa olotilaani. Mulle luontainen ketju olis kai tuo toukokuun toivotut, jos ei kolmekymppisten pino ala "elää".. :)
 
Marjutan, mukavaa että viihdyt täällä! Kysyisin vielä hieman sun limoista. :x
Minä dpona sulla limat alkoivat ja kuinka kauan jatkuivat, vai jatkuvatko vieläkin? Mulla on nimittäin edelleen jatkuvasti sellaisia ovisliman näköisiä "säikeitä" tai venyviä suikaleita. Minkätyyppistä se sun oviksen jälkeinen lima oli?

No, nämä kaikki kierrot nyt näyttää olevan erilaisia, mutta kysäisenpä silti mielenkiinnosta. =)
 
Keskiviikko 7.9.2011



Demuli............31v.......kp 2/14-53.......yk12
Sara_78..........32v.......kp 3/33-39........yk8
Avonlea...........34v.......kp 6/27-29.........yk2
riesa79............32v......kp 7/31..............yk2
Ronjaliina........29v.......kp 11/24-29........yk11
Ginger.............35v......kp 12/??..............yk21.... (1kkm)
Taraolivia........31v.......kp 16/25.............yk2
pipsa79............31v......kp 16/28-40.......yk6
Tatja...............35v......kp 17/18-29.......yk13....(terolut)
Joku_raja........29v.......kp 19/27-29.......yk8 (5*clom).....dpo3
Mandala..........32v.......kp 20/25-35.......yk8......dpo3
Tunafish-78.....33v........kp 28/??............yk5 (terolut)
Anskilia...........32v.......kp 28/25-32.......yk4
Neitipippuri......30v. .....kp 28/31-46.......yk3.....dpo11?
Mansikkalime...31v.......kp 33/30............yk2
Jo..................30v.......kp 33/33..............yk7 (1km)...dpo13
Wanda_81.......30v.......kp 34/28-42........yk11...(luge)... dpo 16
Syksy2010.......30v.......kp 40/28-38........yk10
Neah...............34v.......kp 40/28............yk6
Sanja..............32v.......kp 43/27 ............yk2
Sissi_81..........30?v......kp 56/28-30.........yk3
Sakara............34v.......kp 83/?................yk4
Sintu74............37v.......kp ?/?............(3*ivf) (1 tm)




Taustalla:
Rumor
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Nima
Scrat
PauhaavaSydän
Kippi
Annastiina79
Vadelma30
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
Sunny80
krizze
Durasel



plussanneet
-2011-

Marjutan.........28v..........yk4........plussa 3.9.
Amanda77..........34v......yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. ....yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. ....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v......yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v. ................plussa 24.6.
KattiMattis..................................plussa
Miimau...............31v. .................plussa 21.4.
Viena.................33v. ....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Mandala, puhuit siitä luteaalivaiheesi lyhyydestä, sun voisi olla ihan hyvä käydä puhumassa gynelle asiasta. Noin lyhyet luteaalivaiheet voi olla esteenä raskaudelle, tosin olen lukenut tapauksista joissa on raskauduttu lyhyestä luteaalivaiheesta huolimatta. Lugesteron ja olisiko ollut Terolut jota määrätään juuri luteaalivaihetta pidentämään.

Amanda, kiitos kysymystä, ei mitään uutta täällä. Viimeksi testattu nega dpo 14 ja testejä tulee vasta tänään lisää postissa. En kuitenkaan usko tärppiin.
 
Kiitos Wanda kommentistasi. Tosiaan tuo luteaalivaihe on itselleen ollut kysymysmerkkinä kun muuten kuitenkin tuntuu että kroppa jokseenkin edes pelaa kuten pitää. Ja varmasti tästä tulen kysymään gyneltä kun sinne joskus eksyn. Se on jännä juttu että vielä ennen kesää olin sitä mieltä, että syksyllä lääkäriin vaikkei vuotta ole täynnäkään ja puhuin tästä miehellekin. Mutta nyt kun syksy on niin ajatukset on lähinnä että 'kyllähän tässä ehtii' :) Eli eiköhän se gyne reissu tule sijoittumaan loppu vuoteen.
 
Pööppis
Amanda kävin 6+0 siinä ekassa. Sydänäänet (muka??) kuului jo edellisviikolla nlassa, sillon ois ollu 5+4, itse en uskonut että ne oli sydänäänet, mutta kait ne sit oli :)
Se tuntuu tuo aika niin matelevan kun odottaa ultraan pääsyä, ja minä kun vielä sen ultran jälkeen aloin miettimään sen uöltraajan sanoja ja sitä alkion pituutta ja vedin herneet nokkaan seuraavana yönä, en nukkunut ollenkaan itkin vain hullun lailla, että sen alkion täytyy olla alikehittynyt ja viallinen kun oli "liian" pieni viikkoihin nähen, tai siis paaaaaaaaljon pienempi kuin muilla jotka niillä viikoilla käyneet :I sit otin ja soitin neuvolaan että onko tämä odotus turhaa, kun siellä mahassa on kehitysvajaa alkio,,,hyvä kun ei nauranut mulle.. kaikki oli kunnossa... :D mut sitä niin alussa höösäsi ja pelkäsi ihan sairana, mulla ei ollu yhtään onnelllista päivää kun huolehin ja pelkäsin.
Nythän tää mötkäle on jo sit mitoiltaan isompi ku monella muulla samoilla viikoilla np-ultrassa käyneillä, mitä tästä opimme, ei niitä mittoja ainakaan kannata vertailla. jokainen kun on yksilönsä jo ihan siellä alkumetreillä.

JA neuvolatädit, kaks eri tätii sanoi silloin että millä on eniten merkitystä, on sydänäänet <3

Mandala siellä ilmeisesti huolehti luteaalivaiheen lyhyydestä, sehän se mulla oli vikana kanssa, 9-11 päivää oli mulla aina se luteaalivaihe.
En tiedä sitten auttoivatko ne kaikki monet poppaskonstit, mullahan oli ässä hihassa vielä sillon... en tiedä kehtaanko tähän mennä sanoo mikä se oli ku kyseessä lääkeaine jota ominlupineni vedin viimesen kk, sit plussa.
jos kiinnostaa voitte kysyy yksärinä, tiedähän en auttoiko se taika-aine,mutta ulkomaalaisillta sivuilta siitä paljonkin luin ja siellä uskottiin sen auttavan.

nyt kiire kaupungille.

Voikaa hyvin ja pluissailkaatten :)
 
Marjutan tuu vaan sinne kolmikymppisiinkin! Pidetään se elossa. Niissä kuukausipinoissa on tosiaan aika paljon parikymppisiä tiesmonennenko odottajia, et itseäni ainakin on kiinnostanut ensikertalaisten kolmikymppisten jutut enemmän. Ja nythän meitä on jo monta ja kohta tulee lisää ++++++++++++++++++++++++++++:whistle:
 
Kiitos tsempityksistä, mieli on varsin levollinen, vaikkakin vähän jännittääkin ensi viikon ultra ja se, päästäänkö perjantaina jo inseminaatioon, vai tehdäänkö se vasta maanantaina.

Mandala, luomustikin oltaisiin vielä lääkärin mukaan voitu yrittää, mutta harkinnan jälkeen päädyttiin kuitenkin inseminaatioon parista syystä; ikää kohta 33 v, diabetes (hoitotasapaino on erinomainen nyt ja diabeteslääkärit kannustaa vauvantekoon) ja kohta yhdeksän kuukautta ollaan jo yritetty ilman tulosta, vaikka kummastakaan ei varsinaisesti mitään suurta vikaa ole löytynyt. Mulla on myöskin se "pikkuvika", josta aikaisemmin kerroinkin, eli vasen munajohdin kiertynyt kohdun taakse ja ovis todennäköisesti tapahtuu aina tuolta vasemmalta puolelta. Kuulemma estettä luomuraskautumiseen ei ole, mutta inseminaatio saattaa vähän helpottaa, kun simpat pääsee suoraan kohtuun. Hormoniapuja halusin joka tapauksessa, sillä tuo viime kierto oli niin omituinen, kun se johtofollikkeli lopetti kasvamisen yhtäkkiä ja onhan mulla kierto kuitenkin aika pitkä, 33-39 päivää. Femareilla pitäis kierto lyhentyäkin ja kasvavia follikkeleita pitäisi tulla useampi, tähän mennessä ultrissa on näkynyt aina vain yksi. Mutta joo, ei se inseminaatio ole lupaus vauvasta, vaan nyt tuntuu miehestä ja itsestäni siltä, että halutaan jo ottaa seuraava askel eteenpäin vauvaprojektissa. Mietitään sitten inssin jälkeen, että miten jatketaan, jos toivottua tulosta ei tule. Ei kuitenkaan ole mikään pakko jatkaa inseminaatioita tai lähteä ivf:ään, jos halutaankin edetä luomukeinoin pettymyksen jälkeen.

Hmm.... Pitääköhän mun nyt siirtyä sitten tonne lapsettomuushoitojen puolelle kuumeilemaan vai vieläkö saan roikkua täällä teidän mukana?
 
Neitipippuri; mä en oikein osaa erottaa "limatyyppejä" toisistaan :LOL: mutta siis viikko ennen ovista limaa alkoi tulla huomattavasti, sellaista paksumpaa, ja kyllä se taisi oviksen aikaan mennä "ohuemmaksi". Mutta sitä tuli siis paljon, ja sitten se kosteus jatkui lähes plussaukseen saakka (siis että oli pakko pitää pikkuhousunsuojaa). Viime vkl limat vähenivät, ja nyt on ollut sitten ihan normi olotila tän viikon ajan.

Samirja, ehkä voisin tulla sinne kolmikymppisiin - tosiaan joo jos tilanne on se noissa kk-pinoissa.. tuntuu, että parhain vertaistuki tulisi just esikoistaan odottavilta, ja vielä jos ikäluokka on suht sama :) elämäntilanne oli itsellä ainakin NIIIIN kovin erilainen 5-10v sitten.. Mutta tuntuu toisaalta (taikauskoisena) että onko se liian aikaisin iloitsemista, jos nyt siirtyy täältä pois??

Tein tänä aamuna digitestin, joka näytti raskaana 2-3. Eli kuten laskeskelinkin.

PUUUH PUUUUUUUH PLUSSATUULIA!!!!
 
Viimeksi muokattu:
Sara et mene minnekään vaan pysyt just täällä :) tai voit siellä(kin) kirjoitella tottakai jos huolit mutta älä meitä jätä kuitenkaan.

Kerrothan sitten kuulumiset miten ultrassa meni ja miten hommat etenee!
 

Yhteistyössä