Tatja, mulla historia lyhyesti tämä. En ovuloi luonnostaan ja kierrot on pitkät (viime vuonna ilman hoitoja jopa 60pv). Eka hoitokierto 9/10 jossa clomit kp 3-7 ja Menopur-pistokset kp 8-14 & Ovitrelle irrotuspiikki oviksen aikaan jotain kp 17. Menopur pistokset lisättiin, koska Clomeilla munikset kasvoi vain n. 10 millisiksi ja lääkäri halusi jatkaa kiertoa heti. Siitä kierrosta plussasin, mut olis siis kohdun ulkoinen. Tammi-helmikuussa pari clomi&Menopur -kiertoa, mut ei enää saatu muniksia kasvamaan riittävästi. Toukokuu/11 ja kesäkuu/11 kaksi kiertoa Femar + Menopur + Ovitrelle irrotuspiikki oviksen aikaan -> ovis tuli aina puolelle, jolta munanjohdin poistettu. Clomit vaihdettiin Femareiksi, kun lääkäri sanoi, että Femarit voi toimia mulla paremmin. Heinäkuu/11 taukokierto - jonka jälkeen menkat ei tulleet ja lepotila taas päällä... Hoito alettiin suoraan 30 pv edellisten menkkojen & ultran jälkeen. Elokuu/11 käyttöön siis taas Femar, joka riitti yksin eikä piikityksiä tarvittu (paitsi irrotuspiikki varmistamaan oviksen). Sain myös ekan ovisplussan testiin!
Oon tehny kaikennäköistä vuoden aikana, joka voisi edes vähän edistää hormonitasojen normalisoitumista, koska jotain mulla on ollu sekaisin kehossa (PCO-tyyppiset munikset todettu jo 10 vuotta sitten). Akupunktio & kiinalaiset ruokavalio-opit, vhh-dieetti, homeopatia, osteopatia ja erilaiset vitamiinit ym. funktionaalisen lääketieteen lääkärin neuvojen perusteella otettu käyttöön. Hullua, mutta pakko oli tehdä kaikkensa, kun tiesin etten tule luomusti raskaaksi. Vaikea sanoa, onko mistään muusta kuin lääkkeistä ollu apua. Mutta ainakin muutama pitkäaikainen vaiva - hiustenlähtö, ummetus ja akne - parantui huomattavasti! Kynnet on vahvat, eka flunssa oli nyt vuoteen, parempi vireystila, jne. Uskon, että joku juttu auttaa, mutta mikä?
Oon tehny kaikennäköistä vuoden aikana, joka voisi edes vähän edistää hormonitasojen normalisoitumista, koska jotain mulla on ollu sekaisin kehossa (PCO-tyyppiset munikset todettu jo 10 vuotta sitten). Akupunktio & kiinalaiset ruokavalio-opit, vhh-dieetti, homeopatia, osteopatia ja erilaiset vitamiinit ym. funktionaalisen lääketieteen lääkärin neuvojen perusteella otettu käyttöön. Hullua, mutta pakko oli tehdä kaikkensa, kun tiesin etten tule luomusti raskaaksi. Vaikea sanoa, onko mistään muusta kuin lääkkeistä ollu apua. Mutta ainakin muutama pitkäaikainen vaiva - hiustenlähtö, ummetus ja akne - parantui huomattavasti! Kynnet on vahvat, eka flunssa oli nyt vuoteen, parempi vireystila, jne. Uskon, että joku juttu auttaa, mutta mikä?