*** 3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.7 *** <3

Tatja, mulla historia lyhyesti tämä. En ovuloi luonnostaan ja kierrot on pitkät (viime vuonna ilman hoitoja jopa 60pv). Eka hoitokierto 9/10 jossa clomit kp 3-7 ja Menopur-pistokset kp 8-14 & Ovitrelle irrotuspiikki oviksen aikaan jotain kp 17. Menopur pistokset lisättiin, koska Clomeilla munikset kasvoi vain n. 10 millisiksi ja lääkäri halusi jatkaa kiertoa heti. Siitä kierrosta plussasin, mut olis siis kohdun ulkoinen. Tammi-helmikuussa pari clomi&Menopur -kiertoa, mut ei enää saatu muniksia kasvamaan riittävästi. Toukokuu/11 ja kesäkuu/11 kaksi kiertoa Femar + Menopur + Ovitrelle irrotuspiikki oviksen aikaan -> ovis tuli aina puolelle, jolta munanjohdin poistettu. Clomit vaihdettiin Femareiksi, kun lääkäri sanoi, että Femarit voi toimia mulla paremmin. Heinäkuu/11 taukokierto - jonka jälkeen menkat ei tulleet ja lepotila taas päällä... Hoito alettiin suoraan 30 pv edellisten menkkojen & ultran jälkeen. Elokuu/11 käyttöön siis taas Femar, joka riitti yksin eikä piikityksiä tarvittu (paitsi irrotuspiikki varmistamaan oviksen). Sain myös ekan ovisplussan testiin!

Oon tehny kaikennäköistä vuoden aikana, joka voisi edes vähän edistää hormonitasojen normalisoitumista, koska jotain mulla on ollu sekaisin kehossa (PCO-tyyppiset munikset todettu jo 10 vuotta sitten). Akupunktio & kiinalaiset ruokavalio-opit, vhh-dieetti, homeopatia, osteopatia ja erilaiset vitamiinit ym. funktionaalisen lääketieteen lääkärin neuvojen perusteella otettu käyttöön. Hullua, mutta pakko oli tehdä kaikkensa, kun tiesin etten tule luomusti raskaaksi. Vaikea sanoa, onko mistään muusta kuin lääkkeistä ollu apua. Mutta ainakin muutama pitkäaikainen vaiva - hiustenlähtö, ummetus ja akne - parantui huomattavasti! Kynnet on vahvat, eka flunssa oli nyt vuoteen, parempi vireystila, jne. Uskon, että joku juttu auttaa, mutta mikä? :)
 
Huoh, hiukan tätä uumoilinkin, eli mulle voi päivittää listaan paalupaikalle 1.9. kp1/31 yk2.

Jos jotain positiivista etsii, niin nyt ainakin tietää, mitä luokkaa tuo kierto on ja voi alkaa sitten bongailla ovista. Harmi vaan, että miehen työmatka taitaa osua just siihen, mutta mikäs sitä on ajellessa simppojen perässä pari sataa kilsaa suuntaansa. ;-)

Peukkuja kovasti muille loppukiertolaisille!
 
Voi riesa, pahoittelut tätistä :hug: Jatketaan me marjutanin kanssa jännäilyä. Toi on kyllä hyvä, että kierto selviää, toivottavasti ei sekoa niinku mulla. Sit ei tiedä yhtään, millon vois olla ovis. Ei sitä kuitenkaan ihan joka päivä koko kiertoa jaksa pupustella varmuuden vuoksi :D

Täälläkin pitäs varmaan kiinnittää huomioita mitä suuhunsa laittaa. Perusjutut on kyllä kunnossa, mut sit menee kahvileipää, karkkeja, suklaata (nam) ja suolasia naposteluja. Ei mitenkään hirveesti, mut varmaan kuitenki liikaa. Huomaahan sen tuossa vyötäröllä :O Muutaman kilon vois siitä pudottaa, tälleen syksyllä ei vaan jaksa kun rupeaa ilmakin synkistymään. Niiiiin mukava jäädä sohvalle kirjan ja napostelun kanssa :popcorn:
 
Riesa, no höh :( olishan se voinut ekayrittämälläkin tärpätä..

Mä en jaksa lakkaa ihmettelemästä sitä, miten jotkut jotka ei vauvaa halua pamahtavat yhtäkkiä yllättäin vahingossa raskaaksi tyyliin yhdestä kerrasta tai jopa keskeytetystä yhdynnästä.. ja sitten kun sitä haluaa ja toivoo ja ovista tikuttelee yms. niin ei vaan tuu mitään. Tyhmää!

Demuli, jännäillään jännäillään ;)

Täällä ei mitään vieläkään, pari uutta oiretta;
-hajuaistin herkistyminen (tätä on tosin tapahtunut tässä kevään ja kesän mittaan muissakin kierroissa loppuvaiheessa)
-nännipihojen reunat on tummentuneet, eli ihan kuin olis tullut sellaset tummat renkaat siihen.. tästä oireesta en tiiä onko ollut aiemmin loppukierroissa, mutta nyt ainakin kyllä huomaan että pari päivää sitten tällaista ei ollut ja nyt on.

Ja edelleen vatsassa ilmapallo :/

Toisaalta nythän on vasta jotain dpo 11-12 (en oikein tarkkaan osaa tuota laskea), eli sinänsä menkkojen ei kai pitäiskään vielä alkaa. Toisaalta kiertopäivissä nyt ollaan jo yli sen, mitä pari viimeisintä kiertoa ovat olleet (25 ja 26 pvää).
 
Viimeksi muokattu:
Riesa, tsemppiä! :hug:

Täällä dpo 11 ja ihan kuin olisin testissä nähnyt jotakin, voi tosin olla mielikuvitusta enemmän. Oireita on vaikea luetella kun on flunssa päällä. Mutta jos jotain niin, väsymys, jano ja hieman arat rinnat jo nyt. Väsymys ja jano voi olla myös selkeästi flunssaan liittyviä. Sitten jännittävin oire oli sellainen jännä polte tuolla kohdun seudulla eilen koko päivän. Tänään on hyvin lievänä vain. Voi olla myös lugesteron oire. En tiedä. Sehän nähdään piakkoin... :p
 
marjutan, mulla on sofi one stepin liuskatestejä. Kyllähän joillain jo tässä vaiheessa näkyy, riippuu varmasti kiinnittymisen ajankohdasta. Jokuhan tällä palstalla oli saanut jo dpo 8 testiin näkyviin viivan.
 
Perjantai 2.9.2011



riesa79............32v......kp 1/31..............yk2
Ronjaliina........29v.......kp 6/24-29........yk11
Ginger.............35v......kp 7/??..............yk21.... (1kkm)
Taraolivia........31v.......kp 8/25.............yk2
pipsa79............31v......kp 11/28-40.......yk6
Tatja...............35v......kp 12/18-29.......yk13....(terolut)
Joku_raja........29v.......kp 14/27-29.......yk8 (5*clom)
Mandala..........32v.......kp 15/25-35.......yk8
Tunafish-78.....33v........kp 23/??............yk5 (terolut)
Anskilia...........32v.......kp 23/25-32.......yk4
Neitipippuri......30v. .....kp 23/31-46.......yk3.....dpo6?
Marjutan.........28v........kp 27/25-30.......yk4.... dpo 11
Avonlea...........34v.......kp 27/27-29.......yk1
Mansikkalime...31v.......kp 28/30............yk2
Jo..................30v.......kp28/33..............yk7 (1km)...dpo8
Wanda_81.......30v.......kp 29/28-42........yk11...(luge)... dpo 11
Demuli............31v.......kp 31/14-53.......yk11
Sara_78..........32v.......kp 32/33-39........yk7
Syksy2010.......30v.......kp 35/28-38........yk10
Neah...............34v.......kp 35/28............yk6
Sanja..............32v.......kp 38/27 ............yk2
Sissi_81..........30?v......kp 51/28-30.........yk3
Sakara............34v.......kp 79/?................yk4
Rumor.............34v.......kp 100/31............yk14
Jonesy............30v........kp 112/25-35.......yk6
Sintu74............37v.......kp ?/?............(3*ivf) (1 tm)




Taustalla:
Cassis
Sintti -79
Nima
Scrat
PauhaavaSydän
Kippi
Annastiina79
Vadelma30
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
Sunny80
krizze
Durasel



plussanneet
-2011-

Amanda77..........34v......yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. ....yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. ....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v......yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v. ................plussa 24.6.
KattiMattis..................................plussa
Miimau...............31v. .................plussa 21.4.
Viena.................33v. ....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Huh taas kiirettä töissä! Oon jäämässä minilomalle kun lähdetään miehen kanssa lauantaina reissuun ja palataan keskiviikkona.
Edelleenkin tuntemuksia eilisestä aukiolotutkimuksesta. Mulla kohdunkaula on ilmeisesti jotenkin käyrä koska sitä jouduttiin pitämään pihdeillä suorassa kun katetria työnnettiin kohtuun. En itse noita vempaimia nähnyt mutta mies sanoi että aika hurjan kokoiset pihdit oli Kohdunkaulakin sai varmaan menossa vähän nirhamaa koska verta tuli tutkimuksen jälkeen aika reippaasti ja myöhemmin ihan hyytymiäkin :x Nyt ei mitään vuotoa enää ole mutta olo kyllä on sellanen että jotain tuolla alakerrassa on tongittu vähän kovakouraisemmin. Toivottavasti nyt paranisi pian niin pääsisi miehen kanssa vähän hyödyntämään lomaa ;)

Tsemppiä Riesalle tädin kohtaamiseen :hug: Hyvä jos kierto tuntuu nyt selkiytyneen! Bongasitkos viimeksi ovista?

Amandalle kiitoksia kaikista vinkeistä! Mulla ei tosiaan ole PCO:ta mutta D2:n ja ylipainon vuoksi painoa pitäisi saada alas. Tuo VHH on itselläkin pyrkimyksenä mutta vaihtelevin tuloksin. Ei meillä perunoita, riisiä ja pastaa syödä ja leipäkin on ruista ja sitäkin ei ihan joka päivä kulu. Kasviksia kyllä kilotolkulla! Sekä rasvattomia maitototuotteita. Kalaa ja vähärasvaista lihaa tietysti syödään ja soijan olen nyt ottanut ihan uutena juttuna ruokavalioon. Eineksiä olen aina kartellut sitä rakastan ruuan laittamista. Pähkinät on mun heikkous :p Kauhean terveellisiä ne on mutta laihis kyllä kärsii jos niitä napsii sen 100g illassa :popcorn: Ja mies kyllä herkuttelee monta kertaa viikossa suklaalla ja jäätelöllä. Useimmiten pystyn kieltäytymään mutta en aina :ashamed: Mulle siis pähkinäkielto ja miehelle herkkujen syöntipaikaksi työpaikka tai kauppamatka.

Hirmuisen jännät paikat täällä monella! Etenkin jännitys tiivistyy nyt Wandan, Demulin ja Marjutanin ympärille!!! Nyt plussaatte kaikki! Haluan nähdä vaan plussatestin kuvia täällä kun palaan reissusta ens viikolla :D
 
Kiitos tosi paljon Mandalalle ja Wandalle tsemppauksesta! Mua meinaa täällä aikalailla ahdistaa tämä asia. En halua miestäni tosiaan missään nimessä painostaa, mutta itselleni tämä on aikamoinen pudotus haaveista, koska olin jo tosiaan siinä käsityksessä, että yrittäminen aloitetaan nyt. Pahaa mieltä lisää vielä se, että meillä ei nyt sitten ole minkäänlaista seksiä. Mies välttelee jopa läheisyyttä varmaan ihan siinä pelossa, että tilanne pääsisi kehittymään pidemmälle. Olen sanonut, että hankkisi nyt sitten vaikka kortsuja ehkäisyksi, jos ei kerran halua ilman ehkäisyä olla. Mutta ei. Tosin nyt kun muistelen pillereitä edeltävää aikaa, minähän ne kortsut kävin silloinkin aina punaisin poskin ostamassa. Tästä tulee itselle jotenkin tosi likainen olo, kun olen kuin kerjuulla! Olen jo ajatellut, että pitääkö mun ihan oikeesti ottaa pillerit uudestaan käyttöön, mutta kun en halua!! Ihan jo oman terveyteni puolesta haluan kokeilla olla ilman niitä. Ja kun nyt viimeinkin olen vuosien pähkäilyn jälkeen päässyt päätökseen, että oikeasti haluan lapsen, en halua ikäni vuoksi enää kauan viivytellä, kun ei koskaan tiedä, miten kauan yrittämiseen menee aikaa ja onnistuuko se edes koskaan.

Toki hyvin ymmärrän sen, että lasta pitää kahden ihmisen olla yhdessä hankkimassa. Siksi en tosiaan edes halua yrittää puhua miestäni puolelleni. Mutta kun mulla on tunne, että jos jään vaan odottelemaan hänen päätöstään, mulla ehtii alkaa jo vaihdevuodetkin sitä ennen ;)

Toivottavasti huolitte mut edelleen roikkumaan tähän ketjuun, vaikka tilanne ei nyt olekaan sama kuin muilla :'( Kaikille jännääville oikein tuimaa plussapuhuria :whistle: ++++++++++++++++++! Vaikka kaikki tietenkin tähtäävät samaan lopputulokseen, yrittäkää nauttia jo tästä yhteisestä prosessista yhdessä kumppanin kanssa!
 
Kiitos kaikille lohduttajille! Harmittaa tietysti, mutta toisaalta tämä oli vasta eka yritys eikä tietoa, oliko edes normaali kierto. Täällä on niin moni muu yrittänyt jo niin pitkään, että enköhän minäkin hieman malta, vaikka olenkin hieman kaikki-tänne-mulle-heti-tyyppiä.

Tunafish En bongaillut ovista lainkaan. Tästä alkaneesta kierrosta ajattelin kokeilla. Mieskin insinöörihenkisenä kiinnostui kovasti asiasta. Tuo sinun tutkimuksesi kuulosti aika häijyltä - toivottavasti on vaan tuollainen one-off-tsekkaus.

taraolivia Jaksamista ja halaus! En tunne teidän tilannetta tarkemmin enkä tiedä, onko tilanne kärjistynyt vain hetkellisesti, mutta itse olin ennen nykyistä suhdetta 9 vuotta avoliitossa, joka vuosien myötä muuttui käytännössä täysin seksittömäksi suhteeksi ja loppui lopulta siihen, että itse olisin halunnut lapsen, mies ei. Miehen kommentti oli kuitenkin: "Voidaanhan me hankkia sellainen, jos SÄ haluat." Se ei mulle riittänyt ja erosimme. Se oli minulle oikea päätös siinä vaiheessa elämää, vaikka hetken aikaa tuntuikin, että 9 vuotta tuli heitettyä hukkaan ja samalla parhaat lisääntymisvuodet. Nykyään olen suhteessa miehen kanssa, joka on ihan uskomattoman viriili ja haluaa yhteisen lapsen. Sanoinkin eilen hänelle, että suotta sitä ovista aletaan tikutella, kun seksiä on kuitenkin käytännössä joka päivä. Elämä voi muuttua...

Toivottavasti teidän asiat ovat kuitenkin sillä mallilla, että pystytte ne selvittämään puhumalla! Niin kauan kuin keskusteluyhteys pelaa, ei hätää, vaikka vaikeita asioita olisikin käsillä. :hug:
 
Taraolivia, minä kans kehotan vaan keskustelemaan asiasta. Itse panttasin pitkään omissa oloissani vauva-ajatuksia, kunnes sitten uskalsin miehelle vähän vihjaista asiasta. Tämä johtui siitä, että hän oli aikaisemmin sanonut, että meille ei lapsia tule. Enkä minäkään aikaisemmin ollut niin innokas. Kun sitten otin asian puheeksi, niin hän olikin samaa mieltä. Ei varmaan ollut myöskään ottanut asiaa puheeksi, kun en minäkään sitä ollut hehkuttanut. Toisaalta harmittaa, että niin pitkään pidin asian "piilossa", olisi ollut aikaa yrittää. Toisaalta asia sitten kypsyi omassakin mielessä.

Täällä on tainnut jo aiemmin tulla esille, että näitä meidän miehiä on vähän pitänyt töniä oikeaan suuntaan asiassa ja ovat sitten lähteneet innolla mukaan. Jos nyt oikein kärjistäen sanotaan, niin eihän se heille tässä vaiheessa ole mikään iso asia, vaatii vain sekstailua. Meidän naisten pitää sitten seurata kaikki muut. Monesti taitaa miehille konkretisoitua vasta kun käärö on sylissä tai ennen sitä kun rouva valittaa turvonneita nilkkoja, ummetusta tms. ihanaa.:)
 
Voi onpa täällä monella jännät paikat! En ole paljon ehtinyt palstailla, sillä sain suunnattoman sisustusinnon päälle ja remppasin makuuhuoneen uuteen uskoon. Tapetit pois ja maalit tilalle, mies laittoi antiikkilistat ja nyt näyttää niin ihanalta. Jospa ne seinien värit makkarissa onkin ollut se ratkaiseva tekijä meidän vauvantekopuuhissa ja nyt sitten ens kierrossa tärppää :D

No katsotaan nyt tämä kierto ensin loppuun. En silti usko lainkaan, että olisin raskaana, sillä Femaritkin kävin jo apteekista hakemassa. Mitättömän pieniä pillereitä ja 97 euroa, kiitos! No, pienin paketti oli 30 kpl pakkaus, joten pärjäähän noilla seuraavat puoli vuotta, jos vauvaa ei vain kuulu. Nyt on menossa kaiketi dpo 11. Raskaustestin tein aamulla huvikseni ja sain värittömän viivanpaikan. Ei siis mitään vaan eipä ole tuntemuksiakaan. Ainoa omituinen juttu on, että eilen ja tänään on ollut nenäverenvuotoa, mistä en ole kärsinyt enää 7-8 vuoteen. Nuorempana kärsin siitä paljonkin, mutta moneen vuoteen ei ole tarvinnut verenvuotoa nokasta tukkia. Ihan kummallista. Vaan joo, katsellaan rauhassa. Vanhemmat on tulossa huomenna meille pitkää viikonloppua viettämään. Kiva kärvistellä menkkakivuissa ja olla kiukkuinen kuin ampiainen. Ja sitten vielä pitäisi alkaa ne Femarit. Ihan kiva lista oli muuten sivuoireita merkitty... No lääkäri kyllä totesi, että on yleensä hyvin siedetty lääke eikä pitäisi sokereihinkaan vaikuttaa. Saapas nähdä.

Mukavia viikonloppuja kaikille ja syksyisiä plussatuulia!
 
Hirmusti tsemppiä teille loppukiertolaisille, jänskättää teidän puolesta! :heart:

Ja mäkin suosittelisin että taraolivia nostaisit miehesi kanssa kunnolla kissan pöydälle eli pyrkisitte molemmat kertomaan toiveistanne ja myös peloistanne tilanteen suhteen. Tilanne voi kärjistyä tosi pahasti jos sä tunnet olosi seksin kerjääjäksi ja mies pakoilee läheisyyttä. Tiedän kyllä että joskus vakavia asioita voi olla vaikea ottaa puheeksi mutta parempi edes koettaa kuin antaa tilanteen jäytää :)

Täällä tämä kuume + kurkkuoireet todettiin keuhkoputkentulehdukseksi, mutta onneksi olen kerrankin levännyt kunnolla niin antibioottikin alkoi heti vaikuttamaan ja kuumetta en ole mittaillut tänään enää.
Ovisliuskat vielä näyttää tooosi haaleata haamua eli negatiivista mutta limailua on ollut enemmän havaittavissa, joten eiköhän tää vielä ovikseksi muutu ja voi lämpöjäkin yrittää tutkailla todentamiseksi kun ei näköjään hirmukipeä enää ole.

Viikonloppuja ja mukavia jännäilyjä kaikille :heart:
 
Se olisi sitten kp1/27-29 ja yk2 käynnistyy. Täti kurvasi lopulta paikalle aivan ajallaan ja avasi hanat. Joten jännäilyt on mun osalta ohi tällä erää. Mutta täytyy kyllä sanoa, että olihan omituinen kierto. Tai sitten mä vain yliylitarkasti kuulostelin itseäni ja kaikkia mahdollisia tuntemuksia. Joten nyt vain sitten taas uutta usvaa putken kunhan täti lähtee ja sitä ovistakin aion nyt elämäni ensimmäisen kerran oikein kunnolla bongailla.

Pidän peukkuja ja puhaltelen isoja plussaspuhureita muille loppukiertolaisille, jotka vielä jännäilee tilannettaan. Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille. :)
 
Viimeksi muokattu:
Taraolivia Ymmärrän vallan hyvin tuon fiiliksen, ettet halua miestä painostaa. Vauvakuume on niin vahva tunne, että jos sitä ei voi kunnolla toisen kanssa jakaa, niin helposti käy ahdistamaan. Mulla sinänsä eri tilanne, että seksiä on ilman ehkäisyä. Seksin tiheys vaan on turhan harva optimaalisen osuman saamiseksi. Itse puhuin vauvakuumeesta yhteen aikaan tosi paljon ja pidin tietoisesti taukoa niissä jutuissa miehen suuntaan. Nyt taas tässä taannoin muistuttelin, että kuume ei ole kadonnut. Mies sanoi, että hänellä ei ole pakottavaa tarvetta lapselle. Kuitenkin on lähtenyt mukaan pohtimaan lapsenkasvatus ymv. asioita. Miehet saattavat helposti pelätä, että jospa heissä onkin vikaa, ettei lapsia tule. Itse en miestäni jättäisi hedelmättömyyden takia, mutta jos mies ei ole valmis mihinkään tutkimuksiin asian eteen, niin ero voisi tulla kyseeseen. Koita varovasti ottaa asia puheeksi aina silloin tällöin. Se ei ole helppoa, mutta ei oikein muutakaan konstia pattitilanteen laukaisemiseksi ole. Kovasti tsemppiä! Olen hengessä mukana.

Amanda Kiitos, kun jaksoit rustata kunnon historiikin :) Tarinasi antaa kyllä toivoa!
 
Viimeksi muokattu:
Voi kiitos teille kaikille riesa, Demuli, Mandala ja Tatja tuesta ja neuvoista :heart: Mielestäni meillä ongelma ei kylläkään ole siinä, etteikö mieheni olisi tietoinen minun ajatuksistani ja toiveistani. Meillä on hyvin avoin ja läheinen suhde - ollaan oltu tooooosi kauan yhdessä. Ollaan tätä lapsiasiaakin siis kyllä puhuttu ja pohdittu jo vuosien ajan. Mies vaan on luonteeltaan tollanen jäyhä äijä, ja häneltä aika usein tulee vastaukseksi "joojoo"-, "emmätiedä"- ja "niinkai"-tyylisiä kommentteja. Hän ei oikein jaksa miettiä vaikeita asioita (eikä aina helppojakaan), tavallaan vain siirtää päätöksen tekemistä aina eteenpäin. Minä joudun sitten tivaamaan häneltä vastauksia ja välillä jopa tekemään päätöksiä meidän molempien puolesta. Joudun myös pakostakin rajoittamaan omaa puhumistani, koska mies ahdistuu jos puhun liikaa. Tiedän kyllä että tämä aiheuttaa ongelmia, mutta niin niitä aiheutuu myös siitä, jos vaan väkisin puhun ja puhun. Tähänkin tilanteeseen varmasti ajauduttiin juuri siksi, että hän oli vaan "joojoo" kun asiasta puhuttiin, ja kauhistui sitten kun huomasi, että nyt olisikin oikeasti tosi kyseessä. Olen kysynyt häneltä monta kertaa suoraan, mitä hän nyt sitten haluaa, enkä ole saanut kunnollista vastausta. Viimeksi hän vastasi, että kai hän ajattelee aika samoin kuin minä. Teot kuitenkin puhuvat puolestaan, ja hänen läheisyyden välttelemisensä tuntuu siksi tosi pahalta. Ihan kuin riesakin kertoi, haluaisin minäkin että ollaan molemmat tässä täysillä mukana. Ei tässä varmaan auta muu, kuin Tatjankin neuvon mukaan aina välillä varovasti ottaa asiaa puheeksi ja muuten antaa hänelle aikaa ajatella asiaa - kunpa sitten ajattelisikin! Turhauttaa vaan, kun tätä on nyt jatkunut jo NIIN pitkään ja itse olisin jo NIIN valmis :|
 
Täältä kirjoittelee uudesti syntynyt Ronjaliina. Isoimmat taakat sydämeltä on nyt vierähtäneet pois ja olen saanut asennoitua itseni tähän uuteen kiertoon. On kyllä ollut oikein itsetutkiskelun ajat tässä menossa. Suurkiitos kaikille tsempeistä! Se merkitsee niin tosi paljon, että täällä on teitä ihanuuksia, joille voi kertoa kaiken juuri niin kuin sillä hetkellä tuntuu ja vilpittömästi saa kannustusta osakseen! Arjessa mulla ei oo sellaisia ystäviä ympärillä, joille olisin halunnut aivan kaiken kertoa. Toki muutamat tietää, että yritetään ja jonkin verran asiasta puhutaan, mutta en kaikkia tuntojani kellekään tämän palstan ulkopuolella tilitä. Miehelle nyt onneksi pystyn suht avoimesti puhumaan. Erityisesti Amanda sai mut ajattelemaan ja pohtimaan asiaa. Amanda kertoi siitä, että kuinka hän pelkäsi menettävänsä iloisen ja reippaan luonteensa. Tämä sai mut ajattelemaan, että hitto mäkään en halua olla mikään murjottava ja koko ajan vaan surullinen. Siispä olen oikein tietoisesti nyt ottanut aikaa itselle, pohtinut asioita ja tehnyt sellaisia asioita, joita en sitten voisi tehdä jos lapsi olisi. Lähdin muun muassa yks päivä töistä suoraan metsään kävelemään ja keräämään kanttarelleja. Huomaamattani viivyin reissulla 2,5 tuntia! :) Amandan historiikista jäi mieleen akupunktio ja homeopatia ja osteopatia. Voisitko Amanda vähän valoittaa, että millaisia hoitoja noissa paikoissa sulle on tehty?

Kovasti pahoittelut tädistä Riesalle ja Avonlealle! Kp1 ei toivois meille kellekään enää!

Hurjasti pidän täällä peukkuja jännäilijöille Marjutanille, Wandalle ja Demulille!!

Tunafish toisaalta kai hyvä, että tekivät sen aukiolotutkimuksen samalla, niin et ehtinyt turhaan jännätä sitä! Toivotaan, että loma ja tutkimuksen jälkeinen olotila tuo toivotunlaisen tuloksen!! :)

Taraolivialle haluaisin sanoa sellaista, että meillä olen jo seurustelun alussa miehelle sanonut, että jos mun kanssa meinaa olla, niin pitää haluta lapsia, sillä mä niitä elämältäni haluan! Olin ollut edellisessä suhteessa 7 vuotta ja se loppui kun olin petetty, jätetty ja ylipäänsä melko pettynyt miehiin! Kuitenkin kun se hetki tuli, että alkoi vauvakuume nostaa päätään ja kerroin siitä ääneen, ei mies ollut kovin innostunut ajatuksesta. Puoli vuotta ennen pilleireiden poisjättämistä kerroin miehelle, että pillerireseptiä on jäljellä puoli vuotta, enkä aio sitä enää uusia. Jos haluat ehkäisyä, niin hanki sellaista. No mitään ehkäisyä ei hankittu, mutta silti mies suhtautui raskaaksi tulemiseen melko negatiivisesti, mikä mua tietysti harmitti ja juuri kuvaamiasi tunteita koin minäkin. Lopulta kun asiaa saatiin puitua ja nostettua kissaa pöydälle ja aikaa kului, olen ymmärtänyt, että miehellä oli pelko, että pillerit kun jää pois, niin 1 kk kuluttua meille on masussa kasvamassa jo pikkuinen vauva. Itse toki osasin ajatella, että raskautumiseen voi mennä pitkänkin aikaa, mutta mies ei selvästikään ollut varautunut, että sitä ei heti tule. Se tunne, että vauva tulee HETI laittoi miehelle jarrut päälle. Nyt kun pillereiden pois jättämisestä on aikaa jo noin 10 kk, on mieskin ymmärtänyt, että ei niitä vauvoja ihan nappia painamalla tule. Nyt hän on innoissaan ja kyselee, että olenko tikuttanut ovista jne. En olisi uskonut vajaa vuosi sitten, että ollaan tässä tilanteessa nyt. Kovasti tsemppiä siis keskusteluihin miehen kanssa ja muista se, että miehet on miehiä ja ne saattaa ajatella asiasta jotain sellaista, mitä et ole voinut kuvitellakaan hänen ajattelevan! Rohkeutta ja tsemppiä!

Saran sisustusinto kuulostaa tutulta ja hyvältä! Täällä viikonlopun tavoitteena on rakentaa puusta ja maalata keittiön ruokapöytää! En kyllä uskalla sun tavoin luvata, että se erityisemmin innostaisi näihin vauvantekopuuhiin! :D Mutta jotain pesänrakennusviettiä täällä on ilmassa selvästi!

Lopuksi vielä toivoin (itsekin nuhanenänä) Mandalalle pikaista paranemista ennen ovista!!

Ihanaa viikonloppua naiset!! Arvostakaa itseänne! Ja nauttikaa elämästä!!
Toki ei haittaisi, vaikka joku plussapuhurikin eksyisi tänne!!
Ihanaa kun täällä on tää keskustelu näin vilkasta! Viikonloppuja! :)
 
Lauantai 3.9.2011



Avonlea...........34v.......kp2/27-29.........yk2
riesa79............32v......kp 2/31..............yk2
Ronjaliina........29v.......kp 7/24-29........yk11
Ginger.............35v......kp 8/??..............yk21.... (1kkm)
Taraolivia........31v.......kp 9/25.............yk2
pipsa79............31v......kp 12/28-40.......yk6
Tatja...............35v......kp 13/18-29.......yk13....(terolut)
Joku_raja........29v.......kp 15/27-29.......yk8 (5*clom)
Mandala..........32v.......kp 16/25-35.......yk8
Tunafish-78.....33v........kp 24/??............yk5 (terolut)
Anskilia...........32v.......kp 24/25-32.......yk4
Neitipippuri......30v. .....kp 24/31-46.......yk3.....dpo7?
Marjutan.........28v........kp 28/25-30.......yk4.... dpo 12
Mansikkalime...31v.......kp 29/30............yk2
Jo..................30v.......kp29/33..............yk7 (1km)...dpo9
Wanda_81.......30v.......kp 30/28-42........yk11...(luge)... dpo 12
Demuli............31v.......kp 32/14-53.......yk11
Sara_78..........32v.......kp 33/33-39........yk7
Syksy2010.......30v.......kp 36/28-38........yk10
Neah...............34v.......kp 36/28............yk6
Sanja..............32v.......kp 39/27 ............yk2
Sissi_81..........30?v......kp 52/28-30.........yk3
Sakara............34v.......kp 80/?................yk4
Rumor.............34v.......kp 101/31............yk14
Jonesy............30v........kp 113/25-35.......yk6
Sintu74............37v.......kp ?/?............(3*ivf) (1 tm)




Taustalla:
Cassis
Sintti -79
Nima
Scrat
PauhaavaSydän
Kippi
Annastiina79
Vadelma30
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
Sunny80
krizze
Durasel



plussanneet
-2011-

Amanda77..........34v......yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. ....yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. ....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v......yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v. ................plussa 24.6.
KattiMattis..................................plussa
Miimau...............31v. .................plussa 21.4.
Viena.................33v. ....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Pahoittelut menkoista harmistuneille :hug: uuteen nousuun vaan!

Tosi kiva, että oot Ronjaliina saanut ajatukset kasaan taas ja uutta kiertoa kohti :) kyllä se elämä voittaa joka tapauksessa ja kannattaa tosiaan pyrkiä ammentamaan tämän hetkisestä elämästä kiertojen välissä kaikki mahdollinen irti. Kyllä sitä itselläkin tulee välillä surumielinen olo kun ajattelee että onnistuukohan tämä koskaan ja jos niin millä aikataululla. Mutta kyllä sitä vaan saa silti tsempattua aina ajatukset pois. Varmaan osasyy on se, että meillä on tooooosi iso kaveriporukka missä ei ole lapsia oikein kellään ja aina on kavereita tekemässä kaikkea kivaa ja välillä aika huliviliäkin niin tylsää ei ole koskaan. Ja kun miehen kanssa on elämä tämän 10vuoden aikana lukkiutunut niin rennon mukavan täydellikseksi että tulee siitä saatua voimaa tosi paljon myös. Ja jotenkin oon saanut päähän ujutettua ajatuksen siitä että PAKKO onnistua jossain vaiheessa ja vielä oikein itseäni tsemppaan siitä että vuosi lähestyy ja vuoden sisällä 80% pareista ovat raskautuneet :D

Mukavaa lauantaita kaikille tasapuolisesti :heart:
 
marjutan, lupaavaa! Pidän peukkuja! =)

Itselläni ei taida olla toivoa. Negaa näytti sofin liuska ja samoin cb:n digitaalinen jota en malttanut olla tuhlaamatta. Ei tainnut onnistua tälläkään kerralla. Harmittaa kun pitää vielä tämän päivän jälkeen syödä viisi päivä lugeja ja vasta sitten voi odotella muutaman päivän sisällä alkavia menkkoja. Ihan hukkaan heitettyä aikaa. :'(
 
Harmi juttu Wanda tosin ei taida vielä olla ihan menetetty koska menkat ei oo alkanu ;)
Itsehän tänään huomasin aika mahti ovislimat, pikkuhousut oikein kastui (sori :D ) en olekaan tollasia limoja huomannut hyvään aikaan. En tiedä mikä noin aiheuttaa koska greippiä en ole pariin kiertoon juonut edes :O voiskohan se baby aspirin olla tämän takana vai tekeekö se limoille edes mitään??
Noh samapa tuo jos ovisliuska näytti selvää plussaa ja varsinkin jos lämmöt kohoaa eli ovis todennäköisesti tapahtuu. Kaverit on viettämässä yökylää tässä mutt aivan sama, nyt kyllä hyödynnetään tänään ja huomenna ja kunnolla ;) :D
 
marjutan Oih! Keep us posted! =)

Täällä tuskailen, kun olin unohtanut, miltä nämä "luomumenkat" oikein tuntuvatkaan: olo on kuin halal-teurastettavalla eläimellä, kun verta tulee ja tulee ja eilen oli tosi kipeä olo muutenkin. Pillereitä söin huoletta luokkaa 4 levyä putkeen ja siirtelin menkkoja aina hamaan tulevaisuuteen eikä silloinkaan ollut tällainen teurasolo. Toivottavasti tätä "riemua" ei tarvitsekaan hirveän montaa kertaa kärsiä.

Jos nyt jotain hyvää hakee, niin tässä siemailen punaviiniä ja olen lähdössä kaverin kanssa ulos testaamaan tämän maalaiskaupungin uutta ravintolaa pian. :xmas:

Mandala Kuulostaa hyvältä! Have fun ja terkkuja kavereille! :saint:

Se piti vielä kysyä, kannattaisiko apteekista hakea foolihappoa? Ja jos, niin mitä plaatua? Suosituksia?
 
Viimeksi muokattu:
kiitos tsempeistä!
Menkat ei ole alkaneet,vaikka pitkään on tuntunut alavatsassa että alkaa. välillä on tullut myös erilaisia,outoja vihlaisuja..

ajattelin tehdä digitestin maanantaina,jos ei mitään ole alkanut :)

ps.mulla olis kuvakin tuosta plussatikusta mut en vaan saa sitä kuvaa nettiin :/
 

Yhteistyössä