*** 3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.7 *** <3

Noniin päivitetty taraolivian ja riesan tiedot. Onneksi olkoon myös teille, toivottavasti on ollut kivat synttärit. Toivottavasti tara sun mies nyt tajuaa myös alkaa kuumeilemaan niin pääsette kunnolla homman makuun ;)
Meillä mies on aina ollut sitä mieltä että lapsia voi hankkia vaikkei kiire ollutkaan koskaan eikä todellakaan ikinä painostanut yhtään mua. Minä taas olin jo melkein ehtinyt päättää etten ikinä halua lapsia (mutta tässä sitä ollaan :D ) niin kun mä ekaa kertaa puhuin ovistikuista niin mies tuumasi että onpas totista touhua. Mutta varmaan tajusi myös itse sitten kun ei bebeä kuulukaan yrityskierroista huolimatta, että auttamaanhan ne vaan on ja kyllä tihrustelee niitä mun kanssa :D

Nyt tässä ovista odotellessa on taas vaihteeksi ihan pirun kärsimätön olo. Ärsyttääkin miten olotilat voi vaihdella. Alkukierto on aina toiveikasta mutta tässä välissä onkin sitten hurja skaala kaikkea muuta. Ja nyt kärsimätön kuin hitto kraaaaah :D Ihanaa kyllä lukea täälläkin palstalla (muissakin pinoissa kuin meidän omassa) onnistumisista ja se luo toivoa, mutta VOISKO JO ONNISTUA TÄÄLLÄKIN perhana :D eikö kukaan tosiaan oo vieläkään löytänyt sitä kärsivällisyyskauppaa mitä täällä keväälläkin etsittiin :D
Toisaalta tulee ajatelleeksi, että luulis nyt kuitenkin jo ensi vuonna olevan raskaana mutta hitostako sitäkään tietää oikeasti, voihan tässä mennä vaikka 4 vuotta!

Jaa huomaa että on hieman hiljasempaa töissä kun ehdin täällä näpytellä tajunnanvirtaa :D Mukavaa päivän jatkoa kaikille tasapuolisesti!
 
Tunafish, pidän peukkuja, et testitulokset olis mahdollisimman hyviä!!! Oishan se hienoa, että saisi jatkaa miedoimmin hoidoin. Vaikka nekin on rankkoja, jotenkin niissä on luonnollisuuden makua jäljellä. Miehillä on kyllä oudon rento tapa suhtautua! Itse pidin kerran pienen saarnan miehelle kun hoidot alkoi ja olin ihan rikki (jo silloin vuosi sitten…) ja hän alkoi sitten skarppaamaan ruokavaliota - jätti pois light limut ja nikotiinituotteet. Vaikka jo ennen sitä selvisi, että mä olin ainoa ”viallinen”. Luulen, että mies tajusi asian vasta, kun mä jouduin hoitoihin ja oli konkreettinen ongelma. Sen jälkeen popsi kiltisti mun antamat vitamiinit. :) Juttelin just oman miehen kanssa siitä, et tuleeko miehille usein vauvakuumetta tai edes lapsikuumetta. Ja mies totesi, että ehkä se on heidän lajilleen vähän enemmän järkiseikka kuin tunnepuolen juttu. Siksi mitään huumaa ja intoa, joka laittaisi tekemään kaikkensa, ei vain tule. Heille lapsi tulee tärkeäksi ehkä vasta syntyessään. Tyhmää yleistää, mut jotenkin siltä tuntuu. Et siis ole yksin! :)

riesa, onnea! :) Nuorihan sä oot, no worries! Toivoa on tässä kierrossakin niin kauan kuin menkat pysyy poissa! :)

Marjutan, toivotaan et oireet sen kuin lisääntyy… :) Ja plussa yllättäis!

Tatja, tsemppiä vhh:hon! Vaikka välillä tuntuiskin, et ei siitä voi olla apua, kannattaa vaan jatkaa! Se on kuitenkin pieni paha tän vauvakuumeilun keskellä. Jos siitä voi olla pienikin apu, se voi olla just se olennainen. Mä en nyt oo jatkanu enää tiukkaa linjaa, vaikka toisaalta sokereita ja muita nopeita hiilareita yritän välttää nytkin.

Ikävä teille valittaa… mutta oon ihan hermoraunio ja epäuskoinen. Ei oo mitään syytä epäillä, et jotain olisi pielessä, mutta silti mulla on hirvee pelko persuuksissa. Tuntuu et aika matelee piinallisen hitaasti. Pelkään, ettei siellä ole kukaan kasvamassa, vaan tulee taas pettymys. Jokainen vessassa käynti on pelonsekaista. Tuntui, et tänään oireet heikkeni (rinnat ei oo yhtä kipeet ja olo muutenkin hyvä) ja heti pelästyin, et hormonitasot ei taida nousta… On tää niin hullua, et ensin ahdistaa/surettaa, kun kestää tulla raskaaksi ja sitten kun tulee, sama piina jatkuu. Yritän vakuuttaa itselle, et kaikki on kestettävä, mikä tulee vastaan ja voihan kaikki mennä hyvinkin. Miks mä olisin tuomittu epäonnistumaan tässä? Voihan olla, että kaikki menee tällä kertaa hyvin. Mikä ihmeen epäluottamus mulla on omaa kehoa kohtaan? Eilen kun raskaana oleva kaveri kertoi äityisloman alustaan, iski sama typerä kateus kuin aina ennenkin. Yritin sanoa itselleni, et mähän voin olla siinä samassa tilanteessa pian. Mutta ei toi pää vaan kuunnellut… Kai sitä pelkää, et putoaa todella korkealta, jos kaikki menee pieleen ja pitää taas aloittaa kaikki nuoralla tanssiminen alusta. Höh, mitä mä teille valitan tai pelottelen! Pitäisi vaan sanoa, et alkuraskaus on ihanaa… Voisinpa tulla teille ensi viikolla kertomaan hyviä varhaisultrakuulumisia. Vielä se tuntuu niiiin kaukaiselta ja ”voinko se olla minä” tunteelta. Päivä kerrallaan…

Mä niin haluan kaapata teidät kaikki täältä mukaani!!! :) +++++++++++
 
Heippa taas, tulin kuokkimaan.

Teillä oli ollut puhetta ovistestistä, että näkyykö siinä raskaus. Mulla oli epätoivon hetki pari viikkoa sitten ja en olis saanut unta yöllä ellen olis käynyt pissimässä ovistikkuun. Niitä oli vielä kaksi jäljellä ja olin niin kauhean huolissani että onko siellä mahassa enää ketään, että päätin testata semmoisella, kun ei muutakaan ollut. Siihen lävähti heti (sekunneissa) todella vahva testiviiva, joka oli paljon vahvempi kuin kontrolliviiva. Mutta olin siinä vaiheessa ollut jo kuukauden raskaana, joten en tiiä miten se näyttäis ihan alussa....

Ja on se jännä, miten tää homma on "yhtä tuskaa". Ensin piinaillaan, kun ei raskauduta ja sitten tulee plussa ja sitten meinaa kuolla pelkoon ja jännitykseen, että pysyykö pieni matkassa. Seuraavaks varmaan kauhulla odottaa, että onko vauva terve ja synnytys on tietysti todella pelottavaa.

Niin Amanda, sulla tietysti putoaa ne kaks kauheinta vaihtoehtoa pois ultrassa, kun todetaan, ettei ole tuulimuna ja että on kohdussa. Mutta valitettavasti pelko ei kokonaan lopu siihen. Ja aika mataa... varsinki, jos on suht oireetonta. Mutta kyllä ne päivät sitten kuitenkin kuluu!

Tosiaan, tuolla odottajien puolella kolmikymppisten palsta käy tyhjiin, kun viime syksyn plussa-aalto synnyttää parhaillaan. Amandan imussa soisin teidän muidenkin pian pian pian tulevan sinne. Muutamat jo oireilevat lupaavasti :)

Samirja
 
Riesa ja Mandala ONNEA synttäreiden johdosta! :)

Syksy ihanaa hääjuhlaa sulle ja super ihanaa häämatkaa! Ottakaahan ilo irti!

Tervetuloa Jo!!

Tunafish toivotaan, että tulokset on mukavaa kuultavaa! Ja toivotaan, että tuloksista voidaan jotain päätellä ja saisitte teille sopivaa apua!

ON: Valitettavasti mulla ei oo kertoa teille sellaisia uutisia, joita haluaisin kertoa. Tänään on jo kp 3 ja yk11. Tää on niin perseestä! Tekis mieli luovuttaa! Jos "palkintona" ois jotain vähempi tärkeää luovuttaisin vaan jo suosiolla. Lasta olen kuitenkin halunnut aina. Nuoruudesta asti olen toivonut, että musta jonain päivänä tulisi äiti. Pahimmalta jotenkin tuntuu se, että sitä oikeasti tuntee oireita ja on se tunne, että niitä ei keksi, että vaan niitä oikeasti on. Sitten elättelee toiveita ja jnejnejnejne. Kyllä te tiiätte!!

Nyt ollaan siinä pisteessä, että mä oon niin kateellinen kaikille kellä on lapsia ja huomaan miettiväni vähän väliä, että hitto tollakin on lapsia (esim. jos näkee, että joku kohtelee lastaan huonosti tai ei välitä tms) ja sitten mulle ei niitä suoda. Mitä pahaa oon tehnyt, että ansaitsen tämän kaiken. Facebookissa tekis mieli alimpiin pohjamutiin tintata ne kirjotukset, joissa toiset hehkuttaa lapsiaan tai hyvin mennyttä ultraa tai ihan mitä tahansa äitiyden ja omien lasten hehkutusta. Tekis mieli kaikki kirjottaa, että tiiätkö miten pahalta tuntuu. Oo vaan onnellinen ja hehkuta sitä, mutta yritä ees ymmärtää niitä joilla tilanne on eri!

Kyllä mä kuitenkin jotenkin uskon, että joskus vielä lapsia saan, mutta nyt se tuntuu NIIIIIN kaukaiselta asialta. En mitenkään voi uskoa, että sitä tapahtuisi pitkään aikaan. Mies on ihana ja kyselee, että milloin olis ovis ootettavissa, että hän vois sen mukaan sitten järjestellä ulkomaantyömatkaansa. Haluaa olla kotona oviksen aikaan. Mitä en olisi kyllä hetki sitten uskonut, kun hän manasi ne ovistikutkin jonnekin tosi syvälle. Nyt hän haluaa tehdä oman osuutensa. Tämä tietysti mua lohduttaa ja jotenkin oon aatellut, että kai hän sitten vaistoaa tämän mun pahan olon ja epätoivon ja haluaa tehdä oman osuutensa. Kyllä mä uskon, että tästä suosta hijaksiin nousen. Ovistikkuja pitäis tilata ja greippimehua täällä litkin jne. Pitäis vaan toi henkinen puoli saada taas balanssiin. Oon koittanut ajatella, että jos oikeesti tässä vauvaprojektissa meneekin vaikka miten kauan, vuosia. Pitää nyt alkaa tietoisesti saada elämäänsä muutakin sisältöä. Eilen kävin ostamassa puutavaraa ja loppuviikon projektina on rakentaa itse ruokapöytä. Sen jälkeen sisustan tän remppa-asunnon loppuun. Sitten keskityn kolmekymppisten viettämiseen. Muihin harrastuksiin jne. Tää oma kateellisuus, epätoivoisuus, suru jne on vaan niin kovin uutta, että sitä itekkin pelästyy omia ajatuksiaan. Ei kai niitäkään kaikkia voi vaan sysätä pois mielestä, jotenkin niitä pitäis käsitellä, mutta yritäppä tässä nyt sitte olla järkevä. Kai tää taas sitten tästä... Pahoittelut purkauksestani!

Ja vaikka nyt olin näin negatiivinen, niin olen TOSI iloinen täällä mein palstalla plussanneiden puolesta ja on ihanaa, että käytte täällä kirjoittelemassa meille ajatuksianne! Älkää kadotko vielä mihkään! Kiitos, että käytte kannustamassa meitä! Kiitos myös teille kaikille muille tsemppareille!
 
Voi Ronjaliina tosi harmi juttu :hug: kirjoituksestasi kyllä välittyy hyvin fiilikset ja harmittaa, että sun pitää niitä "joutua kokemaan", olisin halunnut lisätä sut sinne Amandan perään plussanneisiin! En voi muuta kuin toivottaa valoa tunnelin päähän ja voimia uuteen kiertoon :heart:
 
Onnea häihin Syksy! =):flower:

Riesa synttärionnittelut! =):flower:

Tervetuloa Jo! :wave:

Marjutan, ei ole täällä mitään oireita. Flunssaa tuskin lasketaan. ja kärsimättömyyttä... :D

Tatja, onnea oviksen metsästykseen! Mainiota että vhh ja lenkkeily sujuu, eiköhän se ovis pian ilmesty! :)

Tunafish, tsemppiä. Meillä tuntuu miehellä olevan kovin iso kynnys mennä antamaan siemennestenäyte. Itse kun sitä käy kaikenmaailman verikokeissa vaikka pelkään neuloja, ronkittavana ja ultrattavana, edessä vielä ehkä kivulias munatorvien aukiolotutkimus. Kaikkeen kuitenkin olen valmis ihan heti vain saadakseni itselleni vauvan, miehellä sitten on tuo näytteen anto niin pahuksen vaikeata...

taraolivia, nuo miehet osaa välillä vaatia aikaa ollakseen tosiaan mukana vauvanhankinnassa. Omallani meni siihen myös pitkään, marraskuussa tulee kaksi vuotta kun jätettiin keskeytettykin ehkäisy pois, nyt vasta kolme kiertoa on mieheni ollut oikeasti mukana yrityksessä! Kärsivällisyyttä! ;)

Mandala, voin kyllä allekirjoittaa että kierrot on yhtä vuoristorataa alusta loppuun! Tylsistymistä, odottamista, touhuamista, jännäämistä, kärsimättömyyttä, toivoa, pelkoa, pettymystä... Mä olen nyt tossa kärsimättömyys kohdassa menossa... :D

Amanda, tsemppiä ja jaksamista varhaisultran odotukseen! :)

Ronjaliina, voi harmitus, tsemppiä! :hug:
Samoja tunteita olen itsekin käynyt läpi ja facebookissa kateellisena lueskelen onnellisten äitien ja tulevien äitien päivityksiä. Laskin tässä juuri että minulla on seitsemän kaveria, ystävää tai sukulaista ympärilläni raskaana. Aika rankalta tuntuu välillä.
 
Suuret onnittelut tätäkin kautta Amandalle!! Edellinen plussasi oli silloin muutama viikko ennen omaani ja olen kovasti odotellut, että plussaisit uudelleen. Kaikki muutkin Amandan perään mars!!!
+++++++++++++++++++++++++++++++++++:whistle:

Plussatuulia puhallellen,

Marienna ja Maia-tyttö 8vrk
 
Jo
Kiitokset kaikille tervetulotoivotteluista! Suht positiivisella mielellä ollaan edelleen, eihän tässä vielä ole kun puoli vuotta takana. Tai no 8kk.

Voisko seuraava päivittäjä korjata mun iän 30? Ja tänään tiistaina kp 25 - tainnut aikaero tehdä tepposet eilisessä viestissä.

Tunafish - KM tuli helmikuussa jo viikolla 6 ja muutenkin ne mahdolliset geenihäiriöstä johtuvat keskenmenot tulee mulla ekan 12 vkon aikana. Olen sen takia aika pessimisti ja loppujen lopuksi KM:stä selvisin aika nopeasti. En ehtinyt kun viikon olla tietosesti raskaana, testasin vasta kun menkat oli jo monta päivää myöhässä.

Marjutan - mäkin kiinnitin plussakierrossa huomiota hien hajuun ja runsaaseen valkovuotoon ennen kun menkkojen olis pitänyt alkaa. Että lupaavalta kuulostaa.
Mä näin sillon myöskin tosi vilkkaita ja selkeitä unia, joita on nyt ollut kahtena yönä. Äsken vedin raivarit miehelle, kerran aiemmin raivonnut samalla lailla ja sillon olin tietämättäni raskaana. Aikastahan se kyllä olis mitään oireita viedä saada... Piinaviikko edessä kun jo nyt bongailen ties mitä oireita.

Synttärionnitteluja vielä kaikille sankareille :flower:
 
Mandala, sehän tässä touhussa on pahinta, kun kukaan ei tiedä, mitä on tulossa. Tärppääkö ens kierrossa vai meneekö vielä ikuisuus… Ja sen saman epävarmuuden kans mä painin nytkin. Hitto, miten vaikeeta on, ettei tällaisesta isosta asiasta oo mitään varmuutta tai tietoa. Mennään vaan kuin haavanlehden tuulessa ja toivotaan, et leijutaan oikeaan suuntaan. Mutta periksi ei anneta, eihän!! :)

Ronjaliina, oon tosi pahoillani… :( Tiedän sun tunteet paremmin kuin hyvin. Kesällä kuljin niin syvissä vesissä joitakin viikkoja, et pelkäsin että sekoan tai masennun ihan oikeasti. Sitten oli vain pakko nostaa itsensä sieltä ylös, koska tajusin, että menetän kaiken, jos menetän iloisen ja reippaan luonteeni. Mut hitsi, että se vetää alas, kun ei onnistu… Pää on täynnä kysymyksiä, miksi ei meille…? Mutta älä menetä toivoa! Mä oon siitä hyvä esimerkki, vaikka en vielä voi tuuletellakaan kuin sitä Toivoa, jota yksi testi näytti. Lämmin voimahali! :hug:

Marienna, ajattele, miten aika on viuhahtanut! Onneksi en sillon tiennyt, että seuraava plussa tulee vasta vuoden päästä… Hienoa, että teillä kaikilla muilla samaan aikaan plussanneilla raskaudet päättyi onnellisesti! Ihanaa vauva-aikaa sulle ja pikkuiselle! :heart:
 
Tunafish Niin tiedän, kuinka ärsyttävää, kun itse tekee kaikkensa, jotta saisi parhaat olosuhteet aikaiseksi ja mies ei sitä kaljaa ja tupakkaa sinne kaupan hyllylle jätä. Vaikkakin kovasti myös itse lasta haluaa ja sentään vitamiinit kiltisti suostuu syömään.

Marjutan kuullostaa kovin lupaavilta noi sun "oireet". Plussatuulia kaikille loppukiertolaisille!

Täällä jatketaan oviksen odottelua syysflunssan merkeissä...
 
Kiitos Tatja, Jo, Pipsa ja muut tsemppaajat :)

Ronjaliina; voimia sulle. Nämä ajatukset on varmasti jokaisen päässä, esim. se miten haluaisi suunnitella ulkomaanreissua talvilomaksi mutta mitäs jos sitten onkin raskaana ja ei voi varata nyt sitten mitään.. mä pitkään pohdin sitä, että viitsinkö ilmoittautua ensi vuodeksi eräälle melko raskaalle liikuntakurssille, uusi laji jota olen aina halunnut harrastaa. Mullahan on liikuntataustaa ja tiedän että kyllä sitä voi raskaanakin käydä salilla jne. oman fiiliksen mukaan, mutta.. no ilmoittauduin nyt tuolle kurssille kuitenkin. Eihän sitä voi jättää elämäänsä elämättä _entäs jos_ ajatusten vuoksi!

Toinen juttu on duunit, mulla on kyllä nyt mukava työpaikka, mutta onko kukaan teistä ajatellut/uskaltautunut hakemaan uusia duuneja, vaikka "vauvaprojekti" olisi käynnissä? Nyt on nimittäin ilmestynyt kaksikin ihan mielenkiintoista paikkaa hakuun, ja mietin kovasti..

Mulla kp 25, kahden edellisen kierron pituus on ollut 25 ja 26 päivää. Katsellaan!
 
Keskiviikko 31.8.2011



Ronjaliina........29v.......kp 4/24-29........yk11
Ginger.............35v......kp 5/??.............yk21.... (1kkm)
Taraolivia........31v.......kp 6/25............yk2
pipsa79............31v......kp 9/28-40........yk6
Tatja...............35v......kp 10/18-29.........yk13....(terolut)
Joku_raja........29v.......kp 12/27-29.......yk8 (5*clom)
Mandala..........32v.......kp 13/25-35.......yk8
Tunafish-78.....33v........kp 21/??............yk5 (terolut)
Anskilia...........32v.......kp 21/25-32.......yk4
Neitipippuri......30v. .....kp 21/31-46.......yk3.....dpo4?
Marjutan.........28v........kp 25/25-30.......yk4.... dpo 9
Avonlea...........34v.......kp 25/27-29.......yk1
Mansikkalime...31v.......kp 26/30............yk2
Jo..................30v.......kp26/33.............yk7 (1km)...dpo6
Wanda_81.......30v.......kp 27/28-42........yk11...(luge)... dpo 9
Demuli............31v.......kp 29/14-53.......yk11
Sara_78..........32v.......kp 30/33-39........yk7
riesa79............32v......kp 31/??.............yk1
Syksy2010.......30v.......kp 33/28-38........yk10
Neah...............34v.......kp 33/28............yk6
Sanja..............32v.......kp 36/27 ............yk2
Sissi_81..........30?v......kp 49/28-30.........yk3
Sakara............34v.......kp 77/?...............yk4
Rumor.............34v.......kp 98/31.............yk14
Jonesy............30v........kp 110/25-35.......yk6
Sintu74............37v.......kp ?/?............(3*ivf) (1 tm)




Taustalla:
Cassis
Sintti -79
Nima
Scrat
PauhaavaSydän
Kippi
Annastiina79
Vadelma30
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
Sunny80
krizze
Durasel



plussanneet
-2011-

Amanda77..........34v......yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. ....yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. ....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v......yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v. ................plussa 24.6.
KattiMattis..................................plussa
Miimau...............31v. .................plussa 21.4.
Viena.................33v. ....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Marjutanille tsemppiä hurjasti täältä, toivottavasti tulee oikea lopputulos :)

Pää on jotenkin ihan lukossa kun on joku kurkkukipuhässäkkä ja niska/hartiaseutu ihan jumissa, ei varmaan edes veri kierrä aivoissa, niin pönttö olo on :D Enkä edes osaa juurikaan kommentoida tässä. Toivottavasti en kunnolla pamahda kipeäksi kun olisi juuri ovis tuloillaan varmasti lähipäivinä :O
Ihan hyvä päivä kyllä sairastella kotona kun sataa ja sataa vaan taukoamatta.
 
Toivoisin tosiaan muilta loppukiertolaisilta niitä oirelistoja.. :D

On tää niin hullua! Mulla edelleen
-vatsa pinkeänä kuin ilmapallo, nämä ilmat ei näköjään liiku sieltä mihinkään
-pientä, pienenpientä nippailua alavatsassa/munasarjoissa
-iho ja hiukset rasvoittuu ja sitten se hikoilu.. yööks.

Mutta ei siis mitään menkkaoireita, tosin ne oireet mulle tuleekin sitten vasta ihan yhtä aikaa vuodon kera.
 
On tämä hankalaa, kun kännykällä yrittää laittaa viestiä! Yhden jo kirjoitin, mutta onnistuin taikomaan sen bittiavaruuteen. :kieh:

Marjutan, mun kierto lähenee loppuaan, nyt kp25 (27-29) ja olo on sen mukainen, että täti kurvaa paikalle parin päivän sisällä. Koko kierron on alavatsaa ja -selkää nippaillut ja jomotellut, rinnat oli arat vielä edellispäivänä, mutta ei enää. Nyt on vain vatsa turvoksissa ja vessareissuilla voi pyyhkiessä, kun tarkasti katsoo, nähdä punaruskeaa vuotoa. Eli, kyllä se taitaa pian käynnistyä kp1.

Plussatuulia kovasti kaikille!!!
 
Hei vanha pino - pitkästä pitkästä aikaa!

Olen välillä taustalta käynyt vähän vilkuilemassa, miten täällä sujuu. Paljon tuttuja tunteita: iloa omasta pinosta ja vähemmän iloisia tunteita pitkittyneestä yrityksestä - joo-o.

Meidän tie vei kahden vuoden yrityksen aikana ensin tutkimuksiin, sitten julkisen puolen inseminaatioihin ja lopulta yksityiselle IVF-hoitoon. Eka loppuun asti saatu hoito (ihan eka yritys vaihtui inssiin) tuotti pahan olon heinä-elokuuksi, pienen ruudulla näkyvän mötkylän, joka on sittemmin kasvanut hyvää tahtia ihan pikkuihmisen näköiseksi tyypiksi.

Sen verran on pelottanut koko matka tähän asti (nyt ollaan siis juuri ja juuri neljännellä kuulla, viikkoja on joko 12+4 tai 13, en edelleenkään tiedä kumpi olisi ihan oikeesti oikein), että en oikein ole uskaltanut edes kirjotella millekään palstalle. Joten Amandan ja Samirjan pelot tuntuvat hyvin tutuilta. Vaikeuksien kautta alulle saadun pienokaisen menettämisen pelko kummittelee edelleen vahvana. Tänään käytiinkin ylimääräisellä neuvolakäynnillä kuuntelemassa hurjaa sykettä (kaikki siis hyvin, puuh). Myös np-ultra ja veriseula takana ja luulisi, että olisi huoleton olo : /

Marjutan huhuili oireista. Mulla oli aika hyvä syy kytätä oireita kesäkuun lopulla, kun oli kaksi alkiota varmasti mukana. Lisäksi kokemusta oireiden tulkitsemisesta oli monen monituisen negakierron verran. Negakierroissa tunsin vaihtelevasti vaikka mitä: joskus rinnat kipeytyivät, toisinaan väsytti valtavasti ja varmaan kaikki muutkin mahdolliset oireiksi luetellut tuli "koettua". Plussakierrossa (tukena olivat Lugesteronit, jotka voivat aiheuttaa jotain tuntemuksia) ei tuntunut kerrassaan miltään; jopa niin vähän, että todella ketutti väkisin tehdä testi ennen lomamatkaa. Eli mun ensimmäinen ja varsin luotettava oire oli plussatesti pp12. Huonovointisuus, rintojen muutokset, painonnousu, turvotus... kaikki on tullut, mutta paljon myöhemmin, pitkästi plussaamisen jälkeen. Jotkut tuntee paljonkin kaikenlaista - varmimmin varmaan siitä lähtien, kun alkio on voinut oviksesta n. 7 päivän jälkeen alkaa kiinnittyä. Mutta ihan oireettomanakin voi onnistaa (toivottavasti tää ei aiheuta lisäpiinatunteita piinailijoille...).

Ehkä mä nyt hiljalleen uskallan liittyä tonne 3-kymppisten ekakertalaisten plussalistalle - hops kun tuli paljon tekstiä... Ja puhallan tänne hirveän puhurin +++++++++++++++++++++:whistle: niin saadaan seuraa Sunnin, Amandan ja Samirjan kanssa. Tämä olisi parasta seuraa, muissa ryhmissä kun tuppaa olemaan niin kovin nuorta tai monilapsista porukkaa, että jutut pyörivät aika eri maailmoissa, kuin omat ajatukset.

(Jos joku haluaa lisätä mut tuonne listalle, niin plussa tuli 29.6., ikää on 34 v., yritystä 2 vuotta ja hoitoina 6x inssi, 1xIVF). Ja niin, kokemusta ehti kertyä sekä julkisesta että yksityisestä hoivasta, joten jos tutkimukset ja hoitojutut ihmetyttävät, niin kyselkää...

Lallaa ja Pikkuinen 12+4
 
Keskiviikko 1.9.2011



Ronjaliina........29v.......kp 5/24-29........yk11
Ginger.............35v......kp 6/??.............yk21.... (1kkm)
Taraolivia........31v.......kp 7/25............yk2
pipsa79............31v......kp 10/28-40........yk6
Tatja...............35v......kp 11/18-29.........yk13....(terolut)
Joku_raja........29v.......kp 13/27-29.......yk8 (5*clom)
Mandala..........32v.......kp 14/25-35.......yk8
Tunafish-78.....33v........kp 22/??............yk5 (terolut)
Anskilia...........32v.......kp 22/25-32.......yk4
Neitipippuri......30v. .....kp 22/31-46.......yk3.....dpo5?
Marjutan.........28v........kp 26/25-30.......yk4.... dpo 10
Avonlea...........34v.......kp 26/27-29.......yk1
Mansikkalime...31v.......kp 27/30............yk2
Jo..................30v.......kp27/33.............yk7 (1km)...dpo7
Wanda_81.......30v.......kp 28/28-42........yk11...(luge)... dpo 10
Demuli............31v.......kp 30/14-53.......yk11
Sara_78..........32v.......kp 31/33-39........yk7
riesa79............32v......kp 32/??.............yk1
Syksy2010.......30v.......kp 34/28-38........yk10
Neah...............34v.......kp 34/28............yk6
Sanja..............32v.......kp 37/27 ............yk2
Sissi_81..........30?v......kp 50/28-30.........yk3
Sakara............34v.......kp 78/?...............yk4
Rumor.............34v.......kp 99/31.............yk14
Jonesy............30v........kp 111/25-35.......yk6
Sintu74............37v.......kp ?/?............(3*ivf) (1 tm)




Taustalla:
Cassis
Sintti -79
Nima
Scrat
PauhaavaSydän
Kippi
Annastiina79
Vadelma30
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
Sunny80
krizze
Durasel



plussanneet
-2011-

Amanda77..........34v......yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. ....yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. ....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v......yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v. ................plussa 24.6.
KattiMattis..................................plussa
Miimau...............31v. .................plussa 21.4.
Viena.................33v. ....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Hienoa kuulla pitkän yrityksen jälkeisiä onnistumistarinoita :) kuten aiemminkin täällä sanottu niin se valaa toivoa meihin kaikkiin :heart:

Täällä nyt toinen kuumepäivä jo, ihan oikea kuume eikä vauvakuume :D olo pysyy suhteellisen kasassa kuumetta alentavilla särkylääkkeillä. Muuta huolta tässä nyt ei ole kuin, ettei vaan ovis jäisi tulematta kuumeen takia tms. Sillä ei ole niin väliä jos siirtyy mutta kunhan ei jäisi tulematta. Bongattuna oviksen löytänyt kp16 ja kp17 joten onneksi loppuviikolle sijoittuisi ehkä niin oon varmaan jo silloin terve kuitenkin.
 
Pikapikaa huhuilen terveiset lapsettomuusklinikalta ennen kuin sukellan töiden pariin: Miehen simpat ok! Mun verikoetulokset ok! Yllärinä mulle tehtiin vielä munanjohtimien aukiolotutkimus samalla käynnillä ja molemmat johtimet auki. Vähän pelotti kun tajusin että nyt sitten mennään ilman esilääkitystä mutta onneksi ollu olleskaan niin kamalaa kuin luulin (mut kyllä se siis oli kaikkea muuta kuin kiva toimenpide)! Painonpudotukseen kannustettiin (useampaankin kertaan :ashamed:) ja seuraavaan kiertoon avuksi terolutit ja femarit. Ihan jees fiiliksillä siis :D
 
Hienoa Tunafish! Tuo kuulosti oikein lupaavalle.

Mandalalle tsemppiä oviksen metsästykseen ;)

Avonlea
, kuinka kävi, tuliko täti vai vieläkö jännätään?

Täällä ei mitään vieläkään, edelleen vatsaa turvottaa (kuulostan ihan joltain Activia-mainokselta..) ja nyt voitanee lisätä myös yksi ällötys lisää eli ilmavaivat :p
Muutenkin tosi turvonnut ja "lihava" olo, tuntuu, että kaikki paidat ja housut kiristävät vatsan kohdalta. Lisäksi hikoiluttaa ja on kuuma..

Mulla muutes menkat on vissiin aina alkaneet aamuyöstä. Vähän jo pelottaa mennä nukkumaan, kun tietty sitä toivoo ettei alkais.. mutta päivisin osaan sentään ottaa rennosti :)
 
Mandala, toivotaan että flunssa häippäisee ajoissa ja ovis tulee ajallaan!=)

Tunafish, hienoja uutisia että kaikki on ok ;). Kuulemani perusteella moni on onnistunut tuon aukiolotutkimuksen jälkeen joten eikun tsemppiä ja pupuilua!!

Marjutan, jännää!!

Mulla rupeaa kohta olemaan ns. normaalikierron päivät lopuillaan, joten kyllä täälläkin vähän jännittää. Kaikenlaisia vihlaisuja on mahassa tuntunut, osa varmasti ilmavaivoja, mut jotain muutakin. On ollut sellanen ilmapallo alavatsassa tunne. Tosiaan tulee mieleen jugurttimainokset :LOL: Muuten ei uusia oireita, joihin en kyllä luotakaan enää, kun aikaisemminkin on ollut jos jonkinlaista ja tulostaha ei ole tullut. Mut jatketaan jännäilyä :popcorn:
 
Tunafish, loistavia uutisia! :) Tuli mieleen, et voisko sulla auttaa, jos kokeilisit vhh-diettiä vaikka edes kokeiluna jonkin aikaa? Monesti oon lukenu, et se voi auttaa nopeastikin tasapainottamalla hormoneja. Mähän vältin plussakierrossa kaikkea sokeria, valkoisia viljoja ja muutenkin söin vähän hiilareita. Mullahan ei oo virallista PCO:ta, kun verikokeet oli kunnossa, mutta monirakkulaiset munasarjat kylläkin. Meillä on tietty eri tilanne, kun sullahan ei tainnut olla mitään PCO:n viittaavaa. Tiedä sitä sitten, oliko mulla mitään apua siitä, mut pari kk ennen plussaa noudatin tarkemmin. Pidän peukut ja varpaat pystyssä, et jo eka Femar-kierto tuo plussan! :)

Mandala, tsemppiä oviksen bongailuun! Mähän olin kunnon taudissa viime oviksen ja plussauksen aikaan. :)

Marjutan ja Demuli, peukutan hulluna, et menkat ei teillä alkaiskaan! :) Hisi, kun ei noista oireista ota selvää… Varsinkin kun ilmeisesti jopa samalla ihmisellä voi olla eri oireita eri raskauksissa ja joillain ei ole mitään aluksi. Joten jäitä hattuun vaan! :)

Täällä edelleen jännittää niin paljon, ettei tosikaan. Nyt vasta viikko plussauksesta kulunu! Argh miten aika kuluu hitaasti. Onneks töissä on mielenkiintoisia projekteja meneillään, joista oon täpinöissäni ja iltaisinkin kaikkea kivaa ohjelmaa. Tissit on jonkin verran kipeät ja liikkuessa puuskuttaa helpommin ja uni on katkonaista. Muuten ihan normiolo!
 
Tunafish Olipa iloisia uutisia, ettei mikään näytä olevan vialla!

marjutan ja Demuli Täällä on yksi Activia-mainoshenkilö lisää. Housut puristaa ja paino nousee, vaikka olen ihan urheillutkin, mutta luulen, että syynä on kyllä se ruokamäärä, minkä olen lappanut kapeisiin kasvoihini...

Muakin aina jännittää mennä vessaan. Olen jo jonkin aikaa odotellut pikkuhousunsuojien kera menkkojen alkamista ja aina pelottaa, kun siihen pytylle istahtaa, onko tipluja suojassa tai jääkö paperiin mitään.

Otetaankos triplaplussat, tytsyt? :confused:
 
Tunafish Hienoa, että kaikki oli kunnossa. Varmasti helpottava olotila :)

Amanda Mulla mennyt ehkä vähän juttuja ohi eli pakko kysyä tarkennusta sun tilanteeseen. En jaksa lähteä kauheasti kelailemaan keskusteluja taaksepäin.Tuntuu, etä sun tila niin samanlainen kuin mulla eli hormonit ok, mutta ultrassa pco-tyyppiset munikset. Eli millä konsteilla nyt raskauduit? Söitkö mitä pillereitä/ mitä hoitoja?

(.) Täällä pian teen ovistestin ja sitten lähden vyöhyketerapiaan. Konstit on monet. Vielä kun viikonloppuna sais kellistetyä miehen ainakin pari kertaa petipuuhiin :D
 

Yhteistyössä