Keskenmenon jälkeen kuumeilevat kesällä

nellielli pahoittelut keskenmenostasi :hug: Tervetuloa silti joukkoon mukaan :wave:
Minäkin esikoisesta haaveilen. Toivottavasti teillä tärppää pian uudestaan ja km saldo jää tuohon yhteen!

Tillu :LOL: Ei hitto mitä pelottelua! Olisin itekin ollu kyllä tuossa tilanteessa ihan paniikissa!! Mut onneks kaikki lopulta hyvin :D

Imoen kiva kun tulit kertoilemaan kuulumisia ja onnea maagisen rajan saavuttamisesta! Mä tunnustan käyneeni vakoilemassa muutaman kerran sun kuulumisia tuolta odottajien palstalta ;) Hirmusti tsemppiä ultraan! Mä niin peukutan sulle, että kaikki on ultrassa hyvin :kiss: Tuuthan kertomaan ultrakuulumiset sitten tännekin!

EM ja caisachu onpa teillä molemmilla jännät paikat! Peukutuksia plussien puolesta bd bd! Tai EM saat valita haluatko peukutukset mielummin sille tädin tulolle, tosin mä oon kyllä sen plussan kannalla ;)

toukka Toivotaan kovasti, että testi vielä plussaksi muuttuu :whistle:

Naive hauskaa mökkireissua! Mäkin puhuin anopin kanssa kesällä yks päivä pitkät pätkät keskenmenoista ja tuli jotenkin helpottunut olo, kun se tietää nyt missä mennään.

ON: oon heränny nyt kolmena yönä peräkkäin vessahätään ja heti tietty kuvitetlen, että se on the OIRE. Mutta eihän se millään voi olla, kun tänään vasta dpo6 :ashamed: Oon melko varma, että johtuu siitä, kun oon nyt yrittäny juoda päivän mittaan enemmän vettä. Aamulla meinas tulla oksu, kun olin juonu kahvia mukillisen...mun kroppa kehittelee mulle taas jotain valeraskatta, koska en suostu uskomaan, että toi oksutuskaan ois näin varhaisilla päivillä mikään oire. Ja iltapäivällä kahvi meni ihan hyvin alas, että se siitä. Piinaavan hitaasti menee aika siihen, että pääsis testailemaan!

Hauskaa viikonloppua kaikille ihanaisille :)
 
Kipeänä : / Yöllä heräsin polttavaan kurkkukipuun, mutta sain sen kuosiin että pääsin töihin. Meille piti tulla vieraita huomenna, mutta peruttiin, koska EN JAKSA. Lämpöä oli 37, vaikka koko päivän oon nappaillu vaikka mitä roppia.

Mutta jotain positiivista, eli negatiivista: tilaamani testit tulivat tänään, ja Davidin raskaustesti näytti puhdasta negaa! Viime viikolla tein edellisen testin ja siihen tuli selkeä plussa. Toivottavasti ensi viikon verikokeet vahvistavat saman asian, eli kroppa on toipunut tuulimunasta ja päästään pian taas tositoimiin.
 
Vastailen vain todella lyhyesti koska mulla on vain kännykkänetti nyt muutaman päivän käytössä. Tässä on todella hankala edes selailla viestejä läpi kun on niin tajuttoman hidas ja pieni näyttö vielä lisäksi. Parin päivän päästä pääsen paremmin lukemaan ja kommentoimaan. Nyt tulin kuitenkin kiittämään onnitteluista ja tsemppauksesta. PregCheck näytti myös eilen päiväpissasta plussaa vaikkakin haaleaa. Mutta nyt onkin kiertopäivä 27/28 vasta menossa. Huomenna teen vielä toisen PregCheckin ja katson onko vahvistunut. Sitten jään toivomaan parasta ja odottamaan että voi varata ajan yksityiselle varhaisultraan. Kun vaan kaikki menisi hyvin. Kiitos teille kaikille vielä kun olette jaksanut kannustaa.
 
Whisky Peatille onnea negasta. :D Ja toivotaan ettei sellaista enää jatkossa sitten vastaan tulekkaan... ;)

vauvaqume no joo!! Sulla on noin vähän kiertopäiviäkin vielä. :) Kyllä se plussa siitä vahvistuu. Oota pari päivää jos maltat ennen ku testaat uudestaan, sit ainaki tietää varmasti. JOskus muistan lukeneeni ohjeen että se hormoni nousee sillä tavalla, että joka toinen päivä kun testaa niin ero on sellainen että se voi näkyä testissä. :)

sanmar kiitos tai jotain.... :D Mä en tosiaan tiedä et mitä mä oikein toivon. Raskautta toki mut just NYT ennen häitä? EN tiiä... Olishan se ihanaa tietenkin mut pitäis taas ajatukset laittaa ihan uusille urille. :) Aika lailla noi oireet on kyllä pään sisällä. Mulla ei ollut mitään oireita ennen ku sain päähäni et apua mähän voin olla raskaana... ja yhtäkkiä niitä onkin... :D

ON: Ei menkkoja so far. Sunnuntaina kai vois testata jos tarvii... näytti olevan yks testi kaapissa.
 
Kontrollissa käyty ja 10mm ja 12mm follit siellä oikealla puolella möllötti. Vasen puoli on ollut jo monta kuukautta ihan hiljaa- mikä lie.. Kp7 menossa, prengyl tiistaina ja kaskiviikkona on sitten inssi tiedossa.
 
Kylläpä on taas dramaattinen viikonloppu. Toissa yönä se mun penikoinut koira menasi kuolla, kun sille tuli kalkkikramppi. Lähin päivystävä eläinlääkäri 100km päässä ja kello 5.45 aamulla.. Minä lähdin kouristeleva koira kyydissä ajamaan hätävilkut päällä 140km oli vauhtia- luulin jo että pikkuinen kuolee autoon, kun meni jo niin huonoon kuntoon. Ehdittiin 6.30 lääkärin pihaan ja saatiin kalkkipiikki ajoissa- Luna alkoi toipumaan ja voi jo hyvin.
No viime yönä 2.30 soittaa poliisi, että miehen tytär on jäänyt auton alle. Keskustan uimarannan parkkipaikalla joku juuri kortin saanut juippi oli lähtenyt peruuttamaan vauhdikkaasti vouhottaen ja meidän tyttö oli jäänyt alle ja raahautui auton alla. Ambulanssilla sairaalaan ja parasta aikaa leikkaavat. Onneksi ei hengenvaaraa ole, mutta aika karmean näköinen naama ja keho on, kun ruhjeita ja polvi kappaleina.. Mitähän vielä sattuu... Voi PASKA SANON MINÄ!!!!!
 
Tillu :O Kauheeta!! Onneks koiruli selvisi ja toivottavasti miehesi tyttökin toipuu ennalleen. Onneksi ei kuitenkaan hengenvaarassa ole, mutta toipuminen voi kyllä kestää, jos polvikin on kappaleina. Huh, kaikkea sullekin tapahtuu ja vielä yhden vklopun sisään. Toivottavasti seuraavaksi ois luvassa jotain iloisempia uutisia!!

vauvaqme hienoa, että Pregcheck-testikin näytti plussaa :)

EM tuu kertoon sit mitä sunnuntain testi näyttää ;)

ON. Että ihminen voi olla TYHMÄ!! Ostin eilen liuskatestipaketin kauppareissulla ihan vaan sitä varten, että on testit sitten valmiina, jos ennen menkkojen alkua haluaa ens viikolla testailla...no, kauanko maltoin odottaa: tänään jo sorruin (dpo7!) eikä ollu edes aamupissa ja pidätystäkin max 2h :headwall: Ja mitäs muuta se ois näyttäny, kun negaa. Eli ei niin mitään järkeä :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Tillu79 Johan sulle on sattunu ja tapahtunu!! Järkytyin ihan kun luin sun tekstis :O

Sanmar82 Mulle käy kanssa aina noin, siksi en enää osta testejä kaappeihin etukäteen :D
Mulla on tällä hetkellä kaapissa 42 ovis-liuskatestiä, 11 raskaus-liuskatestiä ja yksi CB digiraskaustesti. CB digiovistesti on vielä matkalla :) Kerralla enempi, ja aina parempi jos suurin osa jää käyttämättä :LOL:
 
Taidanpa ilmoittautua tänne joukon jatkeeksi. Nyt neljännen perättäisen keskenmenon jälkeen alkoi jälleen kuumeilu ja yritys.. ja tuntuu, että kaikki vertaistuki ja tsemppaus tulisi nyt tarpeeseen.

Tässä yrityshistoriaani lyhykäisyydessään: Toista lasta ollaan yritetty nyt aika tasan 2 vuotta ja keskenmenot 12/09 (rv6+), 04/10 (11+0), 10/10 (9+3) ja 07/11 (10+1). Tutkimuksia ollaan tehty ja mitään konkreettista "vikaa" ei ole löytynyt. Lievä tukostaipumus on kuitenkin todettu joka SAATTAA olla syynä noihin keskenmenoihin, kuten myöskin ikäni (nyt 39v).. Raskaus etenee kuitenkin kolmannelle kuulle ja sitten tyssää siihen. Eka meni kesken spontaanisti alkuviikoilla ja vuoti itsekseen pois. Muut kolme ovat olleet keskeytyneitä keskenmenoja ja kaavittu.
Toinen raskaus näytti hyvältä np-ultraan asti.. Siinä todettiin, että kehitys oli lakannut rv 9-10 tienoilla. Kahdessa viimeisessä raskaudessa alkio on ollut alusta asti viikkoihin nähden "liian pieni" mutta on sinnitellyt kuitenkin noinkin pitkälle. Kahdessa vikassa on tehty alkion kromosomitutkimukset, tokavikassa ei todettu mitään poikkeavaa ja viimeisimmän tuloksia vielä odottelen. Kahdessa viimeisimmässä raskaudessa olen piikittänyt hepariinia, syönyt miniasperiinia ja ottanut keltarauhashormoonia.. Mahdollisessa seuraavassa raskaudessa piikitykset sun muut pitänee aloittaa jo melkeinpä ennen plussausta.

Suurena lohtuna tämän kaiken keskellä on ihana 8-vuotias lapseni. Tuolloin raskaus sujui ongelmitta ja lienee ollut todellinen onnenkantamoinen tuo raskaus ;) Periksi ei kuitenkaan vielä anneta vaikka olenkin asennoitunut siihen, että todennäköisesti enempää lapsia ei enää saada. Ikä tulee väistämättä vastaan.. Vielä kuitenkin yritetään ja nyt mennään kp 8/28.

Eli mut voi lisätä listalle tiedoin: Bebel - haaveissa toinen - KM 12/09, 04/10, 10/10, 07/11 - kp 8/28
 
Bebel - suuren suuri pahoitteluni menetyksistäsi:hug:
.. ovat niin suru juttuja:ashamed:

Suosittelen - ja varmasti lääkäritkin, heti uuden tärpin käydessä aloittamaan hepariinin(näin miulla, vaikka tukostaipumusta ei todettu/sairastin keuhkoveritulpan)

Uskon siulla olevan vielä hyvät mahdollisuudet saada pikku nyytti kainaloiseen:heart:
Itse sain iltatähteni 39v/-04(edellinen raskaus -87)
..tässä -04 raskaudessa heti alussa aloitettiin hepariinihoito.

Miullahin 4 keskemenoa takana: yksi keskeytynyt km 2/2010, km 8/2010, km 11/2010 ja viimeisin km 7/2011
..ja miulla ikä/huono munasolujen laatu varmaanhin suurin tekijä - nyt olen 46v

Miulla kuumeilua takana 3/2009 lähtien(kierukka poistettiin)

Toivon siulle pikaista, 9kk kestävää tärppiä:kiss:

Ps. Oliko siulla siis hepariini ja vielä miniasperiini siinä lisänä raskautuessasi?
Miulle määrätty Marevan lääkitys -04 loppuelämäkseni, joka vaihdettiin hepariiniin raskautuessani 2009 - jatkan sitä edelleen.
(ihan vain helppouden takia, ei tarvitse käydä INR-kontrolleissa)

Olisikohan siullakin tarpeen aloittaa Marevan hoito(verenohennuslääke) ja sitten siirtyisit hepariinin raskautuessasi?
(Marevania ei voi käyttää raskaana olessa)
..vai käytätkö nyt miniasperiinia?..

Hepariinin voisi toki aloittaa Marevanin sijasta - on vain paljon tyyriimpi lääke.

Mikäli tukostaipumus todettu, on ihme jos lääkärit eivät määrää siulle jotain verta ohentavaa lääkitystä JO RASKAUTTA YRITETTÄESSÄ?!
..otappa asia esille lääkärin kera jos ei ole jo hoitoa päällä.:wave:
 
Viimeksi muokattu:
No niin, vihdoin taas kunnon kone ja netti käytössä :)
Whisky Peat, hyvä että oli negatiivinen, toivotaan tosiaan, että seuraavan kerran kun testaat, olisi sitten positiivinen :) Ainakin testejä on sulla valmiina jo odottamassa :)
nellielli, pahoittelut keskenmenosta ja tervetuloa mukaan :heart:
Bebel, suuret pahoitteluni myös sinulle menetyksistäsi, ja tervetuloa tänne palstalle.
Sanmar82, mäkin aloitin tässä kierrossa ihan älyttömän aikaisin testaamisen :D Ja negaahan se näytti useaa kertaa, mutta muuttui sitten lopulta positiiviseksi. Sinulle myös kovasti plussaa toivon :heart: On se niin vaikeaa malttaa...
ElinaMaria ja Toukka90, kovasti jännäilen teidän puolesta ja peukut on pystyssä - voi kun plussat pärähtäisi molemmille!
Champion ja Imoen, ihanaa kuulla, että teillä on molemmilla mennyt odotus hyvin, oikein hyvää odotuksen jatkoa teille molemmille :heart:

Kaipa mut voisi sinne elokuun plussanneisiin lisäillä.... Kun kyllä se nyt selvästi plussa on, eli raskaana ollaan. Pelko on kyllä aivan hirveä, ja näin viime yönäkin unta, että meni kesken :( Toivottavasti ei millään tapaa ole enneuni ja kaikki menisi nyt hyvin..
On ollut aika koviakin nipistelyjä/jomotuksia nivusissa ja alavatsalla, ja yskiessä tuntuu välillä vihlaisu navan tietämillä... Tiedä sitten mitä on, kuulostelen kyllä kaikki kivut ja tuntemukset suurennuslasin kanssa, eli toisin sanoen voin tuntea ne liioitellun suurina kun huoli on niin iso. Nyt yritän ottaa mahdollisimman rennosti. Ajattelin perjantaina tai lauantaina tehdä CB:n viikkonäytöllisen testin ja katsoa, näyttääkö jo viikkoja enemmän.. Tänään olisi vasta pitänyt menkkojen alkaa, eli tosi alussahan tässä vasta mennään..
 
SUNNUNTAI 21.8.2011


HAAVEISSA ESIKOINEN



Emby^...................KM 03/11...............................KP 9/28
Tillu79.....................KM 01/09, 08/09, 01/10.........KP 9/26-30
Sanmar82...............KM 05, 09 & 12/10, 06/11.......KP 23/27-28
maikkuliini...............KM 10/10
Padmerine...............KM 11/10, 04/11
KatieSadie...............KM 02/11
Katie85....................KM 11/10
Alpa.......................KM 05/11
Lara_84..................KM 05/11
Naive88..................KM 04/11, KM 08/11
nellielli....................KM ?/11



HAAVEISSA TOINEN



bebel.................KM 12/09, 04/10, 10/10, 07/11......KP 8/28
kultakimpale2......KM 03/09, 12/10..........................KP 15/?
caisachu.............KM 08/10, 04/11..........................KP 25/28
toukka90.............KM 06/11....................................KP 29/?
plug-in-baby........KM 07/07, 12/10, 04/11
Mamulis..............KM 07/10
Tehilla................KM ?/11



HAAVEISSA KOLMAS



Missa-76.........KM 04/11.................KP 15/26-30
Whisky Peat....KM 07/11
mammuzki.......KM 03/11, 04/11
Nuunuu78........KM 03/10, 08/10
Nappula...........KM 09/08, 02/09, 05/11



HAAVEISSA NELJÄS



johnu.........................KM 01/11, 06/11


HAAVEISSA VIIDES



miss bamse..............KM 11/10.................................KP 22/28


HAAVEISSA KUUDES







TAUSTALLA:

An-nie, Danjuska, Bianca, Tipetsu, Sinderella, taaperotx5, lemonade, Sandemar, ElinaMaria, Gabrielle, Too-ticki



:heart: PLUSSANNEET :heart:

2010

Syyskuu: Catalia, nepula, rikupi, kiia81, Minsku82

Lokakuu: Harhaanjohtaja, Sanmoc

Marraskuu: viivi ja vagner, Cappuccino, Hjannah, Anna-79, HelinäKeiju10, Blanco, Koralli73

Joulukuu: Minttu81, Orkidea88, Huikkis, Sandemar, innoM, tömpsis, Maximilian

2011

Tammikuu: elmiju, äiti88, kitikat3, Omppu09, Dino80

Helmikuu: Muutosta, Neiti-81, koiksa-79, shenda81, Carriina, Miina84, Leeniliini, Minnuska89

Maaliskuu: Yale, Kiitäjä, Mariel85, MamiJ, Minnäi

Huhtikuu: äiti x4, äidiksi haaveileva, neljäskö, viena, tanjuska<3, Astre, Mango86

Toukokuu: LeenaT

Kesäkuu: Nenex, Naive88, Memelisa, sonsku, PIKKUVIIKINKI

Heinäkuu: Imoen, Epa_88, Champion, Äiti minäkin

Elokuu: syysmyrsky, vauvaqme



 
Viimeksi muokattu:
bebel pahoittelut menetyksistäsi :hug: Mulla myös takana 4 keskenmenoa, tosin aikaisemmilla viikoilla, kuin sulla (6+1, 6+2, 5+6 ja 5+0) ja meillä myös syksyllä tulee 2v yritystä täyteen. Tervetuloa mukaan porukkaan :wave: Toivotaan, että tulisi teillekin pian se pysyvä plussa!

nellielli milloin (missä kuussa) sulla oli km? Laitoin sen nyt listaan ? -merkillä.

vauvaqme Kiitos! Lisäsin sut plussanneisiin :) Onnea vielä kerran ja iso kasa oikein pitävää vauvaliimaa matkaan mukaan!!

:attn: Te joilla ei ole kiertopäiviä listassa, mutta haluaisitte ne sinne, niin ilmoittakaa!

ON. Ostin tänään veljenpojalle (4v) uudet paidan ja housut. (oli pakko purkaa patoutuneita lastenvaateshoppailuhimoja :D) Poitsu tokaisi vaatteet nähdessään, että "Mä olisin halunnut jonkun lelun!! Mä en halua mitään vaatteita!" Otti housut ja kiikutti ne roskikseen :D Oli pikkuherralla "hieman" uhmakiukkis taas päällä ;)
 
Viimeksi muokattu:
Ajattelin tehä huomenna aamupisusta testin, mutta kaikki apteekit oli jo kiinni.. Huomenna täytyy käydä ostaas ja testailla. On vaan NIIIN raskautunu olo.. Jos tässä kierrossa ei plussa pärähdä testiin niin sit en usko enää mihinkään raskausoireisiin mitä seuraavissa kierroissa itelleni kuvittelen :D
 
Sanmar82 Mulla oli keskenmeno siis tässä kuussa.

Täällä on tosi paljon porukkaa, joten ainakin ite oon ihan pihalla viä ihmisistä ja niiden jutuista, kun ihan uutena tullut. Mut kiitos kaikille pahoitteluista ja edelleen tsemppiä kaikille vauvan hankintaan!

Mulla loppu just vuoto keskenmenosta. Ihmettelin, kun kesti vaan reilun viikon verran. Kuvittelin, et kestäis pidempään, mut kai se on yksilöllistä. Nyt vaan eteenpäin ja toivotaan tosiaan, että oli ensimmäinen ja viimeinen keskenmeno.
 
Omaa napaa: Täällä on ollut niin kovin kipeä alamaha koko yön, hyvä että unikaan on tullut.. Pissalla käydessä viilsi tosi ilkeästi navasta aina nivusiin saakka, piti melkein kasaan mennä kun sattui niin paljon.
Soittelin jo lääkärillekin, ja olivat sitä mieltä, että hyvä mennä tänään käymään.. Ei pitäisi kuulemma näin kovia kipuja olla... Eihän siellä varmaan mitään selviä tänään, varmaan jotain pissanäytteitä ottavat.. Mutta on sekin parempi kun ei mitään.. Inhottavaa elää epätietoisuudessa.. Ei kai tämä taas mene niin kuin edelliset :'( No, verta ei ole ainakaan vielä tullut, eli siinä mielessä mennään vielä mahdollisuuksien rajoissa, että kaikki on hyvin...
 
Vauvaqme mulla on ollu kaikissa raskauksissa tosi kovat kivut aina aluks, just tuollaisia viiltelyitä et ihan ku veitsellä joku viiltäis nivusista! Et ei kyseessä välttämättä oo mikään muu ku normaali raskauteen liittyvä kipu. :heart: Toivotaan nyt parasta. JOs verta ei tuu niin sehän on hyvä merkki kuitenkin. Koita ottaa ihan rauhassa, mä uskon että kaikki on ihan hyvin.

ON: Tätihän se tuli vihdoin tänään. *pheew* Ei siinä ettenkö haluaisi vauvaa ja raskautta todella paljon, mutta kuitenkin. :D On se kivempi juhlia omat polttarit ja häät rennosti ilman että tarvii ensinnäkään jättää niitä kuohareita juomatta mut myös ilman sitten sitä pelkoa ja ahdistusta mikä tulee mulla olemaan raskaustestin näyttäessä plussaa. Et ei se kierto onneks venynytkään kovin pitkäksi, 30 näytti olevan. Mulle se on vähän normaalia pidempi mut katsotaan miten seuraava kierto sit. Tänään siis kp1.

Eilen illalla alkoi hammasta särkeä ihan tuhottomasti - sain ajan onneks tänään heti päivystykseen niin pääsen varmaan kohta porattavaksi. YÖK. Mä vihaan hammaslääkärissä käymistä!

-EM
 
Moi!

Reissussa olen esikoisen kanssa. Eilen megalomaaniset oviskivut (luulisin) ja mies aika kaukana.. Ei taida 5 vp vanhat siittiöt enää potkia tuolla...

UUSILLE bebel ja nellielli (olikohan muita?) terveluloa joukkoon toiveikkaaseen (välillä tuskastuneeseen)!

Sanmar82 km oli mulla helmikuussa. Kiertopäiviä ei tarvitse laitella mulle.

Pikkupoika päikkäreillä ja minä keskityn internetin maailmaan!

:wave: tehilla
 

Yhteistyössä