Syyskuun Sydänkäpyset *elokuu*

Neuvolakuulumisia aamulta :
Painoa lähtöpainosta 7 kg, alkaa tää kesälomailu ja mammalomailu näkymään. Siispä vierailen harvemmin tuolla jääkaapilla ja syön vaikka porkkanan! Ja yritän olla vähemmän kotona... :)
Verenpaineet 135/87, aina ollu suunnilleen samaa
Pissa puhdas, ei edes leukkareita yhtään ( oli nyt kouluterveydenhoitaja, neuvolan tätsy lomalla, ja sanoi, että valkovuoto nostaa )
HB 120, joka toinen päivä rautaa ja paljon marjoja kehotti syömään, jos verenhukka iskee synnytyksessä
Sf-mitta 30 cm ( keskikäyrän alapuolella )
RT ja syke siinä 130 hujakoilla

Arveli, että pysyy raivotarjonnassa. Nyt selkä tossa mun navan kohdilla, kaveri on tukevasti majaillut jo varmaan viis päivää mahan oikealla puolella pää alaspäin ja kroppa oikealle. Kiva, kun on apauttiarallaa 2,5 kg enemmän massaa toisella kankulla, pitäis muistaa vaan kävellä suorassa. Neukkutäti arveli sf-mitan perusteella suht normikokoseks kaverin. Maanantaina mulla on synnytystapa arvio. Sano vaan, että käsin tosiaan sisäkautta lääkäri tunnustelee lantion, ja jos kovin ahtaalta vaikuttaa, mennään röntgeniin. Ja vauvan kääntämistä yrittävät myös silloin, jos on sattunu kärrynpyörän vetäsemään ja perätilaan menemään. Sano vaan, että jos tässä vaiheessa vielä kääntyy, saattaa aika ikävälle tuntua, kun tilaa on niin vähän. Kuuluma riippuu vähän istukan ja napanuoran sijainnista, kuinka kaveri siellä pyörii.

Bepanthenia ei täällä kyllä kehotettu ennen imetystä poistamaan tisuista, kysyin vielä asiaa. Sen streptokokki b nä'ytteen annoin nyt sitten myös, olipa taas varsin mielenkiintosta. Hyvä etten itekseni siellä vessassa naureskellu. Menin siis kyykkyyn lattialle, ja rassasin sillä pitkällä pumpulipuikolla ( jossa oli aivan liian ohut varsi :rolleyes: ) vehettäni. Se ohut varsi teki sen, että ei tienny mihin ois tökkiny ku aina oli väärässä paikassa. Sain mä sit jotenkin sitä pyöräytettyä emättimen suulla sekä takaluukussa. Sit vaan pakettiin, semmoseen geelimöhnä putkiloon sen pumpulipuikon vanupään sujautin. Oisin vielä vahingossa laittanu sen käsilaukkuuni ja kaupan kassalla vahingossa tarjonnu maksua luonnossa " tossa sulle tommonen putkilo millä voit vähän tökkiä " Juu ei nyt sentään..... Kyllä mä oon sekasin!

Yhtä sekasin olin sillon, kun viikko sit käytin tulevaa anoppia Mikkelissä hammaslääkärillä. Kävin siellä yhessä liikkeessä mukamas kattelemassa kastemekkoja. No, olinkin jotenkin hemmetin epähuomiossa näiden puuroutuneiden aivojeni kanssa ( jotka on näköjään aivan liian täynnä kaikkea vauvahömppää ) kattonu MORSIUSneitojen ja kaasojen pukuja. HOHOHOHOHOOOO! Että mä oon tyhymä! Aattelin vaan, että ois vähän liian juhlallinen puku ristiäisiin itelle ( siis ne kaasojen puvut ) ja sit ihmettelin, kun niissä kastemekoissa oli vaan vaaleenpunasia nauhoja. Mut perusteltakoon asiaa sillä, että siinä liikkeessä myytiin myös vauvojen vaatteita. Ja ne kastemekot oli tietenkin siellä vähän enemmän tiskin takana.... Mutta olipahan taas reissu, ja tulipahan taas sohlattua.

Perjantaina oltiin kattomassa Popedaa, oli kyllä tosi hyvä livebändi. Tässä meille " isoille irmeleille" ‪Popeda - Irmeli‬‏ - YouTube

Perjantaina olis Mikkelissä Jurassic Rock, siellä on Kotiteollisuus, Jenni VArtiainen ja Petri Nygård nyt ainakin.

Neuvolan täti ei päätä oikeen saanu mahan päältä tuntumaan, arveli että se on sen verran takana. Mutta kuuluma jos se perätilassa olis, niin sen tuntis ihan selvästi sieltä tissejen alta sen pään. Eli issias hermoahan se pää on sit painanu. Nyt onneks selkäjumi poissa ollu jo useemman päivän. Eli ne jotka vielä autolla reissaa pitkiä matkoja, se istuminen kyllä on aika pahaks, muistakaa jalotella! Koska siinä asennossa se mukulan pää on kyllä otollinen painelemaan vääristä paikoista.

Tässä taas nopeasti tätä mun sekoilua. Mulla on mehumaija porisemassa, lähdempä tsiikaamaan kuinka siellä marjat on ruttanoita jo!

Laura ja iivar 35+5
 
Äitiyspolilla käyty tarkastuttamaan vauvan liikkeet, kun käskivät sinne tulla kun soittelin...No neitihän sitten rupes myllää käyrillä oikein kunnolla...no mut lääkäri ultras ja sanoi, että ei ihmettele yhtään ettei potkut tunnu, kun edelleen on perätilassa ja jalat ihan suorassa...eli varpaat on navan kohdalla, niin ei kuulemma mahdukkaan potkimaan...ainoo mikä särähti korvaan, oli että istukka toimii ainakin vielä ihan ok, mutta katotaan sitten keskiviikkona tarkemmin...no pääasia että vauvalla kaikki hyvin:) Toivotaan nyt että kääntyis, ettei tarttis sektioon joutua:(
 
Neuvolassa myös käyty aamulla: paino +215g/vko, alusta tullut nyt 3,4kg, RR 106/80, pissa puhdas. Sf 27,5cm oli kasvanut vain 1cm edellisestä, kahden viikon takaisesta mittauksesta. Terkan mielestä vauva jo alempana lantiossa, mikä selittäisi tuon sf-mitan hitaan nousun, vauvan pää ei hirveästi enää liikkunut :O On kyllä sille tuntunut, että painaa ja porautuu alemmas jo. Jäin miettimään, että tää tyyppi taitaa jo asettautua lähtökuoppiin äitinsä kiusaksi, kun kävely, liikkuminen ylipäätään ja nukkuminen hankalaa jo, kun lantiota särkee. Kiva kun toinen jo painaa ja menee kuitenkin sinne lasketun ajan jälkeen syntymä :headwall: En siis todellakaan usko että ennen lokakuuta tää ulos tulee! Mietin kyllä toisaalta, että joko voisi toivoa ettei ehkä kuitenkaan mene laskettuun aikaan asti, mutta parempi ettei ala elätellä liikoja toiveita! Sekavaa sepustusta :LOL: Vauvan sykkeet oli 157, koko ajan ollut 150-160 luokkaa, viittaisko ne sinne tyttöön ;)
Muistelen että eikö tyttöjen sykkeet ole korkeampia kuin poikien? Esikoisesta oli myös samaa luokkaa kuin nyt ja tyttö hänkin siis on.

Samalla kun kaupungissa olin, niin ostin vielä yhden vaatekerran vauvalle kokoa 56 :snotty:Esikoiselle lähdin isompia housuja ostamaan ja niinpä pyörittiin siellä vauvapuolellakin :D Pitäisi kellaria käydä vielä penkomassa, kun siellä on muistaakseni yksi laatikko vielä, missä ainakin ulkovaatetta :ashamed: Ja ne vaipat, rasvat ym. pitäisi vielä ostaa imetysliivien lisäksi. Kunhan mä tässä reipastun joku päivä :D Mies aloitti tänään työt lomansa jälkeen ja me ollaan oltu kaksistaan neidin kanssa tämä päivä pitkään aikaan. Viikon päästä alkaa äitiysloma :heart:

Nessu ja pieni 32+4
 
R-M
Tän aamun neuvolakuulumiset:

Painonmuutos/viikko 583g, painoa tullut yhteensä joku 12-13kg.

Turvotus +

RR 130/79 (Hieman korkeempi ku viimeks)

Pissat puhtaat (Pari edellistä kertaa prot. ollu hieman +, johtunu valkovuodosta mitä nyt ei oo ollu niin paljoa)

Hemoglobiini 116 (Vois varmaan rueta joka toinen päivä ottaa rautaa...)

Sf-mitta 36cm (Nyt ollaan pompattu jo yläkäyrältäkin ylemmäs, tähän asti menty tasasesti yläkäyrällä. Katotaan ens viikolla kun oma neukkutäti on paikalla että pitääkö tuo sijaisen mittaus paikkaansa..)

Tarjonta edelleen RT, ei oo laskeutunu vielä yhtään

Syke +135, liikkeet ++

Kauhia väsy päällä, siivottiin äsken miehen kanssa ja ompelin muksun huoneen verhot, taidan olla päiväunet ansainnu!

R-M & Eemeli 36+0 :heart:

Lisäilen vielä tänään otetun masukuvan :)

katso liitettä 13333
 
Viimeksi muokattu:
Oon kade teille laura ja nessu noista painonnousuista! :D Mulla on tullut varmaan 12-13kg, jos edes riittää... En oo uskaltanut käydä puntarissa sitten viime neuvolan :D Vielähän tässä ehtii itseä kasvatella vähän lisää, kääk. Tosin lähti mulla kilot viimeksikin hyvin, mutta silti. Persus ei meinaa mahtua enää mihinkään omiin vaatteisiin... :D

Kävin ä-pkl:lla kääntöyrityksessä. Tai no, sanoin siellä etten oo kauheen innoissani kääntämisestä ja lääkärikin sitten sanoi, ettei hän oikeen ehkä lähtis kääntää muutenkaan, vauva on niin pieni ja vettä on naftisti. Painoarvio nyt 2270g. 1,5vkon päästä uusi painokontrolli vielä. Ja leikkausaika varattiin viikolle 39+3... Lääkäri sanoi vain, että mähän olin sitä mieltä, etten halua alatiesynnyttää perätilaa ja sanoin, että juu en halua missään nimessä. Se vaan totesi, ettei hän usko että se oiskaan viisasta kun oon niin pieni, luultavasti lantiossa ei ole kovin väljää.

Nyt alkaa varmasti viikot madella!

merkkari ja möhkis 36+3
 
Äitipoli reissu takana. Käyrillä ensin jonkin aikaa, vauvan sykkeet laukas 160-205 pääasiassa sellasita 190-200. Mutta oli niin kovin liikkeessä, jotta lääkäri kuittas hyväksi käyräksi. Itsellä hieman jäi mietityttämään. Sitten kohdunsuuntilane, kanavaa kaikki jäljellä, sormelle edelleen auki. Vauvaa mitas taas useaan kertaan ja painoarvio yli 4kg. Lukema minkä itse näin oli 4070g. Masun mitat ei riittänyt viikoille, reisi rv 40+, pää rv37+. 4D kuvaa saatiin näkyviin pulloposkisesta vauvasta joka imeskeli peukkua ja raapi kasvoja. ? Ja tuomio...Joka jännittää niin pirusti. Ballongi kohdun suulla tultiin kotiin ja heti alkoi menkka jomotukset. Huomenna aamulla svo:lle ellei ennen sitä tartte mennä. Tuntemus on itsellä, että sinne asti ei tartte odotella, sen verran kipeitä supistuksia tulee. Isäntä lähti hakemaan pitsaa, jäi suunniteltu ravintolareissu tekemättä. Saa nähdä pystyykö jännitykseltä syödä. TIlanne raporttia laitan kun jotain raportoitavaa tulee. IIIIK.:O
 
Leolle tsemppiä synnytykseen!! :heart:

Me päästään tänään illemmalla kotiin pienen kanssa. Painoa hurjat 2415g tänään. Syöminen hieman kangertelee, kun vauva väsähtää niin herkästi. Mutta usko on kova, samoin koti-ikävä. 10 päivää ollu sairaalassa ja tuntuu että on ihan ulkona ulkomaailman asioista. Aika jotenkin pysähtyy täällä. Tuntuu kun olisi ollut yhden vuodenajan pois kotoa. :)

Huldis ja pikkusisko 8vrk
 
Leolle kovasti onnea synnytykseen :) Oletkin sitten seuraava :)

ihanaa kun Huldis pääsette kotiin :)

Täällä päivää on vietetty tylsistyen. Eilinen autoilu ja istuminen teki mun alaselän niin kipeeksi, etteä kävely sattuu toiseen jalkaan :( Ei siis ole tehnyt mieli liikkua kodin ulkopuolella eikä oikein sisälläkään. eiti oli aluksi kaverillaan ja sitten pihalla, poika nauttinut rauhallisesta leikkimisestä ilman siskon häiritsevää seuraa :D

No huomenna ollaankin sitten menossa mun serkun kanssa Flamingoon uimaan, josko toi jalka viimeinkin siitä vetreytyisi. Panadolilla kun ei tunnu olevan vaikutusta ja venyttelykin vaan pahentaa sitä :S

32+3
 
Talvicci: Joo kyllä täällä edelleen ollaan yhessä kasassa, eilisen ja tämän päivän kyllä ihan kiitettävästi supistellu, muttei taida kuitenkaan vielä ainakaan pariin viikkoon syntyä! Kummasti tullu nyt malttamaton olo ja oottelee vaan et pääsisi tosi toimiin! Mulla yhessä muussakkin raskaudessa lähti limatulppaa osina ja syntyi vasta kolmisen viikon päästä siitä...
Eilen jopa pitkästä aikaa kävin reilun 5km:n lenkin ja nyt onkin vasen pakara ja alaselkä tosi kipeenä!

Leo: Tsemppiä sulle synnytykseen!

Huldis: Kiva, kun pääsitte kotiin!=)

36+6
 
täälläkin lauantaina poksuttiin 33+0. jännää ei oo pitkä aina enää.

Esikko aloittaa eskarin ens viikolla joten aika tulee kulumaan varmaan todella nopeasti nyt sit.

lasten hoidon järjestelyt synnytyksen ajaksi: isovanhemmat asuu kaikki 60-100km mutta miehen äiti eläkkeellä joten pääsee silleen tulemaan tänne hyvin tunnin varoitus ajalla. ja saattaa joutua sit ihan loppu viikoilla tulemaan kaveriksi jos meinaa alkaa vatsa ahdistaa ja ei pienimmän rasavillin perässä pysy.

neuvolassa käyty ja painoa yhteensä noussu 10,1kg aika paljon taas ehtii nousta mutta edellisissäkin nousi sen 15kg kait se sit lähtee pois kun alkaa liikkua..
paineet ja muut ok.

vauva potkii aika paljon vaikka minne suuntaan, joka puolella tuntuu liikkeitä ja raivotarjonnassa on.

pitää vielä joitain hankintoja tehdä enneku on ihan valmis vaatteita on kyllä eikä meinaa enää tila riittää.

viikkoja jo kasassa33+2
 
Reissusta eilen kotiuduttu :) Ihana olla kotona, viikko anoppilassa piisasi kyllä todellakin... Juttujanne olen lukenut päivittäin, ei vaan ole jaksanut kommentoida :ashamed:

Leolle
ihan alkuun kovasti tsemppiä synnytykseen, mitkäs viikot sulla olikaan nyt?

Ja Huldikselle onnea kotiin pääsystä :flower:

laura, jos mulla olis paino noussut vaan 7kg, olisin onnesta soikeana...

Casanna, kivat lääkärit sulla...huhhuh. Onko asia edennyt mitenkään?

Te joilla on vauva raivotarjonnassa: Tunnetteko liikkeitä ihan alavatsallakin? No vähemmän, mutta hiukan kuitenkin. Lähinnä hipaisuja. Ylhäällä tuntuu kun punkee itseään rintalastasta läpi ja potkii kipeästi kylkiin.

Talvicci, miten musta noi isyyslomapaperit pitäis jättää 2kk ennen laskettua aikaa...

Hankinnoista alkaa varmaan olemaan muuten kaikki, kun vaan saatais edelliseltä käyttäjältä pinnasänky, sitten puuttuu vaipat, rasvat yms pikkusälät. Mutta muuten on tarvikkeet, vaatteet jne kasassa.

Itselle tarttis saada imetysliivejä vielä, ne Carriwellin pehmoliivit tilasin, niitä odotellessa. Jos hyvät on, tilaan toisetkin yöksi.
Miten, oliko jollain nämä: Carriwell Maternity/Sports Bra äitiys- ja urheiluliivit - Villiankka

Maitoa alkoi sitten toisesta rinnasta vuotaa...Blaah. Onneksi vain sellaisen pienen 2x2cm läikän oli vuotanut lakanaan. Ostin kertsisuojia nyt öiksi, jotkut kestoliivinsuojat tarttis vielä hankkia...Yöksi laitoin päälle laastarin eilen :LOL:

Mä haluaisin kaarituelliset liivit imetysliiveiksi, kun kaarituettomiin en oikein luota, että näitä G-kuppeja kannattelisi tarpeeksi tukien... Varmaan sieltä Changesta ne haen sitten... Mutta yöksi/kotona hengaillessa voi nuo toppimallit olla kivat kyllä.

Yöt on pääosin kamalia, selkää särkee, mahaan sattuu, pieni pyörii, maha on pinkeä, paha olo...jatkanko :D Onni on Lidlin vartalotyyny, se helpottaa asennon hakua kummasti :)

Mulla alkoi viime viikolla kutisemaan raajat ja maha. Soitin tänään neuvolaan, huomenna aamusta labroille, maksakokeille ja sappikokeille...Toivottavasti ei olis mitään raskaushepatoosia tai -myrkytystä...
Huomenna täyttyy maaginen 34 viikkoa ja jos nyt pysyis sen kolme viikkoa ainakin kyydissä niin hyvä olis :)

Zophie+murunen 33+6
 
Isyysloman hakemisesta Ensimmäinen isyysloma pätkä haetaan vasta lapsen synnytyä. Siihen hakemukseen kun pitää laittaa lapsen syntymäaika ja ne päivät jotka aikoo pitää. Jos aikoo pitää siis useaman pätkän niin heti kun se toinen (tai kolmas) pätkä on tiedossa, voi hakemuksen laittaa menemään.
 
Täältä myös tsemppi lähetys LEOlle synnäriin!

Huldis, onnittelut vaavin kanssa kotiin pääsemisestä. Kirjottelehan synnäriä kun jaksat, täällä innolla odotellaan!

Nukkuminen ja selkäkivut
Täällä myös kärsitään lantion ja ristiselän kivuista. Joka kerta yöllä kun käännän kylkeä niin herään ja tuntuu/kuuluu julmettu rusaus, kun menee taas nikamat paikalleen. Silloin puutuminen ja kipu taas toiselta puolelta helpottaa, kunnes alkaa taas sattumaan siihen alempaan lonkkaan.
Tänään käytiin Porvoossa kiertelemässä ja syömässä yms. nelisen tuntia ja täytyy sanoa, että ruokakaupassa makasin lähes koko painolla ostoskärryyn, kun en meinannut enää päästä liikkumaan ollenkaan. Nyt onneksi taas turvallisesti kotona sängyllä läppäri sylissä :saint:.
Huomenna sitten lähdetäänkin parin päivän reissulle risteilemään jne. Katsotaan miten shoppailu kierros ylihuomenna sujuu...Ajattelin katsoa josko saisi Tallinnasta ostettu loput tarvittavat jutut halvemmalla. Kun muuttoa varten pitää ostaa pari lamppua ja muutakin "kivaa" :-D. Eikä täältä Suomesta ole löytynyt sopivia minkä huolisin. Vauvan hoitopöydänalusta pitää myös vielä hankkia ja kaikki pikku sälä.
Joku onneksi muistutti maidonkerääjästä. Se olisi hyvä olla jo sairaalakassissa mukana. En jaksais tällä kertaa alkaa virittelemään harsoliinoja kainaloihin sairaalapaidan alle ja nukkua litimärässä sängyssä...Ja siis imetysliivit ja suojat pitää hommaa myös.

"Vauvasälä" mitäs muuta tärkeää tulee mieleen kuin: Vaipat, tissisuojat, joku peppurasva, kertispyyhkeet (mä vannon reissuilla niiden nimeen), maidonkerääjä, vanulappuja silmiä varten ja pumpulipuikkoja navan putsaukseen..hmm...Oliko muita tärkeitä vielä?

Hassel ja hajonnut selkä
 
merkkarillaki jo päivä tiedossa millon pikkunen syntyy :) Varmasti jännittävää! Tosi kiva että lääkäri kuunteli sua ja sun toiveita :)

Leolle tsemppiä synnytykseen! :wave: Mitenkä tuo ballongi toimii ihan tarkalleen, osaisko joku selventää? :)

Huldikselle ja vauvalle onnittelut kotiin pääsyn johdosta! :flower:

Santtu
Kokeileppa maata selällään lattialla jonkun aikaa... Tieten mahan kanssa ei kauaa voikkaan mut mulla se joskus auttaa jos selkä on jumissa... Tai sitten tekee niin et varovasti kääntää lonkkaa sivuun mut koittaa pitää selän lattiassa kiinni...

ansuliini
Okei :) Mulla taas ku alko limatulppaa esikoista tulemaan niin seuraavana iltana/yönä lähettiin synnärille...

Zophie
Ei kai... :O Miks vatussa ne ole kelassa mitään sanonu :headwall: Pitääpä kattoo kelan sivulta... :kieh:

Santtu tuota asiaa selventikin.... Huh! Mä jo säikähin!


Talvicci ja Torsti rv.33+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Leolle tsempit synnytykseen! Aikas hyvänkokoinen kaveri jos mitat pitää paikkansa.

Huldis Kiva kun pääsitte kotiin.

Merkkari Hyvä että sulla suuttaantui tuo synnytys juttu ja pääsitte lääkärin kanssa yhteisymmärrykseen synnytystavasta. Niin ja ei toi 12 kg painonnousu oo paha, mä oon päässy jo 15 kg:n paremmalle puolelle :ashamed: saisko syyttää turvotusta :p :D

Ihana kun on viileempi ilma, heti jaksaa paremmin touhata. Nyt on oikeestaan niin mukava olla että ensimmäistä kertaa mulla ei ole kiirettä päästä mahasta eroon :) Jotenkin ihan nolottaa kun nyt pitäis olla tuskanen ja kettuuntunut oloonsa, mutta verrattuna alkuraskauteen en kyllä keksi juurkaan valittamista. Muutenkin muksujen eskari/koulu ralli alkaa ja mies ei oikeen voisi olla elokuussa pois töistä (muutenkin sen matka kotiin tämänhetkisestä työkohteesta kestää 8h) niin tyttö vois ihan hyviä muhia mahassa sinne syyskuulle ja varmasti niin tekeekin.

Maximilian ja tyttö 35+
 
Talvicci, mulla lantion liitoskivut niin pahat, etten pysty menemään kunnolla selälleen, saati sitten lattialle :( Lisäksi vauva alkaa painaa sen verran että jalat puutuu selällään ollessa ihan hetkessä. Mutta KIITOS vinkistä :)
 
Huh! Olipahan lukemista, kun juuri sain kahlattua kaikki elokuussa kirjotellut tarinat läpi. :D Mulla alkoi elokuun alussa loma ja sen jälkeen on elämä ollut yhtä paikasta toiseen lentämistä. Nyt on sitte pieni pakkohuilaus meneillään. Mies lähti muksujensa kanssa uimaan ja mä jäin kotiin potemaan flunssaa. Aamulla heräsin armottomaan nuhaan ja kurkkukipuun ja olo on tosi tukala... :(

Huomenna sitten neuvolaan. Sata asiaa tekemättä ja aika lentää.

Liinukka & Antero 33+0
 
Liivinsuojista, tekeekö kosteussuluttomilla mitään? Huutiksessa olis edullisesti suojia, yksissä luki että kosteussuojana fleece, mutteihän se kosteutta pidä, läpi päästää kyllä. Kun eikös se pul ole se joka kosteuden sisällään pitää? Noissa siis ihoa vasten coolmax, täytteenä bambu ja "kosteussuojana" fleece.
 
Leolle oikein paljon tsemppiä!

Huldikselle
puolestaan onnittelut kotiin pääsyn johdosta, ihanaa!

Itse kävin tänään sillä ylimääräisellä lääkärikäynnillä mm. tuon tarjonnan tarkistamisen vuoksi. Nyt on kyllä vauva ihmeellisessä asennossa, kun lääkärikään ei saanut varmuutta, onko edelleen perätilassa, hyvin mahdollisesti, mutta varma ei ollut. Nyt sitten ensi maanantaina ultraan, jossa tarjonta tarkistetaan ja sit vasta tarvittaessa lähete keskussairaalaan. Tosin kerkeeköhän tässä, mitään kääntöjä tehdä, kun ensi viikolla maanantaina viikot 37+2 ja ennenkö se aika sairaalaan tulee, on varmaan jo viikot 38+2.. No, ihan sama, kun kaikki tuntuu olevan niin hidasta.

Ja sori, lisää omaa napaa, mutta väsyttää ihan sairaasti.. Esikoinen oli kovassa kuumeessa eilen ja sai yön aikana kolme kaameaa kauhukohtausta.. Siis se oli jotain ihan järkyttävää. Tuntui, et lapsiraasu ei ollut lainkaan tässä maailmassa ja rauhottuminen kesti tosi kauan. Kerran aikaisemmin saanut noita samaisia kohtauksia, mutta ei kyllä noin pahoja. Itseä ahdistanut tänään ihan hirveästi ja sit vielä tää väsymys päälle, niin olo on kyllä aika onneton.. :'(

Raisu 36+2
 
Yöt on pääosin kamalia, selkää särkee, mahaan sattuu, pieni pyörii, maha on pinkeä, paha olo...jatkanko :D Onni on Lidlin vartalotyyny, se helpottaa asennon hakua kummasti :)
mie niiiiiiin samaistun tähän kommenttiin!! :D "nukkuminen" on nykysin yhtä asennon vaihtelua, vessassa ravaamista, vauvan heilumista jne.... ja tosiaan, en miekää varmaa nukkus ilman tuota vartalotyynyä ;)

tiikkonen ja "JD" 33+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tömpsis
Moro :)

Talvicci:
mä oon vertaillu nettikauppojen hintoja ja ehdottomasti edullisimmat liivinsuojat - säästöpakkaus - on Royalkestot -kaupassa. Laadusta en tiedä, kun ei ole kokemusta niiden käytöstä aikasemmin ;) Mutta sieltä ite tilasin. Jaahas, maidonkerääjä pitää hankkia :)

Missä on sanottu ettei Bebanthen käykään? :O En oo sellaseen tietoon törmänny, täytyy kysellä varmaan jostain.

Zophie: mulla on kutissut maha jo kauemminkin, samoin jalat ja muut paikat... mutta oon syyttäny siitä koko ajan hyttysen puremia. Ehkä kysyn huomenna asiasta neuvolassa.

Neuvola siis huomenna, taas sijainen, eli eipä oo tiedossa mitenkään valaiseva käynti.... :whistle:
Ja iltasella synnäriin tutustuminen, IIIIIk.

Leolle tsemppiä ison vauvan kanssa! :hug: Ja muutenkin! :hug:

Voikaa hyvin,
tömpsis ja super 35+4
 
Talvicci isyysrahaa haetaan vasta kun vauva on syntynyt, ei tarvitse hakemuksia ennen syntymää tehdä.Ei paniikkia :D

Leolle tsemppiä synnytykseen!

Ja merkkarille tsemppiä viimeisiin viikkoihin! Oon vähän kade, kun tiedät jo päivän, milloin vauva syntyy! =)

Huldikselle onnea kotiin pääsystä!
 
Pikaisesti tulin taas kurkkimaan mitä vanhaan pinooni kuuluu :)

Tää tuntuu niin uskomattomalta et täällä on jo kolmella pienet vauvat kainalossa ja eipä tässä kauaa mene kun loputkin alkaa pienet syliinsä saamaan, hieman ehkä oon täällä kateellinen ;) Luulen et tuun kurkkimaan tänne kohtapuoliin jopa viikottain :)

Valtavat onnittelut Jeenille pojasta, Huldikselle tytöstä ja Noopulle pojasta! Oon hurjan onnellinen teiän puolesta :heart:

Täällä ollaan vielä yhdessä kasassa, tänään kuunneltiin dopplerilla eka kertaa sydänääniä ja pienen etsinnän jälkeen ne löytyikin, jännityksen puristus oli koko ajan kurkussa. Vielä ois viikko aikaa np-ultraan :heart:

Memelisa & Aurinkoinen Pikku-Apina 10+0
 
Huldis: Ihanaa, että pääsitte kotiin! :heart: ja Leolle hurjasti tsemppiä!!
Merkkarikin tietää jo koska nyytin saa syliinsä. Huisia! :)

Tänään on vauva myllännyt niin mahdottomasti, että tekee kipeää jopa. Ja ihan hirveitä vihlaisuja kohdunsuulla, kun hiukan kauemmin seison/kävelen. Taitaa kaivaa muksu itselleen lähtökuoppaa.
Viime yönä tuli nukuttua tosi huonosti ja sen huomasi tänään. Tosi herkällä mieli ja outo ahdistus päällä, varsinaisesti ei mitään syytä moiselle. Iltaa kohti parani, niinkuin aina.

Mun tulee nukuttua yleensä aikalailla samassa asennossa koko yö, vessareissuja lukuunottamatta, ja tuosta seuraa että mulla vasen olkapää "jäätyy" tai puutuu, inhottavaa. Muutenkin vaivana on vanha tuttu rannekanava-ahtauma ja puutuvat sormet.

M :heart: 34+3
 
Tömpsis, meillä kans huomenna synnäriin tutustuminen. Meille ei edes mitään valmennuksia tai sairaalaan tutustumisia ole ehdotettu nla:ssa. Ei kai noita muuten tartteiskaan kun on uudelleen synnyttäjä, mutta uusi sairaala ja kaikki muukin, niin haluan kyllä käydä katsomassa, että mihin sitä ollaan menossa. Jännää :popcorn:. Voipi olla, että huomenna konkretisoituu kunnolla, että ihan oikeasti on vauva tulossa :O !

Raisu toivottavasti vielä kääntyis itsestään. Mulla yhden kaverin muksu oli kans perätilassa vielä 36+ viikolla ja meni kääntöön 37+ niin oli just edellisenä yönä heränny järkyttävään muljahdukseen, kun 4kilonen poika heitti ittensä raivotarjontaan. Ei tunnu kyllä enää näillä viikoilla mukavalta tuo kääntyminen. Mullakin kun vähän vaihtaa asentoa niin muljuu aika pahasti. Mm. kylkiluut saa kyytiä ja lantio...

Hassel & Tepsukka 35+3
 

Yhteistyössä