Ehkä noin kerran kuussa, lapsi nyt 1v3kk ja on 4 kertaa ollut yökylässä (samassa) mummolassa. Meillä isovanhemmat hoitaa enemmän kun mielellään, viimeksi pyysivät muuten vaan lapsen yökylään. Me ei tuolloin tehty muuta kun käytiin nopeesti syömässä ulkona ja tultiin kotiin röhnöttämään sohvalle ja katseltiin telkkaria, aamulla nukuttiin pitkään. Muutoin hoitokerrat ollut tarpeeseen, eka kerta ihan parisuhteen "hoitoon" (tai lähinnä ylläpitoon), toka kerta oltiin yö hotellissa ja rokkikeikalla toisella paikkakunnalla, kolmas niinikään oltiin viihteellä ja tää neljäs oli sitten ihan isovanhempien aloitteesta. Lapsi jäänyt joka kerta nauraen mummon hoteisiin ja ollut aina hyväntuulinen sekä mummon hoidossa ja kotiin haettaessa. Ollaan joka viikko muutenkin tekemisissä kun lähekkäin asutaan. Uskoisin että mitä vanhemmaksi lapsi kasvaa, niin useammin on "hoidossa". En tosin oikein laske tuota hoitoavuksi, kun kyse on lähinnä lapsen ja isovanhempien suhteesta, jonka kaikki halutaan läheiseksi. Itse olen ollut pienestä pitäen mummoloissa yötä ja muistan ne ajat lämmöllä. Mulla oli maailman parhaimmat isovanhemmat joita ikävöin päivittäin vaikka kuolleet jo vuosia sitten. Mun mielestä on ihana kun lapsella on enemmän turvallisia aikuisia ympärillään. Koen olevani onnekas kun meillä on lapselle turvallsia aikuisia, jotka haluavat osallistua hänen elämäänsä ja kasvuunsa <3