Kuinka usein teidän lapset on mummoloissa tms. hoidossa, että vanhemmat pääsevät juhlimaan tai olemaan kahdestaan?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Meillä lapset ovat yleensä n. 4krt vuodessa mummoloissa ja silloin yleensä lähdetään ystävien kans ulos. Kerta vuoteen käydään yks vrk kahdestaan jossain. Kuulostaako ihan kohtuuttomalta?
Lapset ovat 2v ja 7kk. Pienin ollut 2 kertaa mummilassa yökylässä ilman meitä, 3kk ja 6kk ikäisenä.

--
Ei koskaan.
Ei jaksa mummot ja papat enää hoitaa ja muita apureita ei ole.
Lapset 7v, 5v ja 3v. Joskus harvoin siskoni tuli lomalla meille ja päästiin kaksin esim. kaupassa käymään tai jossain toimisto asioilla.
Joten yhteinen aika on silloin kun lapset on nukkumassa. =)

"..."
Öitä on todella harvoin poissa, koska en enään luota keneenkään kun luottohoitajasta selvisi inhottavia asioita. Päivisin on pari tuntia siskollani jos meidän tarvitsee hoidella asioita tai halutaan nukkua päiväunet. Lapsi 1v 2kk.

....
[QUOTE="...";24342064]Öitä on todella harvoin poissa, koska en enään luota keneenkään kun luottohoitajasta selvisi inhottavia asioita. Päivisin on pari tuntia siskollani jos meidän tarvitsee hoidella asioita tai halutaan nukkua päiväunet. Lapsi 1v 2kk.[/QUOTE]

Niin siis ei ole joka päivä siskollani.:D Vaan ehkä kerran kuussa päivällä pari tuntia.

"jaa"
Ei koskaan. Lapsia neljä, 2-12v. Ihan hyvin on riittänyt se, että illalla porukka hiljenee jossakin vaiheessa. Ehtii sitä mennä kaksistaan joskus myöhemmin, kun nuoria vielä ollaan silloinkin :) Hoitajia olisi kyllä, mutta ei olla koettu tarpeelliseksi. Tietysti joskus hyvin harvoin on joku tunti, kun pitää hoitaa joku asia kaksistaan, mutta se on ehkä 1krt/vuodessa :)

JONSERED Karhunkantaja
[QUOTE="a p";24342062]Ettekö oo käynyt miehesi kanssa missään kahdestaan 15 vuoteen?
Sun rinnalla tunnen itteni kamalaks itsekkääks äidiks. Mutta toisaalta, en mäkään lapsiani mihkään tyrkytä, aina mummit ja ukit ovat innoissaan jos saavat hoitoon.[/QUOTE]

Dion konsertissa kävimme, ystävättäreni lapsineen oli täällä kotona lasten seurana. Ja yöllä tulimme kotiin, kun muksut jo nukkuivat.

Ja ettei totuus unohtuisi, käymme kahdestaan kalassa tai marjassa tms, emme ole koskaan "juhlineet" tai kaivanneet ryyppybileitä. Mutta yöksi ei ole tullut sijoitettua noita mihinkään suunnitelmallisesti. Siinähän nuo menevät, osana elämää.

• Tykkää
Reactions: J.Ketkupolkka
"a p"
Onko teidän mielestä hirveetä jos vanhemmat käyvät silloin tällöin viihteellä tms.? Mua ärsyttää kun ystäväni joka ei koskaan pääse minnekkään kun ei ole hoitajia, pyörittelee aina silmiään kun meidän lapset menee mummolaan ja me vaikka syömään ja baariin. Ei se ole mun vika jos mummolat haluavat lapsia yökylään. Kuitenkin me käydään vaa se muutama kerta vuodessa, kun en raaski usemmin antaa koska lapset vielä niin pieniä..

:)
[QUOTE="jaa";24342090]Ei koskaan. Lapsia neljä, 2-12v. Ihan hyvin on riittänyt se, että illalla porukka hiljenee jossakin vaiheessa. Ehtii sitä mennä kaksistaan joskus myöhemmin, kun nuoria vielä ollaan silloinkin :) Hoitajia olisi kyllä, mutta ei olla koettu tarpeelliseksi. Tietysti joskus hyvin harvoin on joku tunti, kun pitää hoitaa joku asia kaksistaan, mutta se on ehkä 1krt/vuodessa :)[/QUOTE]

Mä ihannoin tollasia vanhempia! Mulla itelläni ei ole kun yksi lapsi (kohta kaksi) ja mun on pakko saada välillä vain olla itsekseni, ettei tarvitse huolehtia kenenkään muun tarpeista kuin omistani. Mä haluisin jaksaa olla aina lapseni kanssa, mutta en vaan jaksa.

"vieras"
Me oltu tasan 4/krt kaksistaan yö,yksi kerta,kun kakkonen syntyi..ja lapset 6v ja 8v.Päinvastoin,miehen lapset meillä jokatoinen vkl ja puolet lomista..arggggg !!
Eipä olla parisuhdetta hoideltu!

"jaa"
[QUOTE="a p";24342104]Onko teidän mielestä hirveetä jos vanhemmat käyvät silloin tällöin viihteellä tms.? Mua ärsyttää kun ystäväni joka ei koskaan pääse minnekkään kun ei ole hoitajia, pyörittelee aina silmiään kun meidän lapset menee mummolaan ja me vaikka syömään ja baariin. Ei se ole mun vika jos mummolat haluavat lapsia yökylään. Kuitenkin me käydään vaa se muutama kerta vuodessa, kun en raaski usemmin antaa koska lapset vielä niin pieniä..[/QUOTE]

Jos pysytään kohtuudessa, minulle on ihan yks lysti kuka lapsiaan missäkin hoidattaa. Kun ei nyt ihan vähän väliä tosiaan. Meillä ollaan muutenkin kotihiiriä, kun taas joku muu on menevämpää sorttia jo luonnostaan. Sitä en ymmärrä, että toinen vanhemmista tulee kotiin humalassa ja esiintyy aamulla krapulassa. Mieluummin sitten hoitoon tai vähemmän juomaa.

"marjatta"
[QUOTE="a p";24342104]Onko teidän mielestä hirveetä jos vanhemmat käyvät silloin tällöin viihteellä tms.? Mua ärsyttää kun ystäväni joka ei koskaan pääse minnekkään kun ei ole hoitajia, pyörittelee aina silmiään kun meidän lapset menee mummolaan ja me vaikka syömään ja baariin. Ei se ole mun vika jos mummolat haluavat lapsia yökylään. Kuitenkin me käydään vaa se muutama kerta vuodessa, kun en raaski usemmin antaa koska lapset vielä niin pieniä..[/QUOTE]

Mun mielestä siinä ei oo mitään vikaa. Kivaahan se on välillä saada nollata. Ihmisiä ne vanhemmatkin on.:) Mä voin kertoa että käyn todellakin useammin kuin muutaman kerran vuodessa juhlimassa, tosin nyt kun olen raskaana en käy, mutta "normaalitilassa" käyn ja lapset ovat tädeillä tai mummilassa hoidossa.

Tänä kesänä jatkuvasti. Viikon putkeen, 4 päivää putkeen, jne. Lapset tykkää, isovanhemmat tykkää (pyytävät lapsia heille itse, me ei olla pyydetty), eikä muakaan oma aika/aikuisten keskeinen aika haittaa.

7½ v ja 5½ v on lapset.

"jaa"
Mä ihannoin tollasia vanhempia! Mulla itelläni ei ole kun yksi lapsi (kohta kaksi) ja mun on pakko saada välillä vain olla itsekseni, ettei tarvitse huolehtia kenenkään muun tarpeista kuin omistani. Mä haluisin jaksaa olla aina lapseni kanssa, mutta en vaan jaksa.
No, kiitos vaan, mutta ihmiset on erilaisia :) Sinä olet ehkä jossakin suhteessa taas parempi vanhempi.

"Näin meillä"
Me käydään kyllä mummolassa useinkin, mutta mennään sinne ihan mummoa ja vaaria ja serkkuja tapaamaan. Kun serkusparvi on nukkumassa, aikuiset juovat viinilasilliset ja hölpättelevät kaiken maailman juttuja. Siinä on viihdettä ihan yllin kyllin.

Hölmöltä tuntuisi ensin ajaa pitkä matka ollakseen yhdessä tärkeiden ihmisten kanssa, ja sitten lähteä johonkin baariin. Meillä siis sukulaisten luo 200-300 kilometriä.

Omassa kaupungissa ei sukua ole, eikä sellaisia ystäviäkään, joille tekisi mieli jättää lapsi hoitoon. Konserteissa tykätään käydä, mutta yritetään valita sellaisia, joihin voi ottaa lapsen mukaan. Meillä siis toistaiseksi yksi lapsi.

"vieras"
2v on hoidossa/mummo tulee hoitamaan ehkä kerran kuussa tai kahdessa, niin että pääsisimme miehen kanssa johonkin. Välillä on tietysti joku nopea kauppareissu tai mummo hakee tytön hoidosta koska itse olen töissä tms. Yhden kerran on ollut nyt kesällä mummolla yökylässä, kun menimme molemmat 6 töihin emmekä saaneet lasta ennen 6 mihinkään. Baarissa käymme vuoronperään, yleensä yhdessä käydään syömässä ja leffassa ja ollaan viime 22-23 kotona, että mummo pääsee kotiin nukkumaan.

Vähän riippuu, yleensä kerran vuodessa kun on karnevaalit. Mutta aina kun lähdemme Helsinkiin niin voidaan ottaa omaa aikaa. Pisin kaksin hetkinen oli kolme yötä kolmisen viikkoa sitten kun lähdettiin Puolaan.

eiei
Eipä ole ollut hoidossa koskaan mummolla sen takia että pääsisin viihteelle. Silloin vielä kun olin exän kanssa, pari kertaa kävin itsekseni viihteellä, eron jälkeen olen ollut käytännöllisesti katsoen yksinhuoltaja, lapsi on mulla 24/7. Muttei ole ollut tarvetta yöhoitoon :)

rockababy
Ei ole ollut koskaan, lapsi 1v.
Tai oli mummollaan pari tuntia kun me muutettiin mutta eipä se "kahdenkeskistä" aikaa ollut.
Toinen syntyy joulukuussa enkä usko että silloinkaan tilanne muuttuu.
Meillä ei ole luotettavia hoitajia ja käsittelin jo raskausaikana sen tulevan elämänmuutoksen niin hyvin ettei ole tullut edes sellaista pakottavaa tarvetta lähteä baariin tai olla yön yli pois kotoa.
Lähipiirissäni on vanhempia jotka laittavat 3vkosen vauvan viikonlopuksi hoitoon että pääsevät baariin,toinen joka laittaa alle 2v lapset joka toinen vkonloppu hoitoon samasta syystä ja kolmas joka laittaa 3v viikoksi kerrallaan kerran kuussa hoitoon, jälleen samasta syystä.
Alku kauhistelun jälkeen olen todennut että kukin tekee tyylillään eikä muiden lastenhoidot ole minulta pois.

Yhteistyössä