Mitä puoluetta äänestit?

• Viestiketjun aloittaja kepu
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 45 v;24152560:
Syynä EU-politiikka, maahanmuuttopolitiikka, pakkoruotsinäkemys, aselaki ja muutamia muita.

Kun Käteisen kanssa hallitussanelut olivat mitä olivat, olin huojentunut kun päättivät jäädä oppositioon eivätkä kääntäneet takkiaan. Muilla takit kääntyilivätkin vinhasti, paitsi Kokoomuksella joka oli hakoteillä jo alusta pitäen eikä näin ollen kokenut tarpeelliseksi takkiaan käännellä.

Huomautan, että olen entinen kokoomuslainen, mutta puolue on muuttunut siitä mitä se joskus oli.
Kokoomus joutui kääntämään takkinsa sisäpolitiikan suhten, mutta "onneksi" sai läpi tahtonsa Kreikan tukemisen shteen. :xmas:

äiti 45 v
Nehän söi lupauksensa heti ensimmäisinä, kun laistivat vastuusta.
Nykypolitiikan retoriikassa Suomessa nimenomaan lupaustensa syöminen ON juuri sitä VASTUUNKANTOA. Tällä tavoin vastuutaan kantoivat mm. demarit ja vasemmistoliitto.
Arhinmäki vielä pöljyyksissään retosteli Vappupuheessaan (löytyy kokonaisuudessaan Arhinmäen omasta blogista tuo puhe) Soinin muka tulevasta takinkäännöstä, mutta sittemmin Paavon oman takin kääntely oli ällistyttävää.

Ja nyt näkyy Arhinmäen prioriteettilistalla olevan seuraavaksi tärkeimpänä poliittisena kysymyksenä homojen häät, verorahathan Pate jo onnistuikin lapiomaan eurooppalaisille pankeille muiden ns. VASTUUNKANTAJAPUOLUEIDEN kanssa. :D

Keksi siis jotain parempaa, tuo anti-persuliikkeen vastuunpakoilusta kertova levy on jo puhki veivattu. Miten olis jos soitettaisiin vaikka se edellisen hallituksen aikaansaannoksista kertova biisi "Kakkaa lumella"?

äiti 45 v
En ymmärrä miksi äänestää jos haluaa puolueensa istuvan oppositiossa 4 seuraavaa vuotta. Aika toope täytyy olla jos se on suurin äänestämisen motiivi.:xmas:
Aika toope pitää ihmisen olla, jos suurin äänestämisen motiivi on siinä, että äänestetyn puolueen on PAKKO OLLA HALLITUKSESSA seuraavat 4 vuotta. Asiakysymyksistä siis täysin viis, pääasia että kieli ruskeana takkia käännellään niin kauan että hallitukseen päästää vai? Minä kutsun tuollaista huoraamiseksi, mutta tiedän: virallisesti tuollaista selkärangattomuutta kutsutaan VASTUUNKANNOKSI :LOL:

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 45 v;24152613:
Nykypolitiikan retoriikassa Suomessa nimenomaan lupaustensa syöminen ON juuri sitä VASTUUNKANTOA. Tällä tavoin vastuutaan kantoivat mm. demarit ja vasemmistoliitto.
Arhinmäki vielä pöljyyksissään retosteli Vappupuheessaan (löytyy kokonaisuudessaan Arhinmäen omasta blogista tuo puhe) Soinin muka tulevasta takinkäännöstä, mutta sittemmin Paavon oman takin kääntely oli ällistyttävää.

Ja nyt näkyy Arhinmäen prioriteettilistalla olevan seuraavaksi tärkeimpänä poliittisena kysymyksenä homojen häät, verorahathan Pate jo onnistuikin lapiomaan eurooppalaisille pankeille muiden ns. VASTUUNKANTAJAPUOLUEIDEN kanssa. :D

Keksi siis jotain parempaa, tuo anti-persuliikkeen vastuunpakoilusta kertova levy on jo puhki veivattu. Miten olis jos soitettaisiin vaikka se edellisen hallituksen aikaansaannoksista kertova biisi "Kakkaa lumella"?
Hyvin kirjoitettu, vaikka kirjoituksesi on Lunaticille kuin helmiä sioille.

Missä Luna? hahahahha
[QUOTE="vieras";24152657]Hyvin kirjoitettu, vaikka kirjoituksesi on Lunaticille kuin helmiä sioille.[/QUOTE]

Joo mäkin nautin suunnattomasti. The winner takes it all. Ah kun tuntuu hyvältä :)

äiti 45 v
Taitaa olla enemmän persujen juttu se henkilöpalvonta.
Kyllä henkilöpalvonta nimenomaan on AINA ollut vasureiden juttu.
On ollut jos mitä Isä Aurinkoista (Stalin) , palsamoitua Leniniä ja Maon punaista raamattua ... Latinalaisessa Amerikassa palvotaan vieläkin jotain Castroitua joka ei suostu kuolemaan ei millään. Pohjois-Koreassakin jumalia on monessa polvessa jo valtaistuimella ollut ja aina syntyy uusi joka nostetaan valtaan sitten kun edeltäjä kuolee.

Mutta tyypillisenä vasurina sulla tuo historian uudelleenkirjoittaminen on verissä.

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 45 v;24152651:
Aika toope pitää ihmisen olla, jos suurin äänestämisen motiivi on siinä, että äänestetyn puolueen on PAKKO OLLA HALLITUKSESSA seuraavat 4 vuotta. Asiakysymyksistä siis täysin viis, pääasia että kieli ruskeana takkia käännellään niin kauan että hallitukseen päästää vai? Minä kutsun tuollaista huoraamiseksi, mutta tiedän: virallisesti tuollaista selkärangattomuutta kutsutaan VASTUUNKANNOKSI :LOL:
Joko ne päästi sut suljetulta osastolta.

äiti 45 v
[QUOTE="vieras";24152657]Hyvin kirjoitettu, vaikka kirjoituksesi on Lunaticille kuin helmiä sioille.[/QUOTE]

Tuo virallinen median(kin) suoltama persujenvastainen liturgia vastuunpakoilusta on helppo niellä sellaisenaan silloin, kun se sopii lukijan omaan takinkääntäjäluonteeseen jossa tärkeintä on olla vallassa ja hallituksessa, ei se että asiat muuttuvat paremmiksi.

Minusta hallituksessa olo on vain väline sille että asiat (EU-politiikka esimerkiksi) muuttuvat, ja jos on selvää jo hallitusneuvotteluissa että minkään ei sallita muiden puolueiden takia muuttuvan, ei hallitukseen ole syytä lähteä vain vallan ja ministerisalkkujen itsensä vuoksi.

äiti 45 v
Yksikään hallituspuolueen äänestäjä ei valita, mutta persuille kaikki on taas niin vaikeaa.
:popcorn:

Sehän ihan tutkittiinkin (muistaakseni Suomen Kuvalehti tutki vastikään, löytyy Googlella), että PerSujen äänestäjistä yli 80% pitää oppositioon jäämistä hyvänä päätöksenä kun kerta tärkeimpiä kynnyskysymyksiä ei saatu neuvotteluissa läpi (nimenomaan just EU-pankkitukipolitiikassa).

Sen sijaan juuri kokoomuslaisten, kepulaisten ja demarien kannattajien joukossa esiintyi suurinta tyytymättömyyttä PerSujen oppositiotaivalta kohtaan, se ilmeni tuosta samasta tutkimuksesta. Olisivat tietenkin tahtoneet, että myös PerSut veivaavat takkejaan nurinpäin :D

Että muut täällä itkuvirttä ylläpitävät, ei PerSut itse. Minä olen Soinin ja kumppanien ratkaisuun erittäin tyytyväinen. Minä en valita. Tutkimuksen mukaan harva PerSu valittaa.

Tässä kuntajytkyä odotellessa...

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 45 v;24152805:
Että muut täällä itkuvirttä ylläpitävät, ei PerSut itse. Minä olen Soinin ja kumppanien ratkaisuun erittäin tyytyväinen. Minä en valita. Tutkimuksen mukaan harva PerSu valittaa.

Tässä kuntajytkyä odotellessa...
Ei se siltä näytä, sori.

"vieras"
Hyvä että olet noin tyytyväinen persujen oppositio-asemaan, äiti 45 v.
Siellähän ne persut tosiaan aikojensa loppuun asti saavat olla. Nauti.
Viimeisimmän gallupin mukaan mukaan ainoastaan persujen kannatus on noussut, 23 prossaan eli suurimmaksi puolueeksi, ja muiden on laskenut. Näyttää siltä, että seuraavia hallitusneuvotteluja vetää Timo Soini, mutta sitä ennen tehdään persuista suurin kuntapuolue.:)

"Lila"
[QUOTE="vieras";24153202]Viimeisimmän gallupin mukaan mukaan ainoastaan persujen kannatus on noussut, 23 prossaan eli suurimmaksi puolueeksi, ja muiden on laskenut. Näyttää siltä, että seuraavia hallitusneuvotteluja vetää Timo Soini, mutta sitä ennen tehdään persuista suurin kuntapuolue.:)[/QUOTE]

Täsmälleen samaa uhoamista kuin ennenkin. Siellähän ne oppositiossa istuu, mitään eivät saa aikaiseksi tulevaisuudessakaan. Se on sitä perseitten vastuunkantoa.

Yhteistyössä