Aiotko vielä ensi vaaleissa äänestää persuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mikään muu puolue ei ole tehnyt niin paljon maahanmuuton helpottamiseksi kuin perussuomalaiset. Niin pitkään kun heidän teot ovat päinvastaisia mitä puheet, niin periaatteessa tuo on ihan ok

Jos äänestit viime eduskuntavaaleissa persuja, aiotko antaa heille äänesi seuraavissakin. Moni on yllättänyt ja pettynyt persujen politiikkaan, mutta ei tuo ihan hirveästi vielä kannatuksessa näy.

Itse olen äänestänyt persuja kaikissa vaaleissa suunnilleen 10 vuotta. Mutta nyt alkaa kyllästyttää tuo meininki. Olen keskituloinen, mutta ajavat mielestäni Kokoomuksen asiaa.

Maahanmuuttoasiat ovat minulle tärkeä juttu. En halua tänne liikaa porukkaa muualta, en varsinkaan Afrikasta tai Lähi-Idästä. Se on nähty, etteivät tänne sopeudu.

Tuossa on just se ongelma, että mitä puoluetta tässä sitten voisi äänestää. Eli semmosta puoluetta, joka ajaisi keskituloisen (tienaan 2700 kuussa, mies 3000 - bruttona) asiaa, mutta olisi mamu-realisti vähintään. SDP sopis muuten, mutta kun siellä on niin paljon niitä vasemmistoänkyröitä ja sitten ylisuvakkeja. Kokoomus on liian oikeella. Keskusta liian maalla...
Itse aion seurata sdpn kannanottoa maahanmuuttoon. Asenteet on kiristyneet joka puolueessa hybridisodankäynnin takia.

Itse aion seurata sdpn kannanottoa maahanmuuttoon. Asenteet on kiristyneet joka puolueessa hybridisodankäynnin takia.
Myös keskusta voisi saada osan persujen äänistä kiristämällä kantaansa, mutta niillä on se maaseudun-halpis-kausityöntekijä-asia, ja edes korona ei ollut riittävän hyvä syy jättää näitä massoja rahtaamasta Suomeen. Eli eivät kovin kriittiselle kannalle rupea. Pandemian aikana suomalaiset haki ahkerasti poimijoiksi mutta tilallisille ei kelvanneet, vain ulkomailta kelpaa.

Tulen etsimään itselleni maahanmuuttokriittisen demarin äänestettäväksi. Se on paras kompromissi nyt kun persut pettivät duunarit. Tiedän ettei SDP puolueena tule maahanmuuttokriittistä politiikkaa harjoittamaan, mutta ehkä joku päivä sekin muuttuu Tanskan malliin. Ja toisaalta, Kari Rajamäki. (y)

Tulen etsimään itselleni maahanmuuttokriittisen demarin äänestettäväksi. Se on paras kompromissi nyt kun persut pettivät duunarit. Tiedän ettei SDP puolueena tule maahanmuuttokriittistä politiikkaa harjoittamaan, mutta ehkä joku päivä sekin muuttuu Tanskan malliin. Ja toisaalta, Kari Rajamäki. (y)

Mielestäni tuo on hyvä vaihtoehto. Uskon, että demaritkin muuttuvat astetta maahanmuuttokriittisemmäksi. Ainakin tietynlaisen maahanmuuton suhteen.

Persujen suursuosio on sen näyttänyt, että maahanmuuttokriittisyydelle on suuri kysyntä. Ja siksi tietynlaisen maahanmuuton vastustus on noussut Kokoomuksessa, demareissa jne. Sanoihan se Urpilainen jo kauan sitten "Maassa maan tavalla."

En näe oikein persuille ekologista lokeroa. Semmoista se populismi on. Se on vaarallista kun myydään yksinkertaisia ratkaisuja, jotka eivät sitten tositilanteessa kuitenkaan ratkaise ongelmia.

Yhteistyössä