Mitä puoluetta äänestit v. 2011 eduskuntavaaleissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ajatukset on vaikea pukea sanoiksi.
Mutta siis: kyllä, pidän itseäni parhaana mahdollisena ehdokkaana tällä meidän kuntatasolla, mutta olen kuitenkin saanut niin hyvät äänimäärät ne kaksi kertaa, kun olen ehdolla ollut, että haluan ehkä jollain tasolla jakaa äänestysresurssiani muille, jotta myös muilla puoluetovereilla olisi mahdollisuus päästä valtuustoon.
Oli aika sekava selitys, kieltämättä - toivotaan, että jotain ymmärsit.
Hyvin ymmärsin, mutta enpä ole moisesta ennen kuullut. Olet kyllä (liian) jalo, ja se ei välttämättä sovi politiikkaan. Kunhan et ala muillekin sanomaan, että äänestäkäähän Virtasen Jamppaa, minä saan kyllä ääniä muutenkin, niin kaikki kai on hyvin.

Kuntavaalien suhteellinen vaalitapahan kuitenkin johtaa siihen, että ääni sinulle on samalla ääni myös koko puolueellesi ja siten joka tapauksessa auttaa niitä tovereitakin.

Mutta siis, ymmärsin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26156143:
Hyvin ymmärsin, mutta enpä ole moisesta ennen kuullut. Olet kyllä (liian) jalo, ja se ei välttämättä sovi politiikkaan. Kunhan et ala muillekin sanomaan, että äänestäkäähän Virtasen Jamppaa, minä saan kyllä ääniä muutenkin, niin kaikki kai on hyvin.

Kuntavaalien suhteellinen vaalitapahan kuitenkin johtaa siihen, että ääni sinulle on samalla ääni myös koko puolueellesi ja siten joka tapauksessa auttaa niitä tovereitakin.

Mutta siis, ymmärsin. :)

Eipä mua vielä valtuustoasioiden yhteydessä ole jaloksi sanottu - oppia ikä kaikki.
Ehkä tästä äänestyskäyttäytymisestäni saa jotenkin sellaisen kuvan, että haluasin miellyttää aina kaikkia - se ei todellakaan ole linjani.
Olen saanut paljon haukkuja, mutta vielä enemmän kehuja siitä, etten käyttäydy samaan tapaan, kuin 25 vuotta valtuustossa istuneet. Meikäläisen tyyli on kuulemma sellainen, että laitan asiat kuntoon, ehkä vähän liiankin jämerästi.
Jaloksi ei mua kyllä ole kunnallispolitiikassa kuvailtu.
Myönnän, että joskus sanon vähän liiankin kärkkäästi, kuinka asia pitäisi mielestäni hoitaa ja varsinkin silloin, kun joku asia ei selvistikään toimi. Tässä kunnassa vaan pitää toimia niin, koska suurin osa valtuustosta haluaisi tehdä asiat samalla lailla, kun vuonna -85.
Nyt eksyin vähän aiheesta, mutta halusin vähän konkretisoida sitä, kuinka "jalo" oikeasti olen. :D

[QUOTE="juu";26156135]Vihreitä äänestin.
Te jotka äänestitte persuja, niin oletteko olleet tyytyväisiä valintaanne, ja äänestäisittekö heitä edelleen?[/QUOTE]

se persu joka pääsi mun tuuppaamana läpi on hoitanut leiviskäänsä asiallisaesti eikä ole ollut osallisena missään pöljäilyissä

olen tyytyväinen

Minä olen muuten samaa mieltä pikkukaupunkilaisen kanssa. Jos joskus ehdokkaana olisin, en varmasti äänestäisi itseäni. En siksi, ettenkö pitäisi itseäni hyvänä ehdokkaana, vaan siksi, että itsensä äänestäminen vain on jotenkin noloa. :D

Näin yksinkertaisuudessaan pähkinänkuoressa: se on nimenomaan jotenkin NOLOA.
Sen tarkemmin en osaa selittää.

[QUOTE="Ää";26156263]Hienoa kuulla vaihteeksi tällaistakin!

Minä olen myös tyytyväinen ehdokkaani toimintaan.[/QUOTE]

"Äänestäjä" tässä äskeisessä siis äänessä :D

Yhteistyössä