Uimaan lasten kanssa

• Viestiketjun aloittaja ranta on vapaa kaikille
  • Ensimmäinen viesti
..
Onneksi kukaan ei ole oikeasti noin tyhmä ja tämä on provo.:) Muutenhan tästä sais aika pitkän viestin kirjotettua mut en nyt jaksa kuvitteellista tilannetta lähteä kommmentoimaan sen kummemmin.

"Äiti"
[QUOTE="a.p";24098189]Eihän tuossa yhdessä lapsessa ole enempää vahtimista kuin omissaankaan,
siinähän ne nyt samalla menee.
Ja tosiaan ohjeistinhan omalleni että heti kun naapuri nousee vedestä niin nousee minunkin lapseni, ja näin oli myös tapahtunut eli ei ollut tarvinut komentaa. Joten en tajua mistä kenkä puristaa?[/QUOTE]

Minkä ikäinen lapsesi on?

"mielipide"
Luulot ja oletukset ovat todellakin vain luuloja ja oletuksia.
Sinun olisi pitänyt kysyä suoraan, saako lapsenne mennä uimaan toisten kanssa, koska et itse pääse.
Tuossa tilanteessa, jossa lapsi oli yksinään ja jotain olisi sattunut niin kuka olisi ollut syyllinen ja vastuussa lapsen tapaturmasta?
Jätit lapsen heitteille ja vieläpä uimarannalle ilman aikuisen valvovaa silmää.
Itse en olisi laittanut lasta yksin matkaan vaan olisin itse lähtenyt mukaan.
En ole koskaan päästänyt lapsiani toisten mukaan uimaan, en ennenkuin lapsi osaa oikeasti uida ja pärjää siellä vedessä eli vasta koululaisina.

fi¨rf
ehkä naapuri halusi viettää oman perheen kesken mukavan rantapäivän. Nyt sinä laitoit oman lapsesi sinne " leikkimään" perheeltä kysymättä. Ja minä en ainakaan pystyisi olemaan vahtimatta jos naapurin muksu olisi vedessä, kun on kuitenkin vasta 7v kysymys.

a.p kertoo totuuden
Kyseinen tapaus on totta muulta osin mutta minä olin se naapuri joka oli uimarannalla ja vahti tuota naapurin mukulaa :(
Missään vaiheessa en pyytänyt heidän lastaan uimaan mukaan sillä meillä oli sovittuna uimaranta treffit toisen tuttavaperheen kera,
en todellakaan olisi kaivannut "ylimääräistä" leikkikaveria jonka perään vielä katson
joka vetää koko poppoon villiksi :(
Meillä oli eväät, tuolla lapsella ei,
oli siinä sitten mukavaa mutustaa eväitä kun toinen tuijottaa vierellä kommenttinaan
"voi harmi kun minulla ei ole mitään syötävää"
Minä annoin omilleni vain heidän omat juomapullot,
toki en voinut kieltää tuttavaperhettäni alkamasta ruokailemaan kuten olimme ensin sopineet.
Kyseinen lapsi tulee pyyhkeidemme päälle kuitenkin istumaan ja norkoomaan josko saisi hänkin välipalaa.
Kysyin tuolta naapurin lapselta onko hänellä aikuisia mukana rannalla,
ei ole kun olettehan te täällä oli vastaus.
Kun lopulta lähdimme niin tämäkin lapsi nousi kylläkin kutsumatta vedestä,
oli kotoa sanottu että pitää seurata milloin on aika lähteä.
Ja yksin ei veteen jäädä.
Kai sitä sitten täytyy salaa mennä uimaan tai valehdella että ihan kauppaan ollaan matkalla tms.
Todella mukava suunniteltu tuttavaperheemme yhteinen leikkihetki meni siis siinä kun minä vahdin omia ja naapurin lasta ja en voinut antaa omillenikaan kuin omat juomapullonsa käteen.
Sanoin heti kun tuo lapsi tuli rannalle että me ei kyllä olla siellä sitten hänen seuranaan ja meillä on sovittu tapaaminen, vaan eipä auttanut :(
Siinä se muksu pomppi kokoajan ja uimataitokin niin ja näin.
Soitin kyseisen lapsen äidille ja vastaukset oli tuota luokkaa jota aijemmin kirjoitin.
Sanottakoot sekin että kertaakaan en ole omaa lastani heidän vahdittavakseen laittanut tai edes kysytty.
Tämä poli jo ties kuinka mones kerta tänäkesänä kun tuo lapsi "tulee" meidän mukaamme,
joka kerta meiltä kysymättä :(
Nyt tuli mitta täyteen :(

(Lainatakseni vielä naapuria)
Rantahan on vapaa kaikille,
ei voi minkään jos nyt sattumalta te siellä olette aina kun lapseni tulee uimaan

(meillä uimarannalle siis 1,5 km joten aika kävelymatkan varrella on)

"Hiphei"
Heh. Hyvä provo.
Ihan samantyylinen kuin eräs aikaisempi provo.
Tosin, itseäni ärsyttää talvella, jos haluaisimme perheen kanssa laskea mäkeä, niin naapureiden lapset tulevat mukaan. Pitäisi siis lähteä autolla jonnekin kauas, jos haluaisi olla oman perheen kesken.
Ei tässä mitään, mutta jos naapureiden lapsi on erittäin huomionhakuinen, niin hän pälpättää koko ajan eikä voi keskustella omien kanssa ollenkaan, ja omani siis itse pyysivät että olisivat halunneet vaan oman perheen kanssa lähteä. Kun isä on vaan illat ja viikonloput kotona, harvinaista herkkua siis...

Mutta ap on varmasti provo. Ei noin kukaan tee, että uimarannalle laittaa mukaan kysymättä edes. Valitettavasti pulkkamäkeen lapset tulevat mukaan pyytämättä. Ja tottakai saa mäkeen tulla, mutta siis änkeävät seuraan.

"a.p"
[QUOTE="Hiphei";24099154]Heh. Hyvä provo.
Ihan samantyylinen kuin eräs aikaisempi provo.
Tosin, itseäni ärsyttää talvella, jos haluaisimme perheen kanssa laskea mäkeä, niin naapureiden lapset tulevat mukaan. Pitäisi siis lähteä autolla jonnekin kauas, jos haluaisi olla oman perheen kesken.
Ei tässä mitään, mutta jos naapureiden lapsi on erittäin huomionhakuinen, niin hän pälpättää koko ajan eikä voi keskustella omien kanssa ollenkaan, ja omani siis itse pyysivät että olisivat halunneet vaan oman perheen kanssa lähteä. Kun isä on vaan illat ja viikonloput kotona, harvinaista herkkua siis...

Mutta ap on varmasti provo. Ei noin kukaan tee, että uimarannalle laittaa mukaan kysymättä edes. Valitettavasti pulkkamäkeen lapset tulevat mukaan pyytämättä. Ja tottakai saa mäkeen tulla, mutta siis änkeävät seuraan.[/QUOTE]

Voi voi... Mistähän saisin naapurillekin järkeä sitä tuntuu kerrankin olevan kaksplussalla.
Itselläni oikeasti tuli nyt tunne että vastaisuudessa mekin menemme autolla jonnekin kauemmas ja sovimme sinne ne uima treffit.
Minusta olisi ok jos kysytään voiko lapseni tulla teidän mukaan mutta laitataan näin hienosti tavallaan vähän kierrellen ja kaarrellen lapsi meidän mukaan.

Kakara
Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrän;24099494:
Ja ottaisit oikein tavaksesi hoitaa naapurin lapsetkin siinä samalla, ne oppii äkkiä tavoille.
Ymmärrän jos sinne omalla porukalla menee että joskus mutta aina. Ei kiitos,ei sovi minulle.
Ei aina tietenkään voi naapurin lapsia vahtia, sehän on selvä.

Mulle kävi kerran niin, että entinen naapuri osui rannalle samaan aikaan.

Ja nakitti lapsensa mulle vahdittavaksi. Alle kouluikäisiä. Siksi aikaa, kun hän ihan vaan vähän poikkeaa tuolla jossain.

Sanoin, että käteni ja silmäni ovat varattuja omien lasteni kanssa (3 v ja 5 v taisivat olla tuolloin), enkä ota vastuuta hänen lapsistaan. Lapset saavat toki kanssamme jäädä, mutta en ota vastuuta.

Hän jätti lapsensa siihen. Toinen ui ja leikki nätisti, toinen lähti juoksemaan jonnekin metsän suuntaan eikä tullut takaisin vaikka karjaisin. En todellakaan mennyt perässä.

"vieras"
Mulle kävi kerran niin, että entinen naapuri osui rannalle samaan aikaan.

Ja nakitti lapsensa mulle vahdittavaksi. Alle kouluikäisiä. Siksi aikaa, kun hän ihan vaan vähän poikkeaa tuolla jossain.

Sanoin, että käteni ja silmäni ovat varattuja omien lasteni kanssa (3 v ja 5 v taisivat olla tuolloin), enkä ota vastuuta hänen lapsistaan. Lapset saavat toki kanssamme jäädä, mutta en ota vastuuta.

Hän jätti lapsensa siihen. Toinen ui ja leikki nätisti, toinen lähti juoksemaan jonnekin metsän suuntaan eikä tullut takaisin vaikka karjaisin. En todellakaan mennyt perässä.
Ooo, kylläpä näytit sille naapurille että kuka on kuka! Olet tosi cool tyyppi! Olisitko hykerrellyt vahingoniloisena jos lapsen olisi metsässä pedofiili raiskannut ja seivästänyt sen jälkeen puunoksaan killumaan?

[QUOTE="vieras";24099699]Ooo, kylläpä näytit sille naapurille että kuka on kuka! Olet tosi cool tyyppi! Olisitko hykerrellyt vahingoniloisena jos lapsen olisi metsässä pedofiili raiskannut ja seivästänyt sen jälkeen puunoksaan killumaan?[/QUOTE]

Ööö...en olisi.

Mutta kun olen rannalla kahden lapseni kanssa, niin en jätä heitä yksin ja valvomatta juostessani naapurin lapsen (joka oli omia lapsiani vanhempikin lisäksi) perässä. Omat ja omien turvallisuus ekana.

Yhteistyössä