Olenko liian nipo

En ymmärrä minäkään ja eilen illalla tulin todellakin siihen tulokseen, että tein aivan oikean päätöksen.

Tulin pienempien lasten kanssa kotiin. Tarkoituksena oli ruokkia lapset pikaisesti ja jatkaa sitten lasten kanssa iltamenoihin.

Esikoinen oli trampoliinissa tämän naapurin perheen kahden vanhimman kanssa. En ollut vielä ehtinyt edes kunnolla ulos autosta, kun toinen näistä oli jo vieressä hoputtamassa, että nyt allas auki me mennään uimaan. Minä tietysti sanoin, että nyt ei mennä uimaan, me mennään syömään ja lähdetään sitten pois kotoa. Tämä lapsi sitten sanoi, että lähtekää te vaan, me mennään uimaan....

No tähän tietysti minä selitin, että miksi se nyt ei vaan käy ja oma esikoinenkin huuteli trampoliinilta, että hän sanoi jo, että se ei käy. Vanhempi naapurin pojista irvisteli ja ilveili minulle, nuorempi yritti repiä häntä pois ja sanoi, että lähdetään.

No me menimme sisälle syömään kun yhtäkkiä meidän pienimmäinen huutelee että X ja Y on menossa uimaan. Ja toden totta tämä kaksikko nosteli jo allaspeiton kulmia ja liotteli jalkojaan vedessä (eivät kuitenkaan uineet, ei heillä ollut edes uikkareitä pällä). No minä menin ulos ja aloitein keskustelun huomattavasti tiukemmalla äänensävyllä, johon vanhempi poika vaan naureskeli ja sanoi, että jos meitä huvittaa, niin me mennään uimaan (perään tuli vielä sanoja kuten ääliö ja kurppa yms.). Minä ilmoitin, että todellakaan ette mene ja nyt kipin kapin kotiin (tässä vaihessa yksi omista lapsistani huusi, että makaronit kiehuu yli, joten jouduin lähtemään sisälle).

Illalla yritin miettiä jotain seuraamuksia noille naapurin sankareille tästä asiasta ja pohdin jopa sellaista, että laitan heidän uinnit porttikieltoon juhannukseen saakka ja silloinkin pääsee uimaan vaan anteeksipyynnön jälkeen... Alkoi nimittään ihan tosissaan v.i.t.u.t.t.a.a.n!
No ei ois asiaa ollenkaan pihalle tuollasen jälkeen. Porttari vaan ja miettimään miten käyttäydytään.
 
ompus harmaana
No ei meillä muita tllaisia ole käynyt. Muille selkeä ei on ollut kyllä ihan ok juttu. Ja yleisesti ne lasten kaverit, jotka meillä käy on kyllä ihan ystävällisiä ja kohteliaita.

Nyt kun olen näitä naapurin poikia (ei siis edelleenkään asu ihan naapurissa, mutta ihan lähellä kuitenkin) miettinyt, niin ovat aina tehneet ihan mitä tykkäävät. Meille ostettiin trampoliini 4 vuotta sitten ja silloin he kävivät siinä pomppimassa, vaikka me emme olleet kotona. Tähän en vielä puuttunut, mutta kun alkoivat jo itsekseen leikkiä meidän hiekkalaatikolla ja leluja hävisi, niin pistin ehdottoman stopin, että meidän pihaan ei tulla, kun emme ole kotona. Tietenkään en pysty tätä vahtimaan, kun ei kotona olla, mutta meidän naapuri noita alkuun hätisteli pois, jos me emme olleet kotona.

Eilen kun naapurin lasten kanssa puhuin, niin he eivät olleet sanoneet äidilleen mitään siitä, että vanhemman kanssa saa tulla uimaan. Äiti oli ihan itse vaan tullut pienempien mukaan, kun olin heidät käännyttänyt pois niin monta kertaa...
 
ompus harmaana
Niin ja mitä tulee tuon naapurin vanhimman lapsen käytökseen, niin huutelee kuulemma koulussakin kaikille ja nimittelee naiskouluavustajia ja koulun tyttöjä ja on usein sen vuoksi jälki-istunnossa.Pojaltani tämän eilen kuulin. Miesopet sen kuulemma saa kuriin. Itselle tämä oli ihan uutta, koska hän ei minulle ole juuri koskaan mitään puhunut.
 
Ken guru
En myöskään ymmärrä palstalaisten tapaa ajatella että kaikki lapset pitää ruokkia, kaikkia pitää vahtia ja kaikki pitää jakaa muiden kanssa.

Onneksi minun ei pidä, enkä halua takapihallemme kutsumattomia vieraita. En tykännyt siitä kun kerran saunasta tultuamme takapihan ovelle lävähti naapurin 2v:n naama ja kädet. Hyvä kun oltiin saatu vaatteet päälle saunan jälkeen. Isänsä kanssa siinä pällisteli meidän ovista ja ikkunoista. Meillä on kuitenkin suojainen takapiha. Mielestäni tuollainen on jo törkeää. Meillä muksut opetetaan niin että kotona saa syödä ja juoda, kylässä käyttäydytään eikä rohmuta tai vaadita mitään.
 
No ei meillä muita tllaisia ole käynyt. Muille selkeä ei on ollut kyllä ihan ok juttu. Ja yleisesti ne lasten kaverit, jotka meillä käy on kyllä ihan ystävällisiä ja kohteliaita.

Nyt kun olen näitä naapurin poikia (ei siis edelleenkään asu ihan naapurissa, mutta ihan lähellä kuitenkin) miettinyt, niin ovat aina tehneet ihan mitä tykkäävät. Meille ostettiin trampoliini 4 vuotta sitten ja silloin he kävivät siinä pomppimassa, vaikka me emme olleet kotona. Tähän en vielä puuttunut, mutta kun alkoivat jo itsekseen leikkiä meidän hiekkalaatikolla ja leluja hävisi, niin pistin ehdottoman stopin, että meidän pihaan ei tulla, kun emme ole kotona. Tietenkään en pysty tätä vahtimaan, kun ei kotona olla, mutta meidän naapuri noita alkuun hätisteli pois, jos me emme olleet kotona.

Eilen kun naapurin lasten kanssa puhuin, niin he eivät olleet sanoneet äidilleen mitään siitä, että vanhemman kanssa saa tulla uimaan. Äiti oli ihan itse vaan tullut pienempien mukaan, kun olin heidät käännyttänyt pois niin monta kertaa...
Jos olisin sinä, lopettaisin kokonaan minkäänlaisen yhteydenpidon moiseen loisperheeseen. Lapset saisi leikkiä niiden kanssa, jos haluavat mutta jossain muualla. Mun pihalleni ei olisi lapsilla eikä äidillä enää mitään asiaa. Kertoisin syyn myös sekä lapsille että äidille. Kyllä nyt edes alkeelliset käytöstavat pitäisi olla.
 
"mimmi"
Selvästi kotoa opittua käytöstä. Kaikki_mulle_heti_nyt-lapsia. En päästäis niitä enää altaaseen ollenkaan tai riippuu kuinka hyviä kavereita ovat pojallesi. Noitten vanhemmille puhumisesta tuskin on apua. Sun pitää vaan tehdä selväks että teillä noudatetaan teidän sääntöjä tai muuten ei oo teille asiaa.
 

Yhteistyössä