Mikä vika grillitassuissa?

  • Viestiketjun aloittaja grillitassu
  • Ensimmäinen viesti
"äiti"
Mä en tykkää että ruuasta nirsoillaan - einesten kohdalla teen poikkeuksen. Einekset on kuluttajan huijausta - myydään vaiavttomuuden nimissä puolipaskaa. Kun ihan yhtähyvin heidän linjat vois tuottaa parempaakin "einestä", jossa kate vaan heikompi. Helppous pysyis edelleen niille jotka sitä kaipaa, mutta ihmiset taatusti voisivat paremmin ilman lisäainepommeja.
 
Huom harmaana
Koska se on kuitenkin RUOKAA!

Onko sulle kukaan koskaan kertonut sota-ajoista ja sota-aikojen jälkeen kuinka oli tiukkaa ruoasta? En mä tarkoita etteikö puhtaat raaka-aineet olis aina parempi vaihtoehto mut kyllä mä silti voin syödä ja arvostaa eineksiäkin.
Tästä voidaan olla montaa mieltä -siis tuosta ekasta lauseesta.

Ja pula-aikana ei ollut einesmössöä myynnissä, ihan turha edes aloittaa tuollaista keskustelua.
 
glutamaatti
Öööhh... ootko koskaan lukenut tuoteselostetta. Natriumglutamaattiakin taisi olla iso annos...
Onko tullut katsottua vähän mainoksia? Tuskin tiesit, että ei natriumglutamaattia sisältävissä tuotteissa se paha, paha natriumglutamaatti on korvattu muilla aineilla jotka ei ole sen parempia, eli mielummin natriumglutamaattia, kuin hiivahappoja, suolaa tms.
 
JONSERED Karhunkantaja
Koska se on kuitenkin RUOKAA! Sitä myydään kaupassa syötäväksi, ja sitä tulee arvostaa vaikkei itse sitä kannattaisikaan. Onko sulle kukaan koskaan kertonut sota-ajoista ja sota-aikojen jälkeen kuinka oli tiukkaa ruoasta? En mä tarkoita etteikö puhtaat raaka-aineet olis aina parempi vaihtoehto mut kyllä mä silti voin syödä ja arvostaa eineksiäkin.
Tuo uskonto saisi tuossa muodossaan jo kuolla sukupuuttoon.

Emme enää elä pulan ja puutteen keskelle, eli siihen on turha vedota ja vaatia meitä arvostamaan ala-arvoista ruokaa. Jos ruoka on laadukasta joka tavalla, sitä ei edes tarvita yhtä paljoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;24028949:
Kyllähän ne grillitassut ovat lähes yhtä karseaa shaibaa kuin roiskeläppäpitsat.
Mä en ole edes koskaan kiinnittänyt huomiota noihin pitsoihin ennenkuin nyt vasta...en muuten tiennyt että on olemassa valmista lihapullakastiketta purkissa.....mä olen elänyt pumpulissa :LOL:
 
Blue
Koska se on kuitenkin RUOKAA! Sitä myydään kaupassa syötäväksi, ja sitä tulee arvostaa vaikkei itse sitä kannattaisikaan. Onko sulle kukaan koskaan kertonut sota-ajoista ja sota-aikojen jälkeen kuinka oli tiukkaa ruoasta? En mä tarkoita etteikö puhtaat raaka-aineet olis aina parempi vaihtoehto mut kyllä mä silti voin syödä ja arvostaa eineksiäkin.
Sotaaikana ei ollut eineksen einestä kaupoissa vaan kaikkia oli sitä puhtainta raaka-ainetta parhaassa muodossaan.
 
Koska se on kuitenkin RUOKAA! Sitä myydään kaupassa syötäväksi, ja sitä tulee arvostaa vaikkei itse sitä kannattaisikaan. Onko sulle kukaan koskaan kertonut sota-ajoista ja sota-aikojen jälkeen kuinka oli tiukkaa ruoasta? En mä tarkoita etteikö puhtaat raaka-aineet olis aina parempi vaihtoehto mut kyllä mä silti voin syödä ja arvostaa eineksiäkin.
Eli mitä tahansa kaupassa myydään elintarvikkeena, sitä pitää kunnioittaa ja ostaa? Kuka tahansa voi survoa haluamiansa ruoka-aineita yhteen ja sinä syöt tyytyväisenä sitä? Eikös kuitenkin sinun pitäisi ärähtää niille ruuan valmistajille, jotka menevät kunnon ruuan pilaamaan?

Toivon että pula-aikana Saarioinen lopettaa grillitassun valmistamisen, jotta perusjauhelihaa olisi riittävästi kaupoissa. Nyt kuitenkaan ei ole pula-aika ja ruokateollisuuden vastapainoksi esim suomalaisten ruokailutottumukset ovat johtaneet sepelvaltimotauteihin, ylipainoon, 2-luokan diabetekseen, jne. Olemme kaukana pula-ajan perusruuasta ja suunta ei ole kansantaloudellisestikaan mikään järkevä.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;24029027:
Tää on hyvä :D

Käytetään myös eräässä juhlallisessa 7 ruokalajin illallisessa alkupalana: einespitsa + sikspäkki.
Ja jos haluaa äyriäisillä tai muulla merenelävällä brassailla, ottaa mustekalan. 8 lonkeroa.
 
ok
Alkuperäinen kirjoittaja yök;24029014:
Käsittämätöntä logiikkaa vetää tähän keskusteluun mukaan Afrikan nälkää näkevät tai Suomen pula-aika? Näillä asioillako puolustatte grillitassujen syömistä?
Näköjään :D Ja grillitassun vaihtoehtona on vain kallein sisäfile :LOL:
 
^vierailija^
Alkuperäinen kirjoittaja yök;24029033:
Mä olen ihan mielelläni nirso, jos se nyt sitten näin määritellään (eli eineksistä kieltäytyjä on nirso) :LOL:
Kuka määrittelee ja missä?

Kysyin vain mitä on nirsoilu? Jos nirsoilua ei ole se, että kieltäytyy ns. pahan ruuan syömisestä, niin mikä sitten?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja yök;24029014:
Käsittämätöntä logiikkaa vetää tähän keskusteluun mukaan Afrikan nälkää näkevät tai Suomen pula-aika? Näillä asioillako puolustatte grillitassujen syömistä?
Ei vaan, että niihin käytettävä "roskaliha" pitäisi ottaa käyttöön muuten ja meidän pitäisi syödä se. Ongelma on siinä, että kun "roskaliha" ei kelpaa ihmisille kuin lisäaineilla kyllästettynä. Tai ehkä kelpaisi, sitä ei vain ehkä ole testattu.

Eli kuinka monen kotona syötäisiin myös niitä "roskapaloja", jos niitä kaupassa myytäisiin?
 
Eli mitä tahansa kaupassa myydään elintarvikkeena, sitä pitää kunnioittaa ja ostaa? Kuka tahansa voi survoa haluamiansa ruoka-aineita yhteen ja sinä syöt tyytyväisenä sitä? Eikös kuitenkin sinun pitäisi ärähtää niille ruuan valmistajille, jotka menevät kunnon ruuan pilaamaan?

Toivon että pula-aikana Saarioinen lopettaa grillitassun valmistamisen, jotta perusjauhelihaa olisi riittävästi kaupoissa. Nyt kuitenkaan ei ole pula-aika ja ruokateollisuuden vastapainoksi esim suomalaisten ruokailutottumukset ovat johtaneet sepelvaltimotauteihin, ylipainoon, 2-luokan diabetekseen, jne. Olemme kaukana pula-ajan perusruuasta ja suunta ei ole kansantaloudellisestikaan mikään järkevä.
En ole sanonut, että pitää ostaa jos ei taho, höpöhöpö. Olen puhunut koko ajan ruoan arvostamisesta ja siitä kuinka saamme olla onnellisia kun on mitä syödä ja vielä valinnanvapaus siihen mitä syömme. En vain hyväksy ruoan morkkaamista oli se mitä tahansa ja missä muodossa tahansa.
 

Yhteistyössä