Mikä vika grillitassuissa?

  • Viestiketjun aloittaja grillitassu
  • Ensimmäinen viesti
yök
Tottakai, jokainen voi puhua ruoasta miten epäkiitettävästi tahansa jos arvomaailma on sellainen.
Jos valmistaja lilluttaa aaltopahvia marinadissa ja laittaa sen kaupan lihatiskiin ja päälle lapun "ruokaa" tai "elintarvike" niin onko meidän puhuttava siitäkin kunnioittavaan sävyyn ja mietittävä pula-aikaa vai saammeko itse määritellä millaista ruokaa arvostamme?
 
"mä"
[QUOTE="miu";24029173]Ei jää epäilystä siitäkään peitelläänkö marinaadillaa kakkoslaatuista lihaa.[/QUOTE]
Mitäs sille kakkoslaatuiselle lihalle sitten tehdään? Kuka sen ostaa ja syö? Minkinrehuksi se on liian laadukasta.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja yök;24029181:
Näinpä, tässä tulee eteen se kysymys, että minkä kukakin ruuaksi määrittelee? Milloin eines on niin teollista moskaa, että se on jo jotain muuta kuin ruokaa? itse kunnioitan ruokaa suuresti ja en juuri ikinä heitä mitään roskiin vaan teen itse ruokani ja käytän kaiken mitä ostan.
Aivan samoilla linjoilla olemme.

Ruuan kunnioittaminen on vanha, hyvä tapa, mutta se, kuinka kukin sen osoittaa, on jokaisen oma asia. Minulle se on sitä, että ruhosta käytetään kaikki, ihan kaikki. Ruoka valmistetaan parhaista mahdollisista raaka-aineista, myös ns. vähempiarvoisista lihoista. Sitä tehdään tarvittava määrä. Mutta ruokaan ei kuulu tosikkomaisuus.
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
JONSERED Karhunkantaja
[QUOTE="mä";24029212]Mitäs sille kakkoslaatuiselle lihalle sitten tehdään? Kuka sen ostaa ja syö? Minkinrehuksi se on liian laadukasta.[/QUOTE]

Mitä on kakkoslaatuinen liha? Minä miellän sen sellaiseksi, joka on odottanut ostajaansa, eikä ole enää kovin "reippaan" näköistä ilman ehostusta. Ja sellaista tuskin kertyy, jos ostaja näkee heti, että liha on tuoretta.
 
plm
Miksi se on naurettavaa? Kyllä mä olen kiitollinen tietokoneesta ja kännykästäkin, ei ole mitenkään itsestäänselviä, ilman niitä tosin pärjäisin jotenkuten mut ilman ruokaa en pärjäisi.
Siksi naurettavaa että sun logiikallasi pitäisi syödä ihan kaikkea koska sota-aikana oli pulaa kaikenlaisesta.
Jos on vapaus valita, mä todellakin valitsen.
 
[QUOTE="niin";24029207]Mikäs sun arvomaailma on sitten? Syödään vaan kemikaaleja ja ei itketä? Mitäs sit jos ne tekee sut sairaaks ja aiheuttaa kansantauteja - ruokaa ne kemikaalitkin on.[/QUOTE]

Mun arvomaailma on se, että syön sekä eineksiä, että puhtaampiakin ruokia. Ja eiköhän ne eineksetkin ruokaa ole siihen asti kuin sitä ruokana myydään. Vai?
 
"minttu"
Miksi se on naurettavaa? Kyllä mä olen kiitollinen tietokoneesta ja kännykästäkin, ei ole mitenkään itsestäänselviä, ilman niitä tosin pärjäisin jotenkuten mut ilman ruokaa en pärjäisi.
Pula-aikana sentäs syötiin puhtaita tuotteita. Juureksia, marjoja, sieniä, viljaa, maitoa...petu käytettiin jatkeena, mut ei mitää keinotekoista mitä ei luonnosta löytys.

Mikä pula-aika nyt sitten on, kun meidän tarttee jatkaa ruokaa kemiakaalein? Onko puute ruuasta, ettei voitas käyttää ehtaa korvikeen sijaan?
 
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja yök;24029203:
Jos valmistaja lilluttaa aaltopahvia marinadissa ja laittaa sen kaupan lihatiskiin ja päälle lapun "ruokaa" tai "elintarvike" niin onko meidän puhuttava siitäkin kunnioittavaan sävyyn ja mietittävä pula-aikaa vai saammeko itse määritellä millaista ruokaa arvostamme?
Ja samalla logiikalla sitten sun täytyisi ollla kiitollinen esim. Kiinasta tulevista täyskeinotekoisista säilöntäaineilla pilatuista "vaatteista" jotka aiheuttavat ihottumaa, hiostavat, kutistuvat ja lähtevät purkautumaan ekassa pesussa, vain koska niitäkin on tarjolla. Et saa valita kotimaisia luonnonkuituisia laadukkaita vaatteita vaan sun täytyy kunnioittaa ja sitä kautta myös sitten käyttää niitä kiinalaisiakin. Onnistuuko Mansikkainen Mamma??!!
 
JONSERED Karhunkantaja
Mun arvomaailma on se, että syön sekä eineksiä, että puhtaampiakin ruokia. Ja eiköhän ne eineksetkin ruokaa ole siihen asti kuin sitä ruokana myydään. Vai?
Tuolla asenteellahan sinulle voidaan myydä mitä tahansa "eineksinä".

Einekset ja puolivalmisteet ovat ihan näppärä juttu, mutta joku taso niissäkin on oltava. Ja tason määrittää viimekädessä kuluttaja. Eli sinä ja minä. Me kaikki.
 
JONSERED Karhunkantaja
[QUOTE="mä";24029258]Sellainen joka ei ole tasalaatuista ykkösluokkaa, vaan seassa on vähän sattumaakin.[/QUOTE]

Okei. Ostaisin ja olenkin ostanut sellaista, varsinkin ulkomailla se myydään erikseen ja edullisemmalla.
 
Rollolainen
Sehän tässä se ongelman ydin juuri onkin. Ruokaa pitäisi arvostaa juuri niin että ei ylipäänsä tehtäisi tuollaisia valmisteita kuin grillitassuja tai valmismarinadeja.

Luulen että suurin osa ihmisistä jättäisi kyllä syömättä makkarat, halvimmat eineslihapullat ja grillitassut, jos lukisivat sen tuoteselosteen oikein ajatuksella.
eineslihapulia en syö, mutta makkaroista t TIEDÄN mitä sisältävät. Isäni on ollut makkaatehtaalla töissä ja itseki olen käynyt elintarviketeollisuuden peruslinjan, joss aniitä makkaroita valmistettiin. Silti niitä syön kun vaan maistuvat hyvätlä. ja on jo tullut markkinoille makkaroita joissa on jo enemmän OIKEAA LIHAA
 
"mä"
Okei. Ostaisin ja olenkin ostanut sellaista, varsinkin ulkomailla se myydään erikseen ja edullisemmalla.
Niin, mutta kun muutama ei vielä kesää tee. Nykyisin ruokamarkkinat ovat jakautuneet melko kahtia, ostetaan sitä parasta naturellia tai jotain sekalaista lisäaineilla kuorrutettuna. Huonoja lihapaloja ei kaupassa juuri enää näe, koska tuoretiskitkin käyvät entistä harvemmiksi.
Jos einekset halutaan pois, täytyy olla valmis ostamaan myös niitä huonoja "roskalihoja", koska kaikille ei riitä marinoimatonta naturellia.
 
Blue
Ja samalla logiikalla sitten sun täytyisi ollla kiitollinen esim. Kiinasta tulevista täyskeinotekoisista säilöntäaineilla pilatuista "vaatteista" jotka aiheuttavat ihottumaa, hiostavat, kutistuvat ja lähtevät purkautumaan ekassa pesussa, vain koska niitäkin on tarjolla. Et saa valita kotimaisia luonnonkuituisia laadukkaita vaatteita vaan sun täytyy kunnioittaa ja sitä kautta myös sitten käyttää niitä kiinalaisiakin. Onnistuuko Mansikkainen Mamma??!!
:attn:
 
nojoo
Jos pakko ois niin söisin tietenkin, jotta hengissä pysyisin =)
Jos sulla on vieressä maa jossa kasvaa edes jotain juurikaita ja kenties se yksi lypsävä niin silti valkkaisit tuon koiranruuan?

Kysymys on siitä että meillä ON LAADUKAITA RUOKA-AINEITA, ja niistä ei ole pula. SILTI ihmiset valitse mielummin koiranruokaakin heikompitasoiset einekset.

JA kummat muuten loppuu ensi kun pula-aika iskee. Einekset vai ehta ruoka?
 

Yhteistyössä