Syyskuun Sydänkäpyset *kesäkuu*

Jerika, me asutaan pohjois-Helsingissä ja todella paljon kuljettiin bussilla kun olin lasten kanssa kotona. Täälläkin lapsiperheitä on, mutta toisiksi rattaiksi mahduttiin aina :) Jos bussissa on jo kahdet niin eipä sinne ole asiaa millään rattailla... Meillä oli myös Graco Stadium Duo perättäiset tuplat ja ne oli tosi hankalat. Oli vat bussiin liian pitkät, kukaan ei mahtunut ohi kun rattaat tukkivat koko käytävän. Lisäksi painavampi esikoinen kun piti olla edessä, oli etupään nostaminen tosi raskasta.

Talvihaalarista. Meillä esikoinen syntyi lokakuussa ja käytti Tutan 62cm haalaria. Alkuun oli reilu, mutta äkkiä kasvoi ja mahtui juuri ja juuri koko talven. Saatiin mun mummilta uusi Tutan 68cm, mutta se oli aivan liian iso, kuten äp-haalarikin (2004). No, onnkesi saadan nyt tuo 68cm vaaleanpunainen ihanuus käyttöön ^_^ Vain kaksi kertaa oli esikon päällä.

Meillä on lapsilla vika hoitopäivä ennen lomaa :D Esikoinen ei sitten pk:iin enään palaakaan vaan suoraan kouluun ja kuopus palaa hoitoon koulun alkaessa. 8vkon kesäloma siis lapsilla tiedossa! MYös mies aloittaa tänään lomansa, tosin vain viikon. Pitää nyt pitämättömän talviloman (oli alkuvuodesta 6vko saikulla) ja heinäkuun alusta sitten 4vkon kesäloma.

Eilen illalla oltiin jälleen kaverin kanssa Flamingo Spassa rentoutumassa. Ai että oli ihanaa ja selkä on selvästi parempi! Miehen kanss suunniteltiin menoa juhannuksen jälkeen kun ollaan kahdestaan kotona ;) Lapset kun jää mun mummin ja vaarin kanssa mökille.

Jos menis riisi-raparperipuurolle ;)

Tänään POKSUU :D

-Santtu ja Möyry-Muksu 25+0
Jokos se viikon päästä alkaa, viimeinen kolmannes?
 
tuo lista onkin aika hyvä, voi siitä vähän ottaa osviittaa mitä meiltä puuttuu.. puuttuu aika paljon vielä! onneksi suurimmat hankinnat on jo tehty, voi sitten kauppareissujen yhteydessä täydentää noita voiteita ja muita. pitääkin tehdä kauppalista lompakon väliin ja sieltä sitten aina viivailla yli jo hankitut :rolleyes:

oon niin kateellinen teille jotka ootte äitiyspakkaukset jo hakeneet :heart: itse kuumeisesti odottelen ilmoitusta milloin sen voisi postista noutaa.. tosin isyyspakkauksen tavaratkaan eivät ole vielä tulleet, joten toisaalta ei ole kiirettä, että saa annettua samalla :D oon vaan niin malttamaton :saint:

voimia lepäilijöille ja tarrasukkia vauvoille, etteivät vielä tulisi maailmaan :heart:

täälläkin poksuu tänään...!

tiikkonen ja juniori 26+0 :heart:

edit: viimeinen kolmannes? nyt jo?? :O
 
Viimeksi muokattu:
Miaulle ja Huldikselle hurjasti tsemppiä!!!! Huldikselle, Caprilon on hyvä lääke ja sen kyllä pitäisi tosiaan tehota noihin vuotoihin!!

Talvihaalareista kans tajusin, että tarttee ostaa joku pieni toppapuku varmaan. Tai äiti lupasi sen ostaa ;) On nyt siis 56cm pörröhaalari ja sitten tuo ihana kirpparilöytö kokoa 62/68cm mutta alkutalveen tarttis jonkun. Ja sitten löytyy 62cm toppatakki...

Äitiyspakkaus mulle on tilattu 10.6, nyt innolla odotellaan. Kertokaas sen saaneet, miltä livenä näyttää?

marja, kiva kun oot päässy mökille rentoutumaan :)

Talvicci, kiitos listasta!

Javelia, mulla oli tollasia kipuja parina yönä, en päässy kääntyyn kyljelleen kun sattui niin vietävästi, vihlaisi lujaa! Mahan kautta sitten väänsin itseni kyljelleen kun selän kautta ei ollu toivoakaan. Oli kyllä aika karun tuntuista....
Onneks sullakaan supistukset ei ole aiheuttaneet kohdunkaulassa tms muutoksia vielä, mullakaan ne ei onneks olleet tehneet vielä mitään.

Mullahan on se tylsä tilanne, kun on laskimotukoksen takia pakko päästä liikkumaan, mutta se on tehtävä selän ja supistusten ehdoilla :kieh: eli oman voinnin mukaan ;)

Hain torilta just ruotsalaisia mansikoita ja suomalaisia herneitä, nam nam nam :)

Imetysliiveistä muuten, mitkä kannattais hankkia? Mitä päiväaikaan, mitä yö?

Zophie ja muru 26+4
 
Äitiyspakkaus on nyt haettu ja koluttu läpi! Mielestäni monet tuotteet näytti livenä paremmalta kuin kuvassa, varsinkin se vanuhaalari joka näytti kuvassa aika ysäriltä. :) Tosin kävin pakkauksen läpi hieman hämärässä, täytyy tänään tonkia se uudelleen paremmassa valaistuksessa. Saa nähdä muuttuuko mieli sitten. :D Mutta siis tosi tyytyväinen olen.

Mä olen kyllä sitä mieltä, että pakkaus yleensä ottaen on ihan huippu juttu, eli vaikkei kaikki silmää miellyttäisikään, niin turha valittaa, kun se on kuitenkin ilmainen! Tän vuoden pakkaus on kyllä minusta selkeästi "poikavärinen", mikä tietysti meille sopii kun on poika tulossakin. Ja hei, tuosta listasta että mitä pitäisi hankkia lapselle/itselle: enää pakkauksessa ei tule liukkaria (eikä siteitä).

Santtu: Juu, meillä ei ollut autoa ollenkaan esikoisen kanssa, joten bussilla kuljettiin. Ongelmana oli se, että sillä bussilinjalla, jonka varrella asutaan, on ne bussit tosi huonosti suunniteltu rattaita ajatellen. Niissä on se takaosaan menevä porras niin typerä, ettei läheskään kaiken malliset rattaat mahdu sen portaan "taakse", jolloin siis siihen ei välttämättä mahdu kahdet rattaat (tai lähinnä yhdistelmät) vierekkäin. Meidän Briot mm. oli liian isot, joten välillä jäätiin rannalle ruikuttamaan vaikka bussissa olisi ollutkin vain yhdet vaunut ennen meitä. Tämän vuoksi haluan nyt mahd. kapeat tuplat! Systeriltä saisinkin halvalla tuollaiset Gracot, mutta juuri sen pituuden vuoksi ostan mieluummin toisenmerkkiset.

Huldis, tsemppiä taas! Saisi alkaa sinullakin helpottaa nuo vuodot. :(

*Muoks* Jipii, vielä tuuletukset sille, että tasan kolme kuukautta laskettuun aikaan!

-Jerika 26+6
 
Viimeksi muokattu:
Jerika, Noi Emmaljungan Twin Ceroxit, jotka meillä oli (ei ilmakumirenkailla) mahtu sen portaan taakse ;) Naapuriia Briot, joissa akseliväli huomattavasti pidempi. Hänen kanssaan siis useasti liikuttiin joten molempien oli mahduttava ja keinot kyllä löytyi.

Onnea ratasviidakkoon!! :)

Viimeisestä komanneksesta.
-Helistimen sivuilla alkaa vko 28-
-Nettineuvo 29-42
-Pampers 26-40
-Tekay 29-42

Riippuu siis laskentatavasta...
 
  • Tykkää
Reactions: tiikkonen
Minulla esikoisen kanssa vierihoito alkoi pari päivää syntymisen jälkeen. Saimme molemmat infektion synnytyksen yhteydessä, joten pikkuinen joutui teholle heti syntyessään tippaan. Itse myös tipassa, mutta kävin hoitelemassa vauvaa teholla sen minkä jaksoin. Heti kun vauva voimistui sain hänet viereeni ja en pois laskenut, ainoastaan suihkussa käydessä ja isin kanssa ulkona käydessä vauva jäi hoitajien huomaan, mutta erossa en malttanut olla kauan.


No täällä huomenna poksutaan 29+0..huh nyt alkaa iteki huomata miten vatsa kasvaa. Jotenkin alkanut painamaan joka paikkaa enemmän, ei enää pysty liikkumaan niin ripeesti kuin ennen. Pikkuinen liikkuu entiseen malliin mahassa vaikka ahdasta alkaa varmaan olla jo siellä. Lenkillä käynti alkaa olla jo vaikeeta, hiljalleen käppäilyä vaan, oman jaksamisen mukaan.
Vatsa on ihan jumissa, ei meinaa toimia sitten millään. Tänäänki aamulla otin "luumucoctailin" kuten aina mutta eipäs lähtenytkään toimimaan. Syön kuitupitoista ruokaa ja juon paljon vettä, tietty tuo liikunta jäänyt todella vähiin nyt. Jospa vatsa toimisi ettei tartteis alkaa toimittamaan millään...:(

28+6:heart:

Vauvan vaatteita olen pessyt nyt lomalla ollessa, ja kaappiinkin jo viikkaillut. Täytyis ostella viel pikkuisia muutamia vaatteita, kun isoja ovat 70 cm viel pitkään.

Ihanaa on vaan olla ja nauttia vapaasta kesästä pitkään aikaan, viettää aikaa esikoisen kanssa, nauttia kirjaimellisesti!!
 
Tömpsis kyllä mun mielestä toi 70cm menee vasta loppukeväästä,kyllä se nyt talvella viel uppoo siihen.onhan se tietty säästeliäämpää et on toi 70cm,meneehän se pidemmän aikaa..äitiyspakkauksen puku jäi esikoisesta melkeenpä käyttämättä ku ekan talven aikana uppos siihen ja sit toisena talvena käytin lähinnä vaunuillessa,koko tais ollaki isompi 70-80 väliltä..en muista tarkallee..

Äitiyspakkauksen odottelun muistan,innolla odotti et vaatteita saapuu,onneksi en nyt ottanu sillä noita vaatteita on ihan älytön!

Maximilian hyvä et kaikki oli ok neuvollassa ja myoomaa ei ollut!

Javelia onko tuo napakipu kokoaikaista?vai hetkittäistä?et jos vauva sitä tökkii tai jos sillä selkä tj painaa siihen...tsemppiä kylki ja napakipuihin!!

heinäneito kiitos listasta ,oli oikeenkin hyvä =)

On se jännä et joka paikassa erillailla tuo raskauden viimeinen kolmannes,täällä on et 29-40 ;D ja eikö raskauden kesto ole 10 kk,seki on taas miten sen laskee ja kyllähän se noin on et jos tasasesti laskis niin 40/4=10kk ja sit 40vk/3=13,33 eli 13vkn välein vaihtuis.. ja onkohan tääki jotai pilkkuu et kohta joku alkaa huutelee et joilleki on niin tärkeetä tällaset asiat et eikö pääasia et vauva kasvaa hyvin ja kaikki on hyvin... ;D

(.) puol 5 päänsärky herätti,tää vk tästä ollaanki sit kärsitty....johtuisko ressistäkin osin,mut nyt se hieman helpotti ku sai laina-asioita sutvittua ja tehtiinpä elämämme ensimmäinen lainatarjous!!ollu pari vk mielessä tuo asunto mitä käytiin kattoo...ja kyl siitä mieluisen saa ku hieman remppaa,katotaas miten käy ;D
ja neuvolasta just ilmoitti pissaviljelyn tulosta ja epäpuhtautta oli joten ma kiikuttaan uutta näytettä...:confused: jospa vain jotai pissatulehusta,oireita ei kyl oo...
jiimii&poju28+5
 
Tsemppiä Huldis ja toivottavasti verenvuodot loppuisivat nyt ja säästyisit sairaalareissuilta!

Mä kävin sitten tänään lääkärillä kun on tosiaan ollut niitä supistuksia ja tänään jo aamusta ihan kamala paineentunne tuolla alaosastossa. Ja niinhän siinä kävi että lääkäri totesi kohdunkaulan lyhentyneen sentillä (nyt 3cm ultralla katsottuna) ja paikat pehmeinä sekä kohdunsuu aika edessä. Vauva on lähtökuopissa ja pää siellä mua painaa. Sain reseptin supistuksenestolääkitykseen ja aloitan tänä iltana Adalatin oton (sama lääke joka mulla oli esikoisen odotuksen aikana). Kotona saan vielä olla eikä tarvii koko aikaa maata mutta pitäis kuitenkin yrittää tietty levätä usein. Oon jotenkin ihan masis tällä hetkellä vaikkei tässä tietty mitään hätää pitäisi olla. Ja tiesinhän mä että tämä luultavasti näin tulee menemään, mutta jotenkin sitä vaan toivoi niin kovasti että tämä raskaus olisi erilainen näiden supistusten osalta. Hirmu pettynyt olo ja en osaa oikein suhtautua vielä, pitää totutella taas ajatukseen siitä että pitää saada päivät jotenkin kulumaan vuoteen pohjalla. Pelkään tottakai myös sitä että joudun sairaalaan-tosin jos tänne meidän paikkakunnalle joudun niin ihan ok kun mieskin sairaalassa töissä ja poika voi olla sairaalan tarhassa mutta jos tulee jotain isompaa hätää vauvan kanssa niin joutuisin isompaan sairaalaan ja en tiedä miten kestäisin sen perheessä erossa olemisen. Ehkä nämä on pieniä huolia mutta mulle just tällä hetkellä hirmu suuria....Mutta eiköhän se tästä kun totuttelen ajatukseen. Sunnuntaina jo seuraava kontrolli...

Onneksi sain kuitenkin eilen pestyä ja silitettyä ne vauvanvaatteet. Ihan kuin oisin aavistellut jotain tällaista...Ois kyllä vaikka mitä muutakin tekemistä mutta ne saa nyt odottaa. Ja nyt lähden pitkäkseni tuonne, jos vaikka kattosin vähän telkkaria (blaah).

Casanna 26+5
 
Jiimii: :LOL: no odotetaan, kyllä joku Mamma varmaan sellasenkin ketjun alottaa :D :D :D Oi, onnea oman kodin hankintaan! :)

Casanna: toivottavasti lääke auttaa ja saat olla kotona :hug:

Äitiyspakkauksen haalari on tänä vuonna 68-74cm.

Nyt taitaa olla hyvä maalauskeli, menenpä ulos ahkeroimaan :D
MOro! :D

tömpsis ja super 28+1 Hyvää perjantaita kaikille! :)
 
Vieläkös mahtus mukaan? :)

Täällä ois KSKS:ssa synnyttävä mamma, laskettuaika 2.9. Ikää 26v ja toinen lapsi. Meitä näyttää useampi olevankin täältä suunnalta.

Oon lueskellut juttuja aina välillä, mutten oo saanut itse aikaiseksi kirjoittaa. Jotenkin tää odotuskin on niin erilainen kuin ensimmäinen. Sillon odottamiseen ehti todella keskittyä, nyt tää vaan menee tässä muun elämän mukana... :D En ole laittanut vielä mitään vauvalle valmiiksi... Oon kauhuissani lukenut teidän juttuja, kun monet on jo silittäneet vauvan vaatteetkin! :D Tosin meillä on esikoiselta kaikki valmiina, paitsi pinnasänky. Mutta sekin saadaan kaverilta...

Mitäs täällä onkaan keskusteltu... Me ei aiota ottaa äitiyspakkausta. Esikoisen pakkaus on vielä tallessa ja saatiin jo ennen esikoista esim toppapukuja, makuupusseja yms niin et meillä on niitä useampia :D Lisäksi en tykännyt niistä vaatteista ja ne oli aika isoja... Meillä kun esikoinen oli alle 2.5kg (täysiaikainen oli) ja tää toinen on luultavasti aika pikkunen myös. Meillä esikoinen synty joulukuussa ja käytti äippäpakkauksen pukua, 68cm... Hukkuhan se siihen, mutta ihan hyvin se vaunuissa ja autossa meni, vaikka aikamoinen makuupussi olikin. Tuskin hankitaan nytkään muuta pukua.

Niin, tää odotus noin muuten. Ihan hyvin on mennyt, paitsi oon kyllä välillä ollut liitoksista hullun kipeä. Välillä on sit taas paljon helpompaa. Mutta lenkille en oo enää päässyt puolen välin jälkeen, mikä korpee, koska oon aina ollut aika kova liikkumaan. Oon kotona esikoisen kanssa, välillä käyn töihin tekee keikkoja, yleensä sattuneesta syystä sunnuntaisin ;)

Vierihoidosta Mä en kyllä anna mun vauvaa mihinkään jos ei ole pakko! Esikoinen oli viikon teholla. Jos vaan kaikki menee hyvin (pelottaa h*tosti!) niin en todellakaan anna mun vauvaa mihinkään vaan märehdin sen kanssa niin paljon kuin mahdollista ja haistelen vauvan tuoksua :D Tiedän myös, etten saisi edes nukuttua jos vauva on muualla. Mutta oon kyllä sen kannalla, että jos äiti kokee haluavansa levätä synnytyksen rasitukset ja tarvii siihen unet ilman vauvaa niin ehdottomasti vauva muutamaksi tunniksi hoitajien huomaan.

Terkuin Merkkari ja mönkkäri 29+0!
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa merkkari :wave:
Älä välitä, en mäkään ole laittanu mitään vauvalle valmiiks. Joitakin vaatteita oon ostanu ja ne oon pessy. Laatikoissa esikoisen jäliltä vielä kaikki ja ne pitäs käyä läpi. Jos tuulettas ja silittäs ryttysimmät, sitten pitäs puklutahroja koittaa saaha pois niistä... Taatusti se jää siihen kertaan se silittäminen. Niin kävi esikoisen aikaanki :D

Casanna
Voi kurja. Nyt vaan lepäilet mahollisimman paljon... :hug:

Te joilla on ongelmia vatsantoiminnan kanssa :wave:
Kokeilkaapas maitohappobakteerikapseleita :)

Zophie
Meillä oli esikoisella eka just tommonen karhuhaalari, sitten 62/68cm kokonen toppahaalari. Sen jälkeen siirty äp:n toppapukuun. Jos nyt otit sen pakkauksen niin nythän se on vähän pienempi(68/74cm) ku ennen niin mä en sinuna välttämättä ostais muuta haalaria tuohon väliin :)

Imetysliiveistä...
Lindexillä on musta hyviä, niissä on vähän toppaustaki niin ei liivinsuojat näy läpi jne. :D
Esikoisen aikaan tilasin kans semmoset imetysliivit ku Hannah-merkkiset ja ne oli hyvät :)
Yöksi itellä hakusessa imetysliivit...


Talvicci ja Torsti rv.26+0 :heart:
 
Tervetuloa merkkari!!

Kaupoille pitäs lähteä, iltapäivällä on pojan kaverin synttärit ja lahja on hankkimatta... Jos vaikka sais ittensä liikkeelle jo tähän aikaan ;)

-S & M-M 25+1 (ja edelleen yli 100päivää :O )
 
L O M A ! Nyt se alkoi!! Tätä on odotettu :D Oletettu työhönpaluu siis reilun 3-vuoden päästä, jeij! Sain työkavareilta aivan ihanan vauva-kirjan joka on tosi herkullisesti väritetty ja siinä on kaikenlaisia taskuja ja tarroja ja paaaljon paikkoja kirjoittaa stooreja vauvasta.

Ai niin, tervetuloa uudet :wave: Kiva kun tulitte taustoilta kirjoittelemaan :) Kuinkahan paljon meidän pinoa oikein taustaillaankaan muuten, jos meidän jutut "aiheuttaa" mitäs nyt:lle avauksia? Heh.

Voimia kaikille lepoon ja tarkkailuun joutuneille! Varmasti huoli pienestä painaa hartioita kasaan, mutta onneksi tätä odotusaikaa ei ole enää niin kauheen kauaa jäljellä :hug:

Mun työkaveri laittoi eilen ihanan viestin kuvan kera, olivat saaneet juuri pari tuntia aikaisemmin tyttövauvan 50cm ja 4kg, ihan huiput tasaiset mitat!! Vauva on heidän ensimmäinen ja syntyi tasan viikon lasketunajan jälkeen. Ihan herkistää tuollaiset viestit ja kuvat!! Aaaaw.

Tosta vierihoidosta vielä... Mulle tehtiin hätäsektio aamulla ennen 10 ja oksensin vielä ilta 22 vihreää sappinestettä yöhoitajan saapuessa, olin aivan tokkurassa ja hädintuskin pysyin hereillä ekan vuorokauden ja senkin sänkyyn "käytettynä" katetreineen ja tiputuksineen. En olisi mitenkään pystynyt hoitaa vauvaa siinä tilassa :| Mies siinä useamman tunnin istui sängyn jalkopäässä ja katsoi mun oksentelua ja piteli vauvaa, illalla lykkäsi sit vauvan hoitajille kun lähti kotiin nukkumaan, pitkä valvottu yö takana silläkin. Minä sain vauvan sit aamulla viereen kun olin taas tajuissani. Srlassa vietin kaikkineen 6, eli vauvan syntymän jälkeen 5 yötä ja tosiaan sen ekan yön oli vain vauva hoidossa.
Toivottavasti seuraava reissu menee mukavammin ja pääsen aikaisemmin kotiin :'(

Mä myös ihailen teidän tarmokkuutta, kun en itse ole tehnyt juuri mitään vauvan tulon eteen! Siis oon hakenut kellarista vauvanvaatteita ja imetystyynyn, ostanut uusia vauvanvaatteita, mutta tosiaan vaan työntänyt ne lipaston laatikkoon kasoissa. Pitäis ne kaikki pestä ja viikata. Rattaat on ostamatta, mutta tiedetään kyllä mitkä haetaan. Turvakaukalo+ siihen lämpöpussi ostettiin miehen serkulta edullisesti eli jotain sentään. Tytön vanha pinnasänky on kellarissa palasina...ja lakanat ja patjat ties missä? Kyllähän tässä vielä ehtii... :whistle:

Vauva on nyt alkanut hengailemaan enemmän pää alaspäin, potkuja ja pyllyä puskee nyt aika ylös jo, ihana!

Nyt aamupuurolle ja suunnittelemaan ekan lomapäivän ohjelmaa! Hauskaa viikonloppua kaikille!

miirikki ja pööpö 27+3
 
tänään poksuu 26+0 aika menee nopeesti!!! neuvolassa paino näytti -900g edelliseen käyntiin. maha toisn kasvanut paljon 2 viikkoon sf mitta oli 24 viimeks 19. paineet ja muut ok. eilen kipeitä suppareita tunnin ajan mut menivät ohi onneks..

tervetuloa uusille. ja hyviä vointeja teille muille!!
 
Tervetuloa uudet!

Merkkari, meillä onkin sama synnytyssairaala ja päivä vain lasketuissa ajoissakin eroa. :)

Täällä alkoi 30. viikko tänään. :)

Äitiyspakkauksen hain äsken postista ja ihan kivaltahan se vaikutti. Ei siitä jotenkin vain näin toisella kerralla enää innostunut samalla tavalla kuin esikoista odottaessa. Mutta sisällöltään oli kyllä tosi kiva!

Poika menee pitkästä aikaa mummun luokse yökylään, niin me saamme tehdä miehen kanssa jotakin ihan kahdestaan illalla, ihanaa!

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille! Taidan lähteä tästä ulos aurinkoa ottamaan, kun se kerta vielä paistaa ja päivän lenkkeilytkin tuli jo heitettyä. :)

Raisu 29+0
 
Viimeksi muokattu:
Tässä mietin, että onko teillä kauheesti tullut mielitekoja?
Mulla ei ole ainakaan vielä yhtään mitään ja muista raskauksista olen vetänyt appelsiineja hullunlailla. Mitä paksumpi valkonen kuori jäi, sitä ihanampaa se oli:)

Vuonna 2000 pyydystimme juhannuksena ympäriinsä bensa-asemilta appelsiinejä kun kaupat oli kiinni:)
 
Miirikille hyvää loman alkua, meidän esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla ja oltiin sairaalassa kaikkiaan 8 vrk...Toivon tosiaan että tämä synnytys menisi toisen kaavan mukaan. Olin itsekin kipeä leikkauksen jälkeen, kipupumppu ja katetri siinä mukana.

Mielitekoja ei oikeastaan ole ollut, mutta ruoka ja kaikki maistuu hyvin, mutta pienet annokset on muistettava koska muuten jos syö hiukankaan liikaa, olo on sen mukainen.

Ihanaa, vatsa toimi tänään, voi miten helpottunut olo.. Alkoi olla jo tukalat oltavat. Maitohappobakteereja en olekaan kokeillut, tehoaako ne nopeesti?
 
Heipä hei!

Täällä yksi taustailija nyt siis rekisteröityneenä. :wave: Lueskellut olen paljon, ja nyt tuli tarve tarttua näppiksiin itsekin.
Esikoista odotan, ikää 36v. Lapsi on hyvinkin toivottu, luulin jo ettei minulle tätä suoda ollenkaan. Laskettu aika on 17.9.

Kovasti on täällä jouduttu sairaalaan ja vuodelepoon, voimia heille. Ikäviä tuollaiset.
Ja useat saaneet jo äitiyspakkauksenkin, hienoa! Itse vielä odottelen, suht malttamattomana.:D Tuosta vaatteiden pesemisestä ja silittämisestä. Tuli täysin uutena asiana näin ensikertalaiselle. Siis olen ostellut kirpparilta lapselle vaatetta ja saanut ystäviltä. Vaatteet ovat pestyjä ja siistejä, täytyisikö ne kumminkin pestä? Jos, niin miksi? Semmosen kietaistavan kapalon pesin, kun siinä oli selkeästi tahra, mutta muuten ei olisi tullut mieleenkään pestä.

Vähän omanapaista vuodatusta tähän nyt sitten. Minulla todettiin rd. Paastoarvo oli hyvä, mutta varsinkin se 2h arvo oli aika korkea. Sain sitten mittausvehkeet kotiin ja käsyn tarkistella ruokailutottumuksia. Sinänsä ihan hyvä "käsky", mun ruokailutottumukset on olleet nolottavan huonoja. Syönyt mitä sattuu ja milloin sattuu. Raskaaksi tulemisen myötä tsemppasin, mutta olen taas pudonnut johonkin laiskuuden ja saamattomuuden maahan, ja ruokailu jäänyt ihan retuperälle.
Diagnoosin saatuani tsemppasin kerrasta, ja nyt menen aikalailla karppi-periaatteella. Ja arvot lähti laskuun jotta heilahti! Mutta siis vain ja ainoastaan ne 1h arvot. Nyt olenkin helisemässä paastoarvojen kanssa! Ovat siinä 6-6.5 luokkaa, ja raja-arvo on 5.5. Millä ihmeen ilveellä saan paastoarvot sallittuihin lukemiin? En sitten yhtään haluaisi alkaa itseeni insuliinia piikittämään. Liikun kyllä paljon ja monipuolisesti, ja nyt tosiaan syönkin hyvin ja säännöllisesti.

Muuten on raskaus mennyt hyvin, kivuttomia harjoitussupistuksia on tosin alkanut olemaan aikalailla, varsinkin iltaisin. Ja toisinaan on vatsan turvotusta niin ettei pysty muuhun kuin makoilemaan hissukseen, mutta ei sen kummempaa. Pikkuinen potkuttelee ja möyrii mahdottomasti, ihanaa!=)

Mukavaa olla rekisteröityneenä ja päästä keskustelemaan samassa tilanteessa olevien kanssa.:wave:
 
Tervetuloa MökinAkka :)

Tuosta vauvanvaatteiden pesusta ollut puhetta. Mä pesen uudet kaikki ja kirppikseltä hankitut, vaikka olisivatkin pestyt. Mutta noista vanhoista mitä on jemmassa, pesen vain jos on tarpeen (tunkkaisia, likaisia). Esikoiselle jopa silitin kaikki... En enää :D Tähän vaatesouviin alan sitten elokuun paremmalla puolella. Kun ensin keksitään säilytyspaikkakin niille vaatteille :D

Maanantaina olisi taas se sokerirasitus edessä, juhlistin asiaa juuri suklaapatukalla :p Toivottavasti mun painonnousu johtuisi jostain muusta kuin sokerien heittelystä. Arvot olleet kyllä ihan hyvät. Sitä pitikin MökinAkalta kysyä, että kuinka pitkä väli sulla on aterioiden suhteen noilla korkeammilla paastoarvoilla? Mulla kilahti heti paasto 5,6 kun iltapalan ja aamiaisen välissä oli vain reilu 8 tuntia.

Mädchen :heart: 27+1
 

Yhteistyössä