Ruokakuvaketju

Oih kiitos kaikille kehuista :) Itse en tainnut tuota kakkua maistaa ollenkaan. Mä oon enempi suolaisen ystävä. Mulla on blogikin, mutta siellä on niin onnettoman vähän mitään että en taida kehdata linkittää (oon sen kyllä joskus johonkin blogi pinoon laittanu).

Mummeliisa: Miksi sä teet kahdeksan kakkua? Toki ymmärrän jos moniin bileisiin pitää tehdä, mutta mä tekisin sitten vaikka semmoisia toooooosi isoja muutaman erilaisen. Pääsis paljon helpommalla.

Mummeliisa: Miksi sä teet kahdeksan kakkua? Toki ymmärrän jos moniin bileisiin pitää tehdä, mutta mä tekisin sitten vaikka semmoisia toooooosi isoja muutaman erilaisen. Pääsis paljon helpommalla.
Teen ne entisen miniäkokelaan valmistujaisiin.
Juhlat pidetään mökkikylässä ja alkavat iltapäivällä jatkuen yöhön asti.
Vieraita käy paljon eri aikoihin.
Ajattelin, että isoissa kakussa on riski, että ottavat pahakseen auringossa... jos voi pitää esillä yhden tai kaksi kerrallaan ja muut sen aikaa jääkaapissa, niin pienempi riski, että jokin ruokapöpö ehtii muhimaan. Tosin tuo paljon kiinni siitä, millaiset ilmat tulevat olemaan. Aurinkoa kuitenkin toivotaan.
:)

Teen ne entisen miniäkokelaan valmistujaisiin.
Juhlat pidetään mökkikylässä ja alkavat iltapäivällä jatkuen yöhön asti.
Vieraita käy paljon eri aikoihin.
Ajattelin, että isoissa kakussa on riski, että ottavat pahakseen auringossa... jos voi pitää esillä yhden tai kaksi kerrallaan ja muut sen aikaa jääkaapissa, niin pienempi riski, että jokin ruokapöpö ehtii muhimaan. Tosin tuo paljon kiinni siitä, millaiset ilmat tulevat olemaan. Aurinkoa kuitenkin toivotaan.
Aaa, no sit mä ymmärrän ja toisaalta voihan sitä tehdä kakun esim uunipellille ja halkoa sitten paloihin. Mä vaan kauhulla mietin että kauan menee aikaa ku kakkuja kasailee (nim. laiskakokki ;) ).

Aaa, no sit mä ymmärrän ja toisaalta voihan sitä tehdä kakun esim uunipellille ja halkoa sitten paloihin. Mä vaan kauhulla mietin että kauan menee aikaa ku kakkuja kasailee (nim. laiskakokki ;) ).
Minulla edessä melkein omalapseton loppuviikko (toivottavasti kuitenkin ajoittain kuitenkin lapsenlapsellinen) ja takana monen viikon sairasloma eli runsaasti aktiivitylsistymistä. Ajattelin, että jos torstain ja perjantain noita väkerrän, niin saan "tulipas jotain tehtyäkin" -olon ja piristyn.

"vieras"
Mamma italiana, osaisitko kertoa mistä herkusta mahtaa olla kyse. Söin Roomassa ollessani ilmeisesti kuivattua suolattua maissia..? sitä oli tarjolla virvokkeiden kanssa, eli vähän pähkinämäisiä tai popcornimaisia. Eli mistähän mahtoi olla kyse? (olipas huonosti muotoiltu kysymys :D )

[QUOTE="vieras";23847250]Mamma italiana, osaisitko kertoa mistä herkusta mahtaa olla kyse. Söin Roomassa ollessani ilmeisesti kuivattua suolattua maissia..? sitä oli tarjolla virvokkeiden kanssa, eli vähän pähkinämäisiä tai popcornimaisia. Eli mistähän mahtoi olla kyse? (olipas huonosti muotoiltu kysymys :D )[/QUOTE]

Eurocompany

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23817901:
Maailmanlopun päivällinen eli vartaita ja tomaattia grillistä, porkkanaa, kukkakaalia ja parsakaalia valkosipulivoin kera sekä salaattia
Oioioi, kunpa vain olisi grilli. Vartaat on parasta kesäruokaa.

Keittiönoita
Eilen lihapullia, perunamuusia ja rehuja:

Tänään papu-jauhelihakastiketta, riisiä ja rehuja:

Ja jälkkäriksi kotitekoista kahvi-pähkinäjäätelöä, suklaakastiketta ja tuoreita kirsikoita:

aijai
Nam, miten sä keittiönoita noita vartaita teet, väännä rautalangasta, grillaus vähä vieraampaa...kauanko pitää grillata jne. kaikki...

Ja noi kukkakaalit, parsakaalit...pussikamaa jotka kattilaan?

Keittiönoita
Nam, miten sä keittiönoita noita vartaita teet, väännä rautalangasta, grillaus vähä vieraampaa...kauanko pitää grillata jne. kaikki...

Ja noi kukkakaalit, parsakaalit...pussikamaa jotka kattilaan?
Vartaita teen milloin mitenkin. Lihapaloja laitan marinadiin, sitten pilkon kasviksia, laitan varrastikkuihin, voitelen vielä marinadilla ja sen jälkeen grilliin. Aika riippuu hiilloksesta, lihoista ja lihapalojen koosta.

Noi parsakaali-kukkakaali-porkkanajutut on pussikamaa. Kattilaan tilkka vettä, päälle sellainen höyrytysritilä ja sen jälkeen rehut siihen. Hetken aikaa saa kannen alla kypsyä, sen jälkeen ne kulhoon ja päälle hieman suolaa ja voita. Ehkä valkosipulia tai jotain yrttimaustetta...mitä nyt sattuu olemaan.

Yhteistyössä