KIRJAHAASTE päivä 1

• Viestiketjun aloittaja Kirjatoukka
  • Ensimmäinen viesti
vier
Laura Ingalls Wilderin kirjat Pieni talo preerialla jne

Nää on niin hyviä! Luen tän sarjan n kerran vuodessa läpi. Lapsena Luumujen poukama oli melkein ainoo kirja jonka omistin kun meillä lainattiin enemmän krjastosta, nyt mulla on kaikki paitsi Pieni kaupunki preerialla on vaan englanniksi.
Haaveenani on päästä USA:an ja matkustaa Lauran jäljillä ympäriinsä. Ehkä sit joskus kun valmistun ja talous vankistuu...

Nää on niin hyviä! Luen tän sarjan n kerran vuodessa läpi. Lapsena Luumujen poukama oli melkein ainoo kirja jonka omistin kun meillä lainattiin enemmän krjastosta, nyt mulla on kaikki paitsi Pieni kaupunki preerialla on vaan englanniksi.
Haaveenani on päästä USA:an ja matkustaa Lauran jäljillä ympäriinsä. Ehkä sit joskus kun valmistun ja talous vankistuu...
Siellä on ihania paikkoja, olen muutamassa käynyt.=)

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;23830624:
En ole tainnut lukea, pitäisikö? Millä tavalla se on kamala? :D
Se oli kamalan pitkä, mikä ei silloin tietenkään haittaa, kun kirja on hyvä. Mutta jostain syystä tämä tarina ei vaan iskenyt ja kahlasin sitä kuukausia, en antanut periksi. Kun jäljellä oli noin 150 sivua, tuntui että tarina aloitettiin alusta, kerrattiin vielä, jos jollekulle vaan jäi epäselväksi. Olin tosi lannistunut sen luettuani, että hemmetti, ei klassikko kolahtanut. Mutta toisaalta tyytyväinen, että siltikin sen luin. Ja katsoin elokuvan päälle vielä, enkä siitäkään pitänyt.

[QUOTE="Lukutoukka";23824793]Kirjahaaste päivä 15

Kuka on suosikkisi miespuolisista kirjallisista hahmoista?[/QUOTE]

Ihan ensimmäisenä tuli mieleen Eino Leino, vaikka hän onkin kirjailija, ei kirjallinen hahmo. Leino oli äärettömän lahjakas ja eli aikana, jonka isänmaallista paloa ei kai koskaan enää saavuteta. Vilpitön halu tehdä hyvää Suomen kansan puolesta oli aikalaisilla valtaisaa. Leino oli myös ristiriitainen persoona, jonka kaikkia puolia ei ehkä kukaan tuntenut täysin.

Fiktiivisistä hahmoista ensimmäisenä mieleen tulee Dorian Gray. Suosikki on ehkä hiukan väärä sana, mutta kiinnostava tapaus joka tapauksessa. Puhuttelevia hahmoja ovat myös Sirpa Kähkösen Kuopio-sarjan Lassi Tuomi ja Orvokki Aution Pesärikko-trilogian Olavi.

Positiivisessa mielessä suosikki lienee Muumipappa.

Yhteistyössä