KIRJAHAASTE päivä 1

• Viestiketjun aloittaja Kirjatoukka
  • Ensimmäinen viesti
Mama the strange
Päivä 1. Viime vuonna lukemistani kirjoista paras oli joko Täällä Pohjantähden alla osa 1 tai Tällä Pohjantähden alla osa 2. Todella hyvin kirjoitettua suomalaista historiankuvausta, näiden kirjojen jälkeen seyraavat lukemani tuntuivat auttamatta kömpelöiltä.

Päivä 2. Luen todella paljon ja yli kolme kertaa lukemiani kirjoja on valtavasti, sanotaan nyt esimerkiksi Leena Lehtolaisen Maria Kallio- sarjan lähes kaikki kirjat.

Päivä 3. Lempikirjasarjojakin minulla on valtavasti. Kaksi edellä mainitsemaani esimerkiksi. Niiden lisäksi myös vaikkapa Harry Potter. Unohtamatta lapsena suuren vaikutuksen tehneitä L.M. Montgomeryn Anna- ja Runotyttösarjoja

1. Viime vuonna tuli luettua tosi monta hyvää kirjaa, mutta voiton vei Sinuhe egyptiläinen. Uskomatonta, että luin sen vasta nyt.

2. Luen todella harvoin samoja kirjoja moneen kertaan. Just nyt ei muistu mieleen muita kuin jotain lapsuuden kirjoja: Tittelintuure, Prinsessa Ruusunen (ne olivat ensimmäiset tavutetut kirjani, jotka osasin itse lukea)

3. Anni Polvan Tiina-sarja opetti minut ahmimaan kirjoja, mutta tällä hetkellä tykkään eniten Åsa Larssonista. Harmi, että olen lukenut jo kaikki neljä.

Kirjasarja...
Hmmm... Mie en ihan hirveesti mitään varsinaisia kirjasarjoja ole lukenu.. Paitsi Twilightit ja niistä kyllä tykkäsin kovasti...
Sitten Nora Robertsilla löytyy sellasii kolmen tai neljän sarjoja ja niistä kaikista kyllä tykänny, perushömppää :)

Kirjahaaste päivä 3

Mitkä ovat lempikirjasarjasi?
Maanlapset kirjasarja on aivan mahtava (just eilen koitin kattoo kirjastossa oisko ollu luolakarhunklaani paikalla, mut ei :( ). Tähän pitäisi olla tulossa "viimeinen" osa tässä kuussa!

Sitten Potterit (aikanaan ajattelin että pitää olla pöljä jos joku aikuinen niitä lukee, mutta kappas pitkän saikun aikana aloin minäkin raahata niitä kirjastosta kotiin ja se oli menoa).

Ja tykkään myös vampyyriaiheisista (Sookie Stackhouse, Twilight).

Viimeksi muokattu:
"AnneK"
Lempikirjasarjani: Potterit, Maan lapset -sarja (tosin mun mielestäni huononee koko ajan loppua kohden), Anna-sarja, Runotyttö-sarja, Dragonlancen sarjat, Musta Haltija -trilogia, Belgarionin taru ja tietenkin TSH... Muitakin varmaan on, mutta nuo nyt tuli mieleen tässä vaiheessa.

Ai niin.. Kaari Utrion Familia löytyy myös hyllystä. Mä tykkään historiasta.

Hei mä en ees ollut huomannut aiemmin tällästä ketjua...

Viime vuoden paras kirja minkä luin oli Sofi Oksasen Puhdistus.Mä tykkäsin siitä tosi paljon vaikkei odotukset ollut kovin korkealla Sofin muiden kirjojen perusteella.

Deporah Spungenin Nancy on ainakin sellanen kirja mikä on tullut luettua monen monta kertaa,muita en saa nyt mieleen.

Lempikirjasarja..Hmm..Musta tuntuu että mä en kauheesti lue mitään sarjoja.
Liza Marklundin Annika Bengtson dekkarit ja Himoshoppaaja-sarja :)D) tulee mieleen.

Ella Ee
Lapsena lempikirjasarjoja oli paljon, Merja Jalon sarjat, Tuija Lehtisen, L.M. Montgomeryn... Nykyään tykkään Mortal Instruments-sarjasta ja Sookie Stackhousesta, Harper Connellystä ja monesta muusta yliluonnollisesta kirjasarjasta.

En olekaan vastannut toiseen enkä kolmanteen kysymykseen.

Sellaisia kirjoja, joita olisin lukenut kolme kertaa tai enemmän, on todella vähän. En saa nyt mieleen yhtäkään :eek:

Sarjoista mieleen on parhaiten jäänyt Laila Hirvisaaren (Hietamiehen) Sonja-sarja. En tiedä onko se paras, mutta yksi niistä. Taru sormusten herrasta on myös hyvä.

Hei miten mä en oo huomannu tätä ketjua!

Viime vuoden paras kirja:
Vuonna 2010 siis, Lars Keplerin Hypnotisoija oli yksi ihan järkyttävän hyvä. En voinut laskea sitä käsistäni. Luin sen kahdessa päivässä (illassa) mökillä aitassa.

Kirja, jonka olen lukenut enemmän kuin 3 kertaa: Monet nuorten kirjat joskus muinoin.. ja mm. Nancy, Netti@deitti :)D), Paholainen pukeutuu Pradaan :D

Mistä kirjasarjasta pidän: Tykkään tosi paljon jännäreistä. Jo Nesbon kirjat on ihan parhaita eli tää Harry Hole -sarja. Åke Edwardsonin kirjoista pidän myös (Winter), nyt oon vaan tainnut kaikki lukea. Onhan noita, tollaset (pohjoismaiset) jännärisarjat siis lähinnä.

Kirjahaaste päivä 3

Mitkä ovat lempikirjasarjasi?
Mulla on usiempi suosikki, mutta vastaan, että Artemis Fowl.

Muoks. Ei taida olla yhtäkään kirjaa jonka olisin lukenut yli kolme kertaa. Mutta Neil Gaimanin Neverwheren olen lukenut kolme kertaa ja koska viime kerrasta on jonkun verran aikaa niin sen voisi lukia uudestaan taas. Se kirja on aivan mahtava!

Viimeksi muokattu:
Ooh, kirjaketju! Vastaanpa kaikkien päivien kysymyksiin kerralla :)

1. Paras viime vuonna lukemani kirja: Carlos Ruiz Zafonin Tuulen Varjo, Guy Gavriel Kayn Tigana ja Siri Hustvedtin Kaikki mitä rakastin ainakin kolahti.

2. Kirja, jonka olen lukenut yli 3 kertaa: En yleensä lue kirjoja kovin montaa kertaa. Ainoat yli 3 kertaa lukemani taitaa olla Leena Krohnin Tainaron, Richard Bachin Lokki Joonatan ja Antoine de Saint-Exupéryn Pikku Prinssi. Noi oli sellasia teini-iän kestosuosikkikirjoja. Tai oon kyllä vissiin lukenu Ajan pyörän ekan osan yli kolme kertaa, ehkä...

3. Lempikirjasarjani: Robert Jordanin Ajan pyörä, Tolkienin Taru Sormusten Herrasta, lapsuudesta tutut Anna- ja Runotyttö- sekä Selja-sarjat, Ursula Le Guinin Maameren Tarinat, Guy Gavriel Kayn Fionavarin Kuvakudos. Onpa taas fantsu-painotteinen lista mulla... Ei vaan tuu mieleen muita kuin fantsu- tai scifisarjoja, ehkä en lue muita sarjoja :)

4. Lempparikirjat lempparisarjoista: En kyllä osaa yhtään sanoa. Muistan sarjat yhtenäisenä tarinana, en yksittäisinä osina. Jos sarjassa tulee huono kirja vastaan niin joko lopetan sarjan lukemisen kokonaan, tai sitten jotenkin painan sen osan mielessäni taka-alalle, joten tykkään joko koko sarjasta tai sitten en tykkää ollenkaan :)

Yhteistyössä