KIRJAHAASTE päivä 1

• Viestiketjun aloittaja Kirjatoukka
  • Ensimmäinen viesti
määki haluun
Alkuperäinen kirjoittaja mäkin haluun;23739520:
Joanne Harris: Riimut
Juu oli siis paras, ja väh. kolme kertaa oon lukenu Potterit, Sinuhen, Turmsin, Sormusten herran, Kärpästen herran, kaikki Haydenit, viimeisen Poirotin, Kymmenen pientä neekeripoikaa, Luolakarhun klaani-sarjan, Lingrenin klassikot, Austenit, Monia keskitysleiriaiheita..... mitäs vielä...

Ella Ee
Twilightit olen lukenut kolme kertaa, samoin Luolakarhun klaani-sarjan, aiemmin mainitsemani Mortal Instruments-sarjan, Humiseva Harjun, Ruohometsän kansan, Kaari Utrion Yksisarvisen... On niitä joitain muitakin :D

Yli kolme kertaa on tullut luettua ainakin Sadan vuoden yksinäisyys, Kotiopettajattaren romaani, Runotyttö-kirjat, Anna-sarjaa, Kuin surmaisi satakielen.. ja mitähän muuta :D Erityisesti kesällä tulee luettua mökkeillessä tiettyjä ihania kirjoja, kuin vanhoja ystäviä.

Lily-79
Itseltä löytyy esim. Anne Ricen Vampyyri Lestat, Kadotettujen kuningatar, Ripleyn Scarlett, Gabaldonin kirjoja, Christien kirjoja, Bronten Kotiopettajattaren romaani, Kingin tuotantoa muutaman mainitakseni.

yli kolme kertaa oon lukenut ensinnäkin kaikki kirjat joita mulla oli lapsena. ne luin uudestaan ja uudestaan, osa niistä hyllyssä edelleen ja oon aikuisenakin lukenut :)

muita:
- okalinnut
- nancy
- betty macdonaldin kirjat (ihan mahtavia, suosittelen!)
- birdy
- jane austen: mansfield park (suomeksi, mutten kuollakseni muista nimeä)
- erich segal: love story
- sound of music
- jotkut huoviset
- vita andersen: suu kiinni ja ole kaunis
- riitta vartin orvokki dahlsarja (yksi parhaita ikinä, aina yhtä kutkuttavan 'kaihoisa' kokemus)
- rauha s. virtasen selja-sarja

eikä tossa ollut varmaan puoliakaan, lyhyempi kysymys seuraavaks, kiitos :D :p

vier
Minä luen kirjoja uudestaan koko ajan. Itse asiassa niiden kohdalla joista todella pidän, puhutaan ennemmin yli 30 kertaa kuin yli 3 kertaa...

Joitain mainitakseni:
Sinuhe
Ursula LeGuin: Maameren tarinat
C.S. Lewis: Ransom-trilogia
Cordwainer Smith: Planeetta nimeltä Shajol
Orson Scott Card: Ender

lastenkirjapuolelta:
Astrid Lindgrenin monet kirjat
Muumikirjat
Pieni talo preerialla-kirjat

Olen lukenut montakin kirjaa useamman kerran. Mutta yksi, jota en ole vuosiin vuosiin lukenut , nuoruuteni ahmimisteos on J.D Salingerin Yhdeksän kertomusta. (haaste 2)

Lempikirjasarjaa hmmm. pidän Maeve Binbchyn kepeistä, hivenen, vaan ei liian hömpistä, maanläheisistä kirjoista, jotka kertovat eri kirjoissa ihmisistä, joiden elämät limittyvät toisiinsa. En tiedä onko se lempisarjani, mutta ainakin sellainen, joita olen sarjassa lukenut.

Viimeksi muokattu:
Ihan ylimääräisenä kommentina, luen ilolla nokkimuksen kommenteja tässä ketjussa. Muistuu mieleen joitakin kirjoja, lapsuus ja nuoruuvsvuosien rakkaita., jotka olen unohtanut.
Seljan tytöt sarjan olen lukenut kanssa useasti. Vaan ei taida oikein enää nykynuoriin purea sama.

Kirjasarja.. Hmm. Pikku Naisia, Runotyttö, Anna, Melukylän lapset... Gabaldonin kirjoista olen pitänyt myös. Vaikea kuitenkaan ajatella jotain tiettyjä sarjoja, taidan lukea niitä kuitenkin verrattain vähän. En laske sarjaksi pelkästään kirjailijan tuotantoa, joten en nyt saa tähän enempää.

Yhteistyössä