KIRJAHAASTE päivä 1

• Viestiketjun aloittaja Kirjatoukka
  • Ensimmäinen viesti
vier
Lempikirjasarjojani mm
Ursula LeGuin: Maameren tarinat
George R.R. Martin: Tulen ja jään laulu
Robin Hobb: Realm of the Elderlings

Lapsuuden suosikkeja oli
Narnia-kirjat
Anna-kirjat

Laitanpas tähän yhden sarjakuvasarjan kans :D
Neil Gaiman: Sandman

Suuria sarjan sisäisiä suosikkeja minulla ei yleensä ole, kaikki tai ei mitään :)
Suosikki Narniakirjani taisi lapsena olla Hopeinen tuoli

Hauskaa muuten nähdä täällä muitakin scifi/fantasiaharrastajia!

heu
suosikki sarjoja on täällä pohjan tähden alla trilogia, anna-kirjat, himoshoppaajat. paljon muitakin olis kyllä. aina uudelleen luen ed. mainittuja sekä mm. kotiopettajattaren romaania ja lokki jonatania. tähän tulis loputon lista jos alkaisin luetella kaikki, kuulun siihen joukkoon joka lukee kirjat aina uudelleen ja uudelleen ja joukko

tiipuu
Lempikirjasarjojani mm
Ursula LeGuin: Maameren tarinat
George R.R. Martin: Tulen ja jään laulu
Robin Hobb: Realm of the Elderlings

Lapsuuden suosikkeja oli
Narnia-kirjat
Anna-kirjat

Laitanpas tähän yhden sarjakuvasarjan kans :D
Neil Gaiman: Sandman

Suuria sarjan sisäisiä suosikkeja minulla ei yleensä ole, kaikki tai ei mitään :)
Suosikki Narniakirjani taisi lapsena olla Hopeinen tuoli

Hauskaa muuten nähdä täällä muitakin scifi/fantasiaharrastajia!
Tuosta tulen ja jään laulusta on Canalilla alkanut ihan MIELETTÖMÄN HYVÄ tv-sarja game of thrones.... oon koukussa jo kahden jakson jälkeen :)

määki haluun
Siis iloseksi ääneen nauramaan vai hyvälle tuulelle? Sinuhe saa nauramaan ääneen, samoin monet lasten kirjat. Viimeksi hyvälle, kevyelle tuulelle ja ololle sai Vuodet kuin kuiskaus

Kirjahaaste päivä 5

Mikä kirja saa sinut iloiseksi?
Ensimmäisenä tuli mieleen Rosa Meriläisen ja Simo Frangénin Nollasta ykköseksi, joka kertoo parin Frans-pojan ensimmäisestä vuodesta.

Oma poikani on syntynyt aika lailla samaan aikaan kuin heidän poikansa, joten kirjaa lukiessa sitä itki ja nauroi ja eli täysillä kaikki vauvavuoden tuntemukset. Lopussa tuli ilo: kuinka joku onkin pukenut hienosti sanoiksi kaiken sen, minkä itsekin on elänyt.

Toinen ehdoton hyvän mielen kirja on Heli Laaksosen Lauri Tähkä & Elonkerjuusta kirjoittama Ilo joka elättelöö -kirja.

Viimeksi muokattu:
Ella Ee
Viimeksi nauroin lukiessani Sookie Stackhouse-kirjaa Dead Reckoning. Monet kirjat saavat mut nauramaan, mutta kaikkein eniten taisin hekotella Terry Pratchetin Kiekkomaailma-kirjojen parissa.

Ella Ee
Jostain syystä mun vastaus on jäänyt jo kahdesti filtteriin :/ Ärsyttävää.

Olen siis koettanut sanoa, että Terry Pratchettin kirjat saavat mut nauramaan, toivottavasti nyt menee viesti läpi...

Viimeksi minua naurattanut kirja taisi olla Eve Hietamiehen yösyöttö.. en tosin tiedä, tekikö ko. kirja minua varsinaisesti iloiseksi.
En ole viimeaikoina kyennyt lukemaan mitään kovin surullista, enkä juuri nyt osaa surulliseksi tekevää kirjaa nimetä, vaikka tiedän sellaisia lukeneeni.

1. Viime vuoden paras kirja: Viime vuonna tuli luettua monta hyvää kirjaa, kuten Sadan vuoden yksinäisyys, Viimeinen yö Twisted Riverilla, Tohtori Faustus, Tarina rakkaudesta ja pimeydestä.. Jos yksi vain niin sitten Elää kertoakseen.
2. Kirja, jonka olen lukenut enemmän kuin 3 kertaa: En ole lukenut yhtään kirjaa edes kahdesti kokonaan, Mrs. Dallowayta aina joskus silmäilen sieltä täältä, samoin Koti maailman laidalla - romaania.
3. Mistä kirjasarjasta pidän: En ole lukenut kirjasarjoja. Tai ala-asteella Tiina-sarjan.
4. Paras kirjasarjan teos: En osaa vastata.
5. Mikä kirja saa sinut iloiseksi: Ei kenenkään päiväkirja ehkä naurattaa, mutta aidosti iloiseksi minut tekee esimerkiksi Oikukas kuolema.
6. Surulliseksi ei varmaan mikään lukemani kirja. Välttelen tarkoituksella näitä suosittuja "tosielämään perustuvia kärsimyskirjoja".

Kolmoseen ja neloseen vastaus:
Ton maan lapset sarjan paras kirja on mun mielestä hevosten laakso, tosin muitakin hyviä kirjasarjoja on, Vareksia rakastan ja Nora Robertsin tulesta, jäästä ja häpeästä syntynyt trilogia on kans hyvä.

Iloiseksi mut saa juoppohullun päiväkirjat (pään tyhjentävää hömppää, ei tarvi ajatella, vaan nauraa).
Surulliseksi..hmm.. mä kans välttelen sellaisia kirjoja. Ei tuu mieleen yhtään just nyt.

Yhteistyössä