KIRJAHAASTE päivä 1

• Viestiketjun aloittaja Kirjatoukka
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;23795427:
Mikä oli kirjahaasteen päivä 8?

Muoks, eikun oli ilmeisesti vaan väärä numero edellisessä :D
Näyttä siltä, että se on jäänyt välistä.
Tuohon ysiin vastaisin varmastikin Sinuhe egyptiläinen. Mulla kesti pitkään tottua kirjassa käytettyyn kieleen ja jotenkin ensimmäiset parisataa sivua oli oikeaa sinnittelyä. Loppuviimein luin kirjan eri tavalla kuin yleensä luen kirjoja. En ahmimalla koko kirjaa kerralla, vaan pilkoin sen tavallaan pienemmiksi kirjoiksi ja ahmin yhden osan kerralla ja pidin välillä taukoa. Joka tapauksessa sitkeys palkittiin ja olen sitä mieltä, että se oli yksi parhaista kirjoista, joita olen koskaan lukenut.

ps. En arvioinut huonoksi etukäteen vaan lukemisen alussa.

Viimeksi muokattu:
Kirjahaaste osa 9

Mikä kirja on sellainen, jota arvelit ensin huonoksi, mutta loppujen lopuksi rakastitkin?
George Elliotin Mylly joen rannalla (Mill On The Floss) alkaa niin puuduttavalla maisemakuvauksella, että usko meinasi loppua... onneksi ei loppunut, vaan sain luettua. Klassikko ihan syystä!

Toinen teos, johon suhtauduin aluksi hyvin skeptisesti, mutta joka osoittautui loistavaksi on Johanna Sinisalon Ennen päivänlaskua ei voi.

Toinen teos, johon suhtauduin aluksi hyvin skeptisesti, mutta joka osoittautui loistavaksi on Johanna Sinisalon Ennen päivänlaskua ei voi.
Mulla taas oli vähän toisin päin, odotukset oli kovat mutta jotenkin en vaan päässyt siihen kirjaan. En tiedä oliko se joku rytmijuttu vai jotain muuta, joku siinä jäi tökkimään. Se kuuluu mulla sille listalle, millä on uudelleen luettavia... jossain toisessa tilanteessa.

Kirjatoukka
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;23795471:
Jos tämä on se sama blogeja kiertävä haaste, niin päivä 10 olis: suosikki klassikkosi. Mutta pitäis odottaa että aloittaja sen laittaa? :ashamed:
Sama on ja muutkin saavat kyllä päivittää :)

Pitäskö miun tietää mikä on klassikko?!? :whistle: On varmaan sanomattakin selvää ettei ole sellasia tullu hirveesti luettua.... Mut mie veikkaan et se Waltarin Sinuhe vois kuulua tähän kategoriaan, joten vastaan sen :)
Ja mie siis ihan oikeesti tykkäsin kirjasta, vaikkakin sen lukeminen kesti miulla ihan luvattoman kauan (varmaan 3kk sitä tahkosin läpi)...

Viimeksi muokattu:
Touhuäiti
Oiiiii, täälläkö on tällainen ketju? Nam, jee! Mitä voin kertoa omista kokemuksistani? Voi hitsit, ekana tulee mieleen et Tess Gerritsen on yks lemppari, Eppu Nuotion Pii Marinit, Leena Lehtolainen, kaikki jännitys, kauhu, trilleri, tällainen uppoo meikään. Ja sit ihmissuhdeaiheet jne. Mut fantasia ei kolahta eikä pelkkä romantiikka.

[QUOTE="Lukutoukka";23804212]Kirjahaaste päivä 11

Mitä kirjaa vihaat tai inhoat?[/QUOTE]

Aika vahvoja ilmaisuja nuo molemmat... Sanotaanko nyt näin että en tykännyt kirjasta Lokki Joonatan. Edelleenkin miulta varmaan jäi jokin sen syvin olemus saavuttamatta, koska niin moni sitä kehuu :ashamed:

Olipa vaikea, kun montaa klassikkoa olen pitänyt aika huonona. Eikä millään haluaisi taas vastata sitä Sinuhea. Hannu Salaman Juhannustanssit oli ihan luettava ja vähän erilainen.
Nyt on pakko muuttaa vastausta, kun ei tuo Juhannustanssit taida mikään klassikko olla, eikä edes mitenkään kummoinen kirja. Paljon melua pikku jutusta ennemminkin.

Tuli vain mieleen, että nuorena tyttönä tykkäsin tosi paljon Jane Austenin Ylpeys ja ennakkoluulo-kirjasta. Ja olen oikein tykästynyt nuorena lukemiini hyviin kirjoihin, koska niiden vuoksi luen vieläkin mielelläni. Jos sitä olisi nuorena lukenut vain huonoja kirjoja, niin saattais olla niin, että nykyään ei lukeminen kiinnostais pätkääkään.

[QUOTE="Lukutoukka";23808614]Kirjahaaste päivä 12

Mitä kirjaa rakastit joskus, muttet enää?[/QUOTE]

Tähän en kyllä osaa vastata mittään. Jos mie johonkin kirjaan "rakastun" niin kyllä se on tähän mennessä ollu pysyvää :)

Yhteistyössä