SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *toukokuu*

Ruutinen ihanan videon olet saanut ikuistettua!mahtavat jamit käynnissä ;D pitäis itselläki saada aikaiseksi,on täs viel aikaa....

Selällään synnytin ja repesin siinä kyllä,4tikkiä muistaakseni laitettiin et ei paha mut kuite,parempi olis ollu et ei olis tullu mitään sillä alakerta ei ole enää normaali,se ommel on tehty niin et on aika epäsymmetrinen =( mulla tuli myös murtuma johonki tuonne oikealle,synnytyksen jälkeen varsinki kuukautisten aikaan oli aika tajuttoman kipeä,kk kuukaudelta kipu kuitenki pieneni eli murtuma parani ja jotain vuosi siinä meni...
Jotenki tuntuu et tuos selällään olemises saa kuite rentoutuneemmas asennos olla?!?emmä tiä,mut kyl nyt voisin kokeilla jotain muuta repeytymisien ehkäisemiseksi,jos vain selkä antaa....

Hienoja tossuja Tuikku väsäilee =)

(.) aamulenkki lähiapteekkiin ja panacodia,ei enää muu auta ku kokeilla niitä ja kyllä niiden pitäis iha turvallisia olla,ainut mikä olis niin loppuvaiheessa vieroitusoireet vauvalle jos jatkuvassa käytössä.olen onnellinen heti ku ykski pv ilman kipuja,sitä odotellessa.......
Ukko pelailee tuos mun edessä boxilla gta:a ja mie kikkailen netissä läppärillä ja kuuntelen musaa,pöytäkone parin metrin päässä,miten niin tekniikan maailman orjia xD
Mites muuten teillä seksihalut kasvaneet/vähentyneet? Siis mie olen ihan hormonihirmu :D mies kyllä varmaan pitää mua unelmavaimokkeena,eilenkin sanoin kaupassa et ottaa 6kaljaa vaik oli muutamaa ottamas ja ku tuli töistä ruoka oli valmiina lautasella odottamassa ja MINÄ olin seksiä vailla 2kertaa :D unetki on ollu ihan mahottomia...niin ja tuo seksin harrastaminen pelottaa ku ensinnäki selkä ei oikee tykkää,lihakset jumissa ja toiseks mulla alkaa sattuu mahaan jossain vaiheessa,se ilmenee kyllä ihan muissaki asioissa,esim ku kävelee niin jonku ajan päästä alkaa vihloon...mut luulis turvallista olevan jos vain muute pystyy...
jiimii&poju24+6
 
Heips!

Ihania tossuja olet tehnyt Tuikku, kunpa olisi samanlaiset taidot.. mulla enemmän noi ompelukoneella tehtävät on vahvuus kun taas kutominen jää kaulahuiveihin :D

Synnytin esikoisen selällään ja tuli 4 tikkiä joten pikkasen paikat repes mutta synnytys oli helppo. Toivottavasti myös tämä tulee olemaan helppo..

Maanantaina olis neuvolalääkärillä käynti ja paikkojen tarkistus kun on niitä supistuksia ollut jonkin verran.

O&O + pikku jäppinen 24+0 *poks poks*
 
Olin eilen ostoksilla ja tarkoitus oli myös vaunuja käydä kattelemassa, mutta pitikin tulla kotiin koska vatsaan sattui liikkeessä ollessa. Onneksi meni levolla ohi, kun kotiin pääsin. Kivut hävisi iltapäivän aikaan ja nyt ei mitään kipuja ja pikkuinen liikkuu normaalia tahtia masussa, kuten ennenkin. Ei mulla oo koko raskausaikana masuun sattunu, mitä lie ollut, jos ei olisi lakannut olisin kyl lääkäriin menny. Eilen poksuttiin taas =)

24+1

No nyt ihanaa sunnuntai aamua aloittelen, kaunis sää ulkona ja lämminkin taitaisi olla.
 
Ruutinen Olipas ihana video :heart:

Kaikki kolme olen synnyttänyt selälläni maaten. Ekasta tikattiin ja lopuista ei mitään. Mä olen niin kertakaikkisen kipeä ja väsynyt synnytyksessä että mua ei saa kyllä mihinkään jakkaralle keikkumaan. Ärsyttää kun kätilöt yrittää saada johonkin keinutuoliin (hyvää hyvyyttään kyllä) tai muualle "rentoutumaan" kun mä haluan vaan maata ja kärsiä. Viimeksi "jouduin" menemään ammeeseen kun sairaalaan tultaessa oli kohdukaulaa vielä jäljellä, niin olihan se ihan ok hetken aikaa. Valutin ihan tulikuumaa vettä ja käpistelin siinä sen reilun tunnin, mutta en todellakaan kokenut sitä niin mukavaksi ja rentouttavaksi kun on hehkutettu. Oli ihana päästä sieltä sängylle ja saada epiduraali.

( .) Vauva on tosi alhaalla ja mahtaako sieltä noustakaan. Liikkeetkin tuntuu ihan mega alas. Harmi kun lapset ei voi tunnustella liikkeitä, kovasti odottavat koska saavat tuntea potkut. Niin ja tänään pitkästä aikaa kaverin kanssa kirpparille :D

maximilian ja vauva 24+
 
Aurinkoista sunnuntaita! Sokerirasituksen tulokset sain jo torstaina eli seuraavana päivänä, puhtaat paperit tuli. Nyt lomalla on ollu aikaa rentoutua ja nauttia vihdoinkin tästä raskaudesta. Tuo alkuraskaus oli mulle jotenkin henkisesti niin raskas, kun lasta toivonut monta vuotta ilman tulosta. Ei siitä silloin osannut eikä uskaltanut iloita. TSH oli nyt vaan kahen kuukauden aikana kivunnut 0,6 -> 1,7 ja lääkärin soittoaika on vasta kesäkuun alussa. Annostusta ei tässä välillä ole muutettu, joten ei kai se auta kun omatoimisesti ottaa 1,5 tabua joka päivä ( nyt siis annostus ollut ti ja pe 1 tabu ja muina 1,5 ). Luulen, että tuo raudan ottaminen on arvoa nostanut. Oma olo on aina parempi, mitä lähempänä yhtä tuo arvo on...

Seksihalut ovat täälläkin selvästi lisääntyneet, eilenkin piti saada useammin kuin kerran päivässä :rolleyes: No, ei valittamista varmaan kummallakaan osapuolella :D Ja kiitos omakotitalon, ei myöskään naapureilla :LOL:

Tänään olis tarkotus mennä mökille ekaa kertaa tälle kesälle. Eli venettä viemään vesille. Miehellä vaan alko tossa perjantaina just sopivasti kaheksan päivän työputki, mutta eiköhän tuo jaksa, jos mä lämmitän saunan ja paistan makkarat =)

Voimia kaikille kivuista kärsiville! Itse täällä porskutan edelleen lähes entiseen malliin. Täyttelin muuten lauantaina valmiiksi kelan laput sähköisesti, äitiysavustuksenkin laitoin hakuun. Täällä ei kela ole kuin alkuviikosta kaksi päivää auki, joten huomenna sitten aamusta sinne viemään liitteitä ja kyselemään josko niihin monta virhettä tuli. Aika yksinkertaiset olivat kyllä netissä täyttää.

Serkku kävi eilen, sain häneltä käytetyt vaunut varavaunuiksi. Carena merkkiset näyttävät olevan. Sai aikoinaan ne itse ilmaiseksi, olleet jonkin verran käytössä hänen pojillaan. Eilen niitä tuossa testailtiin.

Hääasioitakin sain nyt vähän lyötyä lukkoon, kun aikaa on. Nyt siis kirkkokin varattu, sekä alustavasti myös valokuvaaja. Juhlapaikka piti varata jo joulukuussa. Häät siis meillä tulossa 7.7.2012.

Mutta nyt aamukahville, taidan mennä sen nauttimaan ulos aamuaurinkoon =)

Laura ja iivar
24+4
 
Aurinkoista sunnuntaita!

Ruutinen Huippuvideo! Kaverilla melkoiset bileet ;) Mun maha tekee tota samaa, eilen illallakin oikeen huvitti kun saunan (ja sokerilimpparin) jälkeen maha poukkoili ja tutisi. Kohta ne liikkeet onkin vaan sitä möyryämistä ja vähemmän potkimista kun asukin tila käy ahtaaksi.
Aika isoja rötköjä meijän vauvat jo!! N.30cm ja puoli kiloa, ei ihme että maha kasvaa!

-laura- Onnittelut tulevista häistä! Me mentiin naimisiin viime syyskuussa, jos huvittaa lukea/kattella kuvia niin voin laittaa linkin blogiini :) Tai jos jotakuta muuta kiinnostaa, eikös täällä ollut joku muukin häitä suunnitteleva, vai muistanko väärin?

Jiimii
Mites muuten teillä seksihalut kasvaneet/vähentyneet Lisääntyneet täälläkin, muistan saman efektin edellisessä raskaudessa, on noi hormoonit vaan ihmeellinen asia :D

Mutta mites onko teidän miehet ihan yli-rakastuneita ja hempeitä nyt kun vauvamaha on alkanut kasvaa? Mun mies on ollut kyllä aina sellanen kainalossa pitäjä ja suukotteleva, mutta nyt se on jotenkin ihan höperö :heart: Rakkaudentunnustuksia tulee ihan jatkuvasti ja kehuja siitä miten olen niin ihana ja paras vaimo ja ja ja... Ekan kerran onnistui saamaan vauvalta kunnon potkut käteen eilen ja tänään oli taas heti aamusta käsi mun mahalla :) Tuolla se leipoo kaurasämpylöitä perheelle parhaillaan, heh, on se aika ihqu.

Me käytiin eilen Linnanmäellä, kauheen kallis paikka, mutta olihan ainakin 3v.llä kivaa!! Ostettiin sille minihupi-ranneke ja se pääsi keikkumaan karuselleihin ja muihin pienten laitteisiin ja vielä vaaleanpunainen hattara kouraan, aaaaw. Niin ja tottakai sen piti päästä vetämään narua ja onkimaan sammakoita -saaliina puuhakirja ja possu-pehmolelu. Kesälomalla voiskin käydä Kouvolassa Tykkimäellä? Ja varmaan Puuhamaassakin, kivaa kun tyttö on jo niin "iso" että silminnähden nauttii kaikesta toiminnasta ja lastenjutuista ja muistelee niitä vielä jälkikäteenkin!

Nyt kirpparille ja kauppaan, iltapäivällä tiedossa grillausta ja ulkoilua. Pitää ottaa kaikki ilo irti tästä kauniista ilmasta :)

miirikki ja pööpö 23+4
 
Riikasta selvitty kotiin ja eilinen päivä meni kyllä sellaisen väsymyksen vallassa, että huh huh. Nyt onneksi jo suht normaali olo ja jaksaa jopa touhuta normaaliin malliin. Yhtään lastenvaatekauppaa ei tullut matkalla vastaan, joten vauvan vaatteita en nyt sieltä saanut ostettua, vaikka niin vähän suunnittelin. No, itselle sitten senkin edestä. :D

Tuikku: Oletpas ihania tossuja saanut aikaiseksi!

Ruutinen oli tosiaan saanut ikuistettua kivan pätkän. Täälläkin masu heiluu hurjasti ja nuo potkut ja liikket ovat jo välillä todella voimakkaita muljahduksia.

Lauralle täältäkin onnittelut tulevista häistä!

Jiimii: Tosta panacodista tosiaan ollaan useampaa eri mieltä. Itsekin sitä alkuun tuohon kamalaan migreeniin söin, sillä eka lääkäri sanoi, että sitä voi suht huoletta syödä. Pari viikkoa sitten kävin uudestaan lääkärillä ja hän puolestaan sanoi, ettei missään nimessä suosittele sitä syötäväksi raskausaikana, varsinkaan "enemmissä" määrin. Siihen loppui kyllä mulla panacodin käyttö, mutta mielipiteet tuntuvat tosiaan vaihtelevan ihan lääkärikohtaisesti.

Mutta mites onko teidän miehet ihan yli-rakastuneita ja hempeitä nyt kun vauvamaha on alkanut kasvaa? Mies on ollut alusta asti huomattavasti enemmän tässä raskaudessa mukana, verrattuna tuohon ensimmäiseen raskauteen. On siis ollut koko ajan todella huomaavainen ja tsempannut selkeästi niissä asioissa, joista olen saanut vuosikausia mainita.. :D Ja mitä enemmän masu on kasvanut, sitä "hempeämmäksi" on kyllä mies tosiaan tullut.

Kelan paperit tuli vietyä jo viime viikolla postiin, heti kun vain sain ne neuvolasta, niin laitoin samantien postiin. Sainpahan nekin eteenpäin.

Jospa tuo esikoinen kohta heräisi päikkäreiltä niin pääsisi jatkamaan kukkapenkin laittamista ja muita pihahommia.. :) Aurinkoista sunnuntaita kaikille!

Raisu 25+1
 
Oivoivoi, onpas ollut vauhdin täyteinen viikonloppu ystävien kanssa. :) Mutta mukavaa on ollut!!

Perjantaina ultrassa kaikki oli paremmin ku hyvin, pikkusella oli hyvä olla ja luultavasti pääsen alateitse synnyttämään kun oli jo nyt siirtynyt jonkin verran se istukka pois kohdunsuun edestä. Lääkäri ultrasi varalta myös munuaiset, jos nämä kivut johtuisi niistä, mutta ei sielläkään ollut mitään poikkeavaa. Joten lääkäri toivotteli hyvillä mielin kotiin kasvattamaan mahaa ja sitten jossain välissä synnyttämään. Olin niiiiin onnellinen kun sieltä lähdettiin että kaikki on HYVIN! :heart::heart:

Jave + Jalmari 23+0 POKSPOKS
 
Tuikku: Ihania tossuja! Onko ihan sun oma malli vai löytyykö ohjetta jostain?

miirikki: Suosittelen lämpimästi Tykkimäkeä. Varsinkin pienten lasten kannalta se on kiva paikka, isommat ei siellä sitten enää niin hyvin viihdykään. Itse oon käynyt joka kesä kummipojan kanssa siellä, kun asun ihan kulmilla, mutta nyt 11-vuotiaana kaveri alkaa olla niin hurjapäinen, että Tykkimäki on jo tylsä. :D

Tänään on nautittu kesäpäivästä, käyty puutarhamyymälässä ja jätskikioskilla. :p Muutamia kesäkukkiakin sain tonne pihalle lykittyä. Vielä kun pysyisivät hengissä, mun viherpeukalo kun on keskellä kämmentä. :D

Liinukka 21+6
 
Javelia
No mut noihan oli hyviä uutisia :flower: Toivottavasti istukka jatkaa siirtymistään :)


Mäki sain neuvolasta ne kelan paperit mut en oo niitä laittanu vetämään...
Meijän piti ottaa se äitysavustus rahana mut sitten toisaalta mietin et pakettina se olis paljon arvokkaampi mut sitten taas meillä olis kaikkee tuplat ku esikoisen paketista on makuupussit ja haalarit yms. edelleen melkein ku uusia... :whistle: (vaikka on sitä ihana päästä hipelöimään :D )
Ettei siinä kyllä järkeä olis... Ja niillä rahoilla sais maksettua melkein puolet tuplista...
Mitähän ihmettä tän kanssa tekis :confused:

Meillä poika ponkas ylös tuossa viiden jälkeen ja nukahti tunti sitten uuelleen... Ite en saanu enää unta, aloin sitten ihastelemaan ku vauva alko potkimaan mahottomasti :)

Talvicci ja Torsti rv.22+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Maanantaita!!!! =)
Miehen hellyyden osoitukset on kyllä kasvaneet ja tekee kaiken mitä pyydän,se on kyl aina ollutki sellanen ja en ole oikein tottunu sellaseen ku entinen oli mitä oli,ei se ikinä mitää tehny mun puolesta,synnytyksen käynnistyessäki kärvistelin yöllä kotona 7tuntia yksin että hän sai rauhassa nukkua ja kerätä voimia!!aamulla vielä kaupan kautta sairaalaan,sairaalaan päästyä n.3 tuntia ja poika oli sylissä.Onneksi tämä mies on niiiiin eri maata <3 <3 ja tosiaan kyllä noita kohteliaisuuksia satelee,mut nehän tuntuu kivalle ku oma olo on norsumainen...

Javelia mahtavia uutisia!!!hyvä että on siirtyny tuo istukka,nyt sit nauttiin kunnolla masusta:heart: =)

(.) eilen aamulla heräsin aivan järkyttävät tuskat selässä,2panacodia ja otin viel 1paratabsin(mitä ei olis sit saanu..) eikä kivut lähteny mihinkään,lähinpä sit viettään TAAS sunnuntain sairaalaan,noh siellä makasin 5tuntia minä aikana sain buranan,se ehkä sit hieman helpotti ja lääkäri sano et kotona ottaa mahd. pienellä määrällä buranaa,panacodia EI suosittele et ei ole sikiön herkkua...Hermot menee oikeesti,miksi helkatissa nuo kaikki sanoo eriä!?!?!??! mutta mie en sitä buranaa kyl ota,nyt nappasin aamulla2panacodia ja nyt auttoi paremmin...onneksi satuinki herään 5.20 ku miehellä oli 6 töihin ja puhelin oli sammunu...yön nukuin kyllä huonosti,2jälkeen heräsin ku oli huono olo mut sain onneks sit unen ja olo meni ohi,sama huono olo oli toissailtana.pissa ja crp olivat normaaleja,muuta eivät kattoneetkaan.Nyt ollaan sit sängyn orjia,äsköiset panacodit antoivat hieman liikkua ja mie heti onnessaan petasin petin ja laitoin tiskikoneen pyöriin =) istua ei pysty,vaakatasossa paras olla.
Mut nyt ei auta ku toivoa että tää paranee ees vähän,muuten tulee todella tuskainen loppuaika!!! Aurinkoista maanantain jatkoa!
Jiimii&poju 25+1!
 
Viimeksi muokattu:
Synnytystavasta esikoista aloitin jakkaralla, mutta en saanut siinä oikein hyvää ponnistusasentoa, vaikka kätilö kovasti ohjeisti. Tyttö syntyi lopulta selällään ponnistaen, oli minulle helpompaa… Jakkaralla pakersin tuloksetta ehkä kolme varttia, selälleen kun pääsi, niin ei mennyt kauankaan, kun vauva syntyi. Muutama tikki tuli.

Synnytyssairaalaa en aio vaihtaa, täällä on sen verran iso keskussairaala (SeKS), että on varmaan hyvä (kokemusta ei tosin ole…). Seuraavaan isompaan onkin sitten meiltä muutama tunti autolla, joten sitä en lähde kyllä kyykkimään :D Ennemmin sitten kotona niin pitkään kuin vaan pystyy.

Talvicci pul tuntuu sellaiselta vähän kumimaiselta tai keinotekoiselta. Jos se puuttuu, niin liivinsuojaan on helppo lisätä pul ulkopuolelle – leikkaa vaan suojan kokoisen ympyrän ja huruuttaa reunoja pitkin. Ei tarvitse ihan vesilintua heittää… Vaikka samaa mieltä olen Carlotan kanssa, että kosteussuluttomilla ei tee yhtään mitään :) Ja tosiaan toki siitä pulin reunoja pitkin saa ja pitääkin ommella :D Mutta siis ettei sillä nuppineulalla kiinnitä siitä liivinsuojan keskeltä ainakaan useammasta kohdasta, muuten tulee siivilä :D

Branwen ja Sissi 21+4
 
No joo, totta :) Olen itse vaan tehnyt noita suojia, niin olen suoraan tehnyt osasta sen verran paksuja, että se yksi suoja on riittänyt :)
Mulla ei mikään riittänyt yksinään ;) Mutta meitä meijereitä on montaa sorttia! Pahimmillaan mä kuljin froteepyyhe liiveihin sullottuna ja en muuten liioitellut, äitini oli liikenteessä silloin mun kanssa ja kotiin kun päästiin kauppareissulta, oli jo kosteat liivit... se jos jokin otti pattiin! Onneksi se tasaantui ja sitten riitti, kun laittoi vasempaan kaksi k.sulutonta + k.sulullisen ja oikeaan välillä riitti paksumpi k.sulullinen :D Mulla on selvästi tiivisteongelmia tossa vasemmassa tisussa :LOL:
 
Ruutinen, ihana video :) Olen saanut kans kuvattua muutaman pätkän kunnon potkuja/liikkeitä videokameralla ja niitä on niin ihana katsella ja etenkin ihana muisto! :heart:

Hellyys ja seksi = Kyllä mies on ollut mielestäni paljon huomaavaisempi raskauteni aikana. Möhömahaksi eilen kutsui ja se oli vaan hassua, kun leikillään sanoi :D Yrittää kovasti aina "seurustella" pikkuisen kanssa :heart: Ei täällä kuitenkaan miestä laiteta kaikkea tekemään! Enhän kuitenkaan sairas ole, vaan raskaana :D Eilen siivosin hikipäässä heti aamusta ihan yksin, eikä haitannut yhtään. Mies tekee sen sitten, kun minä en jaksa, koska on paljon sellaisia päiviä nykyään, että olen todella väsynyt, eikä todellakaan sitten huvita tarttua siihen imuriin. Seksi edelleen samaa, kuin aiemminkin. Ihan kuivaa ei ole, mutta ei kovin rietastakaan. Ihan riittävästi kuitenkin ;)

Tuntuuko muilla jo masu olevan tiellä "normaaleissa askareissa"? Eilen tiskatessa "törmäsin" masullani siihen lavuaariin, että tuntuu tosiaan olevan jo vähän tiellä ja sitä ei vaan aina muista, ettei enää niin lähelle pääsekkään :D

Aika moni täällä joutunut "elämään" särkylääkkeiden voimalla. Ihmettelen, etten tosiaan ole tarvinnut tähän mennessä, kuin 2 särkylääkettä ja nekin kovempaan päänsärkyyn. Nyt, alkanut alaviisaudenhammas tulemaan ja se kipuilee, mutta ei onneksi ole niin kovaa särkyä, että tarvisin särkylääkkeitä.

Kelan paperit taidan viedä viikon päästä :)

Sokerihamsteri, tervetuloa ja kiva, lisää porukkaa 1.9 jengiin! :)

( . ) Kaikki hyvin edelleen :)

innoM + Pulla 25+4
 
ÄLLÖVAROITUS:

Kävin eilen taas sairaalassa. Heräsin siihen, että verta tulee housuihin ja reisille. Samoin kävi suihkussa ja pöntöllä käydessä. Kävin näytillä ja kohdunsuulla oli iso hematooma ja verihyytymä irtosikin tutkimuksessa. ja vuodotkin helpottui. 4 kertaa ultrasivat ja epäilivät, että istukka olisi vanhassa sektioarvessa kiinni. Edelleen siis etinen istukka.

Vauvan painoarvio eilen 865g rv 25+0.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta

Synnytyssairaalaa en vaihda minäkään. En kyllä ollut kuullut tuosta lakimuutoksesta. Se selittääkin, kun rakenneultrassa kätilö katseli mun papereita ja kysyi aionko synnyttää tämän kolmannenkin heillä?
Synnytystapa: Oon miettinyt tuota jakkaraa, edelliset synnytykset ovat menneet melkein selällään sängyllä.

Kelan paperit odottavat edelleen täyttämistä. Eipä mulla vielä kiire niiden kanssa ole. Parempi vaan jos se 140e ei tule liian aikaisin tilille ;)

Paastoarvo oli tänä aamuna 4.6 :)

Vauvan liikkeet tuntuvat hassusti alhaalla oikealla ja toisaalta ylhäällä vasemmalla puolella, kylkiluiden alapuolella. Äsken tuntui tasainen pumputus suoraan virtsarakkoon.

Tervetuloa Sokerihamsteri :)

Mädchen :heart: 23+3
 
Huldis: TOivotaan, että vuodot lakkaa!!! :hug:

Synnytyssairaala pysyy samana eli seinäjoelle kurvataan synnyttämään. Hyväksi olen kokenut, enkä näe syytä vaihtaa. Vierihoidon hoitajista kyllä löytyi jos minkälaista tapausta ja työhönsä kyllästynyttä, mutta pääasiassa hyvä fiilis tällä hetkellä.

Mies huomioi kyllä hiukan eri tavalla kuin normaalisti. Se vannottaa usein, että en turhia tekisi, koska noita supisteluja edelleenkin on vaihtelevasti. Mutta aika paljon olen kotitöitä tehnyt. Mä en tykkää jos asioiden teko venyy, koska se aiheuttaa taas tietynlaista stressiä. Mutta kyllä se mies on enemmän sellainen kultainen ihan tunteellissestikin. Ihana näin, toivottavasti jatkaa myöhemminkin. :heart:

Kelan paperit pitäis myös viedä. Mulla tarkistetaan myös puolen vuoden tulot ja mun pitää vielä kilometrit ja työmatka kulut siihen laskea. Sitten olis vietävä.

Leo rv 25+6:heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mädchen;23825534:
Tervetuloa Sokerihamsteri :)
Kiitos ja heeeei mulle saa laittaa tohon perään että synnytyssairaala on OAS ja meille on annettu poikalupaus. :heart:

Mulla olis kans nuo Kelan paperit tuossa oottelemassa täyttämistä vaan päätinpä venyttää jotta saan tuon tämän vuoden äitiyspakkauksen. ;)

Ja paastoarvoista puheenollen, yäääh mun pitäis reilun viikon päästä hakea mittari ja alkaa mittaileen ku oli rasituksessa paastoarvo just tasan sen raja-arvon. Diabeteshoitsuki vaan nauro ja sano ettei oikeen ymmärrä miksi noin nipoja ovat mutta hyvä on, väsätään dieetti ja aletaan mittaan. :|
 
Sokerihamsteri; tervetuloa! Minullakin oli esikoisesta paastoarvo rajoilla ja ruokavalio tuli ja mittaukset. Mutta ei ollenkaan turhaan. Omissa mittauksissa oli kohonneita arvoja, mutta pärjäsin kuitenkin ilman insuliinia. Eli kannattaa ottaa kuitenkin suht vakavasti tuokin. Toivottavasti pärjäät kuitenkin hyvin ruokavaliolla :)

Pakkastyttö 23+5 kai :D
 

Yhteistyössä