SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *toukokuu*

Mulle maksaa työnantaja palkan myös tuolta 72 arkipäivältä. Mietin vain, että mitenköhän se menee, kun todennäkösesti sairasloma alkaa viimestään 3 viikon päästä ja putoan siis väkistekkin n.2viikoks kelan sairaspäivärahoille ja äitiysloman alotan sen 50 arkipäivää aikaisemmin. Kuukauden saikulta saan palkan, joten olenkohan sitten 2 viikkoa kelalla ja sit taas alkaa työnantaja maksaa palkkaa? Onks kokemusta kellään tämmösestä?

Erityisäitiysrahaoikeutta ei kuulemma ole, koska väkivaltaisuudelle altistuminen päivittäin ei ole tarpeeksi pätevä peruste jäädä erityisäitiysrahalle? Pomo sekä lääkäri tämän totesivat ja sentäs pomo on tuossa työssä saanut keskenmenon, kun on saanut iskun asiakkaalta selkään:( Ihmettelen kyllä Kelan myöntämisperusteita:(

vaniljainen: oon koittanu kysyä syytä, mutta ilmeisesti syy on stressi ja väsymys. kyllä se on raskauden aikana ollut aika minimissä nuo miehen halut :( Mutta tosiaankin, alkuraskaudesta pelättiin keskenmenoa eikä sen takia hommailtu... Mutta on tällaisia kausia ollut aikaisemminkin, pännii vaan niin kovin, että "mennään miehen halujen mukaan" :( Ja tosiaankin, nyt herkkiksenä sitä ottaa tänkin asian vähän rankemmin.

heinäneito: toisina päivinä minä pystyn tekemään vaikka mitä ilman että mahaa alkaa kivistämään ja toisina en juuri mitään. istuminen tosiaan laittaa häntäluun koville, sitten illalla ei pysty liikkumaan kunnolla.

Mulle myös maksaa työnantaja palkan 72 arkipäivältä. SItten vasta tosiaa ne kelan rahat. =) Kelan paperit edelleen tuossa pöydällä. TÄllä viikolla pitää ne palauttaa. On se kumma kun ei muista. Muutenkin olen kyllä melkoinen dementikko ollut tässä lähiviikkoina. Ärsyttää jo itteä. :vampire:

Seksihalut on palannut... Jee :D. Ueamminkin tekis mieli, mutta nuo supistelut ja outo vuoto nyt sitten jarruttaa. TOivotan, että huomenna olis paikat tiukasti kiinni niin voipi nauttia näistäkin haluista. Mä kun olen yleensä meillä se haluttomampi tapaus.

Viimeksi muokattu:
Työnantaja maksaa palkan 72 arkipäivältä, paperit on jo viety. Täälläkun ei Kela ole auki kun kahtena päivänä viikossa, niin täytyy toimii sen mukaan.

Seksihalut vaihtelee. Mulla supistuksia toisinaan ja joskus ei vaan haluta, joten aikas vähissä määrin on.

Onko teille muille, joilla istukka on etuseinässä, sanottu, että perätilatapauksessa ei voitaisi yrittää kääntää, vaan synnytystapa olisi suoraan joko perätilasynnytys tai sektio?
- Eipä ole muuta sanottu kun että vaimentaa potkujen tuntemista.. esikoinen oli rt tilassa nauvolakortin mukaan 31 viikosta eteenpäin.. toivotaan että tämäkin suostuu kääntymään itse

Tömpsis Et ole ainoa jolla mies pihtaa..

Jes tuo äitiyspakkaus uutinen oli hyvä.. huomenna paperit eteenpäin :D kohta pääsee näpertelemään uusia pikkuisia vaatteita :heart:

O&O + pikku jäppinen 24+3

Mulle myös työnantaja maksaa palkan ekalta 72 arkipäivältä.

Äippäliini-82: Mulla on kans alkanut olla joka yö tosi inhottavia ja pitkäkestoisia kramppeja/suonenvetoja pohkeessa. Samaa ongelmaa oli myös viime raskaudessa. Aamulla, kun herää, niin pohkeet on ihan hellinä yön koitoksista johtuen. :D

Istukka minullakin etuseinässä, eikä kyllä missään vaiheessa ole mainittu, että se vaikuttaisi kääntöyrityksiin. Mutta hyvä tietää, että näin on.

Maha ei ainakaan vielä ole tiellä eli en normaalitilanteissa huomaa, että sitä on vielä lainkaan. Kerkeäähän se tästä vielä muuttua.. ;)

Meillä oli tänään esikoisen ensimmäinen kevätjuhla hoitopaikassa. Tuli kyllä tippa linssiin, kun toinen niin antaumuksella siellä esiintyi ja kaikkien laulujen sanat näytti hienosti muistavan ulkoa. Ihana! :heart:

Kauheeta flunssaa pukannut, mutta onneksi enää kaksi työpäivää tällä viikolla jäljellä, kun perjantaina olisi "kesälomapäivä".

Raisu 25+3

Maha on täälläkin jo hiukan tiellä. Oon vahingossa töniny sillä miestä välillä kun menny ohi. Ja sukkien/kenkien laitto tuntuu jo vähän hankalalta.

Nyt ollaan järjestelty kämppää. Haettu vähän uusia kalusteita ja heitetty vanhoja pois. Ja nyt mulle on tullu ihan hirmunen asuntokuume. Oon jotenkin ruvennu viimeaikoina vihamaan meidän nykyistä asuntoa. Vähän on ahdas, eikä oo parveketta, joka ois ihana näin kesällä varsinkin. Ja viimeinen pisara oli kun makkaria järjestäessä huomattiin että yhestä kulmasta tulee lattialistan alta turkiskuoriaisen toukkia :/ soitto isännöitsijälle paljasti että naapuri on joku aika sitten ilmoittanut heilläkin noita olevan. eli taitaa mennä talo myrkytykseen, ja me kissojen kanssa evakkoon.

seksihalut on mun kohdalla lisääntyny ja miehellä kadonnu jonnekkin. Sano tuossa yks ilta kun juteltiin että pelkää vahingoittavansa vauvaa tai mua. Tais jäädä pelko kun alkuraskaudessa oli vuotoa. no, kait se jossain vaiheessa menee se pelko ohi. toivottavasti =)

Muutoksen tuulet puhaltaa tänne nyt urakalla ja kiirettä pitää :) Asunto myyty, uusi ostettu ja remontti suunnitteilla! Muuttaakin pitäs sit heinäkuussa, mikä tietää paikkakunnan, neuvolan ja synnärin vaihtoa. En ole jaksanut vielä perehtyä, mihin menen synnyttämään. Muutetaan Hyksin aluelle, joten vaihtoehtoja riittää. Neuvolan sentäs jo selvitin ja pitää soitella sinne heti, kun tiedän tarkemman muuttopäivän.

Maha ei ole vielä tiellä, on nimittäin melko pieni vielä, vaikka jo kumminkin selkeesti näkyvillä. Viime neuvolassa sf-mitta oli ihan keskikäyrän yläpuolella ja poitsu vastasi ultrassa hieman viikkoja isompaakin mutta silti saan onneksi nauttia vielä pienestä masusta. :)

Seksihalut on koko ajan lisääntymään päin. Onneksi mies ei on ihan samoilla linjoilla :)

Hävetää ihan hehkuttaa mutta olen melko vaivaton. Ei kipuja, ei väsymystä, jaksan hyvin töissä, jaksan reissata miehen harrastuksen perässä ja meinasin vielä jaksaa vääntää gradunkin loppuun ja järjestää muuton. Jaksamista kumminkin edelleen kivuista ja vaivoista kärsiville :hug: myötätuntoni on teidän puolella!

Ihania tossuja joku oli neulonut ja mahtavaa videomateriaalikin oli Ruutinen laittanut nähtäville :) Täällä myös liikeet sekä tuntuu että näkyy ulospäin :heart:

Miehestä on tullut hieman huomioivampi kuin ennen. Olin esimerkiksi ihan järkyttynyt muutamia viikkoja sitten, kun kävimme retkeilemässä metsässä ja mies huolehti, etten vaan liukastu märillä kallioilla yms. Ennen ollut asenteella, että jokainen selvitköön itse ja melkoisena rämäpäänä ja selviytyjänä minun oli hieman vaikea suhtautua miehen muuttuneeseen asenteeseen. Noh, nyt siihen alkaa jo hieman tottua ja on ihan kivaa jos mies huomioi hiljalleen kasvavan mahankin.

Minä olen esikoista odottavana ihan pihalla kaikista liivisuojuksista ja muista. En varmaan edes osaa hommata kaikkea tarpeellista ja sitten opin kantapään kautta. Onneksi teiltä saa täällä hyviä vinkkejä. Kiitos niistä :)

Ensi viikolla sokerirasitus ja neuvolalääkäri! Saan sitten vihdoin kelan paperitkin ja pääsen tappelemaan äippärahan määräytymisperusteista... huoh...

Hyviä unia,
Marsa ja poitsu 23+0

Huppista heijaa, kävi likka puntarissa. Hauska nähdä millaisilla + lukemilla tänään tullaan neuvolasta. :kieh: Ihan en nyt taida pysyä samoissa painolukemissa kuin kahdesta edellisestä. Sitä se teettää kun mitään suurempaa et voi tehdä jotta säästyis supisteluilta. Kärmes! :headwall:

Kiitos noista istukkakommenteista! Täytynee kysyä seuraavassa neuvolassa asiasta, josko tässä on jotain paikkakuntakohtaisia eroja… tietää ainakin varautua asiaan päässään, on se sitten miten päin tahansa.

Vauvan kääntymisestä Meillä esikoinen pyöri kuin hyrrä koko raskauden, oli vuorotellen poikittain ja pitkittäin. Rt:aan kääntyi vasta pari viikkoa ennen laskettua aikaa, oisko ollut rv 38. Oli aika huikea tuntemus :x

Leo ja eleana kiitos noista synnärikommenteista ja linkistä! :flower: Kiva kuulla, mihin sitä on menossa :)

Talvicci syömiset on tosiaan vaikea pitää salassa, kun juuri mitään ei voi laittaa suuhunsa ilman, että jonkinlainen muru tai tippa sitä päätyisi tuohon mahan päälle :D

Äippäraha tulee suoraan kelalta, hoitovapaalla kun vielä olen.

Branwen ja Sissi 21+6

Huomenta ja terveiset neuvolasta. Toinen käynti takana. Kaikki kunnossa,.
Painoa tullut 400g/vko
RR 105/63, joka on mulle tosi alhainen (saan syödä salmiakkia hyvällä omallatunnolla :D )
pissa puhdas
paastoverensokeri otettiin sormenpäästä kun rasitukseen en mene, ja se oli 4.8
Hb 120 ja rautaa alan jonkin ajan päästä syömään, ihan vielä ei tarvii
Sykkeet kultiin ekaa kertaa ja oli 140+ riippuen liikkumisen määrästä. Liikkeet ++
Sf-mitta 20cm, yläkäyrän tuntumaan heti ekamittauksella ;)

Selkäkivut vaan jatkuu ja koska tuntuvat pahenevan niin th laittoi lääkärille soittoajan, jos suostuisi puhelimitse saikkua jatkamaan kun sama lääkäri kysessä kun viimeksi. Th konsultoi omaa neuvolalääkäriä ja hän käski mennä samalle kuin viimeksi (on siis tk puolen lääkäri joka tekee kyllä neuvola muttei meidän alueella), oma neukkulääkäri kun ei ole mua vielä kertaakaan nähnyt.

Seuraava neuvolakäynti on lääkärille juhannusviikolla ja th elokuun tokalla viikolla.

Kelan paperitkin sain, pe tulee 22 viikkoa täyteen :D Täytyypi käydä töihin paperit viemässä ja täyttämässä siellä äitiyslomapaperit, jotta saa sijaisen sopparin tehtyä. Pe aikasintaan voin mennä, riippuu miten esimies on paikalla.

Olipas vain omaanapaa...

-Santtu ja Tirriäinen 21+5

Moikka!

Täältä matkavalmistelujen keskeltä kirjoittelen. Perjantaina lennetään Suomeen jos nyt Islannin tuhkapilvi ei sotke matkasuunnitelmia...Huomenna lähdetään jo ajelemaan lentokentälle päin ja yövytään ystävien luona niin ei ole niin pitkä reissu sitten perjantaille.

Tuikku: Tosi ihania tossuja olet tehnyt!:heart:

Ruutinen: Ihana video! Mulla näkyy kanssal liikkeet ulos päin ja se on kyllä aika hassun näköistä kun vauva mellastaa=)

Maha on aina välillä tiellä. Varsinkin kenkien jalkaan laittaminen ja solmiminen alkaa olemaan tuskaista. Onneksi nyt kesällä voi pitää paljon avonaisia kenkiä jotka voi vaan sujauttaa nopeesti jalkaan!=) Mun pitää varoa hellaa laittaessani ruokaa, muutaman kerran on meinannut maha kärähtää liedellä kun se tuppaa menemään siihen hellan päälle jo...

Seksihalut on mulla vähentyneet huomattavasti. Alussa lisääntyivät hurjasti mutta jotenkin nyt ei vaan tee kauheesti mieli. Pikkuhiljaa alkaa myös tämä kroppa hieman rasittaa-mahasta kyllä tykkään mutta huomaan nyt kun painoa on kertynyt jo aika paljon että se näkyy jonkun verran kasvoissa, reisissä ja käsivarsissakin. Enkä tykkää yhtään. Ja sitä painoa kerkee tässä vielä vaikka kuinka paljon kertymään...Plääh.

Huomenna vielä lääkärintarkastus ennenkuin lähdetään reissuun. Toivottavasti kaikki on hyvin! Miehen loma alkaa tänään, ihanaa!:heart: Ja nyt lähden pakkaamaan ja imuroimaan että on kämppä siisti ennenkuin lähdetään.

Casanna 23+3

jeeni
maha on tiellä, jos menee ahtaista väleistä tai sellaisista, mistä ennen ihan hyvin mahtui kulkemaan. kenkien laitoissakin on jo hieman tiellä, mutta se onnistuu vielä hyvin.

ruutinen tääläkin näkyy mellastus mahan päälle, mutta kumma kyllä taitaa katseillakin olla rauhoittava vaikutus, kun ei meinaa ollenkaan mellastaa silloin jos haluaisi, että toisetkin näkee. lopettaa ainakin silloin, jos isänsä katsoo :)

seksihalut
alussa katosivat, nyt taas lisääntyneet.

paino täällä ei näy muussa kun mahassa, meillä ei ole kotona vaakaa, että neuvolan vaa'alla on aina mielenkiintoista käydä :)

kelan paperit
hakeeko kukaan muu edeltävän 6kk tulojen perusteella? kuulin tänään, että palkkatoimisto ei voi kirjottaa todistusta tuloista etukäteen vaan lähettävät sen sitten kesäkuun loppupuolella. haluan siis selvittää siihen tulot tammi-kesäkuulta. kelalle ei kuulemma riitä arvio. muut paperit kyllä lähetän sinne jo, mutta saavat sitten aika tahdilla päättää siitä äitiysrahasta, koska haluan sen varhennettuna alkaen 9.7.

Meneekö muilla reidet jumiin? Täällä aina työpäivän päätteeksi takareidet ihan jumissa...teen töitä sekä seisaaltaan, että istuen. ja vielä pitäisi jaksaa 3 viikkoa, 1 viikko täydellä teholla, kun mun työ on hyvin kiinteästi yhteydessä kouluihin, sitten menee 2 viikkoa toimistossa. mitenköhän onnistuu? työsopimus siis on päättymässä eli tässä olisi kaikenlaista järjesteltävää ja sairaslomalle en kyllä nyt ehtisi :D

jeeni ja kaveri 25+1

Ruutinen Mahtava videopätkä, piti jo ennemmin kommentoida, mut ei meinaa kaikkea muistaa... Esikoisen ajalta on kans vastaavanlaista pätkää tallessa, täytyy nytkin muistaa ottaa videota, vielä kun tämä mahtuu mylläämään, eikä oo ahdasta :D

Työnantaja ei tällä tietoa maksa palkkaa, kun määräaikaisena työskentelen ja työsuhde loppuu 29.7. Tässä vaan on kaikki vielä auki, sillä henkilö jonka sijaisena olen, irtisanoutui 6 vuoden äitiysloman jälkeen, ja paikka on siis haussa, olen ilmoittanut kiinnostukseni paikasta, mutta saa nyt nähdä keksivätkö jonkin tekosyyn olla palkkaamatta mua, sillä äitiyslomahan ei voi olla perusteena, se olis syrjintää. Mutta jos edellinen työntekijä on ollut 6 vuotta äitiyslomalla putkeen, niin voi olla etteivät haluaisi palkata heti äitiyslomalle jäävää... :whistle: Asia selvinnee lähiviikkoina, saa pitää peukkuja! ;)

Luulenpa että olen fyysisesti vähän paremmassa kunnossa nyt tässä raskaudessa, kuin esikoisen aikana, katsoin äsken tuosta vau.fi, vauvan odotus kirjasta, joihin olen tehnyt merkintöjä molemmissa raskauksissa, että olen ollut tällä viikolla (rv24) saikulla selkäkivuista, ja tällä kertaa on pari kertaa vihlonut tuonne alaselkään toisen pakaran päälle (iskias-issias(?)kipuja), muttei sillai selkäkipuja että olis pitäny saikkua edes miettiä. Muutenki tuntuu että jaksaisin paremmin touhuta kaikkea. Ja luulen että se johtuu siitä että ennen esikoista ei ollut kotona mitään "pakollista" liikkumista, eli ei tarvinnut nostella ja kannella 13 kiloa edestakaisin paikasta toiseen, ei tarvinnut konttia tavaroiden perässä lattialla, uloslähtiessä ei tullut hiki pukiessa vain itsensä. Jos ei huvittanut, ei tarvinnut muutakuin maata sohvalla! Nyt tulee arkiliikuntaa ihan huomaamatta :D

Seksihaluja ei täällä paljon ole vieläkään, mutta miehen mieliksi yksi ilta vähän touhuttiin ja AUTS! vaikka oli liukkaria... :ashamed: Mikään ei edes tuntunu hyvältä, sellaiselta hiertävältä, kuivalta, löysältä paikat tuntui, eikös kuulosta kivalta... :kieh:

eleana + seppo 23+1 :heart:

kelan paperit hakeeko kukaan muu edeltävän 6kk tulojen perusteella?
Mä haen, koska olin vuonna 09 osan aikaa työttömänä... Noinhan se tosiaan menee, päivärahaa edeltäviltä 6kk ne tulot on esitettävä, joten multa tulee sitten helmi-heinäkuu. Ensimmäinen maksukausihan on 30pvää, joten on niillä kelalla kuukausi aikaa se päätös tehdä ;)
Täytyykin muuten palkkiksesta kysellä tarvitsevatko sen Kelan paperin sitä kautta vai laitanko suoraan kelaan... Siinä tapauksessa meinaan laitan kyllä netin kautta sen tai sit vien ite sen sinne.

Heips..

kelan paperit hakeeko kukaan muu edeltävän 6kk tulojen perusteella?
- juurikin noin se menee kun santtu on tuohon laittanut että äitiyslomaa edeltävän 6 kk palkka on esitettävä kelalle ja tosiaan työnantaja tai sinä itse ilmoitatte kelaan tulot ja päätöksen saat hyvissä ajoin ennen maksua jos tiedot vaan on oikein annettu.

Ajattelin tuossa huomenissa laittaa tyttäreni pieneksi jääneet vaatteet myyntiin huuto.nettiin :)
Tänään niitä pesin kun piti saada tulokkaalle käyttövaatteet pestyä kellarin uumenista valmiiksi kaappiin :)

Pirun flunssa ei meinaa hellittää ja nyt on tullut erittäin kuiva yskä tähän vielä mukaan tuntuu kun joku puukolla vetelis keuhkoputkea auki :/

Supistelut alkaneet hellittää levolla ja erittäin mukavaa ollut kun ei kokoajan ole vatsa kovana..

Tänään kävin viemässä kelaan paperit ja toivottavasti pian tulisi äitiyspakkaus :)

O&O + pikku jäppinen 24+4

Kela asiat: Mulla tarkistetaan myös nuo puolen vuoden tulot, mutta luulen, että ne ei ole 20% muuttunut , joten äippärahat saan luultavsti 2009 vuoden tulojen mukaan. Työn antajan täytyy toimittaa kelalle se tietty koodinen kelan lomake. Meillä lähettää työnantaja sen kelalle kun kesäkuun viimeinen palkka on maksettu. Ennakkoon eivät voi tulotietoa lähettää, eikä arviot kelpaa. Laput sain oikein vietyä vihdoin ja viimein tänään Kelalle, kyllä otti koville. :D

Neuvolalääkäri kuulumisia:

Hb: 124 (lisäraudalla noussut )
paino: +437g/vko.... ei pitänyt nyt oma puntari aamulla paikkaansa, piti testata vielä kotona uudestaan päivällä ja näytti samaa kuin neuvolanpuntari. Outoa, mutta kai se oli sitten jotenkin hassussa asennossa aamulla. No ei pidä valittaa, nyt tullut n. 5kg
RR: 98/63
Pissa: puhdas
Sf: Ei muistanut lääkäri mainita lukemaa neuvolakorttiin, tietokoneelle merkkasi, mutta en hoksannut kysyä. Pitää kysäistä seuraavalla kerralla, kasvaa kuulemma juuri oikeassa linjassa... mitä sitten ikinä tarkoitti. :D
Tärkein: kohdun suu kiinteä, kiinni ja pituus 3cm :). Eli kaikki hyvin supisteluista huolimatta. Vuotoa ei nähnyt sisätutkimuksen aikana mistään, joten on ilmeisesti harmitonta. Jos lisääntyy heti yhteyttä päivystykseen. Ultralla kurkistettiin vauvaa :heart: ja siellä toinen suutaan maiskutti ja sydän löi kauniisti. KAikki kuulemma näyttää oikein hyvältä. Sovittiin, että kokeilen tehdä töitä vielä ja jos tuntuu, että voimat loppuu (kunto ei enää kestä tai supistelut lisääntyy) niin sitten saikulle. Mulla on nyt 9 työvuoroa jäljellä ja sittten olis viikon vapaa, joka sitten taas antaa hieman hengähdystä tuosta vanhainkoti työstä. Uskon, että vielä jaksan porskuttaa, pitää vain vältellä suurempia nostoja. Äitiysloma mulla alkaa vasta 25.7. Sitä ennen tuo yksi viikon vapaa putki ja sitten kahden viikon loma (itseasiassa onkin 3 viikkoa kun vapaita kertyy siihen eteen ja taakse mukavasti) juhannukselta. Pari viikkoa olis sen jälkeen töitä. Jos tällainen ankka olen silloin, tuskin enää repeän työmaalle. Nyt ainakin tuntuu siltä. Mutta aika näyttää. Hyvä mieli kuitenkin, voi ottaa ihan normaalisti taas, kun nuo supistelut ei mitään näytä tekevän. MAksa arvojen kontrolli taas parin viikon päästä. Seurataan nyt tiheämmin loppua kohden kun alkavat nousta kuulemma yleensä viimeisellä kolmanneksella. Kahdesta ekastahan oli siis tuo hepatogestoosi. Seuraava neuvola sitten 22.6. Sen jälkeen taitaa alkaa kahden viikon välein käynnit.

Leo rv 26+1:heart:

Aurinkoista... torstaiko se jo on :D

Mulla on tänään "auto-lapsi" -päivä. Eli mies lähti julkisilla töihin ja jätti auton mulle, joten mä vein ja haen lapset päiväkodista. On se kamalaa kun toinen aamu putkeen kello soi 6.20 :O Öisin kun nukkuu miten sattuu niin aikaiset aamuheräämiset ei todellakaan kiehdo. Näin toissapäivänä H&M sivuilla kivan näköisen paidan, mutta mun kokoa ei ollut, ja ajattelinkin josko tänään (lapsilisien maksun kunniaksi ;) ) Kävisi kattomassa onko site myymälässä ja ostaisi samalla lapsille kurahousut ja takin. Toisella siis houust jääneet pieneksi ja toisella takki :D Kohta kun ei enää ulkovaatteita tarvita niin täytyy kurikset ottaa taas käyttöön. Muuten meillä käytetään vedenpitäviä ulkovaatteita niin ei kuriksia tarvii. Mä ite inhoon kuriksia, niin miksi laittaisin niitä lapsillenikaan ;)

Jos nappais juomapullon kassiin ja suuntaisi Jumboon ;) Se on sen verran pieni paikka että munkin kävelyvauhti ja jaksavuus riittää kahdessa paikassa käymiseen :D

-Santtu ja Tirriäinen 21+6

Jatkanpas itseni perään :D

Shoppailureissulta selvitty, mutta kyllä otti voimille. Löysin itselleni kaksi paitaa, kumpikaan ei ole äitiysmallistoa ^_^ Mutta se lasten kuriksien ostaminen olikin sitten vaikeempaa... Cittari-Prisma sektorilla vain sinistä ja kauden uutuutta aniliininpunaista (Rukka siis), PO.Plla vain takkeja ilman huppua... No hurautinpas sitten Etolaankin ja siellähän niitä värejä oli mistä valita :D Ja hintakin halvempi kuin Cittaro/Prisma :D Tytöllä on nyt keltainen takki, punaiset housut ja punaiset kurahanskat, pojalla punainen takki, keltaiset housut ja keltaiset hanskat. Keltaiset sekä molemmat rukakset ostin nyt. Rukkaset oli muuten vajaa 8e kun Cittari/Prisma ne on reilu 12e (kuten Rukan oma tarra hinnan kertoi). Ja tosiana takki ja housut oli 2e halvempi/kpl.

Suosittelen siis lämpimästi Etolaa kuriksien hankintapaikaksi!!

Terveiset neuvolalääkäristä, missä ultrattiin taas. Painoa pikkuisella oli 880g ja vastas hyvin viikkoja. Muutenkin kaikki oli ok. Pissa oli onneks nyt puhdas, kun viimeks neuvolassa oli sokeria. Huomenna olis sitten edessä toinen sokerirasitus, kun jouduin viime viikon rasitusajan muuttamaan, koska olin viime viikolla kuumeessa.

Istukka etuseinässä on mullakin. Mulle ei ainakaan sanottu mitään, ettei voisi kääntää loppuraskaudessa, jos lapsi ei ole ite kääntynyt. Ainoastaan sanottiin vaan, että istukka voi alkuun heikentää potkujen tuntemista. Nyt ei istukka enää sitäkään tee, kun sen verran kova meno tuolla mahassa on, että välillä koko maha ihan heiluu:).

Vaivoilta en ole mäkään selvinnyt. Selkä vihottelee inhottavasti, mutta toistaiseksi lepo on vielä auttanut, ettei ole tarvinnut sen takia särkylääkkeitä syödä.

Maha tiellä on joo mullakin. Varsinkin kun tuo esikoinen haluaa syliin, niin kyllä se syliin ottaminen on jo hankalampaa, kun maha ottaa vastaan. Sekä kenkien laittaminen on jo vähän työläämpää, jos joutuu sitomaan kenngänauhoja.

Synnytyssairaalan vaihtoa en aio minäkään tehdä. PHKS on niin lähellä meitä ettei viitti alkaa mihinkään muualle matkustella. TYKSissä mä olisin halunnyt synnyttää tänkin lapsen niin kuin ensimmäisenkin, mutta en mä sinne asti enää viitsi matkustella, kun sieltä kerran just kuukaus sitten muutettiin pois.

Mutta nyt ulkoilemaan tuon esikoisen kanssa.

riikka 26+1

Lääkärikin sitten soitti. Ihmetteli jälleen moneen kertaan miksi hänelle kun neuvolalääkäri on toinen. Noi näin neuvolalääkäri käski tehdä, kun tällä olen jo käynyt. No ei voi jatkaa saikkua puhelimitse, mutta suostui ottamaan vastaan ensi viikolla neuvola-aikaan. Tiistaina menen ja lupaasi laittaa saikun sitten takautuvasti ma lähtien. Nykyinen kun loppuu sunnuntaina.
Töihinkin soittelin ja ilmoitin alkuviikon saikusta. Tiistaina menen sitten iltapäivällä laittelemaan äitiyslomapaperit kuntoon ja toivottamaan eskarilaisille onnea koulutielle kukkien ja todistusten kera.

Täälläkin poksuttiin eilen ja sen kunniaksi sain tuon ukkokullan mukaani vauvantarvikekauppaan. Käytiin hakemassa ja maksamassa mun varaama turvakaukalo, joka on siis Gracon Logico S musta-punainen versio sekä siihen sopivat matkarattaat, olivatkohan nyt Miraget?: / Ei uuri ne toiset eli Mosaicit, olivat jykevämpää tekoa ja sopivasti alennuksessa, joten hintaeroa noihin ei enää montaakaan kymppiä jäänyt. Mies sanoi, että otetaan vaan sitten kerralla ne kunnolliset. :)

Tänään oltiin töiden puolesta kevätretkellä Kouvolassa ja hyvin meni päivä, kun ei onneksi satanutkaan. Voimia se vaan jo vei tältä mammalta... yllättävän hyvin siellä jaksoin olla, mutta kotiin päästyä on taas selkää juilinut ja vedin tunnin päikkärit. Nyt huomaa, että kipuilee myös vatsan puolelta... No onneksi sekin on jo takanapäin eikä mitään muita isompia pyristyksiä olekaan enää jäljellä :)

Massu sen kuin kasvaa vaan kovaa vauhtia ja nyt alkaa jo vähän töissä pännimään, kun lapsilta kuulee varmaan sata kertaa, joko ihmettelyä, kuinka kamalan iso masu jo on, eikö se tule koskaan sieltä ulos tai miksi sulla on noin iso maha tai Pallomaha! haha... jne. Ovathan nuo hellyttäviä ja hauskaa, miten asia kiinnostaa kovasti, mutta kun tuota kommenttia tulee NIIIN PALJON päivän aikana, että jossain vaiheessa se ei enää ole itsestä niin huvittavaa... Aikuisten kommentit puolestaan on lähes järjestäin: Oot sitten vähän syöny -luokkaa. Hehe ihan hyvä juttu ensimmäiset viis kertaa ja sit...ei ite jaksa enää nauraa.
Mites paljon muiden massut saa kommenttia ja huomiota?

Siis ihanaa, että masu kasvaa ja Papunen siis siinä mukana, ei mulla mitään sellasta kompleksia vielä ole, että olisin joku elefantti. Sitä, kun ei vaan oo tottunu noin paljon saamaan huomiota päivittäin ja vielä omasta ulkonäöstä, että jotenkin sitä hämmentyy ja liika on aina liikaa. Mutta pieni murhehan tuo on :D

Heinäneito ja Papunen 26+1

Yhteistyössä