Ihme homma kun eivät voi maallikko kielellä selittää asioita. Siis itsellekin tuli hiukan tyhmä olo tutkimuksissa kun ei niitä sen tarkemmin selitellä...
Mullahan ultrattiin ihan vaan et onks vehkeet sellaset kun kuuluukin (ei siis selittänyt mitään muuta kuin että "siellä ne on missä pitäski") Ainakin itse olen just sellanen et tarttis niinku tietää muutakin kun että kaikki ok (esim. mitä olis voinu löytyä, ollaanko rajoilla vai oliko ihan puhtaanpaperit)
Niin samaa mieltä!! Mä oon kans luonteeltani sellanen, että haluan tietää
miksi joku asia on niinkuin on. Tykkään, että saa kunnon perustelut ja selitykset, esim. justiin sen, mitä ois voinu löytyä ja onko omat arvot olleet jossain rajoilla.
Mullahan oli kilpirauhasarvo 3,6 siinä kunnan mittauksessa
(yksityisellä otettiin vasta klo 11 ja se oli TSH 1 ja T4V 14, eli kyllä aamulla oikeaan aikaan otetut arvot olivat melkoisesti huonommat kuin yksityisellä otetut), eli aika rajoilla ilmeisesti muttei siihen kukaan mitään sanonu. Täytyy joskus selvitellä tarkemmin.
Tosi kauan teillä kestää tulosten saanti
Meillehän tuli tasan kuukaudessa jo kaikki kromosomitulokset ymsyms.
Sulla ollu kyllä aika huikea ero noissa aamulla ja päivällä otetuissa arvoissa! Onko sulla nyt raskauden aikana mitattu noita kilppariarvoja? Kun nehän voi raskaana ollessa lähteä nousuun ja jos on valmiiksi jo aika ylärajoilla, niin vois olla ihan hyvä mittauttaa. Mutta tää on taas tällästä kyökkilääketiedettä
Sulla sentään ottivat julkisella noi arvot oikeaan aikaan. Kun mun taas käskettiin mennä siihen verikokeeseen, jossa mitattiin myös TSH niin klo 11-14! Eli TSH:n kannalta ihan väärään aikaan. Kai ne muut arvot mitä mitattiin, oli sellasia, että ne pitää mitata tohon aikaan, mutta mietinkin tässä just, että kuinka korkea toi mun TSH 3,1 oiskaan ollu aamulla ns. oikeaan aikaan....
Ihmettelin itsekin miksi meillä kestää toi tulosten saanti niin kauan. Ehkä se on tätä pääkaupunkiseudun ruuhkaa? Katsoin HUSLABin (labra joka täälä tutkii noi näytteet) sivuilta, että kromosomivastaukset kestää 8 viikkoa, eli johtuu varmaan pitkälti niistä, että venyy niin pitkälle.
Eilinen päivä kruunautui vielä sillä, että iltapäivällä keskustassa bongasin 3 vauvamahaa lisää ja kun pääsin kotiin, niin sain parhaalta ystävältäni viestin, että hän on raskaana (5kk yrittämisen jälkeen). Siinä vaiheessa hajosin aivan totaalisesti. Olin vielä yksin kotona, niin itkin suoraa huutoa olohuoneen matolla ja manasin tätä paskaa elämääni ja omaa epäonnea. Oli henkisesti niin paha olla, että tuntui jo fyysisesti pahalta. Toisaalta olen kyllä hirveän onnellinen ystäväni puolesta, sillä tiedän hänen kaivanneen vauvaa jo kauan ennenkuin tutustui nykyiseen mieheensä. Vaikka samalla tuntuu niin pahalta kun oma syli ja maha on yhä tyhjä. Kerroin myös ystävälleni rehellisesti, että mulla oli tosi paha olo hänen uutisensa jälkeen, mutta että se johtui koko päivästä ja kaikesta muusta kokemastani. Onnittelin häntä kyllä ja sanoin, että olen oikeasti onnellinen hänen puolestaan, niinkuin olenkin. Nyt vaan pelkään, että loukkasin ystävääni. Olisko pitänyt vaan olla olematta rehellinen?
Tillu kyllähän tossa toisessa viestissä ihan selvä viiva näkyy
Ja jos molemmat on samanherkkyisiä, niin...jospa olisi uusi plussa? Ei sulla noita Davidin liuskoja enää ole enempää, että voisit testata sillä?
mamakone onpa ystäväsi ollut aika ajattelematon, kun jatkoi vaan juttua vaikka sanoit, ettet halua kuulla enempää. Jaksuja :hug: