Aloittelevan karppaajan ruokapäiväkirja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saaKommentoida
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

saaKommentoida

Vieras
Aamiaiseksi salaatti:
jäävuorisalaatti
itse maustettu kana
pekoni
kurkku
tomaatti
punainen suippopaprika
paahdettu auringonkukan siemen
feta

2 kuppia kermakahvia

Lounas:
Samaa salaattia ilman fetaa

Välipala: Salaatti
jäävuorisalaatti
tomaatti
kurkku
raejuusto

Kupillinen kermakahvia ja banaani

Päivällinen:
2 munaa
tonnikalaa
2 viipaletta oltermanni juustoa

1,5dl marjarahkaa+kermaa

Lisäksi olen juonut jaffa lightia ja vettä

Miltä kuulostaa? :) Ajattelin päivittää tätä ketjua joka pv, jos vaan ehdin. Muutkin saa tulla mukaan! :)

Ensinnäkin banaanissa on ihan hirveästi hiilareita! Toiseksi, induktiovaiheessa kahvi pitäis unohtaa kokonaan (samoin alkoholi) ja sitten noi light-tuotteet on itsensä huijaamista.

Itse en juo kahvia ollenkaan, janojuomana juon vettä ja vichyä. Proteiinia tulee lihasta, kanasta, kalasta, munista, juustoista ja pähkinöistä. Kasviksina kelpuutan erilaiset kaalit, pavut ja tomaattiin sorrun, koska se on sellainen jota himoan. Avokadoakin tulee käytettyä ja silloin tällöin porkkanaa. Maitotuotteita ei saa unohtaa tai kalsium pitää hankkia jotenkin muuten. Ja hyvällisenä palkitsen itseni 70% tummalla suklaalla.

Banaani on kyllä pelkkää sokeria :) on niin nou nou karppaajan ruokavaliossa ettei moni muu niin nou nou olekaan...

Aika yksipuolista tuo ravinto ja varmasti karppaus kaatuu pian jos et laajenna. Sori nyt vaan.

Jos haluaa makeasta eroon, ei niitä makeutusaineita kannata käyttää.. pistää vaan elimistöä sekaisin.

Itse karppailen, toisinaan tiukasti, toisinaan löysemmin. Olisihan se tee terveellisempi vaihtoehto kahville, mutta itse tykkään taas juoda teen makeana, niin sitten joukkoon tulisi makeutusaineita. Kumpi sitten parempi...

[QUOTE="sondersson";23747811]entäpäs jos on koko pienen ikänsä juonut kahvia niin eikö ne viekkarit rasita enemmän?[/QUOTE]

Kahviviekkareista pääsee eroon viikossa tai kahdessa ja päänsäryt vähenee huomattavasti sen jälkeen. Olen itse aloittanut kahvinjuonnin 7-vuotiaana, mutta lopetin sen kokonaan päälle kolmekymppisenä terveydellisistä syistä ja olen voinut huomattavasti paremmin. Samoin minulle sopii karppaus, olen paljon terveempi sillä ruokavaliolla. Tokihan sitä tulee repsahdettua aina jossain kohtaa ja joutuu palaamaan induktiovaiheisiin, jotka on hankalia, mutta palkitsevia kylläkin. En kaipaa yhtään leipää, valkoisista jauhoista ja sokerista tulee tosi huono olo ihmiselle. Eniten mulle hankaluuksia tuottaa alkoholitta oleminen, mutta pieni detox silloin tällöin on sekin hyväksi ihmiselle. Ja koska olen suklaa-addikti niin on hyvä, että voi syödä tummaa suklaata kuitenkin. En pärjäisi dieetillä missä ei saa suklaata.

Kahvia en jätä vaikka mikä tulisi, saan älyttömän päänsäryn ilman sitä! Banaani oli PAKKO syödä, muuten aijon jättää hedelmät vähille. Normaalisti söin kilon hedelmiä päivässä. :D Miksi yhdelle päivälle pitäisi olla niin montaa laatua, miksi yksipuolista? Mitäs itse sitten syötte?

Silloin kun aloittelin karppailua, niin mietin juuri tota yksipuolisuutta, että mahdanko kyllästyä. Mutta helkkari, jos oon vetänyt leipää koko ikäni joka päivä ja monta monituista palaa kyllästymättä, niin en varmasti kyllästy karppiruokaankaan :D

Kahvia en jätä vaikka mikä tulisi, saan älyttömän päänsäryn ilman sitä! Banaani oli PAKKO syödä, muuten aijon jättää hedelmät vähille. Normaalisti söin kilon hedelmiä päivässä. :D Miksi yhdelle päivälle pitäisi olla niin montaa laatua, miksi yksipuolista? Mitäs itse sitten syötte?

Tänään olen nauttinut aamulla valkoista teetä kaksi kupillista ja soijajugurttia sekä mozzarella-tomaatti-salaattia. Töissä oli kiire eikä tarjolla ollut paljoa vaihtoehtoa joten oli pakko sortua porkkanaan ja juustokeittoon sekä teetä taas. Nyt illalla olen syönyt kaalisalaattia (siis lähinnä pelkkää kaalia), metwurstisiivuja, juustoa ja pähkinöitä. Nämä iltavuoropäivät on hiukan huonompiruokaisia, koska nukun pitkään ja töissä on kiire. Huomiselle keitin juuri munia, ja ehkä otan kanafileen myös mukaan.

[QUOTE="Katja";23747898]No ei nyt pelkkää salaattia ruoksi,välipalaksi jne.. Salaatit on ihan ok, mutta kannattaa tehdä ihan kunnon lämmin ruoka lounaaksi tai päivälliseksi.[/QUOTE]

Normaalisti teenkin. Tänään oli poikkeuspäivä, kiirettä ym. Eilen retkahdin iltaan mennessä, tänään ei ole tehnyt mieli mättää leipää, suklaata ym, ym! :)