<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat <3<3 vol.5

Laretzki
Mies varasi meille kaksi asunto näyttöä! Apua, voi kumpa mieskin kelpuuttaisi, mä olisin meinaa ihan suoraan valmis ostaan sen toisen mitä käydään kattomassa, mutta mies on paljon nirsompi. Olisi ihanaa kun olisi sisustusjuttuja ajateltavana...

Alavatsaa nipistelee edelleen aika ajoin.
 
Lare, voih sitä tunnetta kun tietä inkä kämpän haluaa, mäki tiesin heti kun astuin ovesta vaikka siellä oli kusenkeltaset seinät ja hirvee lattia, että tää se on :D ja niin siitä vaan tuli täydellinen meille kun rempattiin se, paitsi nyt menee vielä uusiksi remonttiin ja saa just sen minkä haluaa! tsemppiä näyttöihin :)

"kuumeilija" nyt on YK19, anteeksi jos multa on mennyt ohi päivitys! miulle saa huudella ihan kunnolla, et listassa on väärin :D ja pitääki sanoa!! niin ja hei, mie pidän niin saakelisti nyt peukkuja siulle, että tää ois se kierto, siullaki ihan liikaa alkaa jo olemaa YK!!!!!!!!!!! :heart: YK20 EI TUU!!!
 
Laretzki Se on aivan mahtava tunne, kun tuntee sydämessään, että TÄMÄ SE ON - MEIDÄN KOTI :heart: Me kun tultiin katsomaan tätä meidän nykyistä kotia, tiedettiin heti tämän olevan kuin meille luotu! Sit vaan pankkiin ja saatiin laina. Avaimien saatuamme tultiin katsomaan omaa kotia, ja mulla tirahti ilonkyyneleet, se tunne oli niin ihana. Ja omassa on se hyvä puoli, et maksaa omaa pois eikä maksa toiselle ja saa tehdä just niinku haluaa keneltäkään kysymättä. Minusta hienoo oli myös se, että sai sisustaa pidemmällä tähtäimellä eikä tarvinnu ostella enää mitään halpistavaraa siltä varalta, että kohta kuitenkin muutetaan pois ja sit ei taas tiedä, sopiiko ne sinne uuteen kotiin.

tiuhti_ Täälläkin oli kohtia, jotka ei meitä miellyttäny, mutta asuntona kuitenkin just meille sopiva. Ja sitten on ihanaa, kun pääsee itse suunnittelemaan ja remppaamaan mieleisekseen. Ollaan asuttu tässä kohta kolme vuotta ja pikku hiljaa ollaan remonttia tehty. Tulevan kesän aikana makkarin tapetit saa kyytiä, meinaan ihan järkyttävät tapetit nyt; violetit, joissa katon rajassa ihan kamala boordinauha nallepuh-kuvioineen!! Ei oo jollain tainnu tuo väriyhdistelmä oikein osua nappiin ;) Eikä kuule haittaa ollenkaan tuo väärä YK!!!! Enkä mä itsekään maininnut siitä ku yhden kerran, tais olla eka viesti tällä palstalla, ja sillonhan oli vielä YK18. Mie kyllä infoon, jos täytyy mun kohdalta päivittää. Kiitos, kyllä me nyt yhteistuumin laitetaan meille kaikille niitä plussia tulemaan :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Epa_88 ja Ninni^^ ! :wave:

Hurjan suuret onnittelut Arby :heart: :flower: Toivottavasti vaaveli tarraa kunnolla kiinni!

Carne taisit kysellä tuolla aiemmin, et milloin aloitetaan yritys; ajateltiin siirtää se tuonne syksylle. Jotenkin se tuntuu helpommalta alkaa yrittäminen silloin. :) Aika ikävä "vitsi" sun mieheltä! :( Ne ei kans monesti ajattele mitä sanovat! Mulla onneks mies ei oo koskaan vedonnut mun ikään nimittäin mä oon 12vuotta miestä nuorempi... Enemmän se väittää olevansa epäkypsempi kuin minä (ja yhdyn siinä asiassa häneen täysin :D ). Mäkin olen "vasta" 23, mutta mäkään en usko, et elämä tästä tämän kummemmaksi muuttuu. Sama tehdä lapset nyt kun siihen on aikaa ja mahdollisuus, ittelläki ikää vielä jäljellä sitte ku lapset lähtee pesästä. Haluun mä joskus ehtiä rillutella tangomarkkinoillakin! :D
 
Namppis88 Mä uskon, että löydätte vielä ihanan, teille sopivan kodin, joka vie jalat alta! Rauhassa kun etsii, niin ihan varmasti kohdalle osuu myös hinnalta sopiva. Meillä kävi hitonmoinen tuuri, kun tää oli eka asunto, jota tultiin kattomaan ja hinnaltaan "halpa". Vertailtiin tämän alueen rivarineliöiden hintoja, niin pelkästään jo 80-neliöiset rivarikolmiot ei irronnu alle 170 000... päätettiin sit, että tää on meidän ja tässä on tätä lääniä missä elellä ja sellasia hyviä puolia, mitä ei monista löydy (esim. järjettömän iso aidattu takapiha, kaksi isoa vaatehuonetta ja keittiössä kunnolla tilaa mun astioille) :D Ja mikä parasta, hinta ei ollu lähellekään tuota luokkaa, mitä pyytävät täälläpäin pelkästään ok kuntoisista, vanhoista 80-neliöisistä rivarikolmioista! Ja kaikki palvelut lähellä. Nyt teille paljon voimia asunnon etsintään!!! Millaista muuten ootte katellu? Onko joitakin vaatimuksia, mitä asunnossa pitää olla? Meillä oli vaatimuksena sauna, erillinen työhuone, paljon säilytystilaa ja oma takapiha.
 
Laretzki
Namppis Me ei olla ees lähetty kattoon niitä taloja, mitkä olis liian kalliita, ettei käy just tollalailla että siinä olis se täydellinen asunto. Vaikka epäilen, että se olen minä joka hullaantuu, ei mies :D. Äsken käytiin kattoo yhtä kämppää ja tykkäsin kovin, ainoa huono on putkiremontti 2016, mutta nekin alkaa melkein olemaan väistämättömiä tuon hintaluokan kämpissä mitä ollaan katsottu. Ja pääasia olisis ettei se remppa kuitekaan heti alkaisi. Vielä kun saisi miehen innostumaan tuosta enemmän. Tai no, täytyy nyt eka käydä katsomassa vielä tuo toinenkin näyttö mikä on tälle illalle ennen kuin alkaa suunnittelemaan mitään sen suurempaa.
 
Laretzki Oliko tuo minä vuonna rakennettu talo? Ja oliko se kerrostalo, rivari vai omakotitalo? Iäkkäämmissä taloissa tulee just noita suurempia ja kalliita remppoja, kuten putki-, katto- ja ikkunarempat. Meillä oli heti muutettuamme putkiremppa ja viime viikon yhtiökokouksessa nostettiin esille, että lähivuosina ois tulossa sit katto- ja ikkunaremppa. Luultavasti ensi vuonna olisi takapihojen aitojen uusiminen. Ihan älykalliita :kieh: Uusissa asunnoissa on tietty se hyvä puoli, ettei ihan heti oo tulossa vastaavia, mutta puolestaan taas hinta mitä todennäköisemmin on päätä huimaava. Tuo on kyllä hirmu hyvä juttu, että saitte nähtäväksi remonttisuunnitelman! Oliko tulossa muitakin remontteja? Voihan se olla, että se toinen asunto ois vielä parempi ilman tulevia remontteja :D Nyt vaan miehelles kertomaan kaikki hyvät puolet asunnon ostosta, miksi juuri tämä on saatava!!!
 
Laretzki
kuumeilija Ensimmäinen oli kolmenkerroksen pienkerros talo, toinen kahden kerroksen. Ja sama juttu siinäkin, että putkiremonttia tulossa. Molemmat 60-70 luvun taloja. Jälkimmäisessä oli paljon enemmän neliöitä, ja tinkivaraakin olisi ollut, koska ollut myytävänä viime syksystä lähtien, mutta olisi vaatinut tosi paljon töitä asunnon sisällä. Ensimmäisessä ei tarvisi kantaa kuin kamat sisään ja se olisi siinä. Yksi asunto on vielä katsomatta, mutta se on pohjakaavaltaan täysin identtinen ensimmäisen kanssa, ja samaa ikääkin. Siinäkin, ainakin kuvien perusteella, on miinuksena se, että tarvisi remppaa sisällä. Esim. keittiön kaapit on ihan hirveet, eikä siellä ole astianpesukoneelle paikkaa.

Mikä siinä muuten on, että kaikki kuumeet iskee kerralla?! Vauvakuume, asuntokuume, sisustuskuume, koirakuume..kaikki päällä, onko muilla?

Ja kyselyäkin tässä vielä (taas aikaa liikaa kun mies lähti kaverilleen leffa iltaan ja mä jäin yksin), että kirjoittaako joku blogia? Mä etin aina uutta luettavaa (vaikka ihan niinkuin mulla ei olisi tarpeeksi luettavaa jo nyt)
 
Onnittelut plussasta iseeyou!!! Ihan mahtavaa, että pitkämatkalaisille tulee plussia!!!

Tervetuloa uusille, toivotaan teille pikaista visiittiä!

tiuhti muruseni, olit kysellyt. Mulla on kaikki ok, töissä vaan niin kiirettä ja pitkiä päiviä etten ole jaksanut enää niitten jälkeen palstailla. Kiitos kun huolehdit! :heart:

kuumeilija En tiedä tuleeko kommentit liian myöhään mut ovishan tapahtuu sen limailun vikana päivänä. Mulla usein tulee eka se kirkas klöntti ja sit parina-kolmena päivänä runsaampaa, nestemäisempää ovislimaa. Kaikillahan ovislimaa ei tule, mullakaan ei tullu ennen kun aloin greippimehua käyttään. Aamulämpöjä en oo itte seurannu mut tiedän, että niistä näkee jo menneen oviksen, koska ne nousee vasta oviksen jälkeen. Toisilla varmaan kipuja ja muita oireita on enemmän kun toisilla ja mulla ainakin km muuttanut niitä. Meillä hormonaalinen ehkäisy on jätetty pois jo yli 14 kk sitten (teillä tietty vieläkin aiemmin), heti sen jälkeen en tuntenut mitään ovistuntemuksia. Ja kaippa sitä oppii kuunteleen kehoonsakin tarkemmin mitä kauemmin seurailee. Olitkos sä tikutellu? Anteeks kun en muista, oot varmaan sanonutkin...

Jomi, mitäs sulle kuuluu? Päiviä on kertyny jo ihan kivasti ja oviskin taitaa olla joku just menny tai ihan käsillä??

Laretzkille tsemppiä asuntokaupoille!! Kyllä sen tosiaan tietää kun omansa näkee! Toivotaan nyt että sun mieskin lämpenis kotiostoksille!
 
Lare ja kuumeilija, kiitos tsempistä :)
Ollaan etsiskelty joko omakotitaloa tai sit rivaria. Vaatimuksina on 3-4huonetta, keittiö jossa on paljon lasku- ja säilytystilaa, aidattu tai piha jonka voi aidata ja sit sauna. Et kyllä näillä kriteereillä on löytyny ihan ok-kämppiä mut sit kun mä ainakin olen aikas tarkka sijainnista ja sit siitä ettei talo sais olla rakennettu 70-luvulla. (syynä just noi putki- yms. rempat. Lisäksi 70-luvun omakotitaloissa on valtaosassa vesiputket valettu betonin sisään mikä tarkoittaa talvisin isompia riskejä putkirikkoon) Onhan tää vähän mission impossible vielä... Haluttais toisaalta rakennuttaa oma. Meidän haaveilemalla alueella se tulis maksaa about samat kun valmiit talot samalla alueella. Ehkä jopa vähän vähemmän. Mut vielä katsellaan, ehkä tässä löytyy vielä meidän oma. :)

Blogeista, en kirjoita enkä kyllä jaksa oikein lukeakkaan...
 
Oikein kaunista keskiviikkoaamua, piti ihan kalenterista tarkistaa mikä päivä meneillään :) ihana ylläri ku on jo keskiviikko!

Gabrielle ihana kuulla sinusta, olin hiukka huolissaan jo sinusta :heart: kiitos kun ilmoitit itsestäs! :) meilläki on kova kiire töissä, muttaku istuu tässä koneella koko ajan niin pakko se vaan on käydä täällä kurkkimassa salaa :D koitaha muru olla sit ressaamatta siellä töissä! ja hei, kohtahan se oviskin alkaa pukkamaan päälle ;)

Jomi mieki huhuilen sua :wave: onko anoppi vielä kylässä neuvomassa? :D ei sais nauraa, mutta se vaan on musta niin koomista ja tyypillinen anoppi!

Blogeista, mie en kirjottele, mutta lueskelen kylläki blogeja, ja yleensä niitä sellaisia surullisia ja murheellisia, mutta se vasta onkin ihanaa, kun onni alkaa kääntymään ja päivät hymyilemään, niin se on todella liikuttavaa! :) tulee hyvä mieli toisen puolesta!

ja kuumeilusta, mulla iski kaikki samaan aikaan pari vuotta sitte, ja nyt meillä on oma talo, koira ja sisustettu kämppä, paitsi koira halusi vissiin sisustaa sen uusiksi :D noh, kohta on uudet pinnat! ja vauvakuume on kova, mutta kun ei tärppää niin ei :(

"kuumeilija", meilläpä oli sinistä laattaa ja kusenkelta/valkoraidalliset seinät :D oliskohan teillä ollu se huone aikasemmin lasten huone jos on nallepuhia boordeissa? :D me rempattii pinnat silloin ennenku muutettii sisään, mut nyt meinaan taas laittaa uutta väriä seinään, nyt on ihan vaalean haaleeta beigeä, mutta meinaan yhteen seinään laittaa samaa beideä mutta tummempana sävynä korostuksena :) ja mustaa laattaa eteiseen ja vaaleaa tammilaminaattia! :)

ON tissikipu poissa, eli kohta varmaan alkaa YK8 :( ei muuta sanottavaa..
 


The Esikoisesta Haaveilevat KE 4.5.2011




Hey.....................22............kp 73/26-65.................yk 3
Satuh83..............27.............kp 64/32-34.................yk 4





Mikella................19.............kp 48/30-32..................yk 4
Puputi................25..............kp 48/40-60..................yk 1?
Ninni^^.............24..............kp 30/34........................yk 2





Namppis88...........22..............kp 27/28-54..................yk 5
Ella83................ 28..............kp 26/31........................yk 7
tiuhti_.................21.............kp 24/25......................yk 7
"kuumeilija"..........26...............kp 20/34-60.................yk 19






Jomi....................24..............kp 18/30-32.................yk 9
Laretzki...............20...............kp 16/?........................yk 1
Tnya...................21................kp 16/28.....................yk 3
Ansku83..............27................kp 16/32-37.................yk 5
Memelisa................................kp 14/?.......................yk 6+1
Gabrielle..............29................kp 10/30.....................yk 5+3





PikkuHöttiäinen.....27..............kp 6/25...................yk 6




Carnesîr..............21..............kp?/?.........................yk?
viida....................25............kp ?/29......................yk?





EHKÄISYN SYRJÄÄN JÄTTÄVÄT



HAAMUJENGI/RKTT


Puna-musta

TAUSTALLA KUUMEILEE


sinnamon
pöppinen
Shih
An-nie
Puna-Musta
Angela88
Skooby
AnniSofia
AnniMu
Dremming
Epa_88
iloksi
Mirwu
Lapanen87
Pamsu*
Lilli88






PLUSSANNEET :heart::heart::heart:
Tästä pinosta plussaneet odotuspuolella:http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1857778-esikoishaaveista-syksylla-2010-plussanneet/

EdlaOnni 23.7.2010 yv 2+
HappyFeet 1.8.2010 08/08
Päivänsäde82 17.8.2010 yk 2
chiaraa 30.8.2010 yk 3
Tiudeliini 12.9.2010 yk 2
Odes 13.9.2010 yk 5
Lumpe 15.9.2010 yk 4
fyssari86 18.9.2010 yk 1
Supuliini 20.9.2010 yk 2
haaveilija87 22.9.2010 yk 2
Otokka 28.9.2010 yk 1
susse83 9.10.2010 yk 3
Valkokulta 10.10.2010 yk 10
Mary Jane 13.10.2010 yk 3
niuku 20.10.2010 yk 14
MyDream 22.10.2010 yk 10
Arianna 28.10.2010 yk 5
Keiju123 31.10.2010 yk 1
Dreamangel 1.11.2010 yk 2
NiQ 6.11.2010 yk 4
anu84 8.11.2010 yk 26
Anna-79 11.11.2010 yk 1+6
Murmeli88 24.11.2010 yk 4
Nannie 4.12.2010 yk 3
Hyppy 6.12.2010 yk 2
Taiska87 6.12.2010 yv 2
innoM 20.12.2010 yk 1
Arminen 25.12.2010 yk 3
Memelisa 27.12.2010 yk 6 (km/rv15)
horrorpop 11.1.2011 yk 6
Zophie 15.1.2011 yk 3
elmiju 17.1.2011 yk 7
jonna_82 31.1.2011 yk 8
BlueNote 6.2.2011 yk 5
sharita 6.2.2011 yk 1
tiksutin 7.2.2011 yk 4
Gabrielle 9.2.2011 yk 5
mimmu1984 10.2.2011 yk 8
niiskuneiti90 16.2.2011 yk 3
Epa_88 25.2.2011 yk 4
Tryffe 28.2.2011 yk 2
Äipäksi91 1.3.2011 yk 8
Kumikvatti 8.3.2011 yk 2
Laa84 21.3.2011 yk 6
Sokruli 17.4.2011 yk 4
iseeyou 29.4.2011 yv1+
Arby 30.4.2011 yk1
 
Viimeksi muokattu:
Laretzki
Huomenta tyttösille :).

Täällä meinaa edelleen sieltä oikealta puolelta tuntua, nyt se on sellaista jatkuvampaa jomotustyyppistä, kun eilen se oli sellaisia äkillisiä vihlaisuja. Ei tässä auta muu varmaan kuin vain odottaa päivien kulumista. Mulla on kierto ollut ennen pillereitä kolmenkymmenen päivän luokkaa, joten varmaan jos menee yli sen, niin pitää testailla. Nää päivät vaan menee niin hitaasti kun on vaan yksikseen : / Eikä mies ymmärrä mua, kun se ite tulee toimeen ilman sosiaalisia kontakteja pitkäänkin, ja sitä paitsi se on päivät töissä. Nyt kun tuli opintotuki, niin varmaan lähden kaupungille katsomaan josko saisi kampaaja ajan jostain jo tälle päivälle...
 
Moikka kaikille! Mukavaa lueskella näistä talo-asioista ,koska itsellä vielä niin tuoreessa muistissa tuo talon ostaminen. Ostettiin tosiaan tässä aika vasta mieheni kanssa omakotitalo ja sen kokemuksen perusteella sanoisin sulle Namppis88, että katelkaa ihan rauhassa koska se kyllä sitte tuntuu omalta kun napsahtaa kohdalle se oikea talo :) Me oltiin molemmat mun miehen kans heti sitä mieltä kun nyt tähän nykyiseen taloomme astuttiin että tämä se on :) ja edelleen ollaan kyllä samaa mieltä!!

Mutta hei kertokaahan tosiaan muutkin onko oireita ilmaantunut ja millon meinaatte testailla :) Minä täällä jännitän. Nyt tosiaan ois kiertopäivät 31/34 ja eilen tein (joo tiedän hätäilin) testin joka oli negatiivinen. No se nyt oli odotettavissa koska oletetusta ovulaatiosta ei silloin ollut kuin 8-9 päivää joten tuskin olisi edes näkynyt? Vai mitä mieltä ootte?? Oireita kyllä on. Esim nyt on aamusin kamala jano...(mulla ei yleensä oo) onko se joku oire? Lisäks nyt on ollut iltasin (aamulla myös) niin huono olo että en oo meinannut saada unta. Kyselin jo aikasemmin että mitä mieltä ootte millon kannattais testailla nyt sitte uudemman kerran että tulos ois jo melko luotettava?

Mukavaa päivää kaikille ja toivottavasti meistä moni plussais nyt pian!! Sitä aidosti toivon!!
 
Lare, tietkö mitä mä luulen, sulla on ollu ovis eilen :) meinaan jos on eka tuikkinut eilen ja nyt jomottelee niin aikas varmasti on munis irronnut eilen kun sulla tänään KP16!!!! ja nyt siis keltarauhanen alkaa toimimaan niin se tuntuu sit jatkuvana jomotteluna kun taas just se nipistely ja tuikkiminen on sitä kun munis kasvaa ja on irtoamassa :) ja mukavaa kampaamoreissua jos sinne pääset!

Ninni^^ mie meinaan testata huomenna aamulla ellei menkat tuu tänään.. mut aika varmasti tää päivä muuttuu KP1.. siulle puhkun kunnon plussapuhurin ++++++:whistle: :heart:
 
Kiitos tiuhti taas tsemppaamisesta, sä aina jaksat kannustaa niin ihanasti :heart: Ja mä toivon koko sydämeni pohjasta että täti ei tulis vierailulle vaan saisit pienen matkalaisen kera jatkaa tuonne odottajien puolelle!!

Tuohon kodin ostamiseen, niin me ostettiin vast ikään okt. Se oli ensimmäinen mitä käytiin katsomassa ja ihastuttiin heti. Mulle tämä ei ollut eka okt jota ostin joten oli jo kokemusta ja tiesin mitä etsiä ja mitä haluaa talolta.

Jos ette vielä ole pankin puheilla käyneet niin tässä meidän tuoreita kokemuksia. Kannattaa muistaa että pankit (näin ainakin meille sanottiin) eivät anna enää remonttilainaa asuntolainan yhteyteen, vaan sitten pitää ottaa erikseen. Eli me saatiin asuntolainaa vain tarkalleen asunnon hinta, mun osuus varainsiirtoverosta ja muut kulut piti laittaa erikseen joustoluotolle kun ei voinut sisällyttää asuntolainaan. Me ei onneksi tarvittu takaajia, vaan meillä on pankin oma takaus vain ostettuna. Lisäksi ehdot ovat tiukentuneet parissa vuodessa hirveästi ja jotkut pankit vaativat aikamoista omaa pääomaa säästettynä tai takaajia. Jos etsii kotia, kannattaa käydä jo etukäteen pankilta pyytämässä lainalupaus niin voi sitten suoraan tarjota jos löytää mieleisen ja tietää tarkalleen mihin on varaa =)

Tuohon nuoreen ikään, ja carnen miehen asiattomaan kommenttiin, niin mä olen kans tentannut miestä aika lailla että eihän tää lapsi ole vain hetken mielijohde ja vedonnut myös miehen nuoreen ikään ( mies 21, minä 25). Pahaa sillä en ole tarkoittanut mutta hyvät perustelut ja keskustelut olen siten saanut aikaiseksi. :) Jospa carnen mieskään ei sitä loukkaavaksi tarkoittanut? Tsemppiä sinne!! :hug:
 
voi kiitos viida :heart: kyllä mie vaan luulen, että kohta pääsen päivittää KP1 YK8 :( meinaan tuhrua tuli pyyhittäessä paperiin.. PRKL!!!

meillä on remonttilaina samassa asuntolainan kanssa ;) ja otettiin siis asuntolaina syksyllä 2009.. onko se siis muuttunut ihan vastikään niin? ku just meinasin mennä pankkiin vinkumaa lisää lainaa remonttiin! :O
 
Vielä palaten tuohon asuntoasiaan, mun ystävä osti tässä 2-3 viikkoa sitten asunnon ja sai sisällytettyä asuntolainaan myös remonttilainan, ei tarvinnut ottaa erillistä remppalainaa :) Voisko olla kaupunki- ja pankkikohtainen?

tiuhti_ Joo meidän makkari on aiemmin ollut lastenhuone. Mutta ihan ällömaku ollut jollakin. Semmoset vaaleanvioletit kuviotapetit ja katon rajassa aika korkea nallepuh-boordi. Tossa boordissa on väreinä keltainen, sininen, punanen ja vihreä!! Ja ihan järkyttävä yhdistelmä ton violetin tapetin kanssa, YÖKS! Mutta mutta, meillä siis tapetit jo ostettu, pitää enää vaan löytää aikaa tapetoida. Nyt tulee sängyn päätyseinään tummanharmaasävyinen pystykuvioinen tapetti (kuvioissa vaaleaa metallinhohtoista harmaata) ja toiselle seinälle tuota samaa vaaleaa metallinhohtoista harmaata yksivärisenä. Vaatekaapin ovet ovat alkuperäiset ja muistuttavat opiskelijakämpän ovia. Vaatekaapin alla ei ole laminaattia, joten koko runkoa ei revitä pois, ei haluta siis lattiaa uusia, kun hyväkuntoinen (uusittu vuosi ennen meidän muuttoa), joten runko maalataan valkoiseksi, hyllyt sun muut sisukset otetaan pois ja tilataan uudet tilalle ja ovet vaihdetaan varmaankin valkoisiksi ja sit sellaset metalliset pitkät pystyvetimet. Lamppu on Ikeasta ostettu koottava valkoinen, semmonen "hörhelö"lamppu. Vähänkö ootan innolla, että saadaan makkari päätökseen!!!! Teillä kuulostaa niin kuin sanoitkin, ihan karseelta noi seinät ja lattiat!!

Gabrielle ja tiuhti_ Tiedän sen että viimeinen limapäivä on ovispäivä. Mua vaan mietityttää se, kun mullahan limaa tulee n. kp10 alkaen menkkoihin asti, niin en osaa sitten arvioida, mikä se viimeinen ovislimapäivä sitten olisi. Mulla limaa tulee aina päivän pari putkeen, sitten tulee taas päivän parin "kuiva kausi" ja sitten taas limaa. Ja tässä kierrossa huomasin tuon täysin kirkkaan venyvän liman kp18 ja seuraavana aamuna aamuveskikäynnillä tuli limaa ihan kunnolla ja limaisuus muuttui erittäin vähäiseksi heti aamun jälkeen, tuolloin siis kp19. Tänään kp20 ja limaisuutta ei ole juurikaan, hyvin hyvin vähän, mutta en kuvailisi ovislimoiksi. Ajattelin oviksen olevan kp17-19 välisenä aikana, jolloin myös munasarjojen kohdalla olis eniten tuntemuksia. Edelleen on tuntemuksia, mutta huomattavasti vähemmän. Tiedän, että limailu jatkuu taas loppuviikosta ja viikkoa ennen menkkoja limaa alkaa tulla lorisemalla. Voisko olla, että ovis ois kuitenkin ollu kp17-19 välillä??? :confused:
 
Meillä lupasivat pistää vanhan käyttölainan osuuden takaajien osuuteen mut niin että nykyinen 7,5%käyttiskorko tippuis sitten siihen asuntolainan korkoon. Ja meillä on lainalupaus 180 000 asti mut tarvittais varmaan ainakin parikymppiä enemmän tämän alueen hinnoilla... Mut kuten aiemmin sanoin niin etsimme vielä ja odotellaan muutenkin että työtilanne vakaantuis. Määräaikaisia kun ollaan molemmat vielä miehen kanssa.

Ihanaa viikon puoliväliä kaikille! :flower:
 
Gabrielle ja tiuhti_ Lisäten edelliseen, että tässä pohdituttaa eniten se, milloin uskallan aloittaa terolutit! Tiedän, etten ehdi oviloida ennen kp15, jolloin terolutit pitäisi aloittaa. Siirrän aloitusta oviksen jälkeen, niin ei terot estä ovista. Tänään otin eka pillerin kuvitellen oviksen jo olleen tai jos se oiskin huomenna eli kp21, niin vielä ehtii teroista huolimatta (tero tuskin ehtii yhden päivän annostuksella paksuunnuttaa limakalvoa niin paljon, ettei simpat enää pääsisi läpi) Auttakee, mitä ootte mieltä!
 
Kävin gynellä
Tuomiona monirakkulaiset munasarjat, klomifen tulee olemaan ystävä jos tahtoo raskautua. Kohdusta löytyy jotain mikä sinne ei kuulu, ilmeisesti jäämiä keskenmenon tyhjennyksestä -> joudun tähystyksee. Kunnalliselle ajan saa joskus, yksityisellä maksaa 2000e. Toivottavasti sais ees tuohon hormoniklinikan yhteyteen toukokuun loppuun ajan. Siitä pitää sit ootella seuraavat kuukautiset et saa ees klomit käyttöön, eli vissiin byebye vauvahaaveille pariksi kuukaudeksi... miten mä jaksan? Mä oon tosi pettyny :(

-memelisa-
 

Yhteistyössä