Kyllä kotiäiti vaan taitaa olla laiska...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Puolueeton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23689770]No tätä olen ketjussa ihmetellytkin, että mikä se syy kotiinjääntin onkaan! Kuulee perusteltavan sillä, että se on lapselle parasta, mutta tässähän alkaa kuulostaa, että äidillä on niin paljon aktiviteettejä että ehtiikö sen lapsen kanssa nauttiakaan siitä kiireettömyydestä...[/QUOTE]

:D Ou shit, kääntykö se nyt näin... No oli miten oli niin loppukaneettina voi todeta että jokainen rakentakoon elämänsä juuri sellaseksi kuin itse tahtoo ja kellään muulla ei ole oikeutta sitä arvostella.

[QUOTE="vieras";23689125]No en mäkään sitä työnä koe :) Mutta mulla oli kerran askelmittari töissä koko päivän ja sit kotona päivän ajan. Osaatko arvata kumpana päivänä tuli enemmän askelia? :D Onhan se toki eri asia olla kotona perheen kanssa kuin käydä töissä,mutta jos ihan fyysiseltä kannalta ajattelee,niin ei se elimistö siinä niin suurta eroa nää. Kun heräät kuudelta,niin heräät kuudelta,ihan sama meetkö töihin vai ootko kotona. Paitsi töissä meillä on lakisääteinen ruokatunti.[/QUOTE]

Ööh, eiköhän nyt ollut kyse kotiäitien HENKISESTÄ virikkeellisyydestä ja itsensä kehittämisestä, eikä siitä, paljonko askeleita askelmittariin kertyy päivän aikana? ;)

[QUOTE="eee";23689903]Ööh, eiköhän nyt ollut kyse kotiäitien HENKISESTÄ virikkeellisyydestä ja itsensä kehittämisestä, eikä siitä, paljonko askeleita askelmittariin kertyy päivän aikana? ;)[/QUOTE]

Ai,mä luulin että aloituksessa oli kyse laiskuudesta ja työn vieroksumisesta ja kotona makaamisesta? ;)

[QUOTE="vieras";23689983]Ai,mä luulin että aloituksessa oli kyse laiskuudesta ja työn vieroksumisesta ja kotona makaamisesta? ;)[/QUOTE]

Niin, no itse miellän laiskuuden ja työn vieroksumisen nimenomaan henkiseksi laiskuudeksi ja virikkeiden ja haasteiden vieroksumiseksi ;)

Sinusta on oikein tehdä lapsi ja hoidattaa se sitten muilla? Hienoa! *aplodit*

ps. sinulla ei taida olla hajuakaan millaista on olla lapsen kanssa kotona jos kuvittelet sen makaamiseksi

Heh, tässä se taas nähdään: "Aikuiset" keskustelevat.... Tulipahan sohaista ampiaispesää ;)

Musta tästä tuli erittäin tuloksellinen keskustelu kaikin puolin. Ei mennyt rumaksi ja mulla ainakin oli kivaa. Ampiaspesäkeskustelu toki, mutta musta on kiva välillä keskustella "järkevästi" ja pitkäkestoisesti kuin jatkuvasti heitellä yksittäisiä kommentteja sinne tänne. Että kiitos vaan, mä viihdyin. ;)

muoks Sori tosta ;), en tiennyt että ne on vain koristeeksi tarkoitettu. ;)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="eee";23689990]Niin, no itse miellän laiskuuden ja työn vieroksumisen nimenomaan henkiseksi laiskuudeksi ja virikkeiden ja haasteiden vieroksumiseksi ;)[/QUOTE]

Ai,no sit me puhuttiin eri asiasta ;) Mä miellän laiskuuden myös sohvalla makaamiseksi ;) Kerrotko vielä,että miksi se viikonlopputöiden teko,yliopisto-opintojen suorittaminen ja vanhempainyhdistyksen jäsenenä toimiminen on henkistä laiskuutta ja haasteiden vieroksumista? Tai ylipäätään muu kotoa käsin tehtävä työ? Kertooko se sit jotain enemmän ihmisen halusta kehittää itseään,jos päivät näpyttelee exel-taulukoita ja kotiin tultuaan tilaa kakaroille pitsan ja lösähtää sohvalle kattomaan Emmerdalen uusintoja? Veikkaan että tässäkin asiassa on monta eri ulottuvuutta kultaseni ;)

[QUOTE="vieras";23690030]No ;) voi ;) nyt ;) helevetti ;) tuota ;) lapsellista ;) ja ;) tyhmää ;) hymiöitten ;) viljelyä ;) ollaanpa ;) sitä ;) niin ;) muka ;) hauskoina ;) niiden ;) silmäniskujen ;) kanssa ;) eikö ;) vain? ;)[/QUOTE]

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan ;)

[QUOTE="daa";23690187];);););););););););););););););););)
Jee ;) minä ;) olen ;) kyllä ;) teitä ;) kaikkia ;) niin ;) paljon ;) välkympi ;) koska ;) löysin ;) kaksi ;) maagista ;) merkkiä ;) näppikseltäni ;) enkä ;) osaa ;) ilmaista ;) itseäni ;) muuten ;) kuin ;) hymiöin
;);););););););););););););););)[/QUOTE]

Niinpä. Kun ei keksi enää mitään muuta sanottavaa,on parasta turvautua vittuiluun. Hyökkäys on paras puolustus. En ole nähnyt tässä ketjussa ap:lta tai nimimerkiltä "uuu" yhtään asiallista kommenttia niihin vastauksiin,joissa kerrottiin mitä kotiäidit tekevät myös sen lastenhoidon lisäksi. Itseasiassa en ole nähnyt heidän kommentoivan niihin mitään. Jos edes ovat kaksi eri ihmistä.

Luin ketjua sivulle 5 ja siinä kohtaa keitti hermo. Tämä "uuu",niin haluaisinpa tietää mitä hän tekee työkseen ja onko koskaan ollutkaan kotona.. Oliko ja makasiko hän vain silloin:mad: Mie oon niin korvia myöten täynnä tätä ikuista kotiäitien mollaamista... Herrat jotka tätä jauhaa on hyviä ja itte mnenee kokeilee. Kestäisivät viikon ja itku silmässä takaisin töihin lomalle. Tiijättekö,minä aion olla kotona,oikein ylpeenä ja onnellisena siitä että minä kasvatin lapseni ei hoitotäti. Ja minä olen ylpeä jokaikisestä kotiäidistä.

Alkuperäinen kirjoittaja tägi;23690394:
Kestäisivät viikon ja itku silmässä takaisin töihin lomalle. Tiijättekö,minä aion olla kotona,oikein ylpeenä ja onnellisena siitä että minä kasvatin lapseni ei hoitotäti. Ja minä olen ylpeä jokaikisestä kotiäidistä.

Voi jumalauta, töihin lomaileen??? Siis jos sä haluut ap:lle tai kotiäitiyden arvostelijoille olla ilkeä, niin senkus olet, mutta prklettäkö kaikkia työssäkäyviä alat sitten vastaavasti haukkumaan??? Et silloin oo ittekään yhtään sen parempi!!!

On se hitto, että teen työpäivän ja sen lisäksi sen kotiäidin työpäivän siihen perään kun ei vaan oo varaa olla kotona, sydän itkee verta kun pitää viedä pieni hoitoon, ja sitten SÄ tulet ja haukut MUT kun "lomailen töissä"!!!!!!!

Joo saatat vinkua vielä että tää oli vaan aapeelle ja vastaville kotiäitiyden laiskuudesta jankkaaville (eli en kuulu siihen joukkoon) mutta kyllä sä nyt tosi pahasti menit itsekin yleistämään, joten HV vaan sullekin.

[QUOTE="uuu";23688657]No esim. siinä, että yleensä fiksu ja älykäs ihminen alkaa kaivata elämäänsä myös vähän haasteellisempaa tekemistä, kuin mitä kotona makaaminen tarjoaa. Vuoden ehkä parinkin verran tuo vielä menee, mutta pidempi aika kyllä kertoo siitä, että joko ei ole mahdollisuutta haasteellisempiin tehtäviin kuin lastensa nenän pyyhkimiseen tai sitten ei vain viitsi.[/QUOTE]

Mä en halua haasteita elämääni, mä haluan viettää mahdollisimman paljon aikaa lasteni kanssa, kun olen ne tähän maailmaan tehnytkin. Mä taas en ymmärrä niitä äitejä, jotka voisivat halutessaan olla kotona, mutta lykkäävät muksut alle parivuotiaina päiväkotiin 7-9 tunniksi ja menevät töihin ja sitten valittavat kuinka rankkaa elämä on, kun pitää käydä töissä ja hoitaa vielä ne muksut ja kotikin. Hittojako niitä muksuja maailmaan tekee, jos ei kiinnosta niitä hoitaa ja kasvattaa ja viettää aikaa niiden kanssa kuin iltaisin sen parituntisen ennen nukkumaanmenoaikaa, että jaksaa taas seuraavana päivänä päiväkodissa.

[QUOTE="vieras";23690460]Voi jumalauta, töihin lomaileen??? Siis jos sä haluut ap:lle tai kotiäitiyden arvostelijoille olla ilkeä, niin senkus olet, mutta prklettäkö kaikkia työssäkäyviä alat sitten vastaavasti haukkumaan??? Et silloin oo ittekään yhtään sen parempi!!!

On se hitto, että teen työpäivän ja sen lisäksi sen kotiäidin työpäivän siihen perään kun ei vaan oo varaa olla kotona, sydän itkee verta kun pitää viedä pieni hoitoon, ja sitten SÄ tulet ja haukut MUT kun "lomailen töissä"!!!!!!!

Joo saatat vinkua vielä että tää oli vaan aapeelle ja vastaville kotiäitiyden laiskuudesta jankkaaville (eli en kuulu siihen joukkoon) mutta kyllä sä nyt tosi pahasti menit itsekin yleistämään, joten HV vaan sullekin.[/QUOTE]

Niinpä, töissäkäyvät kun kuuluvat siihen paskaan kastiin jotka eivät tee muuta kuin lomailevat töissä.. Välillä sappi kiehuu kyllä itsellänikin samasta aiheesta! Töissä viikot, työpvä;n jälkeen kotihommat, lasten harrastukset yms. viikonloppuisin laatuaikaa perheen kanssa, hmm ei kovin usein toteudu kun pitää vahtia "kotimammojen" lapsia, kun niillä on NIIN rankkaa kun on viikot lasten kanssa kotona, eivätkä kerkeä harrastamaan taikka tekemään muuta kuin siivoamaan... Että näin, anteeksi purkaus.

[QUOTE="vieras";23689134]:laugh: Ai niin joo,unohdin että jotkut ihmiset ei ymmärrä mitä on sarkasmi. Toi on muuten yks aspergerin oire,että ottaa kaiken kirjaimellisesti eikä ymmärrä esim. käänteistä vitsiä lainkaan. Vai yrititkö vittuilla kun et muuta kommenttia keksinyt ja sit sorruit tommoseen? :/[/QUOTE]

Sen sarkasmin tulee jotenkin näyttää toteen, että sen tosiaan huomaa, katos kun tämä viestiketju on täynnä juttuja, jotka minulta ainakin menisi ihan kivutta sarkasmin piikkiin kaikki. Kuten vaikka tuo alotusviesti, mutta en minä ainakaan huomannut siinä vaikka silmäniskuhymiötä että en sitten sitäkään sarkasmiksi pussittanut.

Ihanaa on hoitaa lapsia kotona, rauhallista aamuisin, uhmaa,iloa ja suruakin välillä. Vanhempi 5 ja nuorempi 2,5v. Lapset nauttii ja minä nautin, saan vaan hyvin vähän rahaa, mutta elämä on valintoja täynnä ja tämä oli meidän perheen valinta :)

Onneksi niitä töitä kerkeää vielä muutaman vuosikymmenen painaa, mulla ei ole vielä kiirettä ;)

Yhteistyössä